Twijfels over huis, wie helpt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 12:30

Santigo_ schreef:
Ik heb mijn droger in een andere ruimte staan dan de wasmachine, maar dat vind ik echt geen probleem. Was uit de wasmachine de wasmand in, hup in de andere kamer in de droger en daar de kasten in. Was het ook gewend boven elkaar van thuis uit, maar echt, dat is wel echt minste en makkelijkste waar ik me aan moest aanpassen.

Was ook mijn eerste reactie hoor, alleen vond m'n vader het wel een bezwaar omdat de aansluiting in de voorraadkast ook vrij beroerd is. Dus dan ga je twijfelen, m'n ouders hebben er meer ervaring mee dan ik. Die paar keren na een wedstrijd dat ik de wasmachine aan zet :') ik hang het daarna op de lijn en zie het een paar dagen later wel weer.

ontherun

Re: Twijfels over huis, wie helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 12:34

Tsja mijn wasmachine kan helaas maar op 1 plek, in de badkamer. En het is huur, anders had ik alles omgelegd naar mijn 2e slaapkamertje. Daar staat ook de droger, en daarvan moet ik elke keer de slang uit het raam hangen als ik hem aanzet :') het klinkt omslachtig, maar echt, met weinig ruimte ben ik blijer met mijn droger dan dat ik met 2 kleine extra handelingetjes ben _O-

Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 12:35

Ga een 2de keer in het huis kijken. De eerste keer zie je niet alles. Misschien dat je een 2de keer wel oplossingen ziet. Is er toch de ruimte voor een vaste trap of een wasmachine in de kast ;). Als je gevoel er niet goed bij is moet je het vooral niet doen. De woningmarkt trekt weer aan. Misschien staat er over 3 maanden een huis te koop dat meer aan je eisen voldoet

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 12:36

Santigo_ schreef:
Tsja mijn wasmachine kan helaas maar op 1 plek, in de badkamer. En het is huur, anders had ik alles omgelegd naar mijn 2e slaapkamertje. Daar staat ook de droger, en daarvan moet ik elke keer de slang uit het raam hangen als ik hem aanzet :') het klinkt omslachtig, maar echt, met weinig ruimte ben ik blijer met mijn droger dan dat ik met 2 kleine extra handelingetjes ben _O-

Dit was vroeger inderdaad ook huur, dikke kans dat het vergelijkbare woningen zijn.
M'n vader heeft op het eind van het blok gewoond vroeger en wist nog dat zij de wasmachine in de badkamer hadden. Echter is deze door de huidige eigenaar/bewoner vervangen door een toilet. Andere afvoer etc. Wat ik ook wel een enorme pré vindt :j

Anders was het in de badkamer ook prima geweest voor mij :j

Maar toch heel fijn dat je de moeite neemt om te reageren hoe jij zo'n extra handeling ervaart!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 12:37

Ilco schreef:
Ga een 2de keer in het huis kijken. De eerste keer zie je niet alles. Misschien dat je een 2de keer wel oplossingen ziet. Is er toch de ruimte voor een vaste trap of een wasmachine in de kast ;). Als je gevoel er niet goed bij is moet je het vooral niet doen. De woningmarkt trekt weer aan. Misschien staat er over 3 maanden een huis te koop dat meer aan je eisen voldoet

Ben ik inderdaad wel van plan om te doen :j en dan inderdaad met makelaar.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 12:40

Ik zou een huis niet laten schieten omdat ik er geen droger kwijt kan. Zeker als je alleen woont, heb je echt geen bergen was. Dus hoe erg is het dan als je, laten we zeggen, twee keer per week iets aan een rekje hebt hangen? De was ophangen kost je ook hooguit vijf minuten, dus zelfs met een fulltime baan en tijdrovende hobby heb je daar altijd wel een momentje voor.

Los van de punten die je nu noemt, gaat het er natuurlijk ook vooral om hoe jij je voelt in dit huis. Zie je jezelf hier wonen? Want als dat zo is, zul je zien dat je geneigd bent om de dingen die iets minder perfect zijn, voor lief te nemen. En gaan ze je uiteindelijk toch irriteren, dan kun je er op dat moment altijd nog wat aan doen. Niet alles hoeft per direct natuurlijk.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 12:41

Janine1990 schreef:
DebGizmo schreef:
Mijn ex had een was/droog combinatie.. maar wat een waardeloos ding was dat zeg! Was niet goed droog en soms ook niet schoon genoeg..

