Jeugdsentiment!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:38

Suzanne F. schreef:
Het vele buiten spelen waarbij de zomers altijd heel lang en heel zonnig leken. In bomen klimmen, hutten bouwen. Nintendo Entertainment System met Mario, Duckhunt en Zelda.
Telekids op zaterdagochtend met Harry de Hengst en de Mega blubber power race, later de Movie race.
Tekenfilms zoals Teddy Ruxspin, Dungeons and Dragons, The Freggles, Niks Holgerson, Ovide, Boes boes, Dommel en Gummy Bears....
Twix heette nog Raider en we dronken Tjolk. En bah wat was die gele vies met die aap erop.
We hadden trolletjes met punkhaar, speentjes aan kettingen en kuifstaartjes.

Raad eens uit welke jaren ik kom?

80 :P

De trolletjes en speentjes deden 't 'm

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:40

Ja geboren in de 80's en groot geworden in de 90's met DJ Paul Elstak en 2 brothers on the 4th floor.
Ik zie net dat jij jonger bent. Hoe ken jij de trolletjes en de speentjes dan?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:42

Suzanne F. schreef:
Ja geboren in de 80's en groot geworden in de 90's met DJ Paul Elstak en 2 brothers on the 4th floor.

Ik heb geeeeen idee, maar ik weet dat ik ze heb gehad... Zal wel van neven en nichten zijn denk ik...

Maar Paul Elstak en 2B on the $th Floor is mij ook zeker niet onbekend, daar ga ik heel hard op.... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:42

Suzanne F. schreef:

Haha, ik ben geboren begin jaren 70, maar net als jij groot geworden met dj Paul Elstak hoor...
Nu werd ik goed strak gehouden thuis, dus mijn los gaan tijd was idd pas na mijn 18e en ik het huis uit was.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:44

tjonge wat zijn jullie nog jong :D
Ik stam uit de tijd dat we een zwart/wit tv hadden, en dat je op moest staan om deze naar een andere zender te zetten, dat hoefde niet al te vaak want we hadden alleen ned1 en 2 en duitsland 1 en 2. uitzendingen voor kinderen waren er alleen op woensdagmiddag en zaterdag een uurtje. We keken rikkie en slingertje, okkietrooi, pipo de clown en Zwiebertje.
We Dronken water of ranja en als we geluk hadden kregen we Prik.
van de buurvrouw kregen we af en toe een pepermuntje die naar 4711 smaakte...
We speelden meestal buiten, springtouwen, elastieken, knikkeren, stand in de mand, tollen, rolschaatsen die je onder je eigen schoenen moest binden, bliklopen....
De groenteboer, de bakker, de slager en de melkboer kwamen gewoon aan huis....
Op school spaarden we voor de arme negertjes in Afrika...(dat mocht je toen nog gewoon zeggen)
Als we straf kregen van de meester of van de juf dan vertelde je dat thuis niet want dan kreeg je er van je ouders nog straf bovenop....

Ierpier

Re: Jeugdsentiment!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:45

Freddie Fish, Putt Putt en Pyjama Sam *\o/*

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:48

Cu2. En dan vooral die irritante laaange vragenlijstjes waarbij je uit blauw of rood moest kiezen ofzo.
Of dat ik toen ik nog op het Zeeuwse platteland woonde de hele provincie af ging fietsen naar een verzorgpaard

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:54

Suzanne F. schreef:
Het vele buiten spelen waarbij de zomers altijd heel lang en heel zonnig leken. In bomen klimmen, hutten bouwen. Nintendo Entertainment System met Mario, Duckhunt en Zelda.
Telekids op zaterdagochtend met Harry de Hengst en de Mega blubber power race, later de Movie race.
Tekenfilms zoals Teddy Ruxspin, Dungeons and Dragons, Waterspin Wonderspin, The Freggles, Niks Holgerson, Ovide, Boes boes, Bouli, Seabird, Dommel en Gummy Bears....
Twix heette nog Raider en we dronken Tjolk. En bah wat was die gele vies met die aap erop.
We hadden trolletjes met punkhaar, speentjes aan kettingen en kuifstaartjes.

Raad eens uit welke jaren ik kom?

Volgens mij ben je zo'n beetje even oud als ik, ik herken letterlijk álles wat je zegt. :D

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:54

Inderdaad msn :P en laatst had ik mijn Nintendo DS na 10 jaar weer opgestart.. mijn Nintendogs leefden nog steeds! :')

Verder qua spellen, Rayman, Jazz Jack Rabbit, Trackmania, Halo, GTA San andreas, de Sims natuurlijk.

Verder speelde ik als kind ook altijd met Pet Shop dieren.. echt een hele verzameling had ik :D geweldig

En qua televisie programma's, Totally Spies, Pokemon, Hamtaro, Chin Chan, Gadget & the gadgetinis, Spongebob, en heel vroeger de Tweenies, de Bruine beer en het blauwe huis, Bolke de Beer, Barbapapa..
Laatst bijgewerkt door Fearn op 13-03-17 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:57

Ooooh Ray-Man!!! Dat was zooo leuk!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:57

Oh god. Hyves. Cu2. MSN. Hele zomers buitenspelen (buskruit, stand-in-de-mand) en in de winter (toen er nog sneeuw lag 's winters :') ) voerden we oorlog tegen de buurtkinderen met sneeuwballen gevechten etc. Videobanden, en je favoriete liedjes opnemen op cassettebandje. Je discman die stoorde als je telefoon af ging. Of als je over een hobbelige weg reed.

