Wat heb jij NODIG in een relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GUSTIxBILL

Re: Wat heb jij NODIG in een relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 10:06

Iemand die tegengas durft en kan geven zonder mij op te sluiten
Iemand die mij vertrouwt dat ik niet vreemdga ookal slapen ik en een collega in dezelfde vrachtwagen en zijn we onderweg als we op dezelfde plaats staan onafscheidelijk. (Denk dat dat nog het moeilijkste is voor de meeste mannen)
Iemand die met mijn verleden en het gevolg hiervan kan leven
Iemand die door mijn nep zelfzeker belletje doorkijkt en zich niet laat doen (stukje weer dat tegengas)
Maar vooral moet ik mijn vrijheid kunnen houden :j ookal wilt dat zeggen 1x in de week (of niet) zien omdat ik op de baan ben of met mijn voertuig bezig ben aangezien dat mijn vrijheid is

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 10:09

Ik heb een handrem nodig als ik weer eens de put in val en een gaspedaal als ik in mijzelf keer. Iemand die er voor me is, met wie het leuk en gezellig is. Waar je je veilig bij voelt maar waar je wel af en toe eens net mee buiten de lijntjes kunt kleuren. Iemand met wie je kunt lachen, gekke dingen kunt doen maar ook eens keihard ruzie mee kunt maken zonder dat dat het einde betekend.

Iemand die niet loslaat als het allemaal even moeilijk is of niet meer gaat.

En nog zoveel meer... Maar het belangrijkste is voor mij het gevoel. En dat gevoel, dat kan ik niet in woorden uitdrukken. Dat is er of het is er niet.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 10:12

Fortitude schreef:
Ik heb een handrem nodig als ik weer eens de put in val en een gaspedaal als ik in mijzelf keer. Iemand die er voor me is, met wie het leuk en gezellig is. Waar je je veilig bij voelt maar waar je wel af en toe eens net mee buiten de lijntjes kunt kleuren. Iemand met wie je kunt lachen, gekke dingen kunt doen maar ook eens keihard ruzie mee kunt maken zonder dat dat het einde betekend.

Iemand die niet loslaat als het allemaal even moeilijk is of niet meer gaat.

En nog zoveel meer... Maar het belangrijkste is voor mij het gevoel. En dat gevoel, dat kan ik niet in woorden uitdrukken. Dat is er of het is er niet.

_/-\o_

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 10:19

Iemand die goed is tussen de lakens zowel fysiek als geestelijk (gevoel moet er zijn en de aantrekkingskracht), tegengas durft te geven waar nodig, mij kan motiveren door te gaan en verder te ontwikkelen, vrijheid kan geven, mee gaat in mijn toekomst dromen en die ik 100% kan vertrouwen..

Gelukkig heb ik die gevonden 9 jaar terug en zijn we nu ruim 8 jaar samen.
Zelfs huisje gekocht en alles.
Hij was echt een op en top stadje maar nu wonen we op het platteland in ons eigen boerderijtje !!

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 10:24

Iemand die zegt dat het goed is wat ik doe en die mij juist pusht om dingen voor mezelf te doen en te kopen. En ik vind het super fijn om geknuffeld te worden, zolang een man dat niet wilt of kan de hele dag door maakt niet uit waar dan is hij niet bestemd voor mij. Gelukkig nu een hele lieve vriend die deze dingetjes wel doet <3

Miss_F

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 11:29

Iemand die mij intellectueel kan uitdagen, niet afgeschrikt wordt door mijn brutale mond/klein hartje, die door mijn 'alles is oke' gedrag kan kijken. En hij moet mijn gekke kantje aankunnen... :+

Hij moet weten wat hij wilt bereiken, doelen hebben, en zelfstandig zijn. Ermee kunnen omgaan dat ik ook mijn eigen leven heb, en interesse tonen hierin. Hij hoeft geen prins op het witte paard te zijn, zolang ik maar mag door ratelen af en toe over mijn paarden. /3

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 12:07

Wat ik nodig heb is wat ik nu heb, een strijd maatje waar ruzie mee maken kan en een blik genoeg is waarmee het goedmaken net zo leuk is. Iemand die zich zelf is en mij dat ook laat zijn. Ik kan er wel een boek over schrijven maar in het kort het gevoel hebben alsof je thuis komt als je in zijn ogen kijkt dat is het gevoel wat ik wil hebben anders ben ik er snel flauw van en ik houd het alweer 9,5 jaar met hem uit en hij met mij.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 12:13

Het enige wat ik nodig heb, is dat gevoel wat ik bij hem heb. Dat ik er zeker van ben dat alles goed komt, dat we overal wel doorheen komen. Dat ik niet zonder hem wil...

