Help.. Peugeot? Daewoo Matiz? Ford Ka?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:17

Ik heb een Peugeot 206 gehad. Op zich een mooie auto en hij reed goed, maar hij heeft me flink veel geld gekost. Hij was alles behalve zuinig in verbruik en qua onderhoud was hij nog erger.

Nu heb ik een Ford Ka, echt een maatje kleiner, maar na de aanschaf heb ik er niet veel kosten meer aan gehad. Mijn Ka (2010) geen last van de roestverhalen die ik hier zie, misschien is dat een euvel van de oudere generaties.

Als geld een belangrijke rol speelt zou ik weer voor een Ka kiezen.
Als je regelmatig met meer mensen in een auto rijdt is de 206 weer prettiger.
Met de Daewoo heb ik geen ervaring.

san4nie

Re: Help.. Peugeot? Daewoo Matiz? Ford Ka?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:22

Kilometerstand is ook niet alles hoor.. ik heb een Toyota starlet van 20 jaar oud met 240.000 km. Als ie gewoon onderhoud heeft gehad en het geen afgeragde bak is, zal ik me daar niet te druk om maken.
Mocht je nog openstaan voor andere opties, de starlet is echt een aanrader. Ken veel mensen die er al jaaaren in rondrijden en afgezien van normaal onderhoud, geen hoge kosten er aan.
Nissan micra is al eerder genoemd, vind ik persoonlijk ook een prima autootje.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:25

DreamUp schreef:
Daihatsu cuore of als die te klein is de sirion? Die auto'tjes zijn bijna niet kapot te krijgen.
En de nissan micra, die al genoemd werd, ook een top wagentje!

Inderdaad mijn Daihatsu cuore uit 2002 is echt een top auto!
Rond 150.000 km gereden. Nu 2 jaar met heel weinig problemen door de apk gekomen. Vind hem echt fijn rijden. En super goedkoop in wegenbelasting, verzekering en benzine!

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:25

Ik rijd sinds 1,5 jaar een Ford Ka uit 2004 met inmiddels 110.000 km op de teller (wel een luxere uitvoering met o.a parkeersensoren). Ondanks dat het een heerlijk autootje is, zou ik hem geen tweede keer aanschaffen. Ik heb er veel pech mee gehad (er zit inmiddels een nieuwe (gereviseerde) motor en koppakking in en twee weken terug is hij door zijn linker voorveer gezakt. Flink kostenplaatje dus). Roest heb ik zelf overigens nauwelijks last van, enkel een klein beetje bij de tankdop en de achter ruitenwisser. Ik denk dus niet dat elke Ford Ka per definitie een roestbak is (of ik heb toevallig geluk daarmee). Succes met het vinden van een leuke auto!

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:32

Oh en wat ik van onze 'vaste' dealer begrepen heb, is dat het ook even handig is om na te gaan of je auto niet van een verhuurbedrijf komt. Omdat daar zoveel mensen met zoveel verschillende rijstijlen in gereden hebben, is dat ook vaak nadelig op de lange termijn. Of het waar is weet ik niet, maar deze man is kundig en heeft het nog niet vaak bij het verkeerde eind gehad wat dat betreft. Hij koopt ze in ieder geval ook niet in voor zijn occasionpark.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:32

heb ook een jaar een Matiz gehad, was prima!
mooi klein en toch gek genoeg ruim van binnen
ben er zelfs mee op
wintersport geweest naar Oostenrijk oa Lech :')

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:41

Hier ook een 206, en ik zweer erbij!

Ik kan je wel vertellen dat je geen 206 gaat krijgen voor die prijs, de mijne had 110.000 op de teller en was 1,6 keer zoveel qua prijs. :) En een 206 kan prima 350.000/400.000 km mee, mits goed onderhouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:56

Ik vind Opel Corsa's echt fijne autootjes! Lekker pittig en omdat ze zo licht zijn kan je er leuk mee wegrijden. Zijn tweedehands heel goed te krijgen en goedkoop in onderhoud omdat ze zo populair zijn dat er veel onderdelen voor beschikbaar zijn.

Verder zijn Toyota Starletjes echt onverwoestbare auto's, die kan je echt niet kapot rijden al wil je het graag. Jammer genoeg zijn ze erg lastig te krijgen omdat ze zo onwijs populair zijn, als er eentje online komt die er nog redelijk fatsoenlijk uit ziet zijn ze vaak zo weg.

Verder geen ervaring met kleine auto's, ik heb een Nissan Almera en dat is een flink bakbeest en niet bepaald zuinig. Wel een hele lekkere auto, zit en rijdt heerlijk, maar op termijn gaat die wel ingeruild worden voor een goedkoper koekblikje.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:58

Mijne was idd ook niet goedkoop 7jaar geleden 3950 met 114.000 op de teller. Maar de kosten die ik eraan heb gehad zijn inmiddels zon beetje de aanschafprijs, dus ergens houd het een keer op. Ik ben nu aan het sparen voor een suzuki swift uit 2007/2008.

Mijn zwager rijd een toyota yaris weet niet of die goedkoop te krijgen zijn. Maar hij heeft er nooit problemen mee en maakt aardig wat km per jaar.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:07

Dispar_Vulgo schreef:
DreamUp schreef:
Daihatsu cuore of als die te klein is de sirion? Die auto'tjes zijn bijna niet kapot te krijgen.
En de nissan micra, die al genoemd werd, ook een top wagentje!

Inderdaad mijn Daihatsu cuore uit 2002 is echt een top auto!
Rond 150.000 km gereden. Nu 2 jaar met heel weinig problemen door de apk gekomen. Vind hem echt fijn rijden. En super goedkoop in wegenbelasting, verzekering en benzine!

Cuore heb ik ook gehad was inderdaad echt een top autootje koste me 500 euro in aanschaf :')

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:35

Ik zou gaan voor de 206. Wij hebben er thuis ook allemaal een en nooit iets aan, die van mijn ouders zitten zelfs als over de 230.000 km. Dealer waar ik zelf laatst was zei nog: de meesten gaan rijdend naar de sloop :D . Onderdelen zijn vrij goedkoop, je zou eventueel kunnen kijken of de distributieriem onlangs vervangen is. Zijn ook goedkoop in wegenbelasting/verzekering en je hebt ze 5 deurs

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:43

Wij hebben heel veel plezier gehad van een Fiat Seicento. Lekker pittig en zuinig! En geeft ook op de snelweg een veilig gevoel...

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:48

Ik ben zelf geen fan van peugeot door meerdere slechte ervaringen. Een oude ford ka is ook niet aan te raden omdat deze inderdaad onder je vandaan roest.

Ik ben nogal bevooroordeeld wij hebben zelf een ford focus uit 2000 prima auto, alleen wat zwaar/groot. Als je voor kleiner gaat zou je ook naar de ford fiesta uit dat jaar kunnen kijken weet alleen niet hoe die prijs klasse is.

Mijn ervaring met ford is dat ze motorisch over het algemeen sterk zijn. Daarnaast zijn er ook nog leuke kleine auto's als de nissan micra of de kleinere mazda's.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 12:57

Update!

Ik heb veel gezocht, jullie reacties allemaal bekeken en meegenomen in mijn beslissing. Uiteindelijk is en blijft het toch altijd een gok met een auto. Als je er een koopt, weet je dat het je geld gaat kosten. :D

Afgelopen vrijdag toch bij de Peugeot 206 gaan kijken en ik ben verliefd <3
Vanaf volgende week ruil ik mijn Kia Kart ( |( |( |( ) in voor deze Peugeot 206:

Afbeelding

*\o/*