De kinderwagenmaffia

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 22:24

rien10 schreef:
Wow, jullie zitten er echt mee he?

Dit was precies mijn gedachte toen ik op dt topic stuitte. Waar je je al niet aan kunt ergeren.... :roll:

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 22:25

En jij hebt een mooie brede Li! :D

Anoniem

MarcoBorsato schreef:
Ik ben mijn kinderwagen al flink aan het bewapenen. September 2017 mensen. Dan maak ik Alkmaar city onveilig.

GEEN ENKEL OF KNIE
IS VEILIG VOOR LIEVELI

*drops the mic*

_O-

Denk dat ik maar een persoonlijke wknkelkar ga aanschaffen met van die spijkers aan de wielen zoals je in de paardenraces in Ben Hur ziet. :j Dan zullen we nog weleens zien. }>

maj0

Dreamybol schreef:
Ga eens in een rolstoel de supermarkt in, dan blijken niet alleen mensen met kinderwagens zich zo te gedragen als beschreven in de openingspost.. En het allerleukste? De mensen die menen dat ze nog wel even snel voor je langs kunnen, waardoor je wel tegen ze op moet botsen (ondanks voor mij zeer pijnlijke poging tot noodstop) en dan ook nog boos worden. Op een goede tweede plek staan de mensen die zonder op of om te kijken achteruit of opzij stappen en daarbij bij je op schoot komen. En dan als excuus gebruiken dat je ook zo laag zit en ze dus wel over je heen moeten kijken. Ik snap niet dat mensen hun kinderen nog los durven te laten lopen, want die zijn net zo 'laag' of nog 'lager' dan dat ik zit.
Het meest onterend vind ik overigens de mensen die al dan niet op mijn schouder leunend (wederom met als resultaat pijn!) over me heen gaan hangen om over mijn hoofd iets te pakken of bijvoorbeeld alvast hun boodschappen op de band leggen bij de kassa. Alsof het dan sneller gaat. 8)7

Ik probeer dus echt op rustige momenten naar de winkel te gaan, maar ja, ik ben naast gehandicapt ook gewoon een mens en vind dat ik dus ook best recht heb op vergeten boodschappen die ik op drukke momenten dan toch moet halen. :P

Maar goed, wat ik wil zeggen, iedereen staat/loopt/rolt weleens in de weg, het zou fijn zijn als we allemaal wat meer rekening met onze medemens zouden houden. :)

Verschrikkelijk he. Met krukken ook al zon drama. Schijnbaar is het heel moeilijk om te vragen of je er bij mag. Ben wel eens zowat omgeduwd omdat zon vrouwtje wat moest pakken waar ik voor stond. Sinds dien hebben ze aan mij de verkeerde

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 22:26

IMJ schreef:

Die wagen is groter dan een gemiddelde studentenkamer.

Macs

Re: De kinderwagenmaffia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 22:29

Geweldig topic :D

Het allerergst vind ik nog mensen met kinderwagens die níet op de stoep lopen maar op de openbare weg :wow: Levensgevaarlijk!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 22:29

lieveli schreef:
IMJ schreef:

Die wagen is groter dan een gemiddelde studentenkamer.

_O- :')
Ik doe nooit boodschappen in alkmaar :D
Maar mijn dochter zou dat dan weer geweldig vinden..mama! baby!!!! <3
Dan had ze midden op het pad even rustig in je wagen kunnen kijken :=

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 22:30

Dreamybol schreef:
Het meest onterend vind ik overigens de mensen die al dan niet op mijn schouder leunend (wederom met als resultaat pijn!) over me heen gaan hangen om over mijn hoofd iets te pakken of bijvoorbeeld alvast hun boodschappen op de band leggen bij de kassa. Alsof het dan sneller gaat. 8)7

:wow: 8)7 hoe verzin je zoiets? :x hadden ze bij mij niet hoeven proberen.

Hier ook wel eens aan de kant geduwd met krukken, niet in de supermarkt trouwens. Heb een mep terug gegeven met een kruk en daarna heel onnozel gedaan :=

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 22:31

Macs schreef:
Geweldig topic :D

Het allerergst vind ik nog mensen met kinderwagens die níet op de stoep lopen maar op de openbare weg :wow: Levensgevaarlijk!

