Wanneer spullen gaan sparen voor "de uitzet"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 08:48

Koop geen elektrische apparatuur ivm de garantie :) stop dat geld in een envelop en spaar het op tot je het nodig hebt.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 08:52

In mijn omgeving deed iedereen dat. En toen zei ik dat ik het zonde vond omdat je wellicht later het niet meer mooi zou vinden.

Ik viel echt buiten de boot omdat ik geen uitzet spaarde.

Het enige wat mijn moeder voor mij spaarde was het bestek bij AH.
Voor de rest ging er geld opzij voor dit soort dingen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 08:53

Ik werkte toen ik 16 was bij de blokker dus wanneer er iets echt goedkoop was naam ik het toen al mee. Zo had ik een vijf delige pannenset voor 35 euro die ik nog steeds gebruik en een prullenbak, kopjes, glazen, maar geen dingen waar smaak voor nodig was. Woon nu bijna 4 jaar op mezelf en al die spullen zijn dus 12 jaar later nog prima :D

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 08:55

Mijn ouders hebben een ganse uitzet voor mij gespaard. Vooral dingen van acties (gratis bij aankoop van) of tweedehandse spullen die gewoon nog goed zijn (servies, bestek, kommen, pannen, ...). Is een mooie besparing geweest toen ik ging alleen wonen. Nee, alles matched dan niet perfect, maar dat kon mij toen niet zoveel schelen. Een deel ervan is ondertussen vervangen, een ander deel (glazen, tassen en borden oa) doen na 5 jaar nog dienst!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 08:56

Ik zou alleen spullen sparen als het echt heel mooi is en van goede kwaliteit.
Anders loop je gewoon de tweedehands winkel in wanneer je je eerste huurcontract hebt getekend. Dat kun je dan langzaam aan vervangen met spul dat je echt mooi vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 08:58

Ik heb ook geen spullen gespaard. Op internet staan handige lijsten met wat je grotendeels nodig hebt. :Y) Deze heb ik uitgeprint en daarmee ben ik langs de winkels gegaan.

Mendel

Re: Wanneer spullen gaan sparen voor "de uitzet"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 09:17

Ik denk dat dat ook gewoon iets is wat mensen tegen je zeggen vanaf een bepaalde leeftijd. Ik heb dat ook zo vaak gehoord.
Ik spaarde zelf niet voor mijn uitzet maar mijn moeder wel :+
Het is inderdaad veel leuker om een bedrag op te sparen en te gaan bulken bij de ikea :+

Het grappige is dat ik wel dingen begon op te sparen toen ik al uit huis was en een appartementje deelde met een vriendin. Voor mijn toekomstige eigen huisje (waar ik nu zit). Maar pas op. Het een past heel goed in het ene huis en totaal niet in het andere.. het hangt toch weer van de sfeer af. (Ben ik nogal gevoelig voor := )

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 09:18

Ik heb de hele AH-bestekset bij elkaar gespaard :))

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 09:32

Ik was op mijn 17e begonnen :')
En nu ben ik 21 en uit huis en ben heel blij met wat ik bij elkaar gespaard had.

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 09:36

Mijn vriend en ik waren 18 (en en jaar samen) toen we onze uitzet bij elkaar spaarden. In totaal 3 jaar gespaard met name door acties van winkelketens (handdoeken actie etos bijv.) En spullen vragen voor verjaardagen. Ik ben er nog steeds erg blij mee. Zitten nu 2 maanden op onszelf en verhuizen kost altijd meer dan je denkt. Nu hebben we een prachtige uitzet met allemaal nieuwe spullen.

Maya_Mariel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 09:55

Mijn eerste spullen voor mijn uitzet kwamen toen ik een jaar of 10 was 8-) Maar dat kwam door het feit dat ik nichten van 10 en 12 jaar ouder heb die gingen studeren. Mijn oma kocht daar van alles voor en dat ging dan maar gelijk keer 4. Handdoeken, theedoeken en pannenset had ik allemaal bij de tijd dat ik 16 was, compleet servies en bestek geloof ik ook toen al. Het enige wat ik zelf 'spaarde' waren goede messen en een keukenmachine, maar wel pas in het jaar voordat echt zeker was dat ik op mezelf zou gaan. Zoals de meeste inderdaad zeggen, via spaaracties glazen, handdoeken etc. sparen is nooit weg. Die dingen gaan eeuwen mee en een niet zo mooi patroon op een handdoek, ach dat maakt toch allemaal niet uit :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 09:58

Spullen sparen... nee, niet gedaan. M'n ouders hadden toevallig nog een bestekset, pannenset en servies liggen. Tv ging mee. De rest is tweedehands/kringloop/Ikea koopjeshoek en een paar dingen nieuw.

Nou woon ik op kamers, dus heb sommige dingen ook niet nodig, zoals een wasmachine (die staan in het gebouw) en veel deel ik met m'n huisgenootje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 10:03

had weinig toen ik het huis uit ging.
had het "voordeel" dat mijn opa overleed en ik al de keukenspullen meekreeg.
Heb het servies overigens nog steeds in gebruik, gewoon bijgekocht.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 10:12

Niet? :') omg dat mensen dat nog doen... ik ga ervan uit dat als je geld hebt voor een (huur)huis, je ook wel geld hebt voor wat bestek en lakens enz :+ anders kun je misschien maar beter nog even thuis blijven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 10:23

Als je bestek, borden, pannen of wat dan ook voor een laag prijsje ziet zou ik ze wel meenemen, voor de rest niet. Al die zooi moet je thuis ook kwijt kunnen, daarnaast weet je met sommige dingen niet of je ze over een paar jaar nog wel leuk vind, of dat ze bij je huis passen.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 10:32

In mijn omgeving was en is het vrij normaal om vanaf een bepaalde leeftijd of wanneer je een serieuze relatie hebt, te sparen voor je uitzet.

