Bedrag vrijgezellenfeest

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:58

Ik vind vrijgezellenfeesten ook vaak buitensporig duur. Maar goed, ik vind dat soort dingen sowieso altijd al enorm overschat :o
Mijn broertje is een keer 350 euro kwijt geweest omdat de bruidegom in spe zelf had geregeld dat hij een weekendje in een luxe villa in Portugal wilde als vrijgezellenfeest :? Dat vind ik op zich al apart, dat je dat zelf regelt, maar toen puntje bij paaltje kwam is uiteindelijk het hele huwelijk twee dagen voor de grote dag afgeblazen 8)7 :+

Furrow

Re: Bedrag vrijgezellenfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 19:00

Op zich is het inderdaad geen super groot bedrag, maar eerder een vrij normaal bedrag. Maar als je weinig te besteden hebt heeft het een grote impact. Zelf zou ik vragen of je misschien alleen een voorgerecht kunt nemen ofzo en zo compenseren?

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 19:01

Ik heb 2 weken terug vrijgezellen feest gehad, met mn gebroken rug, dus kon niks mee doen alleen eten! Wij waren ook €87,- pp kwijt!
Middagje Hollland Evenementen Groep in Zoelen, Ready to Mary programma! S'avonds wokken en haar aanstaande had verrassingsfeestje geregeld, Nu ga ik mij verder niet meer over uitweiden. Verder zat ik al 2 maanden in de ziektewet! Maar vorig jaar al geld apart gezet.

Ik vond het een behoorlijk bedrag. Maar dat wist ik! Heb 3 jaar gewerkt bij bovenstaand bedrijf en weet heel goed wat de prijzen zijn!
Nu zijn wij ook avond gast op de bruiloft,.... geen idee wat voor bedrag ik moet geven :+

Mn vriend had een week eerder vrijgezellenfeest! En hij was ongeveer €110,- pp kwijt, zij waren solex rijden, BBQ daar en daarna de stad in!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 19:04

Ik zou dus echt wel 100,- over hebben voor het vrijgezelle feestje van iemand die mij dicht bij staat. Ookal is het voor mij veel geld. Zo'n leuke belangrijke dag, weer even een keer met z'n allen gek doen, ik vind het dat helemaal waard! (En dan vind ik wel dat de dag dan goed gevuld moet zijn en er voor de mensen die minder kunnen of willen besteden, ze een deel van de dag mee kunnen doen).
Als ik ooit ga trouwen hoop ik ook echt dat mijn vriendinnen dit ook zonder problemen willen. Ik betaal dan nog liever mijn eigen deel zelf dan dat ze afhaken.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 19:05

cissi schreef:
Ik vind vrijgezellenfeesten ook vaak buitensporig duur. Maar goed, ik vind dat soort dingen sowieso altijd al enorm overschat :o
Mijn broertje is een keer 350 euro kwijt geweest omdat de bruidegom in spe zelf had geregeld dat hij een weekendje in een luxe villa in Portugal wilde als vrijgezellenfeest :? Dat vind ik op zich al apart, dat je dat zelf regelt, maar toen puntje bij paaltje kwam is uiteindelijk het hele huwelijk twee dagen voor de grote dag afgeblazen 8)7 :+

En zo'n geintje kost nog een rits vakantiedagen ook.

Dat vond mijn inmiddels ex schoonfamilie van mijn niet zo leuk. Zusje van ex ging trouwen. Uiteraard nam ik (werkzaam in de horeca) die dag en avond vrij.
Maar het vrijgezellenfeest weigerde ik vrij te nemen. En het ophalen van de trouwjurk (ook weer 's avonds) deed ik ook niet aan mee. Niet om het geld, maar omdat ik vind dat uiteindelijk ik beslis hoe ik mijn vakantiedagen besteed. :)

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 19:11

Ik vind 75-100 euro wel een normaal bedrag, bij onze groep - omgeving gebruikelijk.

Kan me zeker wel voorstellen dat het voor sommigen veel geld is.

Maar vergeet niet dat de bruid gratis meegaat en iedereen daar dus ook wat aan kwijt is..
Hoe kleiner het groepje hoe duurder..

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 19:13

moonsparkle schreef:
pinkie87 schreef:
Ow bij mijn vriend hadden ze afgelopen zaterdag gewoon 2 rekeningen 1 van 400 dat was het eten en uit gaan nog eens 200 wel totaal hoor daar komt nog boven op de escape room.
Hij vond het ook echt belachelijk

Maar dat deel je door het aantal personen toch?

klopt maar dat waren er maar 6 inc. vriend

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 19:30

Ik vind het bedrag wel redelijk gemiddeld.