Ja snap ik. Maar weet je dat het je pas opvalt hoe slecht of smal veel voetpaden zijn als je dus met zo'n wagen loopt!
Boomstronken, schuin aflopend, bomen half op het voetpad waardoor je wagen er niet eens meer tussen past.

Wist ik eerder ook niet hoor!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 22:40

Oh, ik bijt ook wel van me af inmiddels. En dan ben ik de aso. :P Net als de keer toen ik nog met rollator rondscharrelde en een man dreigde om te vallen en kon kiezen tussen het rek vastgrijpen of mij. Logische keus toch dat ie dan op de vrouw met rollator steun zoekt? En boos dat ie was omdat ik boos was, want hij deed het toch niet expres. Nee, maar dat maakt het niet minder lomp.
Niemand gaat expres in de weg staan. Ik denk (en hoop) tenminste dat niemand bedenkt 'dit is lekker in de deuropening/gangpad, laat ik hier uitgebreid gaan staan praten met Truus die ik al 3 dagen niet heb gezien'. Maar het gebeurt wel en het is de reactie op de vraag 'mag ik er even langs/bij?' Die het vooral asociaal en storend maakt.
Mensen durven rolstoelers soms ook niets te vragen, zo ben ik ook al eens met een winkelwagentje aan de kant gerold omdat ik in de weg stond omdat ik mijn product niet kon vinden. Toen was ik zo flabbergasted dat ik niets wist te zeggen.

Ik heb overigens een stuk hier bij het winkelcentrum waar ik wel over het fietspad moet, doordat er zoveel fietsen staan is het niet breed genoeg meer. Slechte plaatsing van het fietsenrek, zal eens een foto maken en de gemeente mailen.
En idd, de staat van stoepen maakt het niet altijd even gemakkelijk om die te gebruiken als je wielen mee hebt.

Overigens zijn de meest lompe verhalen later op feestjes oid natuurlijk wel de leukste. Maar bloedirritant op het moment dat het je overkomt!

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 22:59

Ik werk zelf in een supermarkt en als ik met in allebei mn armen een doos loop met 8 pakken drinken en aardig vraag of ik er misschien even langs mag als er 2 dames met tweeling wagens het hele pad bezet houden en ze gaan niet aan de kant, of ze gaan wel maar gaan omdat ze beledigd zijn tegen je aan rijden waardoor je ene doos valt. En dan boos worden dat haar schoenen nat werden :+

Bij ons mensen met rolstoel ook vaak in de winkel, wacht altijd rustig en roep een kassa bij als het te druk word, maar dat doe ik net zo goed met gewone mensen haha. Enige is dat ik soms aardig probeer te zijn en vraag of ik moet helpen als ze ergens niet bij kunnen op de bovenste plank en ik meteen ongelooflijk afgesnauwd word, sorry hoor ik probeer ook alleen aardig te zijn..

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 23:05

Oh ja, Dreamybol, nu je hier toch bent...
Ik begrijp dat je niet voor iedere rolstoelgebruiker kunt spreken, maar ik vraag me dus wel af... Is het beter om hulp aan te bieden, of om af te wachten tot iemand om hulp vraagt?
Ik herken namelijk wat hierboven wordt gezegd over afsnauwen en vind dat soms best moeilijk. Ik wil mensen niet het idee geven dat ik denk dat ze zelf niets kunnen, maar ik wil ook niet onattent overkomen.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 23:06

@Dreamybol, heel herkenbaar die verhalen := heb ook wel gehad dat ik gewoon op het station met een groepje vrienden aan het praten was en ineens een wildvreemde me uit het niets ging wegduwen :? wat bij mij al niet kan omdat ik geen handvaten heb (adl), dus dan duwen ze in mn rug waardoor ik naar voren kieper :=

Of wanneer ik met mijn moeder over straat ga en mensen worden boos op mn moeder omdat ze me niet eens duwt, super zielig voor mij :=

Of mensen die denken dat je in een rolstoel ook verstandelijk beperkt bent en dus wisselgeld aan je vriendin teruggeven of tegen je praten alsof je een kind van 3 bent ofzo :roll:
Laatst bijgewerkt door Dancyy op 28-03-17 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 23:17

watchthesky schreef:
Ik begrijp dat je niet voor iedere rolstoelgebruiker kunt spreken, maar ik vraag me dus wel af... Is het beter om hulp aan te bieden, of om af te wachten tot iemand om hulp vraagt?
Ik herken namelijk wat hierboven wordt gezegd over afsnauwen en vind dat soms best moeilijk. Ik wil mensen niet het idee geven dat ik denk dat ze zelf niets kunnen, maar ik wil ook niet onattent overkomen.

