Vriend altijd te laat op werk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:27

proudmama schreef:
Wat ik mij afvraag is kan hij niet flexibel werken. Dus de uren die hij telaat komt langer doorwerken ? Dan is er toch eigenlijk geen probleem meer ?

Ik dacht hier eerlijk gezegd ook aan. Ik mag best een uur te laat beginnen, als ik dan maar ook een uur langer doorwerk. (en nee, ik werk niet bij familie). Zolang ik mijn uren maar draai.
Bij ons op het werk beginnen mensen op verschillende tijden en gaan ook weer op verschillende tijden weer naar huis. Bijkomend voordeel is dat de boel ook langer bereikbaar is.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 17:27

We zijn trouwens bijna 7 jaar samen. Hij is een harde werker en werkt regelmatig over om de uren in te halen of extra uren te draaien als het nodig is. Springt bij op zijn vrije dag en komt meteen als er iemand ziek is. Het gaat om die ochtend, hij kan gewoon niet opstaan.

Ik heb wel eens aan slaapapneu gedacht. Dat hij gewoon niet goed slaap en daarom niet wakker is als de wekker gaat. Hij heeft het ook ontzettend druk op het werk en komt vaak helemaal gestrest thuis. Heb al aangegeven dat juist eerder beginnen zorgt voor een betere verdeling van het werk. Zou het zoiets kunnen zijn?

ingvdh

Re: Vriend altijd te laat op werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:29

Als hij evengoed zijn uren draait, waarom is het zo'n groot probleem om exact op 9:00 te beginnen?

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:29

TS, hebben jullie een Wake Up Light?
Mijn vriend is ook zo'n langslaper maar dat ding werkt wel goed.
Het ligt alleen wel aan de oorzaak van het langslapen of het werkt.
Mijn vriend wordt echt niet wakker, dat is anders dan wakker worden, wekker een mep verkopen en weer gaan liggen...

Het was erger toen hij tegen een burn-out aanzat. :j
Laatst bijgewerkt door Anoniet op 15-03-17 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 17:29

ingvdh schreef:
Als hij evengoed zijn uren draait, waarom is het zo'n groot probleem om exact op 9:00 te beginnen?

Omdat de zaak om 09.00 opent en de klanten dan komen en bellen en dat is zijn taak :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:30

Heeft hij wel eens een slaaponderzoek gedaan? Wellicht is er echt wel sprake van slaap- of gezondheidsproblemen.
Wat gebeurt er als hij andere tijden zou werken? Vanaf 10 of 11 en dan langer door? Komt hij dan ook structureel te laat?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:32

Sjira schreef:
We zijn trouwens bijna 7 jaar samen. Hij is een harde werker en werkt regelmatig over om de uren in te halen of extra uren te draaien als het nodig is. Springt bij op zijn vrije dag en komt meteen als er iemand ziek is. Het gaat om die ochtend, hij kan gewoon niet opstaan.

Ik heb wel eens aan slaapapneu gedacht. Dat hij gewoon niet goed slaap en daarom niet wakker is als de wekker gaat. Hij heeft het ook ontzettend druk op het werk en komt vaak helemaal gestrest thuis. Heb al aangegeven dat juist eerder beginnen zorgt voor een betere verdeling van het werk. Zou het zoiets kunnen zijn?

Je hebt ook speciale wekkers begint licht te geven in de kamer zijn wel duur maar werken vaak wel.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 17:32

billionache schreef:
Oef, wat enorm lastig zeg... In een ander bedrijf was hij inderdaad al lang ontslagen.

Ik snap volkomen dat je er enorm mee zit en het graag opgelost ziet. Dat verschillende bokkers naar aanleiding van één topic dan maar opmaken dat jij alles van hem pikt in jullie relatie en je hem maar stande pede moet buitengooien, vind ik echter wel wat te ver gaan :=

Dank je :)

Dat hij zo gemaakt is door zijn familie, ja dat is duidelijk. Heeft altijd thuis kunnen wonen, nooit hoeven betalen, maakt nog steeds gebruik van het huis van zijn pa als ik hem de deur uitzet, hoeft hij dus niet voor te betalen, en ga zo maar verder. Helaas is er geen moeder meer in beeld, zij is kort na het overlijden van haar jongste zoon (mijn vriend's broertje) ook overleden. Soms denk ik dan ook aan een onverwerkt trauma. Hoewel hij er wel heel open over is.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 17:33

Janinevv schreef:
Je hebt ook speciale wekkers begint licht te geven in de kamer zijn wel duur maar werken vaak wel.

