Wat zou je voor lief nemen in een relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 09:59

Varekaj schreef:
Voor Annet kan het misschien al helpen als ze met haar vriend een afspraak maakt dat er inderdaad op 1 of 2 dagen/week NIKS gebeurt aan zijn hobby. Ik zat eerst dagelijks uren bij de paarden, ik reed/longeerde/ging tutten wanneer en zo lang ik er zelf zin in had. Nu heb ik een eenvoudig schema: maandag en donderdag privéles en hij gaat naar basket, dinsdag clubles voor mij en fietsen met vrienden voor hem, vrijdag buitenrit/longeren en zondag wedstrijd.

We hebben onze hobby's zodanig gecombineerd dat we eigenlijk altijd samen weg zijn, of samen thuis. Was even plannen maar nu is het lekker makkelijk.

Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik vraag mij altijd af of je een relatie wil hebben die bepaald wordt door zo'n regels? Zo was mijn vorige relatie ook (we hadden regels/afspraken gemaakt over wie wanneer wat in het huishouden deed, over de dagen die we vrij moesten houden etc etc) en uiteindelijk waren die regels er gewoon om te verbergen dat er een veel dieper en fundamenteler probleem was, namelijk dat we gewoon niet bij elkaar pasten. In mijn huidige relatie moet ik absoluut geen moeite doen om afspraken te maken met mijn vriend omdat we uit onszelf tijd maken voor elkaar, helpen in het huishouden en dat soort dingen. Terwijl wij 2 nu veel drukkere jobs hebben dan ik en mijn ex.

Ik heb uit het verleden geleerd dat als zo'n dingen niet organisch gaan en bepaald moeten worden door afspraken, het misschien gewoon niet goed zit... Dat gevoel krijg ik ook als ik Annets verhaal lees.

Century

Re: Wat zou je voor lief nemen in een relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 10:04

Ik zou dat niet per definitie zeggen, maar ik snap je gedachtengang. Ik denk dat het bijvoorbeeld voor mijn vriend en ik heel goed zal werken omdat we allebei graag weten waar we aan toe zijn. Ik in het bijzonder kan slecht tegen plotselinge veranderingen en houd ook wel van controle. Maar goed, we wonen nog niet samen dus dit is ook gewoon mijn inschatting.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 10:41

Ja en nee. Je moet niet in de agenda willen zetten wanneer er gedweild moet worden.
Maar je kan wel wat moeite doen voor elkaar in die zin dat ik naar de paarden ben als hij ook een boodschapje gaan doen is zodat we daarna samen thuis zijn.

En qua planning wedstrijden en activiteiten hebben wij een gedeelde agenda, zodat we niet dubbel boeken.
Ik ga mee naar zijn hobby's (en eentje is nu "onze" hobby) en hij gaat vaak mee op wedstrijd.

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 10:44

Ik neem heel veel voor lief en andersom vast ook. Heeft ook wel wat met de situatie te maken.
Hoewel ik gestudeerd heb ben ik huisvrouw, full-time mama en verleen ik hand en spandiensten in ons bedrijf. Mijn vriend heeft ook liever niet dat ik buitenshuis werk, er is hier genoeg te doen is t antwoord.

Hij is niet romantisch, en heeft meestal teveel dingen aan zn hoofd om op te merken of t binnenshuis wel allemaal goed gaat. Ons zoontje ziet hem niet veel, misschien een half uurtje per dag. Hij maakt gruwelijk lange dagen, en verwacht gewoon eten op de tafel s avonds en schone kleren in de kast. Hij doet niets in t huishouden. Zijn hobby is jagen, dus als t eens rustig is, zit meneer ook in t veld.

Er zijn dagen dat ik er absoluut van kots, maar meestal realiseer ik me dan weer dat t allemaal niet zo slecht is. Ik heb alle vrijheid, ons manneke hoeft niet naar de opvang ( uit overwegingen voor t kind zelf gaat hij wel 1 dag), als ik er nog een paard bij wil zetten is dat allemaal prima ;)

Hij tolereert mijn sloddervos neigingen en in huis mag ik doen en laten wat ik wil, als ik zeg ik wil een nieuwe kookplaat, is t antwoord: dan bestel je die toch en daar is de kous mee af. Hij heeft over de jaren geleerd wel zn plannen met t bedrijf te delen, wel zo handig als ik de boel mee moet runnen. Dat was eerder een mannenaangelegenheid. Hij geeft gas en ik rem de boel soms af, werkt best goed.
Gewoon een nuchtere boer dus eigenlijk. En ruzie hebben we eigenlijk nooit.