Ik ga ook naar een vrijgezellenfeest van m'n beste vriendin. En op de trouwdag ben ik ere bruidsmeisje. Moet daar ook nog een jurk voor hebben. Maar daar betaald m'n vriendin aan mee.

Kosten van dit vrijgezellenfeest:
De totale kosten zijn €75,- bestaande uit:
- Startkosten €15,- (Kosten vriendin, versiering, fotoboek)
- Start met high tea, iedereen iets meenemen
- Dildo Workshop €35,- (€40 voor vibo). Zelf dildo of vibrator maken.
- Uit eten €25,- (Uitgaande van restaurant Pizza & Pizza)
- Stappen, nog een pot voor de bruid maken

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 19:32

pinkie87 schreef:
klopt maar dat waren er maar 6 inc. vriend

Ohhh ik dacht per persoon.

Maar spreken jullie dat met de vriendengroep niet van tevoren af?

Bij ons vraagt diegene die het organiseert of het bedrag voor iedereen ok is.

Als er dan mensen zijn die het te hoog vinden dan stellen we het naar beneden bij.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 19:33

Mijn vriend had een tijd geleden een vrijgezellenfeest van een vriend van hem. De kosten waren €180 euro pp :+
Maar die waren dan ook de hele dag op pad incl. ontbijt, karten, paintballen, escaperoom, lunch, uiteten etc.

Echt belachelijk veel, maar goed :')

En dan 'moet' je op de bruiloft zelf ook nog geld geven.
Laatst bijgewerkt door Annikoe op 19-04-17 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 19:33

Hier is het vaak rond de 130 euro maar daar zit het uitgaan wel bij in, moet wel gek lopenwillen we dan nog bij moeten lappen...

Twee jaar geleden trouwde de beste maat van mijn vriend, beide dus vrijgezellenfeest, 130 en 150 euro, beide daggast en een compleet nieuwe outfit 2x ong. 200 euro, en het kado nog.... was blij dat het trouwseizoen toen even over was :') (goede vriendin reed er op de dag van het vrijgezellenfeest ook nog 2x een bekeuring bij van 2x 300 euro, die was helemaal zuur)

Komend jaar trouwt mijn beste vriendin, verwacht dat dat ook geen goedkope bedoening gaat worden, ben "bruidsdame" dus daar moet een passende outfit bij...

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:02

Ik moet zeggen dat van wat ik er van weet het een 'normaal' bedrag is. Al vind ik het een enorm bedrag.

Nu is het laatste vrijgezellenfeest dat ik meegemaakt heb mijn eigen feest was en het me niet zou verbazen als dat ook rond de 75 euro gekost heeft. Wij hebben thuis een high tea gehad, vervolgens een cocktail workshop, gegeten bij de Griek en de stad in geweest. Er was nog geld over en daarvan heb ik een mooi cadeau gehad.

Ik heb binnenkort een feestje van mijn schoonzus. Houd mijn hart vast wat dat gaat kosten want het programma lijkt nu ook iets met cocktails en daarna tapas eten en stappen te worden. Alleen ben ik hoog zwanger tegen die tijd dus vallen zowel de cocktails als de tapas voor mij af (maar mag ik vast wel volledig betalen).

Ik heb het geld graag over voor diegene(n) op wiens feest ik mag en mocht komen. Helaas heb ik momenteel echter geen baan dus dan hakt een dergelijk bedrag wel erg in je budget..

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:18

Ben ik dan de enige gek die €150,- helemaal nier veel vind? Nou hebben wij altijd een overnachting bij en feest tot middennacht. Lunchen met ophalen en dan lading activiteiten, eten met zen alle, opknappen en feesten met opdrachten en daarna slapen en volgende ochtend ontbijt :') wij vinden eigenlijk 150 erg normaal....

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:22

Ik was vorig jaar 135€ kwijt voor een vrijgezellenfeestje, ex kosten uitgaan.
Viel toen niet helemaal lekker, moest betaald worden in de maanden dat ik ook mijn WOZ moest betalen, dus het was even een flinke hap. Was niet dat ik het niet wílde uitgeven, meer dat het moment van betalen even totaal niet uitkwam. Maar het was het allemaal waard, superleuke dag gehad.

Binnenkort ander vrijgezellenfeestje, dat is een stuk simpeler: Efteling en hapje eten. Kosten worden geschat op 100€ pp, wat over is krijgen we terug.

Vind rond de 100€ wel een net bedrag trouwens. Zonder overnachting uiteraard.