TS lastige keuze, succes!

Lag dat aan het merk/type/wasmiddel/water? Of???

Geen idee waar dat precies aan heeft gelegen. Heb zelf ook getwijfeld om voor zo'n combi te gaan, maar ook in de winkel werd het me uiteindelijk afgeraden.

Maar inmiddels wel al een paar jaar verder, dus wellicht zijn de machines al een heel stuk verbeterd

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 12:42

Wasautomaat in de schuur, zit er verwarming ivm bevriezing? Je wil er ongeveer vijf jaar wonen, dat is kort voor een koopwoning en zal je misschien verlies moeten incasseren. Na vijf jaar je huis met winst verkopen kan maar dan zou je in de crisis een woning moeten kopen of een echte opknapper en daar met minimale middelen iets moois van maken, dan kun je er ook nog goed uitspringen. Ik zou eerst eens afwachten wat je kunt lenen en dan gaan rondkijken. Misschien past een ruim appartement veel beter bij je of een nieuwbouwwoning.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 12:49

Many schreef:
Ik zou een huis niet laten schieten omdat ik er geen droger kwijt kan. Zeker als je alleen woont, heb je echt geen bergen was. Dus hoe erg is het dan als je, laten we zeggen, twee keer per week iets aan een rekje hebt hangen? De was ophangen kost je ook hooguit vijf minuten, dus zelfs met een fulltime baan en tijdrovende hobby heb je daar altijd wel een momentje voor.

Los van de punten die je nu noemt, gaat het er natuurlijk ook vooral om hoe jij je voelt in dit huis. Zie je jezelf hier wonen? Want als dat zo is, zul je zien dat je geneigd bent om de dingen die iets minder perfect zijn, voor lief te nemen. En gaan ze je uiteindelijk toch irriteren, dan kun je er op dat moment altijd nog wat aan doen. Niet alles hoeft per direct natuurlijk.

Grappig, het eerste wat ik zei toen we thuis kwamen was dat ik mezelf er wel zag wonen, maar voornamelijk bezwaar had op de plaats van de wasmachine. En inderdaad, dan maak ik snel concessies. Maar m'n vader is wat minder optimistisch. En tegelijk wil ik ook niet zomaar een huis kopen. Het vervelende is al dat ik meestal zó een auto koop. Grote uitgaven zijn voor mij soms iets te makkelijk gemaakt. Al heb ik nog geen échte miskopen gedaan qua auto's.

Qua tijd voor de was doel ik meer in de winter op de regen ;) Ik ben geen fan van het binnen drogen van was. Van huis uit drogen wij ook vrijwel altijd alles buiten. Alleen werkt mijn moeder maar 3 dagen, waardoor dat ook makkelijker wordt met plannen.

Als ik bij winterdag mijn wasmachine heb gedraaid en een wedstrijd heb op zaterdag (dus halve dag weg), is het toch al snel op hoop van zegen dat het droog wordt buiten, zeker bij vochtig weer. En daar werd op gedoeld door die Bokker, heb je een droger écht nodig? En dan denk ik: Ja, voor dit soort gevallen.
Niet omdat ik geen tijd zou hebben om het op te hangen, maar omdat ik het liever niet binnen hang.

En natuurlijk zou ik graag een overkapping willen hoor, maar dat zijn dingen die moet je eerst maar zien te realiseren. Omdat er in mijn ogen wel wat schilder- en behangwerk in het huis zit, ik alle meubels en zooi nog moet kopen, heeft dat natuurlijk niet echt prioriteit.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 12:50

Janine1990 schreef:
Imre schreef:
Ja, maar ook omdat ons hele arsenaal aan gereedschap in de schuur staat. := Beetje zonde als ze alles meenemen.

Hmm, ja logisch.. Weet niet waar je woont, maar ik ben in dat soort dingen zo'n twijfelkont. Hier staat best veel los zeg maar... :+

Een wasmachine jatten ze niet zo snel hoor, weet je hoe zwaar die zijn? :))

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 12:52

bigone schreef:
Wasautomaat in de schuur, zit er verwarming ivm bevriezing? Je wil er ongeveer vijf jaar wonen, dat is kort voor een koopwoning en zal je misschien verlies moeten incasseren. Na vijf jaar je huis met winst verkopen kan maar dan zou je in de crisis een woning moeten kopen of een echte opknapper en daar met minimale middelen iets moois van maken, dan kun je er ook nog goed uitspringen. Ik zou eerst eens afwachten wat je kunt lenen en dan gaan rondkijken. Misschien past een ruim appartement veel beter bij je of een nieuwbouwwoning.

