Lily_Fee schreef:Ha TS en heel veel anderen,
Ik ben zo iemand met een grote groep vrienden en veel verschillende vriendengroepen. Zo iemand die altijd druk is en vaak het middelpunt van de groep vormt. Toch heb ik ook maar vier echte vriendinnen waar ik alles mee deel en heel veel vrienden waar ik leuke dingen mee doe. Zo zie ik dat ook echt en voor mij is de vriendschap dan niet minder waard.
De reden denk ik dat ik dit heb is omdat ik een heel proactief persoon ben. Ik ben degene die elk jaar mijn verjaardag vier en alle oude en nieuw ontmoette mensen uitnodig waardoor iedereen elkaar weer ziet. Ik ben de persoon die een reünie organiseert, samen hardloppgroepjes opricht, na het boksen blijft om met zijn allen shakies te maken of een picknick in het park verzorgt. Die babyshowers organiseert of in de feestcommissie stapt op het werk. Nou ik kan nog even doorgaan, maar eigenlijk betekent dit dat je dus hard moet werken om vriendschappen te krijgen en te onderhouden. Dat hard werken ervaar ik dan alleen niet zo omdat ik het met zo veel plezier doe. Maar thuis op de bank zitten doe ik dan ook niet..
Belangrijk bij vriendschap is dat je er tijd en moeite in investeert. Dus niet als eenling op een verjaardag waar je niemand kent, maar eens oprecht interesse te tonen in die andere goede vrienden van de persoon waar je op visite bent. Zo zijn heel veel vriendschappen ontstaan bij mij.
Echt advies geven kan ik eigenlijk niet merk ik... ik kan je alleen vertellen wat ik doe en wat werkt voor mij en misschien ook wel voor jou.
XOXO
Het probleem is dat ik vaak te weinig energie heb om zo ondernemend naar vrienden etc. toe te zijn of die contacten te onderhouden...
net horizon zero dawn uitgespeeld.. en GTA 5 I love it!! Kan niet wachten op red dead redemption 2