Verder kun je alle cliché-rijtjes op gaan noemen. Maar gewoon het gevoel dat je zeker weet dat dit het is... Dat is het...

(Wat wel heel erg was... Ook zeker weten dat je voor diegene alles op zou geven, ook al zou je een andere relatie hebben :') Misschien dat ik daarom niet in cliché dingen geloof.. Theoretisch kun je alles hebben, maar als dat ene gevoel mist... Kom je ook nergens.)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 12:16

Iemand die mijn leven verrijkt.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 12:26

Iemand die een aanvulling op mijn eigen leven wilt&kan zijn en waarbij ik dat ook voor hem kan zijn. Iemand die het beste in mij naar boven haalt, en met mijn slechtste kanten mee kan veren/dealen/om kan gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 12:31

Ik zocht mijn soulmate en heb die gevonden <3

Nadeel van een soulmate is dat je zo verbijsterend hard op elkaar lijkt dat het voortdurend botst.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 12:37

Dat ie zegt dat ik soms niet zo druk moet maken om alles :+.
Mijn vriend is het tegenoverstelde van ik. Ik ben druk, kan soms een beetje doorslaan in dingen en kan me druk maken om niks.
Hij is echt het tegenovergestelde en ik denk dat dat wel een goeie match is!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 12:39

Ik vind het belangrijk dat ieder z'n eigen ding kan blijven doen. Zo zijn wij 10 jaar samen en bijna een jaar getrouwd, maar ga ik ook nog steeds lekker zonder hem op vakantie :)

En je moet met elkaar over alles kunnen praten. Een goede communicatie is in mijn ogen essentieel :)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 12:46

Liannetje86 schreef:
Het enige wat ik nodig heb, is dat gevoel wat ik bij hem heb. Dat ik er zeker van ben dat alles goed komt, dat we overal wel doorheen komen. Dat ik niet zonder hem wil...

Verder kun je alle cliché-rijtjes op gaan noemen. Maar gewoon het gevoel dat je zeker weet dat dit het is... Dat is het...

(Wat wel heel erg was... Ook zeker weten dat je voor diegene alles op zou geven, ook al zou je een andere relatie hebben :') Misschien dat ik daarom niet in cliché dingen geloof.. Theoretisch kun je alles hebben, maar als dat ene gevoel mist... Kom je ook nergens.)

Inderdaad dit 'ene gevoel'! Dat oergevoel heel diep van binnen,niet alleen die vlinders.
Dat staat ronduit op nummer 1 bij mij.
Ver daar onder komen wat kleine wensen als:
Intellectueel met mij op niveau zijn, passie hebben, intens samen kunnen zijn (hier komt dat gevoel weer..)
Misschien mag ik charisma er ook wel tussen zetten, maar op zijn eigen manier; misschien zonder dat hij het zelf doorheeft.
Diepgang. Geborgenheid maar ook vrijheid.
En als dat allemaal goed zit, zou het fijn zijn als we herkenning in elkaar vinden; ik heb wat vreemde trekjes/gewoontes/tics, en samen zijn met iemand die ook ADD heeft is wat mij betreft een verademing in vergelijking met mensen die geen ruk begrijpen van mijn 'kleine dingetjes'.
En als 'het gevoel' zoals hierboven beschreven er is, dan is vertrouwen niet eens een woord dat nodig is,dat voel je gewoon.

Nu ik zo terug lees, lijkt het een heel eisenpakket :')
Dat is het juist niet,ik neem iedereen zoals hij is.
Maar na enkele (door mij) beëindigde relaties met ongetwijfeld lieve,maar simpele mannen... ben ik er achter gekomen hoe anders het ook kan zijn!
En sindsdien kan ik niet meer terug naar 'de gewone man' :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 12:49

Wat ik nodig heb. Heel goed gevoel voor humor. Iemand die fris en fruitig is en tegen een drukke hyper kabouter met adhd kan. Zelfstandig, ondernemend, bij voorkeur reislustig en houdt van dagjes op stap gaan. En door en door betrouwbaar is. Eerlijk zegt wat hij denkt.

