Reden dat jou relatie uit ging?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-17 19:12

Geloof mij.. 14 jarige van deze tijd niet hoor.. Ik was 2 jaar terug nog 14 en was ook met een jongen van 18 bezig.
Ligt er maar net aan hoor.. Ik was zeker niet super wijs op mijn 14e maar kinderlijk, nee verre van

Captain schreef:
Ik begrijp het wel.. 14 jaar is echt heel jong. Ondanks dat er maar 4 jaar tussen zit maar wacht dan minstens 2 jaar. 14 jaar is, over het algemeen, echt nog kinderlijk.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 19:27

Lieshorses schreef:
Geloof mij.. 14 jarige van deze tijd niet hoor.. Ik was 2 jaar terug nog 14 en was ook met een jongen van 18 bezig.
Ligt er maar net aan hoor.. Ik was zeker niet super wijs op mijn 14e maar kinderlijk, nee verre van

Ben toch benieuwd hoe je daar over pakweg tien jaar op terug kijkt :Y)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-17 19:49

Kinderlijk, wat versta jij onder kinderlijk als ik vragen mag? Op je 14e hebben de meeste toch echt wel een normaal verstand, misschien dat het bij jou anders was.

Nee op je 14e weet je een heleboel dingen nog niet en ben je nog zeker niet wereldwijs maar kinderlijk ben je op die leeftijd vaak niet meer :+

Mavelle schreef:
Lieshorses schreef:

Ben toch benieuwd hoe je daar over pakweg tien jaar op terug kijkt :Y)

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 19:54

De druppel was dat hij me liet zitten voor een bruiloft...

Het liep al niet helemaal lekker, maar familie van me ging trouwen en ik was daardoor verplicht daar heen te gaan. Hem had ik bewust buiten beschouwing gelaten, maar nee hij wilde perse me. Ga je echt mee dan? Want dan ga ik dat nu voor je regelen dat dat alsnog kan. "Jaa! Echt! Ik wil echt heel graag mee!" Alles op de kop gezet door zowel mij, bruidspaar als de catering. Die ochtend "Nah.. Ik ga toch maar niet mee, ik heb geen zin". Ik ben naar de deur gelopen en heb gezegd als ik nu in mijn eentje naar die bruiloft toe ga, ga ik de rest van mijn leven door zonder jou. Prima was het antwoord. Zie dat maar uit te leggen op een dag die draait om de liefde... Wat een feest! :n

Ik ben die avond schaaaaaamteloos dronken geworden en na de bruiloft heerlijk op stap geweest met vrienden hehe :D

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 19:55

Nou, op je 14/15/16 denk je dat je volwassen bent maar later kijk je dan terug en denk je: 'waar was ik mee bezig' :')

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-17 19:57

Nee maar dit bedoel ik..
Volwassen heb ik nooit in de mond genomen, alleen kinderlijk is wel enorm overdreven als ik eerlijk ben. Volwassen zeker niet, verre van

Neverland schreef:
Nou, op je 14/15/16 denk je dat je volwassen bent maar later kijk je dan terug en denk je: 'waar was ik mee bezig' :')

_Yasmine_

Re: Reden dat jou relatie uit ging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 20:00

Meiske was vrij volwassen voor haar leeftijd. Was toen erg overdonderd e n dus ook als naïef 18 jarig meisje zelf geen actie ondernomen.

"Gelukkig" zijn ze nu nog samen en wonen ze ook samen.

Maar het was toen wel gek, zij in 3e jaar middelbare en hij allang klaar van de havo... je staat toch anders in het leven.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 20:01

Neverland schreef:

Ik weet heel zeker dat ik heel trots terug ga kijken, maar goed, dat zal wel aan mij liggen. Ik vind niet dat je alle achttien- en veertienjarige over een kam kan scheren. Iedereen is anders. Niet elke jongen zal gelijk op seks hunkeren en niet elke veertienjarige zou het niet willen. ;)

Edit; Yasmine, dat kan ik me wel voorstellen. Mijn ex is vorige week achttien geworden, zelf word ik aankomende zomer zeventien. Op een of andere manier voelt het alsof hij 'heel oud' was vergeleken met mij. :')

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 20:08

_Yasmine_ schreef:
Meiske was vrij volwassen voor haar leeftijd. Was toen erg overdonderd e n dus ook als naïef 18 jarig meisje zelf geen actie ondernomen.

"Gelukkig" zijn ze nu nog samen en wonen ze ook samen.

Maar het was toen wel gek, zij in 3e jaar middelbare en hij allang klaar van de havo... je staat toch anders in het leven.

Kennissen van mij zijn 18 en 31 en hebben al een jaar of 2 een relatie.. ik keek er ook eerst raar van op maar ze doen het prima samen blijkbaar.