Neee, niet ongeveer 5 jaar. Het moet een huis zijn waar ik makkelijk 5 jaar in kan wonen, zonder al te veel poespas. Dus geen één kamer appartement waar ik niet genoeg ruimte heb voor m'n rotzooi. Zo bedoel ik dat.

Ik weet al wel wat ik kan lenen, ik vermoed zelfs dat ik bij herberekening wat meer kan lenen. Maar rond dat bedrag kom je op woningen die iets groter zijn en wel echte opknappers zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 12:53

Imre schreef:
Een wasmachine jatten ze niet zo snel hoor, weet je hoe zwaar die zijn? :))

Geen idee, maar volgens dit topic een stukje zwaarder dan een wasmand :P :P

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 12:58

Het grote voordeel van in de winter je was binnen drogen, is dat de luchtvochtigheid iets stijgt. Goed voor (in ons geval) de houten vloer en je gezondheid :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 13:03

Yessy schreef:
Het grote voordeel van in de winter je was binnen drogen, is dat de luchtvochtigheid iets stijgt. Goed voor (in ons geval) de houten vloer en je gezondheid :D

Ooh ja, daarvoor hebben wij gewoon een kom water in de hoek staan. (vloerverwarming) en anders heb je van die leuke dingen voor aan radiatoren :P

Oooh ik heb ook een aquarium die dan meegaat... :j Die verdampt ook wel aardig :j

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:07

Janine1990 schreef:
Many schreef:

Grappig, het eerste wat ik zei toen we thuis kwamen was dat ik mezelf er wel zag wonen, maar voornamelijk bezwaar had op de plaats van de wasmachine. En inderdaad, dan maak ik snel concessies. Maar m'n vader is wat minder optimistisch. En tegelijk wil ik ook niet zomaar een huis kopen. Het vervelende is al dat ik meestal zó een auto koop. Grote uitgaven zijn voor mij soms iets te makkelijk gemaakt. Al heb ik nog geen échte miskopen gedaan qua auto's.

Qua tijd voor de was doel ik meer in de winter op de regen ;) Ik ben geen fan van het binnen drogen van was. Van huis uit drogen wij ook vrijwel altijd alles buiten. Alleen werkt mijn moeder maar 3 dagen, waardoor dat ook makkelijker wordt met plannen.

Als ik bij winterdag mijn wasmachine heb gedraaid en een wedstrijd heb op zaterdag (dus halve dag weg), is het toch al snel op hoop van zegen dat het droog wordt buiten, zeker bij vochtig weer. En daar werd op gedoeld door die Bokker, heb je een droger écht nodig? En dan denk ik: Ja, voor dit soort gevallen.
Niet omdat ik geen tijd zou hebben om het op te hangen, maar omdat ik het liever niet binnen hang.

En natuurlijk zou ik graag een overkapping willen hoor, maar dat zijn dingen die moet je eerst maar zien te realiseren. Omdat er in mijn ogen wel wat schilder- en behangwerk in het huis zit, ik alle meubels en zooi nog moet kopen, heeft dat natuurlijk niet echt prioriteit.

Haha, vaders en het eerste huis van hun dochter. Toen ik mijn eerste huis wilde kopen en een leuk huis had gevonden, zag mijn vader ook overal beren op de weg. Puur uit bescherming: hij wilde gewoon een goed, veilig huis voor zijn dochter. Supergoed bedoeld. Maar op een gegeven moment dacht ik: wie moet er wonen, jij of ik? Mijn gevoel bij het huis was goed, dus ik heb het gekocht en ik heb er met heel veel plezier gewoond. :)

Waarom wil je eigenlijk niet binnen de was drogen? Ik snap dat je het niet in het zicht wilt hebben, maar als je je wasrek op een slaapkamer zet, heb je er echt geen last van. Raampje open, deur dicht en drogen maar. Ziet niemand iets van.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:08

Als je toch de keuken uitbouwt, kan je de wasmachine en droger dan niet in laten bouwen in de keuken zodat ze buiten zicht staan?

Toen ik mijn huis kocht stonden de wasmachine en droger in de (stenen)schuur, deze was echter niet geïsoleerd en de machines waren daarom flink roestig, mijn keus zou dit dus niet zijn.
Ik heb hem toen toch maar in de keuken neergezet, elders was geen plek.