Ik heb ook het een en ander gespaard maar niet zo extreem als sommige. Ik ben begonnen met telkens een paar goede handdoeken te kopen. Pas toen wij verloofd waren kregen we spullen van familie. Dus snel duidelijk gemaakt dat als ze perse iets wilden geven we een bepaald soort wilden hebben en anders geld. Want op een gegeven moment kwamen mensen met servies met bloemetjes, bestek met kleurtjes, gekleurde handdoeken en zelfs droogrekken en prullenbakken :')

Daarna het meeste zelf gekocht als dingen in de aanbieding waren zoals pannenset en een bed etc.

7 maand na de verloving getrouwd van de datum van de sleuteloverdracht tot trouwen zaten 4 weken tussen dus ik ben blij dat we alles al in huis hadden.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 10:34

Ik heb vanaf mijn 18de heel veel steeds gekregen voor mijn verjaardag, ik was 23 toen mijn vriend ging kopen. En ik daar in trok, verder verkocht ik vanaf 22-23 jaar Tupperware en had ik daar ook al teveel van :o

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 10:41

Damned schreef:
Niet? :') omg dat mensen dat nog doen... ik ga ervan uit dat als je geld hebt voor een (huur)huis, je ook wel geld hebt voor wat bestek en lakens enz :+ anders kun je misschien maar beter nog even thuis blijven...

Omdat het leuk is. Als je weet dat je over een paar jaar het huis uit gaat en je komt spullen tegen die je mooi vindt en waarvan je weet dat je ze goed zult kunnen gebruiken, waarom dan niet meteen mee naar huis nemen? In mijn geval was het overigens vooral servies. Ik heb onder andere een melkkannetjesfetish en ook nu ik al jaaaaaren ruimschoots op mijzelf woon blijf ik immer rondsneupen naar servies wat bij mij past. En gaat er soms ook iets uit wat niet meer bij mij past.

Een echt mooi bed kocht ik overigens pas toen ik 27 was, daarvoor had ik een boxspring staan. Ik koop dingen "for keeps" wanneer ik ze mooi vind, niet wanneer ik een bepaalde leeftijd heb of bepaalde activiteiten, zoals verhuizen, doe. Maar het zooi verzamelen is begonnen toen ik een jaar of 18 was.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 10:50

Nooit gedaan.
Ik ging met bijna 18 op kamers en heb toen overal gratis zooi vandaan gehaald.
Een oude leren bank door muizen aangevreten goed gepoetst en een kleed erover bijvoorbeeld.
Of een 30 jaar oude ikea tafel die grofvuil was opnieuw geverft.
Mijn borden heb ik gekregen van mensen die gingen samenwonen en dubbele uitzet hadden bijvoorbeeld. Gewoon doodsimpele witte borden.
Mijn eerste pan heb ik bij de marskramer gekocht toen ik mijn eerste avond iets moest eten.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 11:02

Mijn moeder had het idee om daar mee te beginnen. Toen mijn broer uit huis ging hebben we veel dingen bij supermarkten opgespaard zoals pannen, bestek, borden, handdoeken etc. Mijn vriend is daar nooit echt mee begonnen maar vind het helemaal prima als ik roze mokken in huis wil, scheelt weer :))

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 11:07

hier heel geleidelijk mee begonnen doordat ik af en toe wat in de winkel zag wat mij wel handig leek of op dat moment leuk geprijsd was...op een gegeven moment heb je dan al wat best bij elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 13:58

verootjoo schreef:
Ik ben daar nooit echt mee begonnen. Pas toen ik een huis had gekocht met mn toen vriend ben ik eens gaan bedenken wat we nodig hadden en dingen aangeschaft.

Maar dat rare gedoe dat mensen echt jaren spullen sparen heb ik nooit zo begrepen := de helft daar van heb je toch nooit nodig. Je kunt dan beter oas dingen aanschaffen als je het nodig hebt was mijn tactiek :+

Idd en de helft vind je vaak niet meer mooi tegen de tijd dat het zover is omdat de trends veranderen.. :j

Gewoon lekker naar Ikea zodra je je eigen huisje hebt :D

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 14:02

Zelf deed ik vanaf mijn 16 mee met de bingo heb daar zo ontzettend veel gewonnen bijna een hele uitzet. Van magnetron tot 3 zetten bestek. Zelfs voor me zusje hebben we een heleboel. Kreeg trouwens ook dingen van anderen als ze wat gewonnen hadden. Zoals pollepels of iets :) na 4 jaar wel nieuwe magnetron gekocht en gourmetstel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 14:02

Ik snap ook nooit waarom mensen spullen sparen voor de uitzet. Zit je straks met allemaal dingen die je smaak niet meer zijn of die je toch niet nodig hebt. Daarnaast kost het ook alleen maar ruimte. Een vriend van mij ging op zichzelf wonen en had een mooie ovenschaal gekocht, zit hij eindelijk in z'n eigen huisje, blijkt dat de schaal niet in de oven past en moet 'ie een nieuwe kopen. :') Ga gewoon lekker een dagje naar de ikea, xenos en action vlak voordat je op jezelf gaat wonen en dan ben je er ook.

Vooral dingen als glazen en keuken dingetjes zoals een bakblik of een beslagkom. Kost echt werkelijk waar helemaal niets, snap niet dat je dat jaren gaat bewaren op een zolder ergens.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 14:06

Ik spaarde geld voor mijn uitzet :')
Zodat als ik het huis uit ging ik in een keer alles kon kopen. Van bestek tot aan een tafel en natuurlijk voor de borg enz. Hier ben ik mee begonnen toen ik 15/16 was.