Schoonloeder....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maflinger_S

Re: Schoonloeder....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 18:32

Ik heb 3 tips voor je, al dan niet serieus te nemen:
1. Plakplastic - voor je ramen, zo valt er niets te zien als je langs fietst/loopt/rijdt/gluurt.
2. Ductape - voor je schoonmoeder, om ook iets mee dicht te plakken.
3. Niets - negeren, niet meer gaan, niet meer praten, stiekem trouwen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-17 18:36

Ductape :')

Ik wil mn ramen eigenlijk niet dichtplakken. Ik ga me huis niet dichtplakken vanwegen haar, mijn huis is juist zo lekker ruimtelijk en licht

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 18:42

Maflinger_S schreef:
Ik heb 3 tips voor je, al dan niet serieus te nemen:
1. Plakplastic - voor je ramen, zo valt er niets te zien als je langs fietst/loopt/rijdt/gluurt.
2. Ductape - voor je schoonmoeder, om ook iets mee dicht te plakken.
3. Niets - negeren, niet meer gaan, niet meer praten, stiekem trouwen.

Als je wilt dat het nog ooit iets wordt,ook voor eventuele kleinkinderen,dan moet je niet stiekem trouwen,maar heel gewoon aankondigingen en uitnodigingen versturen.Je hoeft,aangezien je meerderjarig bent,geen toestemming te vragen,maar ik zou zelf wel correct blijven handelen ook al doet zij dat niet.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-17 18:44

Stiekem trouwen vind ik idd ook geen optie

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 18:49

overzee2 schreef:
Ik heb ook een schoonloeder maar niet zo'n erge.
Wat mij erg heeft geholpen is dat mijn man en ik echt samenwerken.mdat hi heeft gezegd tegen haar. Ik ben met haar en zij met mij. Als je naar over haar praat of lelijk doet dan heb je ook een probleem met mij.
Daarnaast waren we ook gruwelijk consequent.

Dus als we daar kwamen en het was weer eens nationale afzeikdag en ze begon weer te azijnpissen dan ging ik naar mijn man, pakte hij zijn jas en zei weer.
Helaas lukt het je vandaag niet om normaal te doen. Jammer we gaan!
Volgende week proberen we het weer.

Zo deden we het. Geen discussie, geen gesprek en geen aandacht vooral aan geven.
Op het laatst durfde ze niet meer vervelend te doen want dan waren we direct weg. Mooie is dat mijn man onvoorwaardelijk mijn kant kiest en niet met haar in discussie gaat of aandacht geeft.

Dit lijkt me het beste. +:)+ Dan valt er niks meer te manipuleren.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 18:54

Na twee relaties waarin schoonma de broek aan had zodra zij in beeld kwam, zelfs als ik héél andere afspraken had gemaakt met de 'lieftallige' zoon, heb ik één ding besloten. Namelijk dat ik me nooit meer zou laten koeieneren door mensen die zeggen van mijn partner te houden, maar zijn keuzes niet respecteren.
Oh nee, ik heb nóg een ding besloten, namelijk dat ik geen relatie wil met een man die het toestaat dat ik gekoeieneerd word en die dingen onder het tapijt wil schuiven onder het mom 'het is toch mijn moeder'.

Wat is er zo aantrekkelijk aan je vriend dat je het pikt dat hij jou in een wespennest trekt en daar ook nog eens alleen met z'n moeder in laat zitten? Laat hem het lekker zelf met haar uitzoeken...

En als het het type man is waarmee jij een afspraak maakt en hij vervolgens toch wat anders doet voor de lieve vrede en omdat mama anders gaat huilen, zorg dan dat je wegkomt voordat dat huwelijk er is. Kun je niets mee, vreselijk.
Een man zoals Overzee2 beschrijft heb je veel meer aan. Hij wil toch met jou leven en niet met zijn moeder?!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 19:13

Dreamybol schreef:
Na twee relaties waarin schoonma de broek aan had zodra zij in beeld kwam, zelfs als ik héél andere afspraken had gemaakt met de 'lieftallige' zoon, heb ik één ding besloten. Namelijk dat ik me nooit meer zou laten koeieneren door mensen die zeggen van mijn partner te houden, maar zijn keuzes niet respecteren.
Oh nee, ik heb nóg een ding besloten, namelijk dat ik geen relatie wil met een man die het toestaat dat ik gekoeieneerd word en die dingen onder het tapijt wil schuiven onder het mom 'het is toch mijn moeder'.

Wat is er zo aantrekkelijk aan je vriend dat je het pikt dat hij jou in een wespennest trekt en daar ook nog eens alleen met z'n moeder in laat zitten? Laat hem het lekker zelf met haar uitzoeken...

