Ouder dan dat je je voelt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Roosje01

Re: Ouder dan dat je je voelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 23:04

En die mega dikke laptops :')

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 07:41

hebben jullie nou ook niet het gevoel, van nu moet ik alles doen want nu ben ik nog jong.... ik wil nog zo veel en heb t idee dat, dat nu alleen nog maar kan.. Bijv. ik wil graag naast me huidige wat oudere paard een jongere paard.. Terwijl ik met me huidige paardje ook nog van alles mee kan.

Maar nu ben ik nog jong dus wil nu een jonger paardje ipv als ik straks 40 ben.. Echt die gedachtes gaan nergens over!!. De maanden/tijden vliegen al zo voorbij.. En ik voel me steeds meer in t nou gedreven. Het is dat ik geen 2 paarden kan betalen. En ik ga echt never nooit niet me huidige paardje voor opgeven.

Hij heeft nu beginent (wat een stom woord om te schrijven is dat) atorse, dus langzamerhand moet ik rustiger aan met hem doen.. Ben bang dat ik straks in een diep gat ga vallen ofzo. Maar verlopig kan ik er nog wel op rijden.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 07:56

Ik heb juist het tegenovergestelde :+ ben 24 maar voel mij juist 35 a 40 :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 07:59

Ik heb qua leeftijd het gevoel dat ik op mijn 28e ben blijven steken. Vanaf toen heb ik niet meer zo bewust verder geteld. Als ik dan mijn echte leeftijd zeg of hoor denk ik :oo is dat echt zo? Toch hoor ik ook geregeld, geniet er nog maar van dat je zo lekker jong bent. Het is dus heel relatief. Al vond ik het niet zo leuk toen mijn schoonmoeder laatst zei: jij wordt toch 41 dit jaar? En bedankt....ik word 39 vind ik al oud genoeg :')

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 10:28

Ibbel schreef:
Kijk, met ikke kan ik praten :+
Joh, ik ben al 29 jaar lang 28. Bevalt prima. Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen, zou Loesje zeggen.

Hey :wave: mentale leeftijdsgenoot, al heb jij wat meer ervaring met 28 zijn.

Ik ben wie ik ben en ga mij niet voordoen als iemand anders omdat dat heurt. Zo heb ik best een serieuze baan, een enorm verantwoordelijkheidsgevoel maar kan ook een potje therapiebal-voetbal initiëren op de kantoorgang of flink doorzakken op een feestje.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 12:01

En ik vind het al erg dat ik binnenkort 20 word. Komt denk ik ook doordat ik altijd dacht dat mensen die 20 waren al volwassen zijn, maar dat ben ik voor mijn gevoel nog lang niet.
Nu is het bij mij ook heel lastig om mijn leeftijd te schatten. Ik word soms 17 geschat, maar ook 25 en alles wat daar tussen zit.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 14:07

plutolover schreef:
hebben jullie nou ook niet het gevoel, van nu moet ik alles doen want nu ben ik nog jong.... ik wil nog zo veel en heb t idee dat, dat nu alleen nog maar kan.. Bijv. ik wil graag naast me huidige wat oudere paard een jongere paard.. Terwijl ik met me huidige paardje ook nog van alles mee kan.

Maar nu ben ik nog jong dus wil nu een jonger paardje ipv als ik straks 40 ben.. Echt die gedachtes gaan nergens over!!. De maanden/tijden vliegen al zo voorbij.. En ik voel me steeds meer in t nou gedreven. Het is dat ik geen 2 paarden kan betalen. En ik ga echt never nooit niet me huidige paardje voor opgeven.

Hij heeft nu beginent (wat een stom woord om te schrijven is dat) atorse, dus langzamerhand moet ik rustiger aan met hem doen.. Ben bang dat ik straks in een diep gat ga vallen ofzo. Maar verlopig kan ik er nog wel op rijden.
Nee dat heb ik totaal niet. Ik voel me sterk en gezond. Dus heb nog wel een lange weg te gaan (hoop ik). En als ik morgen onder een bus kom dan so be it, ik doe m'n ding zoals ik dat nu kan. Heb losgelaten van dat gehaaste "nu moet alles want nu ben ik jong" gevoel, juist omdat ik me nog zo jong voel. Heb overigens ook geen kinderwens en zie bij mensen van 10 jaar ouder soms dat ze nog hetzelfde doen als ik (qua hobby's enz).

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:07

hier bouwjaar 1980 , maar ik ben nog lang niet volwassen voor mijn gevoel :+
helaas denkt mijn lijf er anders over (oa versleten knie )

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:13

Als tegenhanger van een aantal andere berichten...

