JustAshley schreef:Meer als een kind is het ook niet maar het klopt wel dat ik me soms heel verandwoordelijk voor haar voel. Dit komt door het verleden. Voor mijn gevoel is ze meer mijn zusje. Maar ik wil verder niet ingaan op haar thuis situatie alleen bijzonder is hij wel inderdaad.
En natuurlijk mag ze alles pakken wat hier in de koelkast staat en als wij thuis eten dan eet ze ook gewoon mee. Maar ik ga haar toch denk ik geen geld geven om elke dag eten te kopen. Ze vroeg zelf of ze hier heen mocht deze week wat ik helemaal geen probleem vind maar door dit geintje ga ik haar niet elke dag geld geven.
En ja zoals ik al zei ik voel me zo verandwoordelijk door het verleden. Ik weet ook dat ik dat niet moet doen en het is ook echt niet dat ik me vaak met haar bemoei maar als ik soms merk dat ze met de verkeerde mensen om gaat (maar serieus verkeerde mensen) dan waarschuw ik haar wel en soms houd ik me hart vast.. omdat ze behoorlijk beïnvloedbaar is.
En om nog even in te gaan op het laatste berichtje: het is zeker niet dat ik alleen maar voor haar zorg. Andersom zou zij er ook altijd voor mij zijn maar (gelukkig) heb ik niet zoveel sh*t als haar. Maar ik kan haar altijd alles vertellen en het is echt de aller beste vriendin die ik me had kunnen wensen (behalve dan ff dit grapje...)
Het is zó waardevol dat je je bewust bent van hoe belangrijk jullie vriendschap voor jullie is.
Mensen maken fouten, praat er met haar over, geef aan wat jouw verwachtingen zijn (eerlijkheid) en hoe je je voelt bij wat ze gedaan heeft (teleurstelling) EN VERGEEF HET HAAR DAN want dat is volgens mij wat een goede vriendin doet. Een vriendschap kan toch wel een foutje hebben?
Zij komt bij jou in huis. Zorg gewoon dat de koelkast gevuld is, en wat ze verder nodig heeft koopt ze zelf bij. Maak er geen ruzie over, dat is zo zonde.