Ja die hebben we! De wake-up light. Hij zet hem gewoon uit en valt weer in een diepe slaap...

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:36

Nou zeg, slaapapneu/trage stofwisseling? :') meneer gaat op zijn dooie gemak een ei bakken of langs de bakker.

Allemachtig, dikke vinger. :') de wereld is echt krom.

Schop onder zijn hol zou die moeten krijgen en anders wordt ie maar op straat gezet. Het is een volwassen vent zeg %)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:36

Sjira schreef:
Het gaat om die ochtend, hij kan gewoon niet opstaan.

Om 8:45 op je gemakje nog naar de bakkerij lopen om daarna nog een ei te gaan staan bakken terwijl je om 9 uur zou moeten beginnen, heeft niets met "niet kunnen opstaan" te maken.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:39

GamblersCup schreef:
Sjira schreef:
Het gaat om die ochtend, hij kan gewoon niet opstaan.

Om 8:45 op je gemakje nog naar de bakkerij lopen om daarna nog een ei te gaan staan bakken terwijl je om 9 uur zou moeten beginnen, heeft niets met "niet kunnen opstaan" te maken.

Hier ben ik het wel mee eens.
Niet uit je bed kunnen komen is een ding, als je er dan eindelijk (veel te laat) uit bent nog eens op je dooie gemakje uitgebreid ontbijten is iets heel anders.
Als hij daar nou in ieder geval eens mee zou kappen. Desnoods zet 'ie 's avonds maar ontbijt klaar.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:41

Er lijken twee dingen aan de hand te zijn, niet wakker kunnen worden. Daar kun je soms weinig aan doen. Ik ben een heel trage opstarter. Lijf doet gewoon eerste uur niet zo heel erg zijn best. Daarom sta ik heel ruim van te voren op zodat ik rustig kan opstarten.

Maar daarna gewoon eigenlijk niet in staat om juist de tijd te plannen. Als je laat bent heb je geen ruimte om op je gemak naar d bakker te wandelen.

Er zijn een aantal dingen die jullie/hij kan doen, zorgen dat er brood in huis is zodat hij er niet uithoeft. Desnoods smeert hij zijn boterhammen de avond ervoor zodat hij die alleen uit de koelkast hoeft te trekken. Kleren klaarleggen zodat hij ook daar niet over na hoeft te denken.

En eens onderzoeken of hij niet gewoon overwerkt is dan wel tegen een burnout aanloopt als hij zoveel overwerkt en vaak erg gestresst thuiskomt. Is dan ondanks zijn te laat komen s ochtends de werk/vrij balans wel in orde,

En ga desnoods met vader en beide broers om tafel zitten of er niet wat werk kan verschuiven. Zodat een ander de telefoon kan opnemen en vroeger begint en hij langer kan doorwerken.

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:41

Moeilijke situatie, maar ik denk dat het meer tussen hem en zijn 'baas' gaat. TS heeft al veel gedaan en niets lijkt te werken. Toch lijkt het mij sterk dat hij niet op kan staan en wel naar de bakker kan lopen. Eerlijk gezegd heeft hij een trap onder zijn kont nodig. Het voordeel is dat hij bij familie werkt, want anders stond hij al op straat. Ik denk dat er echt een goed gesprek moet komen (blijkbaar drongen de andere niet tot hem door) met echte consequenties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:42

Ooohhh die had ik me toch een partij door elkaar gerammeld zeg!
Is hij nou helemaal? _-:(

Lekker makkelijk zo. Hoe leuk en lief hij ook is... Ik zou me afvragen hoe hij op andere punten met verantwoordelijkheid om zou gaan.

Voor mij persoonlijk zou het een gat in mijn basis slaan.

En stofwisseling en zo... Wat een onzin. Ik heb diabetes, slaap daardoor vaak slecht.

Maar ik moet ook morgen weer om 8.30u in Amsterdam zijn. Mijn trein gaat om 5.45u omdat ik liever om 8.00u daar sta dan om 8.31u.