Ik ben ook al 40+ en ik heb er echt niks mee, nooit gehad ook...

maaarrrr dat heeft er wel toe geleid dat ik over een aantal dingen niet goed genoeg nagedacht heb omdat ik altijd dacht dat ik tijd genoeg zou hebben... En dan ineens heb je in de gaten dat dat niet zo is.. :\ niet genoeg tijd meer om pensioen goed te regelen, niet genoeg tijd meer om hypotheek goed te regelen, en nog een aantal dingen.
Dus ja, je moet je zeker nergens wat van aantrekken, maar over een aantal dingen moet je wel nadenken .. zei oma :+

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 14:14

ikke schreef:
Ach, het wordt pas erg als ze aan je vragen of je last heb van de mid-life-crisis omdat je een cabrio hebt gekocht :(
Je mag blijkbaar ook geen buitenkansje vinden op Marktplaats en dat inpikken.....
Ja blegh dat vind ik ook echt zo'n dooddoener he!

Rytir schreef:
Ik ben wie ik ben en ga mij niet voordoen als iemand anders omdat dat heurt. Zo heb ik best een serieuze baan, een enorm verantwoordelijkheidsgevoel maar kan ook een potje therapiebal-voetbal initiëren op de kantoorgang of flink doorzakken op een feestje.
Haha I love it! _/-\o_

Dat is ook het enige waaraan ik kan merken dat ik wel écht 29 ben: m'n lichaam. Doorzakken en veel zuipen gaat nog prima (ben ook best getraind daarin <<) ), maar die twee rimpeltjes op m'n voorhoofd worden wel zichtbaarder.. Gelukkig word ik nog vaak 21 of 23 geschat 8-)

Leuk om te lezen dat zoveel mensen dit herkennen!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:23

Gelukkig blijf ik als docent wel op de hoogte van de ontwikkelingen van de "jeugd". Dat scheelt ook enorm heb ik al gemerkt. :D

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 14:24

Gimme_Spurs schreef:
Gelukkig blijf ik als docent wel op de hoogte van de ontwikkelingen van de "jeugd". Dat scheelt ook enorm heb ik al gemerkt. :D
He collega! Same here. Docent zijn houdt je jong :o

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:27

Sabini schreef:
He collega! Same here. Docent zijn houdt je jong :o

*\o/*

Ik vind het echt hilarisch af en toe waar sommige leerlingen mee komen. Tegenwoordig is het woordje skir helemaal "hot". Het mooiste is nog dat als je dat woord ineens zelf gebruikt in de klas. Leerlingen echt zo: "juf! weet u wat dat betekend?!" _O-

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 15:13

Ik heb ook niet t idee van ik moet nu alles doen alhoewel ik wel veel wensen had die nog niet allemaal verwezenlijkt zijn. Als kind dacht ik altijd wel dat ik op m'n 30e gesetteld zou zijn en kinderen zou hebben maar nu ik de 30 gepasseerd ben heb ik daar eigenlijk ook nog niet veel behoefte aan. Vooral omdat je met kinderen een groot gedeelte van je eigen leven op moet geven, ik zie dat zoveel om me heen. En daarvoor ben ik nog te blij met mijn eigen leven en paarden waar heel veel tijd en geld in zit. Wel erger ik me aan de opkomende rimpels e.d. maar ja dat hou je niet tegen. Ik heb ook heel lang doorgestudeerd vooral omdat ik niet volwassen wilde worden en een suffe kantoorbaan te hebben. Mijn carrière vind ik daarom ook niet zo belangrijk, als ik het werk wat ik doe maar leuk vindt.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 15:18

Ik heb soms ook moeite gewoon met het feit dat ik ondertussen 25 ben, maar 'niks bereikt' heb voor de rest van de buitenwereld.

Ik woon nog thuis, heb 3 hobbies waar ik me met bezig houdt, ik heb wel een baan en een eigen auto, maar samen met het paard zit een eigen huis kopen er nog niet in. Ik heb ook single en spendeer de rest van mijn tijd dus aan mijn hobbies. Ben eigenlijk alleen maar thuis om te eten of te douchen :+
Langs de ene kant ben ik best blij met mijn leven, langs de andere kant voelt het alsof er meer moet zijn...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 15:34

@The_Cat: Het wordt helemaal naar als je tante aan jou vraagt of je denkt dat je de boot hebt gemist... Wanneer haar dochter, anderhalfjaar jonger dan jouzelf, begint aan het tweede kind.
Ze vroeg het overigens ook al toen kind 1 in de maak was. :+

Kan ik er wat aan doen dat ik een kneus ben in de liefde :=
(Voor de rest, 28, huurhuis, baan, prima vriendengroep en bijna wekelijks in de kroeg. En ik heb echt wel wat bereikt in mijn leven. Alleen... Niet volgens het standaardplaatje.)

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 17:17

Maar ik vind dat standaardplaatje echt zo'n kul he... :\ Wie bepaald dat? Dat standaardplaatje is juist datgene wat 'ons' (die net een andere weg bewandelen dan de meute) hierover een raar/naar/on-compleet gevoel geeft denk ik. En daar schop ik nu ff heel hard tegenaan!

