Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
enzino schreef:onpaard schreef:Naast dat, blijkt het dat experts steeds weer een andere visie hebben. Wat nu goed is kan over een half jaar weer not done zijn.
En wat wil je daarmee zeggen? Dat je alle adviezen maar in de wind moet gooien? Waar baseer jij je beslissingen dan op?
En wat betreft de adviezen die al tientallen jaren oud zijn en nog steeds sterk staan?
Anoniem schreef:En praktijkervaring met duizenden kinderen is leuk en aardig, maar dat is nog steeds niet jouw kind. Je kunt een gemiddelde pakken van al die duizenden kinderen, maar geen énkel kind is hetzelfde.
Anoniem schreef:En een oplossing komt in mijn ogen al helemaal nooit uit een boekje, hoe 'goed' het ook bedoeld is (en ik geloof echt wel dat je goede intenties hebt), want kinderen volgen nou eenmaal geen boekje. Helaas, anders zou het opvoeden en het ouderschap wel een stuk makkelijker zijn
Anoniem schreef:Maar het valt me op dat er heel snel wordt gegrepen naar 'professionele' hulpmiddelen en 'dokters' en in dit geval bijbehorende boeken. Tot aan slaapconsulentes voor babies aan toe.
Anoniem schreef:Wat ik alleen aan wil geven, probeer éérst je eigen (moeder)gevoel te volgen.
Anoniem schreef:Met alle beste bedoelingen en 20 jaar 'expertise', dat boek heeft nog steeds geen ogen, oren, en hart. Die heb je als ouder nog altijd zelf...
Anoniem schreef:En ja, in bed, tegen de regels van de experts in. Geen Co Sleeper, maar echt in bed. En hij is anderhalf en slaapt nu met een kussen en dekbed. Tegen de (meeste) regels in van experts.

phormicola schreef:Enzino, er zijn hordes professionals die pleiten voor (veilig) samen slapen. Deze adviezen heb ik altijd opgevolgd.
In de rest van de wereld is samen slapen ook de norm.
Storm schreef:phormicola schreef:Enzino, er zijn hordes professionals die pleiten voor (veilig) samen slapen. Deze adviezen heb ik altijd opgevolgd.
Klopt, mensen slapen al duizenden en duizenden jaren samen met hun kinderen. Wij zijn dragers, in tegenstelling tot de verstoppers en de vluchters. Helaas verstoppen veel ouders hun kinderen steeds vaker.
Baby's weten niet of hun ouders wel terugkomen. Enige wat ze kunnen doen is huilen in de hoop dat de ouders ze vinden en weer meenemen. Een baby weet niet of het in een veilig bedje ligt of ergens in het bos tussen de roofdieren.
phormicola schreef:Enzino, er zijn hordes professionals die pleiten voor (veilig) samen slapen. Deze adviezen heb ik altijd opgevolgd.

Maar als het werkt: lekker doen, maak het jezelf makkelijk inderdaad en als je beter slaapt met kind in of naast je bed laat iedereen dan maar lekker kletsen en bedenk maar weer het is een faaaaaaaase 

Ik wilde mijn dochter in een doek dragen en dat heb ik ook gedaan, maar met 4 maanden was ze het spuugzat. Toen hebben we gewoon meteen een (luxe) buggy gekocht zodat ze naar voren kon kijken. Prachtig vond ze het, kind blij, mama blij 
echt onmenselijk vind ik dat.