En als het het type man is waarmee jij een afspraak maakt en hij vervolgens toch wat anders doet voor de lieve vrede en omdat mama anders gaat huilen, zorg dan dat je wegkomt voordat dat huwelijk er is. Kun je niets mee, vreselijk.
Een man zoals Overzee2 beschrijft heb je veel meer aan. Hij wil toch met jou leven en niet met zijn moeder?!

Joodse mannen hangen vaak erg aan hun moeder.Ik vind dat eigenlijk wel een goede eigenschap. Alleen heeft ts nu pech dat deze een moeilijk karakter heeft. Verder kunnen joodse mannen heel erg aantrekkelijk zijn op een aparte manier.Dat vind ik tenminste!En als je dol op iemand bent dan neem je de moeilijkheden erbij.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 19:17

anjali schreef:
Dreamybol schreef:

Joodse mannen hangen vaak erg aan hun moeder.Ik vind dat eigenlijk wel een goede eigenschap. Alleen heeft ts nu pech dat deze een moeilijk karakter heeft. Verder kunnen joodse mannen heel erg aantrekkelijk zijn op een aparte manier.Dat vind ik tenminste!En als je dol op iemand bent dan neem je de moeilijkheden erbij.

Jij kent niet veel joodse mannen hé?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-17 19:18

Hij laat zeker niet de boel zoals het is als ze weer eens begind met zeuren.

Hij laat zijn moeder 100% zeker merken dat hij het er niet mee eens is en hij heeft nog nooit niet mijn kant gekozen. Hij verdedigt mij altijd. Dus daar hoef ik echt niet bang voor te zijn.

Hij eist niet van mij dat ik mee ga naar zijn ma. Dat vraagt hij en dat doe ik voor hem. Al zeg ik ook vaak genoeg nee.

Maar 3 a 4x per jaar in een ruimte met mijn schoonloeder moet kunnen zou je zeggen.

Hij miet toch ook even 5 minuten naar het toiket kunnen gaan neemnik aan. Of even wat uit de schuur kunnen pakken.

Dames, mn vriend is gewoon een Nederlandse kaaskop op en top. Hij is toevallig joods doordat zijn moeder een jodin is...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 19:25

Daarom gaf ik de tip van haar opnemen. Je ergert je kapot aan haar gedrag en dan kun je inderdaad de afspraak met je vriend maken dat jullie duidelijk zijn en gewoon opstappen wanneer ze weer eens begint maar meestal grijpen die schoonloeders hun kans wanneer het eigen kind even uit de ruimte is. Met als gevolg dat jij tegen je vriend zegt dat jullie NU gaan maar wanneer hij niets gehoord heeft en schoonloeder net doet alsof jij gek bent geworden dan is dat je enigste bewijs. En jij en je vriend zitten duidelijk op één lijn, gelukkig maar, maar jullie zouden ook niet het eerste stel zijn die uiteindelijk toch uit elkaar gedreven worden door wantrouwen veroorzaakt door eventuele wederzijdse ouders. En dan kun je zeggen dat jullie heel zeker van elkaar zijn maar jouw schoonloeder kan dan wel doen alsof ze dom is, vergis je er niet in.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-17 19:28

Mijn vriend weet wat ze doet. Ze doet het soms ook waar hij gewoon bij zit.

Ze doet het ook naar hem. Hij ligt zelf ook onder vuur.

Ik hoef hem niet te gaan vertellen wat ze wel en niet doet. We weten het allebij.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 19:30

Peelie schreef:
Nu zijn we inmiddels al weer wat jaren verder. Gisteren was ik bij haar thuis, samen met mn vriend. Ik ben nooit en tenimmer alleen bij haar.

Hij was aan het klussen in de badkamer, dus zag schoonloeder haar kans schoon om mij weer met meningen en opvoedkundig advies te voorzien. En dat ik als vrouw zijnde verplicht ben om het huis schoon te maken. Dat is toch echt niet iets wat mannen doen. Waarom ik cola had gekocht? Wtf....

Dit was het moment om aan te geven dat je daar niet op zit te wachten en samen weg te gaan. Wel beleefd blijven uiteraard.

Als hij even naar de wc is oid, geef je hem bij terugkomst een seintje en dan gaan jullie dan.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-17 19:33

Kahawa schreef:
Peelie schreef:
Nu zijn we inmiddels al weer wat jaren verder. Gisteren was ik bij haar thuis, samen met mn vriend. Ik ben nooit en tenimmer alleen bij haar.

Hij was aan het klussen in de badkamer, dus zag schoonloeder haar kans schoon om mij weer met meningen en opvoedkundig advies te voorzien. En dat ik als vrouw zijnde verplicht ben om het huis schoon te maken. Dat is toch echt niet iets wat mannen doen. Waarom ik cola had gekocht? Wtf....

