Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Steeph schreef:IJsco_Love schreef:Wel heb ik een vraag gelijk voor andere taalnazi's en ts in deze topic: ts schrijft in openingspost 'voor de schenen schoppen'. Is dit een vaste uitdrukking? Mijn (Nederlandse) man zegt soms: 'iemand tegen de schenen schoppen'. Mag allebei? Is hij fout? Of is dit verschil per waar je woont?
Goed gezienhet is "tegen de schenen schoppen" (en, vergelijkbaar: "iemand voor het hoofd stoten")
Tribunals schreef:Over het algemeen ben ik goed met talen, dus ook de Nederlandse taal, maar er is één fout die ik toch best wel vaak maak. Deze: je kan/je kunt, kan jij, kun jij.. etc. Wil iemand mij uitleggen wanneer je wat gebruikt?
Heel stereotiep misschien want ook ik maak fouten in mijn taalgebruik maar het lijkt echt iets van de laatste tijd. Als ik ergens een advertentie voorbij zie komen met hierin bijvoorbeeld, hierbij biedt ik te koop aan me paardje, is altijd lief na andere...
Ik kan me nog een msn-taal-actie herinneren! En dat is denk ik al een jaar of 12 geleden?
Lielle schreef:Als je taal ziet als communicatiemiddel, bereik je - bij mij - je doel niet, als er dergelijke fouten in staan.
manzano schreef:Topic nummer zoveel hierover???? Over irritant gesproken....
)