Check hoe dit in andere huizen met dezelfde indeling hebben opgelost.

Als laatste; die wasmachine op de zolder weerhoud je nu niet om het huis evengoed te willen kopen waarom zou het toekomstige kopers dan weerhouden als hij in de keuken staat?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 13:12

Many schreef:
Haha, vaders en het eerste huis van hun dochter. Toen ik mijn eerste huis wilde kopen en een leuk huis had gevonden, zag mijn vader ook overal beren op de weg. Puur uit bescherming: hij wilde gewoon een goed, veilig huis voor zijn dochter. Supergoed bedoeld. Maar op een gegeven moment dacht ik: wie moet er wonen, jij of ik? Mijn gevoel bij het huis was goed, dus ik heb het gekocht en ik heb er met heel veel plezier gewoond. :)

Waarom wil je eigenlijk niet binnen de was drogen? Ik snap dat je het niet in het zicht wilt hebben, maar als je je wasrek op een slaapkamer zet, heb je er echt geen last van. Raampje open, deur dicht en drogen maar. Ziet niemand iets van.

Ik vind de was dan altijd muffig ruiken ofzo. En inderdaad, liever niet in het zicht.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 13:14

ingvdh schreef:
Als je toch de keuken uitbouwt, kan je de wasmachine en droger dan niet in laten bouwen in de keuken zodat ze buiten zicht staan?

Toen ik mijn huis kocht stonden de wasmachine en droger in de (stenen)schuur, deze was echter niet geïsoleerd en de machines waren daarom flink roestig, mijn keus zou dit dus niet zijn.
Ik heb hem toen toch maar in de keuken neergezet, elders was geen plek.

Check hoe dit in andere huizen met dezelfde indeling hebben opgelost.

Als laatste; die wasmachine op de zolder weerhoud je nu niet om het huis evengoed te willen kopen waarom zou het toekomstige kopers dan weerhouden als hij in de keuken staat?

Meestal hebben die een schuurtje (of daar de wasmachine in staat geen idee), maar van oorsprong hoorde die in de badkamer.

En goed punt... :+ Maar de keuken is een no-go... Ik ben sowieso niet van plan om er een hele nieuwe keuken in te zetten... Is zo duur... Maar ik denk dan meer richting tweedehands, of showmodel, áls ik er iets mee ga doen.

Jeetje, ik doe nu wel zoveel ideeen op :') Dat wordt tweede paasdag naar de woonboulevard _O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 14:21

Vergis je ook niet wat een goede aanbouw kost, 2000 euro per vierkante meter ben je zo kwijt. De kosten kunnen natuurlijk gedrukt worden door handige Harry's in de familie maar het blijft duur. En dan ramen, zou ook zeker op slaapkamers dubbelglas willen(ivm geluid zeker) dus dat laten berekenen. En dan al die kleine bedragen, van inrichting/verf/behang/vloer, zet er nog maar 10000 bij en nog een keuken, Ikea bvb 2500 maar dan heb je hem nog niet geplaatst. Badkamer/toilet renoveren en zo kan ik nog wel wat bedenken, bvb de leeftijd van de cv ketel, ouder dan 10 jaar betekend toch binnen nu en vijf a zeven jaar een nieuwe. Ik zou toch heel kritisch blijven kijken en zeker meerdere woningen bezichtigen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 14:26

bigone schreef:
Vergis je ook niet wat een goede aanbouw kost, 2000 euro per vierkante meter ben je zo kwijt. De kosten kunnen natuurlijk gedrukt worden door handige Harry's in de familie maar het blijft duur. En dan ramen, zou ook zeker op slaapkamers dubbelglas willen(ivm geluid zeker) dus dat laten berekenen. En dan al die kleine bedragen, van inrichting/verf/behang/vloer, zet er nog maar 10000 bij en nog een keuken, Ikea bvb 2500 maar dan heb je hem nog niet geplaatst. Badkamer/toilet renoveren en zo kan ik nog wel wat bedenken, bvb de leeftijd van de cv ketel, ouder dan 10 jaar betekend toch binnen nu en vijf a zeven jaar een nieuwe. Ik zou toch heel kritisch blijven kijken en zeker meerdere woningen bezichtigen.

Allemaal heel erg waar, vandaar ook het topic.
En zoals ik eerder zei, ik ga zeker nog andere huizen bekijken. Maar ook dan zal ik (mij wat ik te besteden heb) tegen problemen aan lopen. Het is hier een en al leuke oplossingen, ook in hoe je ergens over kan denken. Dus ook dan is het waardevol!