Ieder huisje heeft zijn kruisje toch?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 10:53

Rochiril, dat komt op mij niet eens over als een relatie maar meer als een praktische overeenkomst.

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 11:04

Haha valt wel mee hoor, erg traditionele rolverdeling wel. Aard van de sector (landbouw) wel een beetje, dit soort relaties zie je eigenlijk overal wel om ons heen. Zeker als t hoogseizoen is dan zijn de dagen lang.
De man lange dagen van huis en de dames achter t fornuis ;) proberen wel altijd samen te eten of te lunchen, dan wordt er zeker wel gepraat. 50% ook wel bedrijfsmatig ;)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 11:09

LadyMadonna schreef:
Dat ik 6 verschillende afstandsbedieningen moet gebruiken wil ik een film kunnen kijken ;)

Dat is inderdaad wel bloody irritant :')

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 11:19

Varekaj schreef:
Mijn vriend neemt inderdaad voor lief dat mijn geheugen nog meer lekt dan een vergiet :'), dat ik een chaoot en stresskip 1e klas ben, enorm blonde acties heb, fiks kan zeuren, ik snurk, dat ik zijn favo pyjama heb laten krimpen en hem af en toe tot waanzin drijf door koppigheid :P

Zijn wij familie? :+

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 11:23

Mavelle schreef:
LadyMadonna schreef:
Dat ik 6 verschillende afstandsbedieningen moet gebruiken wil ik een film kunnen kijken ;)

Dat is inderdaad wel bloody irritant :')

Dat is hier anders om :D
Meneer weet hoe een trekker werkt, maar de afstandsbedieningen zijn m teveel

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 11:25

Ik ben een hele moeilijke tante en dat heeft ons al een keer bijna de kop gekost, maar..

- Hij vult mij aan
- Hij beschermt mij
- Hij motiveert mij
- Hij is er altijd voor me
- Hij is verschrikkelijk lief
- Hij neemt mij zoals ik ben
- Hij zorgt voor mij
- Het is lachen, gieren, brullen als we wakker worden 's ochtends samen(en eigenlijk veel vaker!)
- We kunnen zo genieten samen
- We zijn allebei echt knettergek
- Hij voelt voor mij als de ware(ondanks dat we pas 18 zijn)

En weet je, we hebben inmiddels meer dan een jaar een relatie en binnenkort zal hij verhuizen en gaan studeren aan de andere kant van het land, en ik denk dat dát is wat ik voor lief neem. Ik neem hem voor lief zoals hij is. En hij mij zoals ik ben.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 11:32