Dit was het moment om aan te geven dat je daar niet op zit te wachten en samen weg te gaan. Wel beleefd blijven uiteraard.

Als hij even naar de wc is oid, geef je hem bij terugkomst een seintje en dan gaan jullie dan.

Dan hadden we dat wel vooraf moeten afspreken.

Dat gaan we vanavond dus ook doen voor een volgende keer. Want dan gebeurt het geheid weer ;)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 19:37

TS, ik vind dat je het super doet, compliment! Mijn eerdere bijdrage was wel wat flauw, gelukkig heb je die goed opgepikt. De tip van Overzee2 zou ik zeker meenemen. Zo te lezen kan dat bij jullie ook, omdat je vriend je steunt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 19:38

@lieveli; nou het heeft wel jaren geduurd tot ik snapte waarom ik nooit een kerstkaart terugkreeg terwijl ik die zelf trouw stuurde,aan moeder van vriend.Maar goed ik heb een hele geschiedenis daarmee.Het is niet allemaal leuk en nu ook offtopic.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 19:39

anjali schreef:
@lieveli; nou het heeft wel jaren geduurd tot ik snapte waarom ik nooit een kerstkaart terugkreeg terwijl ik die zelf trouw stuurde,aan moeder van vriend.Maar goed ik heb een hele geschiedenis daarmee.Het is niet allemaal leuk en nu ook offtopic.

Hou dan verder je rare generaliserende berichten voor je aub.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-17 19:57

Maflinger_S schreef:
TS, ik vind dat je het super doet, compliment! Mijn eerdere bijdrage was wel wat flauw, gelukkig heb je die goed opgepikt. De tip van Overzee2 zou ik zeker meenemen. Zo te lezen kan dat bij jullie ook, omdat je vriend je steunt.

dankjewel.

;)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-17 22:15

Vriendlief is het na wat scenario's bediscussiëren eens met de oplossing als schoonloeder moeilijk gaat doen,dat we gewoon vertrekken.

Hij is bang dat zij op haar beurt weer gaat lopen zeuren dat hij weg moet gaan bij mij. Maar dat zou ook zo'n moment zijn dat hij gewoon zou moeten vertrekken. Of hij dat ook doet als hij daar alleen is moet hij zelf weten. Of dat hij haar compleet uitvoetert. Dat moet hij ook zelf weten.

Hij wilde een uitzondering maken voor het eten in eerste instantie. Maar daar heb ik even een stokje voor gestoken. Ook dan vertrekken we gewoon. Fijn haar probleem. Moet ze zich maar gedragen.

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 22:21

Goed zo! Trots op je!
Enne wat ook helpt af en toe de mp3 speler op en lekker stofzuigen met het liedje " Gooi je schoonmoeder uit het raam en de ijskast erachteraan, laat je " eigen" maar helemaal gaan" ! Heerlijk liedje als ze weer eens over de scheef was gegaan. Kon ik daarna weer alles relativeren _/-\o_ en was mijn huis ook weer schoon :D

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 22:48

Fijn dat je vriend het met je eens is en er nu een plan ligt!

Op het moment dat je ergens niet op je gemak kunt zijn als je partner zelfs maar naar de wc gaat, is het al veel te ver gegaan. Dat ongemakkelijke gevoel verdient niemand. En in welke bocht je je ook zult wringen, je zult het nooit goed doen voor zo'n schoonmoeder, het is alleen echt aan haar zoon om haar duidelijk te maken dat ze zich heeft te gedragen. Met het plan van Overzee moet dat toch lukken, lijkt mij.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 06:41

Goed bezig ts!

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 10:03

Goed bezig TS! En fijn dat je vriend ook gewoon voor je opkomst. Hopelijk werken de gemaakte afspraken en komt er zo weer wat rust in jullie leven.

overzee2 schreef:
Goed zo! Trots op je!
Enne wat ook helpt af en toe de mp3 speler op en lekker stofzuigen met het liedje " Gooi je schoonmoeder uit het raam en de ijskast erachteraan, laat je " eigen" maar helemaal gaan" ! Heerlijk liedje als ze weer eens over de scheef was gegaan. Kon ik daarna weer alles relativeren _/-\o_ en was mijn huis ook weer schoon :D

Hier moest ik wel even erg hard om lachen hoor :')

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 10:25

Wat fijn dat je vriend en jij wel zo goed op 1 lijn zitten!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-17 12:49

Gelukkig zitten we idd op een lijn, anders was het niet uit te houden.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 13:03

In het kader van open communicatie: geef het ook aan je schoonmoeder aan... dat jullie vertrekken op het moment dat zij naar gaat doen.