En nog eerder: poëziealbums, Barbies, Belville. En Barbie trouwde standaard met de (gejatte) Actionman van mijn broertje.

En qua spelletjes Zoo Tycoon, Rollercoaster Tycoon en en en en Tomb Raider maar dat speelden we altijd samen én als het licht was want in het donker en alleen durfden we dat niet _O-

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:00

Jaaaaaa pyjama sam! dat is waar _O-

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:00

Mijn zus en ik vingen vroeger vaak kikkers en dan bouwden we daar een zwemparadijs voor :+

Ik heb met flessen ooit ook muizenvallen gemaakt toen we buiten een muizenplaag hadden bij de konijnen want ik wilde er graag een paar als huisdier _O- Uiteindelijk had ik er een gevangen maar toen ik hem in mijn als kooi ingerichte plantenkasje wilde doen zat zijn staart even vast en ging hij piepen dat vond ik zielig dus toen heb ik dat plan maar laten varen.

We maakten 'heksensoep' met modder, gras en bloemen. Vond mijn moeder echt fijn.

We hadden een super gave boomhut waar we altijd een hele tent overheen bouwden en daar ging ik dan een snoepvoorraad in verstoppen in een zelf getimmerd kastje :+

Zo kan ik nog wel even doorgaan, opgroeien in een dorp is echt geweldig :))

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:03

Berdien schreef:
En qua spelletjes Zoo Tycoon, Rollercoaster Tycoon en en en en Tomb Raider maar dat speelden we altijd samen én als het licht was want in het donker en alleen durfden we dat niet _O-

Ohh ja natuurlijk Zoo tycoon en Rollercoaster tycoon. Heb ik echt uren aan gezeten :P

De paarden spelletjes waren er ook natuurlijk. Mijn manege, mijn renstal (vooral die waren favoriet)

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:05

/3
melody7 schreef:
Mijn zus en ik vingen vroeger vaak kikkers en dan bouwden we daar een zwemparadijs voor :+

Ik heb met flessen ooit ook muizenvallen gemaakt toen we buiten een muizenplaag hadden bij de konijnen want ik wilde er graag een paar als huisdier _O- Uiteindelijk had ik er een gevangen maar toen ik hem in mijn als kooi ingerichte plantenkasje wilde doen zat zijn staart even vast en ging hij piepen dat vond ik zielig dus toen heb ik dat plan maar laten varen.

We maakten 'heksensoep' met modder, gras en bloemen. Vond mijn moeder echt fijn.

We hadden een super gave boomhut waar we altijd een hele tent overheen bouwden en daar ging ik dan een snoepvoorraad in verstoppen in een zelf getimmerd kastje :+

Oooh, heerlijk! Alsof ik het zelf heb geschreven dit. :+ Vooral dat zwemparadijs voor kikkers herken ik.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:05

melody7 schreef:

Wij vingen ook muizen, als huisdier in onze hut! Toen er een dood ging was er nog het plan om 'm te cremeren, maar toen de dag daar was was hij ineens verdwenen :')

En heksensoep met wormen :j Wormen kan je doorknippen, dan blijven ze gewoon leven... :r

Oooh en steenziekenhuisje... Don't ask :x

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:10

Tekenfilms waren ook leuk :De
Belle en t geest staat nu op netflix <<)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:13

Are you afraid of the dark keek ik ook graag

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:13

Totally spies :))

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:14

Ierpier schreef:
Totally spies :))

Jaaaa deze!

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:14

Mijn Manege kan ik niet meer vinden :( Zocht ik pasgeleden nog naar, haha. Toen was ik nog iets te jong om verder te kunnen komen in het spel, dus toen vond ik het niet leuk. Vraag me zó af hoe ik het nu zou vinden, maar ik ga 'm niet nog een keer kopen :')

Gets, ja, heksensoep deed ik ook. Allerlei bessen en vieze oliebol erin. Werd standaard bruine derrie.

Wij speelden op straat altijd Luilekkerland. Iemand in het midden en dan 4 vakken aan de zijkant, eentje voor 'lekker', eentje voor 'vies', eentje voor 'weet niet' en eentje voor 'meh'. En de middelste moest dan eten roepen, waarna de rest naar een ander vak moest rennen en dan kon je ze tikken. De truc was om eerst iedereen op vies te krijgen, en dan iets te noemen wat iedereen lust :')

En Landverovertje, iets met een bal en veel stoepkrijt. :D

Spoorzoekertje deden we veel met kinderen in het dorp. Twee teams, de een moet een route maken met krijt en opdrachten opschrijven, de tweede groep moet dat dan doen en het eerste team proberen in te halen. Hoe simpel wil je het hebben :D

Al die springtouwliedjes ben ik wel kwijt := In spring de bocht gaat in.. Daar kwam meneer Slof aan... Zoiets.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:16

één is te weinig... twee is te veel...

god wat was ik slecht in touwtjespringen

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:17

Ik ook, dus dan moest ik draaien. En als er dan mensen af gingen kreeg ik de schuld dat ik slecht draaide _O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:18

Steltlopen. Ik denk dat de orthopeed erg blij met mij geweest zou zijn als ik dat had gedaan :+

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:21

Steltlopen _O- dat durfde ik écht niet

wel handstand tegen de muur :+