Al mijn plannen in de war... ik moet het even kwijt...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 09:48

Shenavallie schreef:
Toen ik nog op HR werkte, heb ik vaak genoeg een intentieverklaring moeten maken. Daarbij deed ik altijd een tweede brief, waarin stond dat men geen rechten kon ontlenen aan de inhoud van die intentieverklaring. Deze tweede brief werd gelijk met de intentieverklaring meegestuurd.

Supermooie oplossing! Dat is nog eens in oplossingen denken en meedenken met mensen. Vind ik echt heel slim! Maar ja, dat doet dit bedrijf niet :P

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 10:15

M_D_H schreef:
KellyR schreef:
Oh bah wat een nare situatie zeg! En Randstad %$^$%$ shame on you.

Is het misschien mogelijk om nogmaals met je nieuwe werkgever om tafel te gaan zitten?
Als je dan duidelijk uitlegt dat een intentie verklaring niet rechtsgeldig is. En dat je volledig achter de risico's staat, dus het moment dat ze je contract niet zullen verlengen. Maar dat je het toch wel heel fijn zou vinden als ze je willen helpen met deze verklaring.

Houdt er wel rekening mee dat je voor een intentieverklaring uit je proefperiode moet zijn, anders geldt het alsnog niet!

Dit is niet waar :n

Een intentie verklaring is altijd geldig ook al is deze aangevraagd in een proeftijd.

Ik vind het echt heel vervelend voor je Janine. Wel fijn dat het uitzendbureau zo snel met je mee denkt.

Dit is wel waar. Geen bank die jou een hypotheek verleent als jij in je proeftijd zit.
Prima als deze in je proefperiode is aangevraagd en er inmiddels uit bent. Maar zodra het vinkje aan staat dat je nog in je proefperiode zit, kan je het schudden.
Daarbij gebeurt het vaak genoeg dat er een arbeidscontract wordt opgevraagd. Dus pas op met onwaarheden verkondigen.

Wij hebben nog nooit iemand zijn intentie verklaring doorgestuurd waarbij deze in de proeftijd zat. Sterker nog, deze wezen wij af! En mochten terug komen als ze uit de proefperiode waren.

@ts, ah verkeerd begrepen dat het niet Randstad was die zo naar tegen je deed. Van het andere bedrijf alsnog heel heel naar om daarom alles te beëindigen. Je weet in ieder geval nu wel dat je "beter" af bent. Een bedrijf met zo een mentaliteit, daar zou ik niet willen werken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 10:29

KellyR schreef:
@ts, ah verkeerd begrepen dat het niet Randstad was die zo naar tegen je deed. Van het andere bedrijf alsnog heel heel naar om daarom alles te beëindigen. Je weet in ieder geval nu wel dat je "beter" af bent. Een bedrijf met zo een mentaliteit, daar zou ik niet willen werken.

Geeft niet, ik kan me voorstellen dat het verhaal hier en daar wat warrig en ongestructureerd is :P Ik had aardig hoofdpijn, dus heel helder nadenken lukte niet ;)

Nee, in dit geval ben ik heel erg blij dat ik via Randstad werk! Zo heb je toch nog iets van een vangnet in de relatie tussen jezelf en de opdrachtgever.
Vorig jaar heb ik na twee en een half jaar ergens geen verlenging gekregen, (daarna ben ik dus bij Randstad gaan werken) ik had recht op een transitievergoeding bij dit bedrijf, dat is ook een hele rel geworden omdat ze het me niet wilden geven. Dus daardoor begin je natuurlijk ook te denken dat het aan jezelf ligt.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 10:45

KellyR schreef:
M_D_H schreef:

Dit is niet waar :n

Een intentie verklaring is altijd geldig ook al is deze aangevraagd in een proeftijd.

Ik vind het echt heel vervelend voor je Janine. Wel fijn dat het uitzendbureau zo snel met je mee denkt.

Dit is wel waar. Geen bank die jou een hypotheek verleent als jij in je proeftijd zit.
Prima als deze in je proefperiode is aangevraagd en er inmiddels uit bent. Maar zodra het vinkje aan staat dat je nog in je proefperiode zit, kan je het schudden.
Daarbij gebeurt het vaak genoeg dat er een arbeidscontract wordt opgevraagd. Dus pas op met onwaarheden verkondigen.

Wij hebben nog nooit iemand zijn intentie verklaring doorgestuurd waarbij deze in de proeftijd zat. Sterker nog, deze wezen wij af! En mochten terug komen als ze uit de proefperiode waren.

@ts, ah verkeerd begrepen dat het niet Randstad was die zo naar tegen je deed. Van het andere bedrijf alsnog heel heel naar om daarom alles te beëindigen. Je weet in ieder geval nu wel dat je "beter" af bent. Een bedrijf met zo een mentaliteit, daar zou ik niet willen werken.[/quote]

Een intentie verklaring wordt ook gebruikt door mensen die een vast contract hebben maar nog in hun proeftijd zitten.
Hypotheek verstrekkers nemen deze ook gewoon aan.
Dus ik weet niet precies waar jou informatie vandaan komt?
Wellicht dat bij jou bedrijf het zo werkt, maar over het algemeen werkt dat dus niet zo :)