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 14:39

Wij zijn toevallig maandag op gesprek geweest en de beste man gaf aan, dat als je bijv. dingen in een huis hebt die waardetoevoegend zijn voor je huis als je die vervangt (bijv. oude keuken; lelijk is dus een ander verhaal, dubbel glas, cv-ketel, aanbouw etc. dat je die eventueel zou bij kunnen lenen, tenzij je natuurlijk al aan je max. zit met de hypotheek voor je huis). Wellicht iets om in je achterhoofd te houden. Het zou dus zomaar kunnen zijn dat je het plaatsen van dubbel glas in je hypotheek kan meenemen.

Edit: misschien een puntje: met een perspectiefverklaring kan je helaas geen NHG nemen..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 14:44

_Kellyy schreef:
Wij zijn toevallig maandag op gesprek geweest en de beste man gaf aan, dat als je bijv. dingen in een huis hebt die waardetoevoegend zijn voor je huis als je die vervangt (bijv. oude keuken; lelijk is dus een ander verhaal, dubbel glas, cv-ketel, aanbouw etc. dat je die eventueel zou bij kunnen lenen, tenzij je natuurlijk al aan je max. zit met de hypotheek voor je huis). Wellicht iets om in je achterhoofd te houden. Het zou dus zomaar kunnen zijn dat je het plaatsen van dubbel glas in je hypotheek kan meenemen.

Edit: misschien een puntje: met een perspectiefverklaring kan je helaas geen NHG nemen..

Geen NHG? :P Jawel hoor, je bent alleen wat beperkter in je keuze van verstrekkers omdat de perspectiefverklaring nogal nieuw is, maar er worden nauwelijks nog hypotheken zonder NHG verstrekt.

Wel een goede tip trouwens! Dat wist ik nog niet en kan zeker van toepassing zijn met dit huis!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 14:48

Ik zou het niet doen. Je zal onwijs veel geld moeten steken in dit huis (uitbouwen, dubbel glas boven etc) terwijl je er maar een paar jaar wil blijven. Ik zou lekker iets zoeken wat beter bij je aansluit.
Overigens vind ik het vrij naief om te zeggen dat je nu niet je droomhuis zoekt 'want je zal toch wel een man gaan tegenkomen met wie je dan samen iets gaat kopen'. Je weet niet hoe het leven gaat lopen, dus zorg dat je eigen leven gewoon echt goed op orde is. Komt die man niet kan je gewoon de komende -tig jaar gelukkig in een huis naar jouw wensen blijven wonen.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 14:52

Als ik je berichten zo lees en meerdere opties niet mogelijk zijn vraag ik mij af of je wel voor dit huis moet gaan. Als er weinig ruimte is, wil je dan wel een verbouwing aangaan om die keuken groter te maken? Zeker als je daarmee geen ruimt wint voor je was... Ik denk dat ik eerder zou kijken naar een huis die deze ruimte wel al biedt en je dus minder tot geen concessies HOEFT te doen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 14:58

Goof schreef:
Ik zou het niet doen. Je zal onwijs veel geld moeten steken in dit huis (uitbouwen, dubbel glas boven etc) terwijl je er maar een paar jaar wil blijven. Ik zou lekker iets zoeken wat beter bij je aansluit.
Overigens vind ik het vrij naief om te zeggen dat je nu niet je droomhuis zoekt 'want je zal toch wel een man gaan tegenkomen met wie je dan samen iets gaat kopen'. Je weet niet hoe het leven gaat lopen, dus zorg dat je eigen leven gewoon echt goed op orde is. Komt die man niet kan je gewoon de komende -tig jaar gelukkig in een huis naar jouw wensen blijven wonen.

Misschien is het naïef... misschien niet ;) Met het geld wat ik nu kan krijgen, kan ik sowieso mijn droomhuis niet kopen. En dat is echt geen grote villa ;)

Het zou ook volledig onrealistisch zijn om dat nu te zoeken natuurlijk.

Aan de andere kant, wat is onwijs veel geld? Het is sowieso kijken wat kan en dat zal het bij elk huis in deze prijsklasse zijn. Zoals gezegd, het aanbod is op dit moment erg klein, dit is een van de weinige woningen die mij aanspreekt én in het budget past. Natuurlijk heb ik er nog geen makelaar of bouwkundige bij gehad, maar ik vermoed dat ik de meeste kosten wel kan ophoesten.