Hoewel mijn vriend een hele lieve, zorgzame jongen is die altijd voor je klaar staat zijn er twee dingen waardoor ik hem afentoe gewoon wil wurgen :+.
Nummer 1 is het feit dat hij volledig dichtslaat als hem iets dwarszit. Nou kan ik al z'n emoties van z'n gezicht aflezen en dus is het ontzettend frustrerend als ik vraag wat er nou is en je dan "niks" als antwoord krijgt terwijl je aan alles ziet dat er wel wat is :'). En dan de volgende dag "ja, eigenlijk was er wel wat" te horen krijgen. Wat heeft het nou voor zin om hierover te liegen, friebel, want ik zie het toch aan je? Dat snapt hij dan ook allemaal wel en hij doet echt z'n best om het niet te doen, maar zo'n ingesleten patroon doorbreken is ook moeilijk. Hij heeft van huis uit nooit meegekregen hoe je ruzie maakt op een normale manier, of hoe je uberhaupt praat over je gevoelens. Dus waar ik overal over wil praten, wil hij gewoon in z'n hoekje zitten mokken tot het weer over is :+. Botst nog weleens, maar we werken eraan. Veel frustrerender is dat hij andersom altijd wel heel betrokken is en alles wil fixen als ik ergens last van heb, dus aan heb hem ik zat emotionele steun. Hij laat het alleen zo slecht toe als hij zelf degene met het probleem is.
Het andere is zijn enorme tunnelvisie. Hij speelt graag computerspelletjes, maar bijna op het obsessieve af. Voor het werk even spelen, laat opblijven om te spelen en als je ergens anders bent dan zie je eigenlijk aan 'm dat hij het liefste weer terug naar huis wil om te spelen. Dat is normaliter gewoon prima, ik zit 's avonds ook m'n eigen ding te doen (veelal achter de computer), maar soms wordt het vervelend om de hele avond naar een achterhoofd te kijken. Als ik dan zeg dat ik ook graag wat aandacht wil, dan stopt ie meestal cold turkey met dat spelletje om een paar weken later weer in hetzelfde patroon te vallen, maar dan met een ander spel. Zucht :+. Z'n bedoelingen zijn goed, maar hij heeft nog niet helemaal door dat het me niet gaat om het spel, maar om het obsessieve gedoe eromheen.
Verder zijn er kleine dingetjes waar ik me minder druk om maak. Hij heeft enorm veel oog voor detail/is een mierenneuker, en dan komt er weleens iets heel bot uit als je ergens blij mee bent en hij pikt net dat ene ding dat niet helemaal perfect is er tussenuit. Of als je iets nieuws koopt en hij rustig alle verschillende varianten gaat bekijken voor hij besluit welke het best afgewerkt is. "Kijk, dit is een mooie vaas!" Vaas wordt uit het winkelwagentje gevist door vriendlief en die gaat rustig alle andere vasen bekijken voor hij er eentje uitzoekt, terwijl ze er voor mij allemaal hetzelfde uitzien. Is weleens vervelend, maar daar ga ik me niet druk om maken.
Om te zeggen dat ik het voor lief neem, is een groot iets. We proberen er aan te werken en daar zitten ook vorderingen in (heb hem inmiddels zover dat hij mij vraagt wat er in het huishouden gedaan moet worden, zelf ziet hij het nog niet, maar dat hij erom vraagt en het dan ook doet is een hele verbetering voor een jongen die vroeger alles door z'n moeder liet doen :+ ). Andersom zijn er ook dingen die ik doe die hij niet leuk vindt en daar probeer ik ook aan te werken. Voor lief nemen vind ik een bijklank hebben van "dit is zo en gaat nooit veranderen" en dat accepteer ik eigenlijk niet als iets me echt dwarszit. Gelukkig kunnen deze dingen allemaal goed bespreekbaar gemaakt worden tussen ons en wil hij wel oprecht veranderen. Ik heb er in ieder geval vertrouwen in dat het op den duur allemaal goed komt :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 11:52

Hi allemaal,
Bedankt voor de behulpzame reacties op mijn reactie gisteren.
Het gaat op het moment gewoon niet echt goed, met mijn relatie helemaal niet en daardoor met mij ook niet, ik ben ontzettend in de war. Maar gezien dit meer een algemeen topic is wil ik niet helemaal het topic over nemen met mijn verhalen en vragen dus maak ik zo zelf wel even een topic aan, moet het even van me af schrijven en tips zijn heel hard welkom.

Om het hier wel even kort toe te lichten, mijn vriend is in December verhuisd, van 3 jaar dood ongelukkig in een studio naar een heel huis, van de stad naar een dood dorp, allemaal prima maar eerst als we bij elkaar waren was het eigenlijk een beetje lang leve de lol, hij had al wel werk maar ik zelf nog niks dus zo'n 4 avonden in de week waren we bij elkaar, en altijd deden we eigenlijk het zelfde, filmpje/tv kijken, wandelen, seksen :') , babbelen en dan ging ik vaak weer weg, vaak alleen de avonden en 's weekends 1 nacht. Bij zijn verhuizing hebben we beide wel een beetje de angst over de grote afstand uitgesproken maar elkaar beloofd dat we elkaar niet minder zouden gaan zien..
Nu sinds een tijdje hebben we dus een redelijk schema, Dinsdag begin van de middag tot Woensdag begin van de middag, Vrijdag middag tot zondag eind van de middag, of als het heel slecht weer is rij ik soms met hem mee vanaf z'n werk en dan is het dus vrijdag begin van de middag tot maandag ochtend. Al met al is dat eigenlijk dus 5 dagen in de week bij elkaar en 3/4 nachten, wat we gewend waren was 3/4 avonden (dus vanaf 7 tot half 11/11 uur) en 1 nacht. Een enorme verandering.
Mijn moeder heeft me wel vaker gewaarschuwd jullie zien elkaar te veel, sinds hij verhuisd is is er ook aanzienlijk meer ruzie. Ik weet alleen niet zo goed hoe we dit anders moeten doen omdat hij nu 22 km verderop woont en ik alleen een scooter heb, ik ben 9 van de 10 keer daar (kies ik zelf voor en heb ik gewoon het liefst) dus om voor 1 dag heen en weer te gaan heeft voor mij niet zo veel zin, plus hij werkt de ochtenden en ik wil voor het donker dan terug zijn dus dat zou betekenen 1 uur op z'n vroegst daar en half 8/8 uur weer weg. Ik ben heel gevoelig voor prikkels etc en merk gewoon dat als ik zo'n afstand (44 km) op 1 dag even rij dat ik 's avonds bekaf ben.. Mijn ouders wonen 23 km verderop en 2 week geleden met mijn vader z'n verjaardag was ik er ook vanaf het begin van de middag tot ong. 6 uur en 's avonds was ik echt bekaf, de rit zelf is niet erg maar kost me wel veel energie.
Goed nu word het alweer een heel lang verhaal maar er is zo veel veranderd, lang leve de lol een beetje tv kijken, seksen, kletsen en wandelen is het niet meer, hoeft ook niet van mij maar het veranderd allemaal nu zo snel dat ik het niet echt meer bij hou.. Nou naar mijn gevoel word het een heel warrig verhaal nu dus ik pak een kop thee en zal het voor mezelf eerst eens op papier gaan zetten..