en vooral niet te soft. Iemand met een eigen mening en die ook durft te geven. Anders stamp ik er overheen zonder enog probleem. Geen huismus die alleen op de bank wil zitten en elke dag hetzelfde wil doen en op elkaars lip wil zitten. Iemand die dus ook zijn eigen dingen blijft doen. Maar ook gemeend een op een tijd inpland met aandacht voor elkaar.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 12:51

Iemand die eerlijk, loyaal is en een confrontatie aangaat in dien nodig. Niet iemand die weg loopt als het even lastig word. Iemand die niet vreemdgaat en later ook in het buiteland wil wonen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 12:52

Ruimte. En bij ruimte komt een heleboel kijken zoals vertrouwen en eerlijkheid. Maar zonder ruimte word ik gek.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 12:56

Iemand die aan een half woord genoeg heeft om te begrijpen wat ik bedoel, waarmee ik op 1 lijn zit.
Voordat ik mijn man ontmoette dacht ik niet dat dit bestond, maar hij is (naast natuurlijk mijn geliefde) echt mijn maatje.
Verder is vertrouwen voor mij een heel belangrijk punt.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 12:59

Iemand die tegengas geeft en ruzie met mij durft te maken, waarbij ik 100% mezelf kan zijn en die er onvoorwaardelijk voor me is. Gelukkig heb ik die gevonden <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 13:04

Wat ik fijn vind: iemand die precies het tegenovergestelde is van mij.
Waar ik soms heel druk en boos kan worden blijft hij eigenlijk altijd rustig en kalm. Ook vind ik het heel belangrijk dat de persoon eerlijk blijft. Bijvoorbeeld als hij het niet eens is met mijn acties. Zo hebben we dan wel eens een discussie en zijn we beide boos op elkaar. Maar dat is vaak snel uitgepraat, dus kunnen praten is ook wel belangrijk.

Gelukkig is hij alles wat ik zocht <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 13:06

noviceh schreef:
Iemand die mijn leven verrijkt.

Heel mooi gezegd, daar ga ik in mee. Iemand moet het leven leuker maken, makkelijker. De relatie waar ik nu in zit is gewoon genieten, lachen met elkaar. Maar ook steunen als het niet goed gaat. Weten wanneer je wel of niet iets moet zeggen. Voor mij zegt dit gedicht alles:

Ik kon niet zeggen wat ik voelde
ik heb het ook niet uitgelegd
maar toch wist ik wat jij bedoelde
de stilte had het al gezegd

Als ik je kuste of griefde
in blijheid of in droevenis
de liefde is pas echte liefde
als stilte taal geworden is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 13:18

Tuurlijk is goede sex leuk, maar een verijste is dat bij mij echt niet. Sex is een leuke bijkomstigheid, maar geen lijm voor je relatie. Jij, of je partner, kunnen immers om welke reden ook op een bepaald moment niet meer in staat zijn om met elkaar te vrijen. Ik vind dat er genoeg dingen moeten zijn die 2 mensen met mekaar verbinden buiten de sex, zodat je relatie ook kan stand houden als je niet meer met mekaar kan vrijen. Mijn vriend houdt niet van tongzoenen, ik was er gek op, maar ik hou te veel van hem om dit een breekpunt te laten zijn en we houden ondertussen al bijna 16 jaar stand als koppel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 14:52

Iemand met wie ik kan praten, leuke dingen kan doen en het belangrijkste is voor mij eerlijkheid en vertrouwen.
Eigenlijk iemand die naast m'n partner ook m'n beste maatje is.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 15:21

Iemand die mij altijd op nummer 1 zet. En die ik ook op nummer 1 zet.
Zodat we nooit hoeven te twijfelen over wat dan ook. Ook niet als hij maanden voor zijn werk in het buitenland zit. Ook niet als we ruzie hebben en ook niet als we in een lange en zware verbouwing zitten. En zelf als het even niet zo lekker zit dan weten dat het ook wel weer goed komt.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 15:39

Wat ik echt nodig heb in een relatie is gezond verstand , iemand met normale normen en waarden ja dan kom je bij mij een heel eind. Geen fratsen, zeggen waar het op staat, geen gedraai om de feiten heen en eerlijk zijn. Je fouten durven toe te geven en verantwoordelijkheid nemen voor je woorden en daden. Ik heb veel meer aan iemand waarbij ik weet waar ik aan toe ben want dan kan ik ook gewoon mezelf zijn.