Varekaj schreef:Voor Annet kan het misschien al helpen als ze met haar vriend een afspraak maakt dat er inderdaad op 1 of 2 dagen/week NIKS gebeurt aan zijn hobby. Ik zat eerst dagelijks uren bij de paarden, ik reed/longeerde/ging tutten wanneer en zo lang ik er zelf zin in had. Nu heb ik een eenvoudig schema: maandag en donderdag privéles en hij gaat naar basket, dinsdag clubles voor mij en fietsen met vrienden voor hem, vrijdag buitenrit/longeren en zondag wedstrijd.
We hebben onze hobby's zodanig gecombineerd dat we eigenlijk altijd samen weg zijn, of samen thuis. Was even plannen maar nu is het lekker makkelijk.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik vraag mij altijd af of je een relatie wil hebben die bepaald wordt door zo'n regels? Zo was mijn vorige relatie ook (we hadden regels/afspraken gemaakt over wie wanneer wat in het huishouden deed, over de dagen die we vrij moesten houden etc etc) en uiteindelijk waren die regels er gewoon om te verbergen dat er een veel dieper en fundamenteler probleem was, namelijk dat we gewoon niet bij elkaar pasten. In mijn huidige relatie moet ik absoluut geen moeite doen om afspraken te maken met mijn vriend omdat we uit onszelf tijd maken voor elkaar, helpen in het huishouden en dat soort dingen. Terwijl wij 2 nu veel drukkere jobs hebben dan ik en mijn ex.
Ik heb uit het verleden geleerd dat als zo'n dingen niet organisch gaan en bepaald moeten worden door afspraken, het misschien gewoon niet goed zit... Dat gevoel krijg ik ook als ik Annets verhaal lees.