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 11:54

Ik ben echt gek met mijn vriend.
Maar ik heb mezelf er op betrapt dat ik me steeds meer aan 1 punt ga storen.
Hij is een fanatieke voetbal fanaat. Prima, kan ik mee leven mag zelf ook graag voetbal kijken.
het enige nadeel is dat hij dus elke week met meerdere toto's meedoet, hij gokt dus.
het gaat niet om veel geld, zo'n 10/15 euro per week. En ja is zijn geld en zijn keus. ook heeft hij hiermee al aardig wat geld gewonnen.
Maar ik ben bang dat hij een beetje gok verslaafd word.
Voor nu neem ik het maar voor lief.

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 12:18

Lastige situatie zo Annet, het klinkt eerlijk gezegd niet alsof je nou gelukkig wordt van de relatie zo.

Amy, een gokverslaving is ook niet niks zeg. Al is het maar 10/15 euro per week, als dat elke week is dan is dat wel echt een verslaving en is er ook een grote kans dat dat maar zo ineens meer geld gaat kosten, waardoor er uiteindelijk veel kapot gaat.

Ik zie verder veel commentaren over snurken. Mijn vriend snurkt echt zeer extreem en snapt er niks van dat ik me er niet kapot aan erger :D daar kan ik dus echt niks om geven, ook al lig ik 's nachts vaak uren wakker (wat dus niet door het snurken komt)

Mijn vriend rookt en dat vind ik echt gruwelijk. Dat neem ik toch voor lief in een verder hele fijne relatie. Hij houdt wel rekening met mij in zoverre dat hij altijd buiten rookt en naderhand uit mijn buurt blijft, zodat ik niet zo'n last heb van de stinkende adem. Dat neemt helaas de verschrikkelijke verslaving niet weg.

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 12:50

_Mirjam schreef:
Ik zie verder veel commentaren over snurken. Mijn vriend snurkt echt zeer extreem en snapt er niks van dat ik me er niet kapot aan erger :D daar kan ik dus echt niks om geven, ook al lig ik 's nachts vaak uren wakker (wat dus niet door het snurken.

Ik had een ex die extreem snurkte, dat was wel een puntje.... het eindigde ermee dat ik meestal op de logeerkamer sliep, om te kunnen slapen. Niet bevordelijk voor je relatie.

Net nog even hartelijk gelachen om de ocd-achtinge trekjes van Mn vriend tijdens de lunch. Die neem ik ook maar voor lief :')

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:34

AmyJamess schreef:
Hij is een fanatieke voetbal fanaat. Prima, kan ik mee leven mag zelf ook graag voetbal kijken.
het enige nadeel is dat hij dus elke week met meerdere toto's meedoet, hij gokt dus.
het gaat niet om veel geld, zo'n 10/15 euro per week. En ja is zijn geld en zijn keus. ook heeft hij hiermee al aardig wat geld gewonnen.

Het kan ook gewoon een hobby zijn he. Het wordt pas een probleem als het meer gaat kosten dan je wilt. En als het altijd bij een tientje/vijftien euro blijft kun je ook voor jezelf besluiten hem daar gewoon in te vertrouwen.

