stop dat geld in een envelop en spaar het op tot je het nodig hebt. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

)

Maar dat kwam door het feit dat ik nichten van 10 en 12 jaar ouder heb die gingen studeren. Mijn oma kocht daar van alles voor en dat ging dan maar gelijk keer 4. Handdoeken, theedoeken en pannenset had ik allemaal bij de tijd dat ik 16 was, compleet servies en bestek geloof ik ook toen al. Het enige wat ik zelf 'spaarde' waren goede messen en een keukenmachine, maar wel pas in het jaar voordat echt zeker was dat ik op mezelf zou gaan. Zoals de meeste inderdaad zeggen, via spaaracties glazen, handdoeken etc. sparen is nooit weg. Die dingen gaan eeuwen mee en een niet zo mooi patroon op een handdoek, ach dat maakt toch allemaal niet uit
omg dat mensen dat nog doen... ik ga ervan uit dat als je geld hebt voor een (huur)huis, je ook wel geld hebt voor wat bestek en lakens enz
anders kun je misschien maar beter nog even thuis blijven... 
Damned schreef:Niet?omg dat mensen dat nog doen... ik ga ervan uit dat als je geld hebt voor een (huur)huis, je ook wel geld hebt voor wat bestek en lakens enz
anders kun je misschien maar beter nog even thuis blijven...
verootjoo schreef:Ik ben daar nooit echt mee begonnen. Pas toen ik een huis had gekocht met mn toen vriend ben ik eens gaan bedenken wat we nodig hadden en dingen aangeschaft.
Maar dat rare gedoe dat mensen echt jaren spullen sparen heb ik nooit zo begrepende helft daar van heb je toch nooit nodig. Je kunt dan beter oas dingen aanschaffen als je het nodig hebt was mijn tactiek

na 4 jaar wel nieuwe magnetron gekocht en gourmetstel.
Ga gewoon lekker een dagje naar de ikea, xenos en action vlak voordat je op jezelf gaat wonen en dan ben je er ook.