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:23

Nicole schreef:
Ben ik dan de enige gek die €150,- helemaal nier veel vind? Nou hebben wij altijd een overnachting bij en feest tot middennacht. Lunchen met ophalen en dan lading activiteiten, eten met zen alle, opknappen en feesten met opdrachten en daarna slapen en volgende ochtend ontbijt :') wij vinden eigenlijk 150 erg normaal....

Voor zoiets klinkt 150 ook niet als veel...

maar als ik lees hier is het niet zoveel en betaald ze wel bijna de hoofdprijs...

Vind ik bij die komende van mij ook... Gaan we heel eenvoudige dingen doen en 'savonds hapje eten...
Vind het zo jammer geld...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:26

150 voor zo'n programma is niet veeL Nicole maar het is wel veel geld voor sommige. Ik kan nu ook echt geen 150 euro uitgeven voor een vrijgezellenfeest. Dus ik zou afhaken hoe jammer dan ook.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:27

voor wat jullie gaan doen ts vind ik het nog best wel een heel bedrag.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:28

Fijn zo'n trouwerij plus alle bijbehorende dingen. Als het een bevriend stel is ben je dus al zeg maar minimaal 2x 100 Euro kwijt aan een vrijgezellenfeest, dan als je daggast bent wil je er leuk uitzien op de trouwerij zelf en een kado geven. Dan kost zo'n grapje dus al snel minimaal 500 Euro. Niet normaal. Echt niet normaal.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:34

Amandavd schreef:
150 voor zo'n programma is niet veeL Nicole maar het is wel veel geld voor sommige. Ik kan nu ook echt geen 150 euro uitgeven voor een vrijgezellenfeest. Dus ik zou afhaken hoe jammer dan ook.

En dit is dus imo een punt in de organisatie van zulke feestjes.
Het genoemde voorbeeld is gewoon niet duur. Maar dat betekend niet dat iedereen dat kan betalen.

En natuurlijk kun je niet gaan eten bij de mac omdat er in de vriendengroep drie studenten zitten die weinig te besteden hebben. Maar een middenweg én vooral beter overleg moet toch mogelijk zijn. :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:38

Palmera schreef:
Amandavd schreef:

En dit is dus imo een punt in de organisatie van zulke feestjes.
Het genoemde voorbeeld is gewoon niet duur. Maar dat betekend niet dat iedereen dat kan betalen.

En natuurlijk kun je niet gaan eten bij de mac omdat er in de vriendengroep drie studenten zitten die weinig te besteden hebben. Maar een middenweg én vooral beter overleg moet toch mogelijk zijn. :)

100% eens met jou. Ligt er ook aan wat je wilt gaan doen. Wil je echt een hele dag op stap of is een middag plus avond ook goed etc. Met van alles moet je rekening houden, ik heb een keer geprobeerd zo'n feestje te organiseren en ik doe het nooit meer.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:39

Vala schreef:
Fijn zo'n trouwerij plus alle bijbehorende dingen. Als het een bevriend stel is ben je dus al zeg maar minimaal 2x 100 Euro kwijt aan een vrijgezellenfeest, dan als je daggast bent wil je er leuk uitzien op de trouwerij zelf en een kado geven. Dan kost zo'n grapje dus al snel minimaal 500 Euro. Niet normaal. Echt niet normaal.

en dan komt er hier nog kosten bij voor oppas voor de kindjes.

wij hebben laatst ook afgezegd en nadat ik in de groepsapp had aangegeven waarom, volgde er meer mensen die het toch ook wel te duur vonden.
dus nu hebben we het al 30 euro goedkoper kunnen doen (voor ons toch x2).

eef_doortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:45

Ik heb binnenkort een vrijgezellenfeestje wij zijn 50 euro op kwijt all in.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:46

Goof schreef:
Ik vind die bedragen echt een reden om niet mee te gaan om eerlijk te zijn.
Je betaalt je scheel en dan heb je nog niets. Mag je daarna je uitgaan ook nog betalen.
Ik snap niet dat een middagje/ avondje plezier zo verschrikkelijk duur moet zijn om eerlijk te zijn.

Nou idd, ik schrik ervan...

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:47

Ik vind €100 ook niet raar. Voor jullie programma lijkt het me dan wel best veel. Misschien hebben ze ruim gerekend en krijg je eventueel naderhand nog wat terug?

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:52

Ik had afgelopen zomer een vrijgezellen feest,
Uit m'n hoofd was dat zo'n 75 euro p.p
Daarbij zaten wat drankjes op het terras, rondvaart door de utrechtse grachten inclusief eten en karaoke.
Het drinken tijdens de karaoke hebben we in de middag op het terras 'verdiend' door de vrijgezel lolly's te laten verkopen.

Overigens was dit mijn eerste vrijgezellen feest, geen idee wat 'normaal' is qua kosten