Zou je werken zonder geld?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zou je willen werken zonder geld?

Ja zeker weten!
130 (14%)
Ja, maar wel minder
455 (50%)
Ja, maar dan wel ander werk
173 (19%)
Nee
148 (16%)

Totaal aantal stemmen: 906

heidiLOVER

Re: Zou je werken zonder geld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 21:14

Nee. Ik heb genoeg leuke dingen te doen zonder werken en weet ook dat ik het niet zou missen. Ik zou de wijde wereld in gaan! Ik snap ook nooit zo goed hoe mensen zich zo kunnen vervelen als ze minder werken dan de rest.

Heeft verder niets met mijn werk te maken want vormgeven en fotografie vind ik geweldig leuk! Ik zou het alleen voor mezelf gaan doen op mijn tijden en wat ik wil!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 21:15

Ik zou wel willen blijven werken, maar minder :)

Yacintha

In eerste instantie dacht ik overduidelijk ja. Maar na even nadenken, zou ik ook minder gaan werken. Heb nu mijn eigen bedrijf in de paarden en vind het heerlijk werk! Ik geniet er van om zowel mens als paard te helpen en ik zou dit ook echt blijven doen.
Maar als ik het basisinkomen zou krijgen, zou ik zeker minder werken dan 60 uur per week. Ik zou dan ook meer zelf gaan genieten van de paarden en véél meer op pad gaan.

Veulen84

moonsparkle schreef:
Ik zou denk ik blijven werken, maar dan kijken of er een sabbatical regeling mogelijk is, zodat ik na 1 jaar fulltime werken en meer verdienen (neem aan dat je gewoon salaris krijgt op je basis) een half jaar op reis zou kunnen.

Ik vind mn werk hartstikke leuk alleen het moeten vind ik soms erg lastig. Als ik denk ik zou vandaag wel wat anders willen doen, dan heb je pech want je word op je werk verwacht :P

De voorstellen die er nu zijn zeggen wel dat een basisinkomen alleen telt voor mensen die minimaal 5 jaar lang meer dan 45 weken per jaar in nederland zijn. Er zijn ook groepen die in hun voorstellen 10 jaar hebben staan.
Om misbruik te voorkomen.

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 21:32

Ik zou wel blijven werken omdat ik gewoon gek wordt van thuus zitten. Wel zou ik op zoek gaan naar wat anders omdat mijn baan soms best wat stress met zich meebrengt en die kan ik best missen :)

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 21:34

Maar als een heel groot deel van de bevolking minder wil gaan werken.. dan wordt een deel van het werk toch gewoon niet gedaan?

En een moeder die voor haar kinderen zorgt. Is dat werken of is dat hobby en een keuze? Ik vind het zeker geen werk.

Ik zou wel werken maar dan wel werk wat ik leuk vind. Ik werk nu echt omdat het moet, vind er niets aan. Werk in mijn branche is nogal moeilijk te vinden, ik werk nu voor een honger loon 4 niveaus lager. Daar zou ik direct mee stoppen als er een basisinkomen kwam. Waarschijnlijk zou ik er kwa inkomen zelfs nog op vooruit gaan ook.
Van mij mag het er komen. Maar zie niet in hoe het zal werken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 21:55

Absoluut maar wel ander werk.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 21:59

Zou er aan liggen hoeveel dat dan is natuurlijk. Als ik rond zou kunnen komen, maar heel krap aan zou ik nog wel blijven werken, maar komt het geld uit de kraan en klotst het tegen de plinten omhoog, dan niet. Dan heb ik er een fulltime baan aan om het op te maken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 22:02

Ik zou stoppen met mijn huidige baan.
ik heb echt heel leuk werk,maar lichamelijk is het eigenlijk al wat te zwaar.
Dus dan zou ik daar mee stoppen,maar wel kijken naar een vrijwilligersbaantje wat dan wel gaat lukken :j

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 22:04

Ik vind mijn werk nu leuk, maar werk wel in ploegendienst. Daar verdien ik redelijk wat mee en dat tegen basis loon ga ik niet doen.

Als ik enkel zou hoeven te werken voor basisloon zou ik wat anders doen en emigreren naar Tsjechië. Daar werk ik meer uren, maar is ook mijn hobby en veel vrijer zelf alles inplannen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 22:06

JA!

Waarom? Heel simpel, ik zit nu vanwege mijn gezondheid eigenlijk de hele dag thuis. Ik mis het aanspraak van werken met collega's en bewegen zeer zeker. Wel zou ik geen 5 dagen werken waarschijnlijk, en echt alleen wat ik leuk vind.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 22:10

Ik zou zeker iets anders willen gaan doen. Mijn huidige werk is eigenlijk niks voor mij, ik lijk in geen enkel bedrijf of functie mijn plaats te kunnen vinden maar ik weet dat ik in een andere sector veel harder zou moeten werken en minder zou verdienen (ik werk als software-ontwikkelaar) Vooral dat laatste houdt me tegen om wat anders te gaan doen :)

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 22:12

Nee. Ik zou meer tijd aan mijn paarden gaan besteden, niet dat ze nu niet genoeg aandacht krijgen maar dan heb ik er gewoon meer tijd voor en kan ik overal ruim de tijd voor nemen. Als ik dan niet met de paarden bezig ben zijn er altijd wel andere dingen te doen in en om het huis. En ik kan weer vaker uit gaan met vriendinnen!