Afwachten is beter is mijn ervaring, maar bij sommige mensen kun je het hoe dan ook niet goed doen dus doe wat je gevoel je ingeeft en als je dan een snauw krijgt gewoon aangeven dat het goed bedoeld is en vragen hoe ze het wel willen. :)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 23:23

watchthesky schreef:

Persoonlijk vind ik dat vragen of je hulp nodig hebt niet verkeerd kan zijn. Onlangs was hier ook onder rolstoelers discussie over omdat iemand in een interview had gezegd dat ie het beledigend vond dat mensen hem dat vroegen. De meeste mensen vonden echter dat deze man wel erg zuur reageerde, omdat het toch een normale reactie is om te vragen of je iemand kunt helpen als je iemand vragend om zich heen ziet kijken, iemand iets ziet laten vallen of wat dan ook. Dat dit denigrerend zou zijn omdat je per ongeluk in een rolstoel zit, voel ik zelf dus niet. Ik ben altijd wel blij als er mensen in mijn buurt zijn als ik weer iets van een hoge plank nodig heb in de supermarkt en gelukkig ook nog nooit meegemaakt dat mensen me niet wilden helpen.
Stel jezelf de vraag waarom je iemand vraagt of ie hulp kan gebruiken, doe je dat alleen vanwege de stoel, of omdat je denkt dat die persoon hulp nodig heeft. In het tweede geval is daar dus meer aanleiding voor dan de stoel alleen, lijkt me dan een prima vraag. :)

Wat wel algemeen als not done wordt beschouwd is zonder iets te zeggen/vragen iemand gaan duwen, of spullen in een tas gaan stoppen of aan iemand of iemand z'n rolstoel komen. Die stoel beschouw ik als onderdeel van mij en het voelt vrij intimiderend als mensen je ineens vastpakken. Veel rolstoelers hebben meer problemen dan alleen niet (goed) kunnen lopen en een duw tegen iemands schouder kan zomaar een luxatie veroorzaken. Ik vind het zelf ook heel beangstigend als iemand me zomaar ineens gaat duwen, heb mijn duwsteunen ook altijd ingeklapt en het is ook gewoon raar. Je trekt toch iemand ook niet zomaar over straat?

Vorige week viel ik achterover bij het uit de trein stappen. Verschillende mensen begonnen meteen aan me te trekken om me weer overeind te helpen. Dat is niet zo fijn, dus ik heb ook gevraagd of ze me even los wilden laten zodat ik zelf kon gaan zitten en me zo weer in mijn stoel kon hijsen. Het was hartstikke goed bedoeld en ik ben ook niet boos of pinnig geworden, want de mensen om mij heen waren harder geschrokken dan ik (ik kreeg de reactie toen alles weer rustig was) en het was fijn dat ze niet gewoon wegliepen. Maar da's wel weer een uitzonderlijke situatie. Hoop ik tenminste, want ik ben niet van plan om vaker achterover te klappen, het deed best pijn en rokjesdag ging ook niet vanwege de blauwe plekken. :Y)
Maar ook dit verhaal wordt een goede op feestjes.

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 23:25

Ik heb een tweeling met bijbehorende wandelwagen. Mijn meisjes zitten wel achter elkaar. Ik probeer altijd zo min mogelijk iemand tot last te zijn maar ik denk dat er wel mensen zijn die zich er aan ergeren. Vooral in het begin is het wennen om met zo lang gevaarte te sturen.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 23:29

Ik vraag het ook aan mensen die niet in een rolstoel zitten. :)
Ik werk in die winkel, het is mijn taak klanten mijn hulp aan te bieden als ik ze vragend zie kijken of het idee heb dat ze ergens niet bij kunnen.