Ik kan me echt héél kwaad maken om mensen die systematisch te laat komen. Laks gedoe.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:46

Hij zal het zelf echt moeten willen, anders gaat het echt niet lukken.
Zou eens goed nadenken of je zin hebt in een leven aan de zijde van iemand die zo in het leven staat...

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:50

Eens met bigone. Enige oplossing is ontslaan + slechte recensie; dan moet hij maar zien hoe hij dan nog aan een baan komt. Geen enkele normale werkgever zou dit pikken en dan laat ik me nog niet uit over prive in een relatie.....

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:50

Coloured schreef:
Zou eens goed nadenken of je zin hebt in een leven aan de zijde van iemand die zo in het leven staat...

Dit soort uitspraken vindt ik echt veel te overdreven... TS is al 7 jaar met die gast samen en zegt duidelijk dat dit het enige is. Het is dus geen algemene houding of instelling.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:51

TS, ik heb het nog nergens kunnen vinden (misschien heb ik er overheen gelezen): hoe laat gaat hij naar bed? En ligt ie dan nog uren met zijn telefoon te spelen of gaat hij dan slapen?

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:56

Is hij 37??? 8)7
Wat een kleuter is het dan!!
Kom op zeg, wat een gezemel om hem uit bed te krijgen en op tijd op zijn werk/dagbesteding te krijgen.
Ik zie het maar als dagbesteding want bij een echte baas had hij de zak gekregen nog voor hij het woord uitslapen kon uitspreken! Hij mag wel heel erg blij zijn met jou als vriendin, vader als baas en broer als collega.
Ik zou echt niet met hem een huis kopen als hij nu al niet eens 50/50 betaald omdat hij dat geld niet (op tijd) heeft. Wat ook nog eens zijn eigen schuld is.
Gewoon een schop onder z'n achterste heeft hij nodig, en een vader die zijn baas wordt ipv vader blijft, en een vriendin die op haar strepen gaat staan.
Jemig de pemig 37 jaar, echt waar hoe erg 8)7

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:58

ik lees ook naast het opstaan issue, dat TS ook financieel bijspringt? dingen voor hem oplost?

nou juist dat laatste vind ik ook wel een dingetje als je een mooi duur huis koopt...TS is dan wel hoofdelijk aansprakelijk voor 100%..................

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 18:05

GamblersCup schreef:
Coloured schreef:

Dit soort uitspraken vindt ik echt veel te overdreven... TS is al 7 jaar met die gast samen en zegt duidelijk dat dit het enige is. Het is dus geen algemene houding of instelling.

Je werk is nogal geen onbelangrijk ding... Gaat zo'n beetje het meeste van je tijd in zitten bij de meeste mensen.

En ik lees nog 37 jaar ook?! :oo

In mijn optiek past vriendin helemaal in de lijn van paps en broer; ze houden allemaal zijn broek op. Lekker makkelijk voor hem.. Sorry TS.

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 18:12

Jij wilt hem helpen. Heel goed. Maar wil hij ook dat jij hem helpt?
Zo ja, laat hem dan aangeven hoe hij wil dat je hem helpt. Maar geef dan ook aan dat jij geen boze reacties wenst als je doet wat/hoe hij het heeft aangegeven.
Wil jij niet dat je hem helpt? Tja, dan moet je bij jezelf te raden gaan of jij op deze manier verder kunt/wilt.

higginsJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 18:13

Vind hij zijn werk nog wel leuk ...?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 18:17

Ts, het verhaal van overlijden broertje en moeder maakt natuurlijk ook dat hij bij pa alles kan maken en breken, fout maar wel logisch. Hij zal toch moeten veranderen want ook hij heeft een stuk verantwoording. Allerlei problemen geloof ik niet in, hij gaat wel naar de bakker en dat doe je toch echt niet slaapwandelend. Ga eens heel serieus het gesprek met hem aan of ga een weddenschap aan, wanneer het hem lukt om drie maanden op tijd op zijn werk te zijn krijgt hij iets van je wat hij heel graag wil. Kost je misschien klauwen met geld maar zo kun je wel bewijzen dat hij het kan en heeft hij naderhand geen excuus meer. Andere optie is naar je schoonvader gaan, onder één hoedje samen spannen en ontslag geven. En wel direct zodat hij bij zinnen komt en doet wat iemand die een woning wil kopen en een fijne relatie wil onderhouden doet.