Vriend en ik schelen 6 jaar, hij 26 en ik 20. Hij heeft een fulltime baan, doet thuisstudie hbo ICT en neemt straks de helft van een bedrijf over. Ik doe over een kleine 20 dagen eindexamen havo, ga op tussenjaar om mijn rijbewijs te halen en hoop in 2017/18 een universitaire studie op te starten d.m.v. 21+ toelating. Wij zijn nu anderhalf jaar samen.

Ik ben het er absoluut mee eens dat het een ander verschil is dan als we bijvoorbeeld 14 en 20 waren geweest. Toen wij allebei die leeftijd hadden kenden we elkaar al wel (inmiddels al 8 jaar) maar wij zijn zo'n koppel dat door de jaren heen elkaar gevonden heeft en naar elkaar toe is gegroeid. Ik leerde hem kennen toen ik 12 was en toen was hij natuurlijk 18.. dat had ook echt niet gekund. Maar toen was er ook nog helemaal geen sprake van wat we nu hebben.

Ander stel bij ons op school was precies het leeftijdsverschil dat jij beschreef, toen het na 2 jaar uit ging. Die begonnen een relatie toen zij 12 was en hij 16. Ook heel apart maar ze pasten wel bij elkaar toen. Soms is leeftijd maar een nummertje..

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 20:11

Dimphyl schreef:
Mijn laatste ex.. tja.. week ervoor waren we samen gaan kijken naar koophuizen om te gaan samenwonen, waren 3.5 jaar samen. Tot ik een bericht kreeg van een meid die ook al een paar maanden een relatie met hem had, en als een echte MTV serie zijn we samen gaan zoeken en bleek dat meneer nog een vriendin had, waar die al 1.5 jaar mee samen was.. |o
Nog nooit zo gekwetst geweest.. snap nog steeds niet hoe ik zo blind kon zijn..

Gelukkig nu het vertrouwen terug gevonden dankzij een geweldige vent waar ik inmiddels een maandje mee samenwoon <3

zo'n relatie heb ik ook 4 jaar gehad.. In die tijd heeft hij wel 10 andere gehad

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 20:14

Een tussenjaar om je rijbewijs te halen.. is dat niet een beetje overdreven :')

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 20:15

Kimbers schreef:
Een tussenjaar om je rijbewijs te halen.. is dat niet een beetje overdreven :')

Nee, je kent mij situatie niet, dus kun je daar dan over oordelen?

Ik zit op het moment in een bijstandssituatie doordat ik noodgedwongen mijn ouderlijk huis heb verlaten, iets meer dan een jaar geleden. Ik ga dus een jaar fulltime werken om dat rijbewijs compleet zelf te kunnen financiëren zonder dat ik maximaal moet bijlenen bij DUO. Ondertussen kan ik ook de tijd nemen om te kijken welke studie ik wil oppakken, omdat ik daar nog niet uit ben en nu nog geen overhaaste beslissing wil nemen. Ik wil me namelijk niet bij al die mensen voegen die na hun eerste jaar studie er achter komen dat het absoluut niks voor ze is en daardoor in een gat vallen.

Dus nee, in mijn ogen niet overdreven. Het is nu dat rijbewijs of pas na mijn studie, en daarom kies ik voor nu.
Laatst bijgewerkt door xPabloBokt op 23-04-17 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 20:16

Zullen we weer ontopic gaan? *\o/*

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 20:16

xDenies schreef:
Zullen we weer ontopic gaan? *\o/*

Lijkt me een goed plan ja. :+

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-17 20:18

Inderdaad een beetje ontopic blijven is wel prettig :)

sandra1312

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 20:31

.
Laatst bijgewerkt door sandra1312 op 03-11-24 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 20:51

