Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Goof schreef:Van wat je beschrijft in dit topic heb je geen poot om op te staan en zal een aangifte niets doen voor je.
Die man zal dus gewoon vrijuit gaan
Nikass schreef:Goof schreef:Van wat je beschrijft in dit topic heb je geen poot om op te staan en zal een aangifte niets doen voor je.
Sorry dit slaat echt nergens op. Ik heb veroordelingen voor minder gezien. Bedreiging is strafbaar en is huiselijk geweld (in dit geval)
Een werkstraf klinkt misschien als niks maar is een veroordeling en er staat dan HG op zijn strafblad.
Ik vind het echt jammer en ik word er ook een beetje boos van dat mensen iemand die eindelijk (bijna) de stap durft te zetten om aangifte te doen, adviseren om dit niet te doen omdat het toch geen zin heeft.
HET HEEFT WEL ZIN!!
Hoe lang moeten mannen er mee weg blijven komen dat ze vrouwen bedreigen, intimideren, mishandelen?
Nikass schreef:Sorry?
Ik werk al 20 jaar voor justitie.
Je weet niet van te voren wat een rechter zal beslissen. Maar zelfs als het OM tot sepot zou overgaan (wat ik in dit geval niet verwacht) heeft de aangifte zin.
Nikass schreef:Oh sorry dan heb ik je post verkeerd geïnterpreteerd. Dacht dat het een opmerking naar mij was gezien de quote.
Moet zeggen dat me dat ook erg verbaasd, hoe haar jurist er in staat. Zeker omdat er al behoorlijk veel gedocumenteerd is over deze man.
Nikass schreef:Goof schreef:Van wat je beschrijft in dit topic heb je geen poot om op te staan en zal een aangifte niets doen voor je.
Sorry dit slaat echt nergens op. Ik heb veroordelingen voor minder gezien. Bedreiging is strafbaar en is huiselijk geweld (in dit geval)
Een werkstraf klinkt misschien als niks maar is een veroordeling en er staat dan HG op zijn strafblad.
Ik vind het echt jammer en ik word er ook een beetje boos van dat mensen iemand die eindelijk (bijna) de stap durft te zetten om aangifte te doen, adviseren om dit niet te doen omdat het toch geen zin heeft.
HET HEEFT WEL ZIN!!
Hoe lang moeten mannen er mee weg blijven komen dat ze vrouwen bedreigen, intimideren, mishandelen?
Depende schreef:Ik denk dat de opmerkingen van je advocaat meer praktisch zijn dan alleen juridisch.
Op zich valt er iets voor te zeggen. Als jij de zaak omtrent omgang wint dan heb je het doel bereikt waar deze advocaat voor bezig is geweest, toch? Mocht je dan besluiten om aangifte te doen dan kan dit misschien leiden tot escalatie van het gedrag. Onder het motto 'alles dat aandacht krijgt groeit.'
De mening van je advocaat is, denk ik, gewoon een kant van kijken naar de gehele situatie. En hoewel er iets voor te zeggen valt is dat ook zo voor jouw visie. Uiteindelijk is jouw mening degene die telt in de beslissing om aangifte te doen.
Salora schreef:Depende schreef:Ik denk dat de opmerkingen van je advocaat meer praktisch zijn dan alleen juridisch.
Op zich valt er iets voor te zeggen. Als jij de zaak omtrent omgang wint dan heb je het doel bereikt waar deze advocaat voor bezig is geweest, toch? Mocht je dan besluiten om aangifte te doen dan kan dit misschien leiden tot escalatie van het gedrag. Onder het motto 'alles dat aandacht krijgt groeit.'
De mening van je advocaat is, denk ik, gewoon een kant van kijken naar de gehele situatie. En hoewel er iets voor te zeggen valt is dat ook zo voor jouw visie. Uiteindelijk is jouw mening degene die telt in de beslissing om aangifte te doen.
Mijn advocaat zegt dat geheel schrappen van de omgang op basis wat er nu ligt niet gedaan zal worden. Waarschijnlijk word het hooguit 1 jaar.
Het zal dan ook zo worden vastgezet dat ex aan zichzelf moet gaan werken. En dat hij daarna opnieuw opgang mag aanvragen.
Oftewel.. Daar heb ik amper iets aan.. Ja een jaartje rust. Maar dat is niet genoeg!
Mijn dochter is doodsbang van deze man. En niemand luistert naar haar! Ik wil dat hij volledig van omgang word afgezet. Dat hij enkel recht op haar heeft wanneer zij zelf wilt. En niet anders.
Op de manier nu. Deze rechtzaak en hoe mijn advocaat erin staat. Is dat onmogelijk..
Er is eerder een kort geding geweest. Daarin is besloten tot begeleide omgang. Hier stond ik voor nog geen 1% achter. Maar omdat ik dichtklap tijdens dit soort dingen heeft mijn advocaat dit gedaan.
Dat was beter zei ze. Maar de reden waarom dat beter was weet ik niet meer..
Ik heb niet het idee dat zij zich voor 100% inzet..
Een voorbeeld van dit zijn bijv mijm bezittingen. Na haast 2 jaar tijd heb ik nog steeds haast niks terug. Spullen van mijn dochter. Haar speelgoed. Haar kleren. Al haar papieren en dingen.
Al mijn papieren boekhouding diplomas. Mijn bezittingen meubels en oa erfenis. Zelfs dieren!
Wat mijn advocaat hierop zei? Misschien moet je nagaan wat het voor jou waard is. En de dingen je echt wilt hebben een prijs voor bieden om het over te nemen.
Dat is toch van de zotte?
Ik ben nu een dik jaar bezig met de zaak omtrent allimentatie (verplichting van de gemeente. Ik leef liever zonder ook maar 1 rooie cent van hem!!) En omgang.
Voor mijn bezittingen zeur ik al die hele tijd. Wat er al aan gedaan is? Niks..
Nu ben ik met haar op een punt dat er enkel en alleen gebeurt wat IK wil. En gaan we hier binnenkort een zaak van maken..
HET HEEFT WEL ZIN!!