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:43

Zoals vaker is gezegd snurken, zweetvoeten, mijn man soms een schop onder zijn kont moet geven om hier dingen klaar te krijgen.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 14:01

_Mirjam schreef:
Ik zie verder veel commentaren over snurken. Mijn vriend snurkt echt zeer extreem en snapt er niks van dat ik me er niet kapot aan erger :D daar kan ik dus echt niks om geven, ook al lig ik 's nachts vaak uren wakker (wat dus niet door het snurken komt)

Ooooh hier ben ik dan echt streng op.
Als hij nog maar te hard ademt krijgt hij al een stomp en dan mompelt hij nog sorry ook _O-

Ik kan ook veel wakker liggen, maar ik heb een hekel aan snurken of te hard ademen.

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 14:05

Oh ja nog een puntje, saus pakken voor bij het eten, en na het eten spullen op tafel laten staan alsof het zicht zelf weer terug brengt naar de kelder... maar met het snurken krijgt hij hier ook automatisch een por / duw dat die anders moet gaan liggen, ik kan niet slapen door dat lawaai.

Maar verder is die wel lief hoor hihi :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 14:20

Ik vind onze afspraken niet voelen als regels, ook al hebben we dus best wel bewust gepland "die en die dag is voor ons". Het geeft net een hoop duidelijkheid voor beiden. Op deze manier kunnen we beiden intensief sporten zonder dat we er last van hebben zeg maar :)
En het is voor mijn instructice ook gewoon ontzettend handig om vaste lesmomenten te hebben, kan ze andere klanten daar omheen plannen.

"Onze" tijd is niet alleen samen gezellig wezen maar ook het huishouden doen. Daarin is er maar 1 vaste taak voor mij, dat is de strijk. De rest doen we tussendoor als de ander er niet is, of samen.

Annet: ik vind de opmerking van je moeder best bijzonder. Als je wil gaan samenwonen later, dan ben je toch ook elke dag bij hem?
Ik zou echter niet verwachten dat hij alle tijd dat je daar bent, ook effectief met jou doorbrengt. Dat doen wij ook niet. We wonen wel samen maar hebben tussendoor ook nog ons eigen ding om te doen. is het geen optie om bijvoorbeeld van donderdagavond tot zondagavond daar te zijn, en de rest thuis? Laat hem in de namiddag knutselen en kruip 's avonds gezellig op de bank, ga wat drinken met vrienden, doe boodschappen samen...
Je kan niet verwachten dat als je daar bent, dat hij dan altijd alle uren van de dag met jou bezig is. Mijn vriend kijkt ook vaak tv terwijl ik zit te lezen of op de laptop bezig ben bijvoorbeeld.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 14:57

AmyJamess schreef:

Mijn vriend speelt ook ToTo. Elke dag... zo'n 150,- tot 200,- per maand.
Ik haat het. Maar neem het voor lief. Voetbal en ToTo is zijn hobby. Vind het banketstaaf om hem dat af te nemen.
Heb wel met hem afgesproken dat wanneer we aan kinderen beginnen, de ToTo stopt. Misschien af en toe een keer als het NL elftal speelt. Maar verder is het weggegooid geld. Die 200,- per maand mag hij mooi 150,- opzij van zetten voor de studie van ons kind later.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-17 15:50

Mijn ex kon niet met geld om gaan.
Hij zag ook nergens de gevolgen van in en dat vond ik altijd erg lastig. Hij had een beetje (erg) de 'het komt allemaal wel goed' instelling.
Dat kan een hele prettige eigenschap zijn,maar ook veel problemen opleveren. Want op het punt dat er écht iets moest gebeuren,gebeurde het niet want 'het komt allemaal wel goed!' -O-

Snurken was trouwens ook een dingetje :o
Meestal had ik er weinig last van,als ik eenmaal slaap word ik er niet wakker van.
Maar op sommige dagen kón ik hem wel wat! Een por hielp 5 seconden en hij snurkte op zijn zij net zo hard verder. Hij is verscheidene keren uit zichzelf na een por op de logeerkamer gaan liggen. Maar snurken vind ik wel echt iets waar iemand niks aan kan doen,dus dat kan je iemand niet kwalijk nemen. :)

Verder was hij ontzettend lief en hij droeg me echt op handen,dus dat hierboven heb ik wel voor lief genomen.

