Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maflinger_S schreef:Ik heb 3 tips voor je, al dan niet serieus te nemen:
1. Plakplastic - voor je ramen, zo valt er niets te zien als je langs fietst/loopt/rijdt/gluurt.
2. Ductape - voor je schoonmoeder, om ook iets mee dicht te plakken.
3. Niets - negeren, niet meer gaan, niet meer praten, stiekem trouwen.
overzee2 schreef:Ik heb ook een schoonloeder maar niet zo'n erge.
Wat mij erg heeft geholpen is dat mijn man en ik echt samenwerken.mdat hi heeft gezegd tegen haar. Ik ben met haar en zij met mij. Als je naar over haar praat of lelijk doet dan heb je ook een probleem met mij.
Daarnaast waren we ook gruwelijk consequent.
Dus als we daar kwamen en het was weer eens nationale afzeikdag en ze begon weer te azijnpissen dan ging ik naar mijn man, pakte hij zijn jas en zei weer.
Helaas lukt het je vandaag niet om normaal te doen. Jammer we gaan!
Volgende week proberen we het weer.
Zo deden we het. Geen discussie, geen gesprek en geen aandacht vooral aan geven.
Op het laatst durfde ze niet meer vervelend te doen want dan waren we direct weg. Mooie is dat mijn man onvoorwaardelijk mijn kant kiest en niet met haar in discussie gaat of aandacht geeft.
Dreamybol schreef:Na twee relaties waarin schoonma de broek aan had zodra zij in beeld kwam, zelfs als ik héél andere afspraken had gemaakt met de 'lieftallige' zoon, heb ik één ding besloten. Namelijk dat ik me nooit meer zou laten koeieneren door mensen die zeggen van mijn partner te houden, maar zijn keuzes niet respecteren.
Oh nee, ik heb nóg een ding besloten, namelijk dat ik geen relatie wil met een man die het toestaat dat ik gekoeieneerd word en die dingen onder het tapijt wil schuiven onder het mom 'het is toch mijn moeder'.
Wat is er zo aantrekkelijk aan je vriend dat je het pikt dat hij jou in een wespennest trekt en daar ook nog eens alleen met z'n moeder in laat zitten? Laat hem het lekker zelf met haar uitzoeken...
En als het het type man is waarmee jij een afspraak maakt en hij vervolgens toch wat anders doet voor de lieve vrede en omdat mama anders gaat huilen, zorg dan dat je wegkomt voordat dat huwelijk er is. Kun je niets mee, vreselijk.
Een man zoals Overzee2 beschrijft heb je veel meer aan. Hij wil toch met jou leven en niet met zijn moeder?!
anjali schreef:Dreamybol schreef:Na twee relaties waarin schoonma de broek aan had zodra zij in beeld kwam, zelfs als ik héél andere afspraken had gemaakt met de 'lieftallige' zoon, heb ik één ding besloten. Namelijk dat ik me nooit meer zou laten koeieneren door mensen die zeggen van mijn partner te houden, maar zijn keuzes niet respecteren.
Oh nee, ik heb nóg een ding besloten, namelijk dat ik geen relatie wil met een man die het toestaat dat ik gekoeieneerd word en die dingen onder het tapijt wil schuiven onder het mom 'het is toch mijn moeder'.
Wat is er zo aantrekkelijk aan je vriend dat je het pikt dat hij jou in een wespennest trekt en daar ook nog eens alleen met z'n moeder in laat zitten? Laat hem het lekker zelf met haar uitzoeken...
En als het het type man is waarmee jij een afspraak maakt en hij vervolgens toch wat anders doet voor de lieve vrede en omdat mama anders gaat huilen, zorg dan dat je wegkomt voordat dat huwelijk er is. Kun je niets mee, vreselijk.
Een man zoals Overzee2 beschrijft heb je veel meer aan. Hij wil toch met jou leven en niet met zijn moeder?!
Joodse mannen hangen vaak erg aan hun moeder.Ik vind dat eigenlijk wel een goede eigenschap. Alleen heeft ts nu pech dat deze een moeilijk karakter heeft. Verder kunnen joodse mannen heel erg aantrekkelijk zijn op een aparte manier.Dat vind ik tenminste!En als je dol op iemand bent dan neem je de moeilijkheden erbij.
Peelie schreef:Nu zijn we inmiddels al weer wat jaren verder. Gisteren was ik bij haar thuis, samen met mn vriend. Ik ben nooit en tenimmer alleen bij haar.
Hij was aan het klussen in de badkamer, dus zag schoonloeder haar kans schoon om mij weer met meningen en opvoedkundig advies te voorzien. En dat ik als vrouw zijnde verplicht ben om het huis schoon te maken. Dat is toch echt niet iets wat mannen doen. Waarom ik cola had gekocht? Wtf....
Kahawa schreef:Peelie schreef:Nu zijn we inmiddels al weer wat jaren verder. Gisteren was ik bij haar thuis, samen met mn vriend. Ik ben nooit en tenimmer alleen bij haar.
Hij was aan het klussen in de badkamer, dus zag schoonloeder haar kans schoon om mij weer met meningen en opvoedkundig advies te voorzien. En dat ik als vrouw zijnde verplicht ben om het huis schoon te maken. Dat is toch echt niet iets wat mannen doen. Waarom ik cola had gekocht? Wtf....
Dit was het moment om aan te geven dat je daar niet op zit te wachten en samen weg te gaan. Wel beleefd blijven uiteraard.
Als hij even naar de wc is oid, geef je hem bij terugkomst een seintje en dan gaan jullie dan.
anjali schreef:@lieveli; nou het heeft wel jaren geduurd tot ik snapte waarom ik nooit een kerstkaart terugkreeg terwijl ik die zelf trouw stuurde,aan moeder van vriend.Maar goed ik heb een hele geschiedenis daarmee.Het is niet allemaal leuk en nu ook offtopic.
overzee2 schreef:Goed zo! Trots op je!
Enne wat ook helpt af en toe de mp3 speler op en lekker stofzuigen met het liedje " Gooi je schoonmoeder uit het raam en de ijskast erachteraan, laat je " eigen" maar helemaal gaan" ! Heerlijk liedje als ze weer eens over de scheef was gegaan. Kon ik daarna weer alles relativerenen was mijn huis ook weer schoon