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 22:17

Ik zou wel blijven werken, maar wel minder uren.
Een dag of 3 zou ik meer dan genoeg vinden.

En ik denk dat ik ander werk zou zoeken.
Ik zou graag met dieren werken en als ik het niet meer voor het geld hoef te doen, dan zou dat een stuk makkelijker gaan.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 22:35

siskeh schreef:
_Nadia_ schreef:
Ik werk nu 4 jaar niet meer (sinds we in Engeland wonen) omdat het niet te combineren is met de zorg voor onze kinderen.
Mijn man werkt als zelfstandige vanuit huis, en zou direct stoppen als het niet meer zou moeten, dan kunnen we de zorg voor de kinderen veel beter verdelen (4 kinderen met een beperking, en 3 "normale" kinderen)

Heel begrijpelijk, maar eerlijk: Dat IS toch werken wat hij dan zou doen, en wat jij nu ook doet?

Ik zou zelf absoluut blijven werken, misschien nog "vrijer" doen in wat ik vind wat goed is, ipv gericht op een inkomen.

Ik zie dat niet als werk hoor, dat is een keuze die we gemaakt hebben (hoewel we natuurlijk niet voor beperkingen gekozen hebben in eerste instantie).

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 22:39

ja! Heb ontzettend leuk werk waar ik veel energie van krijg. Gezien je zo veel uren op je werk besteed is het ontzettend belangrijk dat je werk doet wat bij je past. Als recruiter help je mensen aan werk! Juiste match tussen persoon en organisatie zoeken.
Zou op dit moment niks anders willen doen :D Ook niet níet werken.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 22:43

Ik doe m'n werk omdat ik het leuk vind, dus niet persee omdat ik er 'enkel' geld mee verdien. Ik denk dat ik ziels ongelukkig word als ik 7 dagen per week thuis moet zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 22:46

Absoluut. Ik zou waarschijnlijk zelfs meer werken, juist omdat ik met een stabiel basisinkomen mijn dromen na zou kunnen jagen en mijn ambities de vrije loop zou kunnen laten, iets wat ik nu nooit zou durven.

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 23:26

ik zal graag blijven werken.
wel wil ik minder uren draaien en het liefst wat minder lessen achter elkaar.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 23:42

Ik denk zelf dat ik zou stoppen met werken en vrijwilligerswerk zou gaan doen. Als ik toch rond kan komen. Maar dan ga ik er vanuit dat ik van dat inkomen mijn vaste lasten kan betalen, leuke dingen kan doen en nog kan sparen he. Mocht dat niet het geval zijn dan blijf ik werken.

Voor mij is werken nu, bij het huidige werk wat ik doe, puur en alleen om geld te verdienen. Dus zou ik geen geld meer hoeven te verdienen dan besteed ik liever mijn tijd aan iets nuttigs wat bijdraagt aan de samenleving.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 23:48

Als ik prima rond kan komen niet. Waarschijnlijk alleen wat vrijwilligers werk voor dieren. Voor de rest zou ik me niet thuis willen vervelen, maar zou ik gaan studeren. Studies doen die mij heel interessant lijken, maar die ik nu niet wil doen vanwege de lage baankans.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 00:00

Als ik de keuze zou hebben voor een basis inkomen zoals er hier gezegd wordt, dan zou ik nog wel gaan werken, maar minder. er zijn veel dingen die ik wil doen waar ik nu gewoon de tijd niet voor vind. Ik zou ook een andere job zoeken, iets veel relaxter dan ik nu heb, deze baan is alleen maar een hoop stress

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 08:10

Hoewel ik zéker geen verkeerde job heb en mijn werk graag doe, zou ik toch ook écht niet zo gek zijn om te blijven werken als het niet moet :')
Kom op, je vervelen?! Als je elke dag kan doen wat je zelf wil doen die dag? Ik zou eerder uren tekort komen op een dag! *\o/*

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 09:59

Little_Gift schreef:
Hoewel ik zéker geen verkeerde job heb en mijn werk graag doe, zou ik toch ook écht niet zo gek zijn om te blijven werken als het niet moet :')
Kom op, je vervelen?! Als je elke dag kan doen wat je zelf wil doen die dag? Ik zou eerder uren tekort komen op een dag! *\o/*

De eerste drie maanden vast wel. :) Daarna ben ik benieuwd. :)

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 10:11

Ik zou sowieso nog willen werken, maar dan zeker een andere job dan ik nu doe. Daarnaast zou ik ook minder werken waarschijnlijk.
Geen werk en geen structuur is leuk voor eventjes vind ik, maar niet voor altijd.