MacBook

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 18:23

Valentijn5 schreef:
Ik had ook altijd Spotify op mijn iPad mini. Maar ik heb geen abonnement erop dus werkt die niet meer goed. Wel jammer.

Dat bedoel ik dus, dat heb je met "die ouderwetse manier" niet.

Valentijn5

Re: MacBook

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:27

Ik heb geen zin om you tube te luisteren want ik vond Spotify altijd prettig. Maar helaas. Ik kan het nog wel op mijn laptop luisteren dat is Windows. Ben benieuwd hoe lang dat zo nog kan.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:27

Een virusscanner moet je echt niet gebruiken op een mac, dan is het logisch dat hij traag wordt. Is gewoon overbodig, mac is zo goed beveiligd dat een virus er onmogelijk in komt als je geen gekke dingen aanklikt en vervolgens een installatie goedkeurt, en áls er al een virus ontdekt wordt dan is Apple er zo snel bij dat er weinig tot geen apparaten besmet raken. Die virusscanners vreten alleen maar geheugen.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:29

Ts misschien wat om maar een Windows laptop te kijken? Kan je over t algemeen makkelijker uitelkaar halen en wat vervangen als je wil! (Al helemaal de computers je kan een lege kast kopen en al je onderdelen los kopen en erin zetten doet mijn vriend ook heeft laatst nieuwe onderdelen gekocht en hij doet t weer perfect zo gaan ze idd veel langer mee).

Zijn ook nog genoeg wel Windows te vinden die wel een CD drive hebben (en internet en USB zijn vrijstandaard er nog in).

Waarom perse een Mac? Kijk als je een Mac wil is dat prima! Maar als je dus met USB en CD drive wil moet het idd een wat oudere zijn er zijn binnen mac idd niet zoveel opties, dus als je die opties niet fijn vindt moet je misschien naar andere merken kijken.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:30

FabianHorse schreef:
Valentijn5 schreef:
Ik had ook altijd Spotify op mijn iPad mini. Maar ik heb geen abonnement erop dus werkt die niet meer goed. Wel jammer.

Totdat er een kras op je CD staat en je met tandpasta moet smeren op je cd'tje en hopen dat je daarna je paardenspel weer kan spelen

Niets is perfect
Laatst bijgewerkt door Pabie op 19-04-17 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 18:31

FabianHorse schreef:
Valentijn5 schreef:

Citaat:

Citaat:
Totdat er een kras op je CD staat en je met tandpasta moet smeren op je cd'tje en hopen dat je daarna je paardenspel weer kan spelen

Dan moet je maar zorgzaam met je spullen omgaan.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:35

Een virusscanner op een Mac _O-

Van met de tijd meegaan ga je niet dood hè.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:40

Valentijn5 schreef:
Ik heb geen zin om you tube te luisteren want ik vond Spotify altijd prettig. Maar helaas. Ik kan het nog wel op mijn laptop luisteren dat is Windows. Ben benieuwd hoe lang dat zo nog kan.

Ik zal nog wel een abonnement willen nemen. 10 euro per maand kan ik nog wel missen, maar dan moet je weer ergens anders op bezuinigen. Maar ik heb mijn hele favorietenlijstje volstaan, en Discover Weekly verheug ik me ook op elke maandagochtend altijd weer verse liedjes.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:59

FabianHorse schreef:
En ik heb geen Thunderbolt kabel, heb ik ook geen zin in om te kopen, er moet gewoon een normale internet kabel aan zitten punt uit, niet al dat moeilijke gedoe.

Maar als dit je instelling blijft kan je beter standaard een hutkoffer mee slepen met je immens grote en zwate pc. Ingebouwde kabels voor anders, want anders is het moeilijk gedoe.

Thunderbolt, HDMI, SCART, minstens 2 USB poorten, internet, microfoonpoort, headsetpoort, oplaadkabel, zo kan ik nog wel eventjes doorgaan trouwens.

Daarnaast werk ik altijd via Wifi en met een goede router en een goed internetabbonement kan ik hier alles op doen. Momenteel heb ik maar 1 probleem met mijn internet en dat is dat ik mijn internetabbonement niet kan upgraden door, jawel, een verouderde kabel van KPN die naar mijn huis loopt.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 19:06

Stiekem is het best fijn als het allemaal in hetzelfde gat kan :Y)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 19:46

Maar hoe doe je dat met apparaten die op usb gaan dan? Externe harde schijf, kaartlezer, wacom tekentablet en dat soort dingen?

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 19:55

Dat kan weer in je thunderbolt.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 20:00

Maar dan moet je een koppelstuk oid hebben?

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 20:24

Ja, maar daar kun je weer 6 apparaten op aansluiten en je kunt je Mac dan ook met iedere andere kabel opladen, zoals een auto-oplader. Best wel handig! En het gaat een stuk sneller dan de oude USB poorten. Hij laadt ook weer alle andere apparaten op, een iPhone laadt zelfs twee keer zo snel op als met de bijgeleverde lader.