Mijn eerste vriend werd gedwongen door zijn ouders om het contact met mij te verbreken. Hij kwam uit een zwaar gereformeerde familie (uit Putten) en ik ben zelf atheïst. Zijn moeder had het ontdekt doordat ik ergens op een forum (boeruh.com) een vragenlijstje had ingevuld waaronder de keuze 'begraven of cremeren' gegeven stond. Ik had daar cremeren aangegeven. We hebben heel lang nog stiekem contact gehad en toen dat ontdekt werd heeft hij de keuze gekregen tussen mij en zijn familie, waarop ik ervoor koos om afstand te nemen van hem. Ik was geloof ik een jaar of 17 en wilde niet dat hij het contact met zijn familie zou verbreken en dat ik daar verantwoordelijk voor was. Ik zou dan ook nooit bij hem weg kunnen gaan wanneer de relatie niet zou werken, want ik zou dan het contact met zijn ouders verbroken hebben waardoor hij dan niks meer zou hebben. Ik denk overigens dat hij zelf ook voor zijn familie gekozen zou hebben. Hij was toen een jaar of 19. Vrij vlot daarna had hij een ander vriendinnetje en heb ik hem nog wel eens huilend aan de telefoon gehad dat hij mij miste en mij terug wilde. Daarop heb ik besloten om het contact vrijwel helemaal te verbreken. We hebben nu heel af en toe nog eens wat contact. Felicitaties op verjaardagen bijvoorbeeld en af en toe praten we eens bij via sms. Hij is redelijk vlot nadat het uit ging getrouwd met zijn nieuwe vriendin en ondertussen hebben ze 2 kinderen.
Dit alles heeft best indruk op mij gemaakt. Ik had nooit gedacht (naïef als ik was) dat zoiets zou kunnen gebeuren. De eerste keer dat ik bij zijn ouders was en dat zij mij afkeurden was ik 15. Ik zou blijven logeren maar dat mocht spontaan niet meer omdat ze ontdekt had dat ik zelf niet gereformeerd was. Dat ontdekte ze toen ik al bijna in Putten was en ik kwam uit Noord-Oost Groningen vandaan. Ik heb een tompoes en een kop koffie gekregen, daarna moest ik weg en werd duidelijk gemaakt dat ik niet meer welkom was. Hij heeft toen een slaapplek geregeld bij een werkgever van hem waar ik 2 nachten kon blijven slapen. Dat was wel echt ontzettend lief. Via zijn werkgever hebben we ook nog wel een tijdje stiekem contact gehad. Die werkgever was zijn alibi, post kon naar hun adres en ook had hij daar een 2e telefoon liggen. Het was echt heel vreemd om dat allemaal zo stiekem te moeten doen.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 21:06

Poeh toen ik 14 was een vriendje met wie t uitging omdat ik hem niet meer leuk vond en omdat ik al heel snel merkte dat ik meer intelligente uitdaging nodig had. Die "relatie" had maar 2 maanden geduurd

2 toen was ik 15 ging uit omdat hij mij niet meer leuk vond en de afstand lastig was (was maar 20 km ofzo hoor maar 40 minuten in een bus is heel wat voor 15 jarigen :+) naja ik vond het heel wat. Enorme liefdes verdriet gehad echt niet normaal was heel drama over hem heen komen duurde even lang als de relatie :') . Aardige gozer met wie ik nog prima kan praten als ik hem zie.

3 was een jongen die heeeel graag mijn vriendje wou zijn en ik zei ja. Waarom?? Vraag ik mij nu af. Maarja ik maakte het uit omdat ik hem eigenlijk niet zo leuk vond en niet tegen zijn opdringerigheid kon

4 was ik 17 toen t uitging we hadden toen zo'n 1,5 jaar een relatie en hij maakte het uit omdat het niet goed met hem ging en zag dat het ook met mij minder begon te gaan en dat kon hij er niet echt bij hebben. Niet letterlijk zo gezegd maar het is wel waar het op neer kwam. En ik twijfel nog steeds of hij wel op vrouwen viel...

Paar maanden later was ik alweer in een relatie gerold waar ik nu 2 jaar later nog gelukkig in ben. De eerste keer iemand die leuke dingen met mij wil doen waar mee ik ook leuke dingen wil doen. En elke maand meerdere leuke (kleine)dates houden het gewoon gezellig.

Soms twijfel ik wel omdat ik al vanaf zo jong steeds in relaties zat en ik ook wel behoefte heb om helemaal zelfstandig mijn eigen ding te doen. (Je nooit hoeven te verantwoorden of uit te leggen omdat het niemand aan gaat wat je doet, met een vriend hou je natuurlijk altijd onderbewust wat rekening). Maar mijn liefde voor hem is groter.

Maar ja samenvatting
Ik had geen zin meer in hem
Hij had geen zin meer in mij
Ik had geen zin meer in hem
Hij had geen zin meer in mij :')

Bij die laatste was ik toch een partij blij dat het uit was. Ik was veel en veel te verliefd op hem maar die relatie was een en al ongezond omdat hij mij telkens afwees op alle vlakken was ik enorm onzeker geworden en die continue afwijzing verdiende ik niet dat lag aan hem