Ik vind ook dat niemand perfect is.
Sommige karaktereigenschappen kun je simpelweg niet (zomaar) veranderen en horen nou eenmaal bij de persoon voor wie je gevallen bent. Maar inderdaad dingen als gokken of verslaving lijken me echt moeilijk om mee om te gaan,dat is toch wel een factor van buitenaf die je relatie wel degelijk erg kan beïnvloeden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 15:59

Ik neem bijvoorbeeld ook voor lief dat mijn wederhelft serieus luid kan snurken. En als ie helemaal gaat, dan is dat in elke positie: op de rug, op zijn zij, ondersteboven...

Ik word er wel wakker van, maar dat is niet noodzakelijk omwille van het geluid. Mijn vader snurkte ook, maar stopte soms met ademen. Ik was dat kabaal zo gewend, dat ik wakker werd als hij even stopte en weer doorsliep toen het herbegon. Na zijn dood (beroerte) ben ik er een keer per toeval achter gekomen dat snurkers veel meer risico hebben op slaapapneu, en slaapapneu geeft verhoogd risico op, jawel, beroertes.

Na papa's dood heb ik erg moeten wennen aan de stilte in huis 's nachts :')

Nu neem ik voor lief dat mijn vriend me dus soms gewoon wakker snurkt, maar ik neem even goed voor lief dat ik soms wakker word omdat hij even ophoudt met dat lawaai. Hij stopt niet met ademen zoals papa, maar de reflex bij mij zit er nog wel om dat zeker te willen weten. Dus ik ben pas weer gerust als er weer een fikse ronk te horen is. Maar net door diezelfde ronk slaap ik nadien niet -O-

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 16:38

Varekaj schreef:
Ik vind onze afspraken niet voelen als regels, ook al hebben we dus best wel bewust gepland "die en die dag is voor ons". Het geeft net een hoop duidelijkheid voor beiden. Op deze manier kunnen we beiden intensief sporten zonder dat we er last van hebben zeg maar :)
En het is voor mijn instructice ook gewoon ontzettend handig om vaste lesmomenten te hebben, kan ze andere klanten daar omheen plannen.

"Onze" tijd is niet alleen samen gezellig wezen maar ook het huishouden doen. Daarin is er maar 1 vaste taak voor mij, dat is de strijk. De rest doen we tussendoor als de ander er niet is, of samen.

Annet: ik vind de opmerking van je moeder best bijzonder. Als je wil gaan samenwonen later, dan ben je toch ook elke dag bij hem?
Ik zou echter niet verwachten dat hij alle tijd dat je daar bent, ook effectief met jou doorbrengt. Dat doen wij ook niet. We wonen wel samen maar hebben tussendoor ook nog ons eigen ding om te doen. is het geen optie om bijvoorbeeld van donderdagavond tot zondagavond daar te zijn, en de rest thuis? Laat hem in de namiddag knutselen en kruip 's avonds gezellig op de bank, ga wat drinken met vrienden, doe boodschappen samen...
Je kan niet verwachten dat als je daar bent, dat hij dan altijd alle uren van de dag met jou bezig is. Mijn vriend kijkt ook vaak tv terwijl ik zit te lezen of op de laptop bezig ben bijvoorbeeld.

Als je elkaar maar weinig ziet, dan is het logisch dat als je samen bent je de uren samen doorbrengt. Maar als je elkaar vaker/vaak ziet, dan is het - naar mijn mening - ook belangrijk dingen apart van elkaar te doen ook al ben je in hetzelfde huis. Ik heb dat in ieder geval wel nodig, mijn eigen ding doen.
Ik zie het overigens niet als 'regels' om een vaste dag af te spreken om die zeker samen door te brengen. Natuurlijk moet het wel een beetje natuurlijk gaan, maar als je allebei ook hobby's of verplichtingen hebt is een beetje op elkaar afstemmen juist erg praktisch. Weet ook iedereen waar hij aan toe is.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 16:42

Tja niemand is perfect.

Maar wat ik voor lief heb. Is dat me vriend echt niet kan tongzoenen.. hij houdt van weinig tong en ik van iets meer... maar Ag ihij weet t niet, en ik neem t maar voor lief. We zijn niet zulke grote tongzoeners dus Ag.

Zo heeft hij ook vast nog meer dingetjes.

Net zo goed dat hij ze van mij ook hebt.