Ze spelen in op de toekomst. Over een paar jaar is alles draadloos.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 20:37

En die koppelstukken zijn via ebay bv heel goedkoop te vinden, en kun je in allerlei soorten vinden. Zo heb je ook kastjes waar alle handige aansluitingen samen in zitten.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 20:48

Ja en dan koop je dus alleen wat je nodig hebt. In mijn vaste Windhoospc zaten zoveel gaten die ik nooit heb gebruikt, ving alleen maar stof.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:30

Ik vind het erg fascinerend dat je steevast de discussie op zoekt maar de echte tips links laat liggen. Dat je je zo druk kan maken over een laptop :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:37

Om even terug te komen op je openingspost. De witte is al best een hoop jaar niet meer nieuw te krijgen. Gaat je gewoon echt niet meer lukken. En met poorten alleen nog maar refurbished. Ik heb een macbook uit 2015 met USBpoorten etc. Alleen geen CD spelers er meer in. Maar voor mijn CD's en DVD's heb ik een dvdspeler via de TV met mooie speakers er aan. Daar heb ik mijn laptop niet voor nodig.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-17 17:24

"Over een paar jaar is alles draadloos". Haha wat een bak, voor de mensen die dat prettig vinden. Ik snap het voordeel op zich wel, maar zolang mijn oude spul het nog doet, waarom zou ik iets nieuws kopen? Omdat het hip is? Geef nou maar toe, dat veel tieners een iPhone hebben, omdat het in de mode is, ipv. dat ze het echt nodig hebben. Als je onderweg wat overkomt, kun je ook gewoon bellen met een Nokia ofzo hoor.
Mensen die het daadwerkelijk nodig hebben voor bv. een bepaalde baan, is het indeed handig.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 17:34

Waarom heeft iemand voor zijn werk wel perse een iPhone nodig? Als je baas je wil bereiken kan ie toch ook bellen?

Maar wat heeft dat nog te maken met jouw MacBook. De vraag is toch beantwoord je moet of een Windows laptop zoeken met cd drive of een oude apple aangezien die geen CD drives meer hebben tegenwoordig omdat de meeste mensen deze liever niet in hun laptop hebben. Je past niet in het plaatje van standaard consument is niet erg maar als je CD drive en bepaalde poorten heel belangrijk vindt heb je minder keuze, zo wil ik soms ook graag bepaalde dingen in mijn laptop (grafische kaart bijv zodat ie met zware programma's sneller draait), maar het is toch niet erg dat er ook laptops worden geproduceerd zonder? Of iets wat ik echt onzin vind ja dan koop ik die laptop niet

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 19:30

Misschien moet je maar op een hutje op de hei gaan wonen. De wereld verandert nu eenmaal. Je hebt dit topic alleen maar geopend om je frustraties te uiten of niet?

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 19:47

8nnemiek schreef:
Een virusscanner moet je echt niet gebruiken op een mac, dan is het logisch dat hij traag wordt. Is gewoon overbodig, mac is zo goed beveiligd dat een virus er onmogelijk in komt als je geen gekke dingen aanklikt en vervolgens een installatie goedkeurt, en áls er al een virus ontdekt wordt dan is Apple er zo snel bij dat er weinig tot geen apparaten besmet raken. Die virusscanners vreten alleen maar geheugen.

_Reneee schreef:
Een virusscanner op een Mac _O-

Van met de tijd meegaan ga je niet dood hè.

Dat was vroeger, is inmiddels achterhaald, Apple is niet meer de Apple onder Jobs, Apple is tegenwoordig ook virusgevoelig..... Maar ik heb op mijn Windows lapje niet meer virussen dan op mijn Apple.
Maar net zoals bij elke computer die op internet gebruikt wordt, beetje opletten waar je komt.
Laatst bijgewerkt door Taffje op 20-04-17 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 19:49

_Reneee schreef:
Misschien moet je maar op een hutje op de hei gaan wonen. De wereld verandert nu eenmaal. Je hebt dit topic alleen maar geopend om je frustraties te uiten of niet?

Opgekropte frustratie over de heeeeele wereld :')

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 19:53

_Reneee schreef:

Daar kan je niet op internet en waar moet je je frustatie dan kwijt. -O-

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 18:08

Mijn macbook pro (zo'n grijze) uit 2011 (of 2012 ik weet het eigenlijk niet) draait opzich nog als een zonnetje en heeft ook nog allerlei poorten en een cd speler. De meesten gebruik ik niet zoveel eigenlijk alleen een usb poort voor mijn (draadloze) muis of een externe harde schijf.
Persoonlijk zou ik als je graag een macbook wilt uit een van die jaren wel een via leapp oid kopen omdat het gewoon fijn is als er dan garantie op zit, want ze zijn best heel degelijk maar als je iemand treft die ermee gesmeten heeft dan denk ik niet dat welke laptop dan ook nog blijft functioneren.

Overgens lijkt het me gewoon logisch dat bedrijven die technologie willen verkopen steeds nieuwe dingen bedenken om te concureren met andere bedrijven die technologie willen verkopen. Dingen die beter, sneller of leuker zijn, je kan immers maar in beperkte mate 20 jaar dezelfde laptop verkopen, zeker als ze zo degelijk zijn als een macbook want dan duurt het 10 jaar voor je een nieuwe nodig hebt :Y)

Ik heb trouwens wel een virusscanner op mijn mac, maar ik merk daar kwa prestaties echt niet zoveel van hoor?