Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Goof schreef:Ik werk zelf in het onderwijs (middelbaar) en wij zijn momenteel bezig met een project voor een school in Afrika. Met dat project is het de bedoeling dat de leerlingen geld inzamelen. Wij hebben persoonlijk contact met de eigenaresse van de school en weten exact waar het terecht komt en waar het aan uit gegeven wordt. Zo is voor het bedrag dat we vorig jaar opgehaald hebben de binnenkant ingericht (schoolbanken, stoelen, schriften, werk etc). Onze leerlingen krijgen daar weer foto's etc van te zien en weten exact waar hun geld heen is gegaan. Dat maakt ze apetrots en betrokken.
En juist daarom vind ik dit soort dingen wel belangrijk. Je betrekt ze situaties elders in de wereld, wij willen wereldburgers maken van onze leerlingen die betrokken zijn en weten hoe het leven elders is.
Ik vind dat jullie als ouders open moeten staan voor dit soort dingen. Jij vindt het niets, dat kan, maar dring je kind niet op dat je geen geld gaat ophalen omdat jij dat niet wil.
Emmaa_ schreef:Goof schreef:Ik werk zelf in het onderwijs (middelbaar) en wij zijn momenteel bezig met een project voor een school in Afrika. Met dat project is het de bedoeling dat de leerlingen geld inzamelen. Wij hebben persoonlijk contact met de eigenaresse van de school en weten exact waar het terecht komt en waar het aan uit gegeven wordt. Zo is voor het bedrag dat we vorig jaar opgehaald hebben de binnenkant ingericht (schoolbanken, stoelen, schriften, werk etc). Onze leerlingen krijgen daar weer foto's etc van te zien en weten exact waar hun geld heen is gegaan. Dat maakt ze apetrots en betrokken.
En juist daarom vind ik dit soort dingen wel belangrijk. Je betrekt ze situaties elders in de wereld, wij willen wereldburgers maken van onze leerlingen die betrokken zijn en weten hoe het leven elders is.
Ik vind dat jullie als ouders open moeten staan voor dit soort dingen. Jij vindt het niets, dat kan, maar dring je kind niet op dat je geen geld gaat ophalen omdat jij dat niet wil.
Heel mooi beschreven en dat klinkt echt als een prachtig project.
Allienda schreef:Ik vond die sponsorlopen vroeger vreselijk en mijn ouders dachten er net zo over als TS. Ik voelde me altijd verplicht mee te doen vanwege de sociale druk vanuit school. Toen ik ouder werd (groep 7 & 8) heb ik met de leraar gesproken en uitgelegd waarom ik niet wilde meedoen met de actie.
*knip*
Achteraf gezien vind ik het toch wel bewonderenswaardig hoe de school destijds omging met "anders denkenden" zij probeerden ook die altijd te betrekken en een oplossing te vinden
bruintje123 schreef:Citaat:Of zal ik ze, wat natuurlijk niet mag, ze thuis laten? Ik voel me zo voor het blok gezet, omdat je eigenlijk geen keuze hebt. De school wil dat ze mee doen, al dan niet om geld op te halen, Tja de leerplicht en ongeoorloofd verzuim gezeur.
Ja verplicht dus.