Skir? Iets met yoghurt uit IJsland? :)* (Mijn leerlingen zijn tussen de 17 en 25 jaar. Heb dat woord nog nooit gehoord).

En wat betreft werk: zolang je maar werkt om te leven en niet leeft om te werken, toch? -:)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 17:24

ik kan me herinneren dat ik ook het meeste moeite had met 30. Veel meer dan met 40 of 50. Het "afscheid van mn jeugd", zo voelde het. Vanaf die dag moest ik mij serieuzer gaan gedragen, door je leeftijd word je gedwongen over kinderen krijgen na te denken. Mijn eerste (en laatste dochter) op mijn 35e gekregen.
Ik denk dat ik de leeftijd van 40 - 50 het fijnste heb gevonden. Het ouder worden was me nog niet erg aan te zien, maar vanaf 50 ga je toch wel je lichamelijke beperkingen leren kennen. Pijntjes die je nooit had.
Lenigheid heb ik ook niet erg bijgehouden (en de kilootjes ook niet, want wij houden van gezellig).

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 17:33

Babootje schreef:
ik kan me herinneren dat ik ook het meeste moeite had met 30. Veel meer dan met 40 of 50. Het "afscheid van mn jeugd", zo voelde het. Vanaf die dag moest ik mij serieuzer gaan gedragen, door je leeftijd word je gedwongen over kinderen krijgen na te denken.

Ik heb dat zo niet ervaren hoor, ik vond 30+ nog steeds hetzelfde als 30-. Hoezo moet je je van de ene op de andere dag serieuzer gedragen?'
Ik ben ook echt niet ineens over kinderen na gaan denken. Die wens had ik al niet en dan ga ik er echt niet ineens over nadenken 'omdat ik een bepaalde leeftijd heb bereikt'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 18:02

Mijn visie is: elke dag van het leven doen wat je graag doet. Ik hoef geen tijdsdruk in mijn geluk.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-05-23 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 18:11

Ik word regelmatig jonger geschat dan mijn 40+ *D 8-) .... mijn lijf voelt vaak 80+ (gok ik). -O-

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 18:25

Sabini schreef:
Maar ik vind dat standaardplaatje echt zo'n kul he... :\ Wie bepaald dat? Dat standaardplaatje is juist datgene wat 'ons' (die net een andere weg bewandelen dan de meute) hierover een raar/naar/on-compleet gevoel geeft denk ik. En daar schop ik nu ff heel hard tegenaan!

Skir? Iets met yoghurt uit IJsland? :)* (Mijn leerlingen zijn tussen de 17 en 25 jaar. Heb dat woord nog nooit gehoord).

En wat betreft werk: zolang je maar werkt om te leven en niet leeft om te werken, toch? -:)

Skir is arm, tenminste als we het over hetzelfde woord hebben haha. Ken je die uitspraak rijke tata? Skeere (meestal wordt t geschreven als skeer ;)) beer is daar het tegenovergestelde van.

Hoe dan ook, ik ben 17 dus voel niet per definitie mee met jullie struggles, maar toch al wel een beetje. Als ik bijvoorbeeld merk dat de brugklassers van tegenwoordig gewend zijn alles digitaal te doen en bedenk dat ik in de brugklas (dus dat is nog maar 5 jaar geleden!) nog niet eens een digitaal rooster had, maar dat alles op papier ging... Natuurlijk zijn de verschillen met jullie veel groter, maar zelfs vanaf een jaar of 5 is het merkbaar met oa de technologie die zo snel ontwikkelt.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 18:48

Precies dat haha! Ja je hebt meerdere schrijfwijzen heb ik het idee :=

Rijke tata is mij ook bekend ja. En als ik de dab doe in de klas (naja deed, het is alweer voorbij die hype) dan had ik ze helemaal enthousiast haha!

Ik geef les aan de onderbouw van het vmbo. Echt nog lekker jong dus

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 19:00

Sabini schreef:

Skyr is yoghurt uit IJsland :) (en heel lekker!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 19:03

Ik heb er, ondanks dat ik nog niet zo oud ben, ook last van. Ik word over 4 maanden 20 (wat klinkt dat al gek :') ), maar ik voel me eerder 18. Ook word ik op bijvoorbeeld de manege vaak 16 geschat.

Ik kom ook vaak meisjes tegen waarvan ik denk dat ze veel ouder dan ik zijn (zien er dan uit als 22, bijvoorbeeld). Die behandelen mij dan ook echt als jonger, maar dan blïjkt dat ze zelf 17 zijn. Ik lijk gewoon heel jong. :j

Mijn zus heeft er ook "last" van. Die is nu 27 en wordt nog steeds om haar legitimatie gevraagd in de supermarkt. Ook vragen patiënten haar (ze is arts) in het ziekenhuis vaak of ze niet te jong is om arts te zijn, terwijl haar jongere collega's daar nooit last van hebben. :')