Iemands rolstoel of kinderwagen zomaar aanraken of verplaatsen zou ik nooit doen, ik moet er zelf ook niet aan denken dat iemand me pardoes bij mijn schouders pakt en verplaatst of dat ik me omdraai en m'n kind is verdwenen :=

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 23:30

Dreamybol schreef:
watchthesky schreef:

Persoonlijk vind ik dat vragen of je hulp nodig hebt niet verkeerd kan zijn.

Ga ik in mee :j
Ik vraag er zelf ook wel om als ik hulp nodig heb maar ken ook wel mensen die nog niet lang in een rolstoel zitten en wat onzeker zijn en die daardoor niet om hulp durven vragen. Vind het altijd erg lief als iemand hulp aanbied! :)

Ben ook wel eens zonder rolstoel op pad en als een verkoper in de drogist dan vraagt of ik iets nodig heb of een medewerker in de supermarkt hulp aanbied als vragend rondkijk vind ik dat ook alleen maar aardig :j

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 23:33

Als mens zuur reageren op een simpele 'kan ik u/je helpen?', dan zegt dat meer over hen dan over degene die de vraag stelt, denk ik. Dat valt in de categorie 'mag ik er even langs' en dan gaan zuchten en steunen ipv zien dat je niet zo'n handige plek hebt uitgezocht om te gaan staan kletsen. Om maar weer terug ontopic te komen. :+

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 23:48

Ik loop ook met een kinderwagen én baby, maar ik rij geen mensen aan, ga ze ook niet in de weg staan (tenminste niet meer dan anderen met een boodschappenkar) maar voor een praatje ga inderdaad gewoon ergens aan de kant staan.

Kan mij er zelf ook aan ergeren dat je in drukke winkels / supermarkten soms van die kliekjes hebt, echt zo'n typisch verzamelpunt midden in een gangpad om daar uitgebreid te staan praten en vervolgens te beroerd om aan de kant te gaan.

Maar van het NIET aan de kant gaan doen ook zat mensen zonder kinderwagen / kar omdat ze doodleuk moeten bijkletsen zonder rekening te houden met je medemens.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 00:45

Ik droeg mijn dochtertje gewoon in de drager of doek. In het begin op de buik en daarna op mn rug. Ideaal,kon zelfs de kruidvat in zo :D
Maar zelfs dan heb je mensen die zich daar weer mee willen bemoeien.. die mensen heb je overal denk ik dan maar.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 00:57

Ik kom mensen met kinderwagens echt alleen tegen op plekken waar ze écht in de weg staan. Zoals in de spits in de trein, de metro of de tram. Leuk dat jij en je kind samen aan de wandel zijn, maar je snapt toch hopelijk toch wel dat in een vervoersmiddel waar je normaal gesproken al als sardientjes wordt vervoerd, geen ruimte is voor zo'n voertuig? Maar dat lijkt niet altijd aan te komen blijkt, want na veel proppen komt die wagen toch echt nog in de tram/trein/metro...

Oh en de dierentuin. Kleintjes zijn nog gratis volgens mij, dus die worden dan maar meegenomen. Ik kan het niet altijd op prijs stellen als er dan 5 kinderen rond hun wagens rennen, 3 er nog krijsend in hun wagen zitten omdat ze nog niet kunnen lopen of dat ze de tijgers niet mogen aaien en hun ouders ergens nog kinderen aan het vangen zijn. En dat anderen dan van 10 meter afstand moeten kijken, omdat er drie rijen dik aan wagens staan.

Verder kom ik ze eigenlijk niet tegen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 01:02

Ik denk dat niemand die in de spits rijdt dat voor z'n plezier doet. Kinderwagen of niet.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 01:02

Saskia9 schreef:
Ik droeg mijn dochtertje gewoon in de drager of doek. In het begin op de buik en daarna op mn rug. Ideaal,kon zelfs de kruidvat in zo :D
Maar zelfs dan heb je mensen die zich daar weer mee willen bemoeien.. die mensen heb je overal denk ik dan maar.

Zolang je er maar 1 hebt gaat dat prima, maar met meerdere heb je wel een probleem.

snoetieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 02:17

wat een geweldig topic :D

De kinderwagenmaffia bevindt zich overigens ook in restaurants, waarbij ze de kinderwagen en kind met kinderstoel gewoon (misschien als territoriumafbakening?) midden in t gangpad parkeren. -O-

overigens vraag ik me af of iemand de gedragsregels van de aldi dan weet :D