rien10 schreef:Wow, jullie zitten er echt mee he?
Dit was precies mijn gedachte toen ik op dt topic stuitte. Waar je je al niet aan kunt ergeren....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MarcoBorsato schreef:Ik ben mijn kinderwagen al flink aan het bewapenen. September 2017 mensen. Dan maak ik Alkmaar city onveilig.
GEEN ENKEL OF KNIE
IS VEILIG VOOR LIEVELI
*drops the mic*
Dreamybol schreef:Ga eens in een rolstoel de supermarkt in, dan blijken niet alleen mensen met kinderwagens zich zo te gedragen als beschreven in de openingspost.. En het allerleukste? De mensen die menen dat ze nog wel even snel voor je langs kunnen, waardoor je wel tegen ze op moet botsen (ondanks voor mij zeer pijnlijke poging tot noodstop) en dan ook nog boos worden. Op een goede tweede plek staan de mensen die zonder op of om te kijken achteruit of opzij stappen en daarbij bij je op schoot komen. En dan als excuus gebruiken dat je ook zo laag zit en ze dus wel over je heen moeten kijken. Ik snap niet dat mensen hun kinderen nog los durven te laten lopen, want die zijn net zo 'laag' of nog 'lager' dan dat ik zit.
Het meest onterend vind ik overigens de mensen die al dan niet op mijn schouder leunend (wederom met als resultaat pijn!) over me heen gaan hangen om over mijn hoofd iets te pakken of bijvoorbeeld alvast hun boodschappen op de band leggen bij de kassa. Alsof het dan sneller gaat.![]()
Ik probeer dus echt op rustige momenten naar de winkel te gaan, maar ja, ik ben naast gehandicapt ook gewoon een mens en vind dat ik dus ook best recht heb op vergeten boodschappen die ik op drukke momenten dan toch moet halen.
Maar goed, wat ik wil zeggen, iedereen staat/loopt/rolt weleens in de weg, het zou fijn zijn als we allemaal wat meer rekening met onze medemens zouden houden.
Dreamybol schreef:Het meest onterend vind ik overigens de mensen die al dan niet op mijn schouder leunend (wederom met als resultaat pijn!) over me heen gaan hangen om over mijn hoofd iets te pakken of bijvoorbeeld alvast hun boodschappen op de band leggen bij de kassa. Alsof het dan sneller gaat.
Macs schreef:Geweldig topic
Het allerergst vind ik nog mensen met kinderwagens die níet op de stoep lopen maar op de openbare wegLevensgevaarlijk!
watchthesky schreef:Oh ja, Dreamybol, nu je hier toch bent...
Ik begrijp dat je niet voor iedere rolstoelgebruiker kunt spreken, maar ik vraag me dus wel af... Is het beter om hulp aan te bieden, of om af te wachten tot iemand om hulp vraagt?
Ik herken namelijk wat hierboven wordt gezegd over afsnauwen en vind dat soms best moeilijk. Ik wil mensen niet het idee geven dat ik denk dat ze zelf niets kunnen, maar ik wil ook niet onattent overkomen.
watchthesky schreef:Oh ja, Dreamybol, nu je hier toch bent...
Ik begrijp dat je niet voor iedere rolstoelgebruiker kunt spreken, maar ik vraag me dus wel af... Is het beter om hulp aan te bieden, of om af te wachten tot iemand om hulp vraagt?
Ik herken namelijk wat hierboven wordt gezegd over afsnauwen en vind dat soms best moeilijk. Ik wil mensen niet het idee geven dat ik denk dat ze zelf niets kunnen, maar ik wil ook niet onattent overkomen.
Dreamybol schreef:watchthesky schreef:Oh ja, Dreamybol, nu je hier toch bent...
Persoonlijk vind ik dat vragen of je hulp nodig hebt niet verkeerd kan zijn.
Saskia9 schreef:Ik droeg mijn dochtertje gewoon in de drager of doek. In het begin op de buik en daarna op mn rug. Ideaal,kon zelfs de kruidvat in zo
Maar zelfs dan heb je mensen die zich daar weer mee willen bemoeien.. die mensen heb je overal denk ik dan maar.