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 21:26

Mijn laatste relatie voor mijn huidige relatie ging heel snel al uit. Ik probeerde wat dingen uit mijn verleden te vertellen en zijn eerste reactie was "Ik ga je nu vast waarschuwen dat ik niet je therapeut ben. Ik heb een vriend gehad die mij zo behandelde en daar word je heel moe van." Ben toen heel boos geworden en iets in de trant gezegd van "als je geen zin hebt om naar me te luisteren als ik een probleem heb, dan rot je maar op." De rest van de avond gewoon rustig verder gesproken, dus ik zocht er niet zoveel achter.
De volgende dag loop ik met mijn opa en oma naar het treinstation. Ik woon in de UK en mijn opa en oma waren hierheen gevlogen om te kijken waar ik nou woonde. Dit wist hij, hij had ze een paar dagen daarvoor ontmoet. Ik sta kaartjes te kopen en ik zie dat ik een telefoontje gemist heb van hem dat hij een voicemail heeft achergelaten. Ik luister in principe nooit naar voicemail berichten, maar deze was heel lang. Ik heb er in de trein naar geluisterd, leg m'n telefoon weg en het eerste dat ik tegen m'n opa en oma zeg was "nou, ik ben weer single zo te horen." Het kwam erop neer dat hij het gevoel had dat ik 'm niet vertrouwde en dat hij daar niet mee om kon gaan. Flikker op :+.
Gelukkig is m'n huidige vriend niet zo'n hork, daar kan ik figuurlijk dagenlang bij uithuilen zonder dat hij dat vervelend vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 21:31

Mijn ex had bindingsangst. Een jaar later werd hij bijna papa. :+ heb met hem geen contact meer, hij heeft mij flink gebruikt.
Met de ex daarvoor ben ik in overleg uit elkaar gegaan, we wilden wel verder maar we wilden allebei niet onze omgeving opgeven (zat 3 uur reizen tussen). Hij is inmiddels heel gelukkig met een ander en heeft twee kinderen inmiddels. Hebben ook nog contact, hebben absoluut geen hard-feelings en zijn alleen maar blij voor elkaar.

Ik ben inmiddels zes jaar bijna samen met mijn man, hebben een dochtertje en zijn nog steeds elke dag knetterverliefd :))

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 21:39

Mijn ex kwam erachter na 3,5 jaar dat hij in plaats van op vrouwen op mannen valt. Ik kreeg enkel een sms'je dat het uit was. Hierna ook geen contact meer gehad.

Inmiddels de leukste jongen van heel de wereld gevonden <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 21:43

Oei dat is ook wel hard.
Zelf ben ik na 6 jaar huwelijk gescheiden om dezelfde reden (dat im op vrouwen val). Dat was wel een langer proces trouwens.

Een smsje vind ik wel héél kort door de bocht... :=

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 21:57

Het is alweer een paar jaar terug en ik heb ondertussen echt de liefde van me leven gevonden. Maar ik kan er nog steeds boos om worden ja :')

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 21:59

Eerste relatie (duurde 1,5 jaar) kon ik niet meer omgaan met zijn gedrag (autist) en ik was zelf 15 jaar en erg zoekende. Dus daar toen een punt achter gezet omdat ik mijzelf alleen maar naar beneden haalde.

Tweede relatie (duurde 9-10 maanden) werd ik gedumpt, hij was de avond ervoor op MSN aan het praten met een vriendin, die dag erna was z'n gevoel voor mij weg en de volgende dag was ie met haar aan het afspreken. Juistem :+

Mijn derde relatie (duurde 1,5 jaar) ging uit toen ik midden in mijn burn out zat. Hij was er niet voor mij en liet mij behoorlijk stikken.

Nu mijn vierde relatie en alweer 4 jaar samen met de man van mijn dromen :D

Vadrouille

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 22:40

Uuhmmm ja waarom het uit ging? ik denk dat mijn lijst korter is waarom het niet uit ging, maar fine. Na bijna 4 jaar was ik echt wel klaar met zijn drankgebruik, zijn manipulatieve gedrag, zijn jaloerse gedrag, zijn gelieg, zijn niet vertrouwen in mij, zijn losse handjes, het niet staan achter mijn acties (vervolgopleiding willen starten) Het niks voor mij over hebben, ik moest altijd maar naar hem komen ( Dik 1 uur met de trein en nog net geen 30 minuten met de bus ) we hadden 2 compleet verschillende karakters, meedeleven was ver te zoeken toen mijn kat en mijn paard overleden. Ik moest er niet zo over zeiken, maar meneer mocht wel een jaar verdrietig zijn om zijn hond. Hij maakte altijd ruzie met mijn ma ( moeder is gelovig hij niet. )

Nou dan denk ik dat ik inmiddels alles wel heb gehad. En als ik dan nu terug denk van waarom was ik hier niet al veel eerder klaar mee.... Ja geen idee, vind me nu ook gwn ontzettend dom dat ik er nooit eerder mee gestopt ben. Maar toen ik het uit maakte en vervolgens nog een knal kreeg was het voor mij ook gelijk reden genoeg om alles te blokkeren. Nu inmiddels 1,5 jaar single en wat een rust