Zoontje van 3 wil absoluut niet naar KDV - Wie kan helpen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Zoontje van 3 wil absoluut niet naar KDV - Wie kan helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 15:27

Een kind van 2 stevig aanpakken lijkt me idd geen goed idee. Dat besef van goed/fout hebben ze op die leeftijd toch nog helemaal niet?

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 15:32

Nee, dat komt pas veel later. Pas vanaf een jaar of 6 geloof ik (uitzonderingen daargelaten).
Daarom mogen zulke jonge kinderen ook niet alleen gelaten worden met dieren, bijvoorbeeld.

gekoppaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 15:32

Voor mij is de kogel door de kerk. Ik heb hem al officieel afgemeld bij het KDV. Want ja die maand opzegtermijn loopt natuurlijk gewoon door. Ik ga hem zsm aanmelden bij de PSZ en de rest zal zich wel een weg vinden. Ik heb gelukkig nog veel verlofdagen opstaan.

Ik zal zelf niet die ouders van X aanspreken. Ik denk niet dat dat veel brengt. Ofwel ze doen hun best en het lukt echt niet, ofwel het zal niet boeien. Ik hoop dat eerste en ik wens ze er veel succes mee. Maar mijn zoontje hoeft er geen last meer van te hebben.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 15:33

Super TS! Dat heb je snel gedaan :))
Je zoontje zal je dankbaar zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 15:34

Groot gelijk TS! Goed zo!
En nu maar hopen dat X straks niet op dezelfde PSZ wordt aangemeld.

gekoppaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 15:42

Dan ben ik er zo weg. Ook als hij in zijn klas zou komen. Maar ze schelen een jaar dus dat zal wel niet.
Hopelijk komt het met X goed. En hopelijk met mijn zoontje ook.

Het zijn nog maar 8 weken dus snelle actie was ook gewoon nodig. Ik ben blij dat jullie me over de streep hebben getrokken. +:)+

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 17:06

Strakke actie mama :j Super dat je meteen doorzet :D

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 17:13

Beetje mosterd na de maaltijd :) maar ben blij voor de beslissing die je gemaakt hebt! Want denk dat het je zoontje echt niet ten goede kwam!

Nu weet hij in ieder geval dat je hem serieus neemt. En zal vast moeten wennen aan de nieuwe locatie. Hopelijk zit hij dan wel goed op zijn plek en zal hopelijk de overgang op de BS ook beter gaan.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 17:16

Top gedaan! Met dat soort dingen moet je razendsnel zijn, voor je het weet is er schade. Goedzo!

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 17:26

gekoppaard schreef:
Dan ben ik er zo weg. Ook als hij in zijn klas zou komen. Maar ze schelen een jaar dus dat zal wel niet.
Hopelijk komt het met X goed. En hopelijk met mijn zoontje ook.

Het zijn nog maar 8 weken dus snelle actie was ook gewoon nodig. Ik ben blij dat jullie me over de streep hebben getrokken. +:)+

Pas op met wat je zegt, een jaar verschil kan wel degelijk bij elkaar in de klas komen, vaak zijn groep 1 en 2 gemend in de kleuterklassen en worden ze pas opgesplitst als ze naar groep 3 gaan.

Ik vind het wel een heel goed besluit dat je je zoon er van af hebt gehaald.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 17:27

Ja, maar in de twee jaar tijd kan er wellicht ook wat aan de problemen gedaan worden. Als het andere kind dan goede begeleiding heeft - prima. Nu is nu - dan is dan :j

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 18:54

TS super opgelost! +:)+

Ik snap niet dat zo'n klein "monstertje" op een kdv mag blijven.
Dit loopt dus al ruim een half jaar of nog langer.
Daar is het jongetje niet mee gebaat want zijn gedrag is waarschijnlijk toch uit frustratie en de andere kinderen nog minder.

Waarschijnlijk hebben al meer ouders van kinderen geklaagd maar omdat het niet gebundeld wordt, blijft het maar duren.
Weet zeker als ouders samen naar het bestuur gegaan waren, er wel meer vaart achter kan dat zo'n kind een betere plek krijgt waar hij op zijn plaats is.

Ik moet zeggen dat ik kleintjes kende die echt niks mankeerden maar gewoon gewend waren dat als ze agressief werden thuis, hun zin kregen.
Die schopten gewoon tegen de enkels van hun ouders en begonnen te gillen, bijten deden ze ook.
Bij die kinderen was het wel degelijk slechte opvoeding, ouders die vriendjes wilden zijn met hun kinderen inplaats van ouder.
Uiteindelijk werd het ook een probleem op de lagere school want ze luisterden gewoon niet en voortgezet onderwijs hebben ze niet afgemaakt, 2 jongens .
Heel triest voor die jongens , waar nog mee gelachen werd omdat het zo stoer leek toen het peuters waren, de lol er af ging toen ze naar de lagere school gingen en hun ouders terroriseerden toen het tieners waren.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 19:08

gekoppaard schreef:
Mijn zoontje heeft een keer teruggeduwt, de leidsters waren er helemaal blij mee toen, maar het heeft niet geholpen schijnbaar.

Uh wat? Sorry maar wat zijn dat voor een leidsters.....
Ik zou bij de regiomanager of locatiemanager een gesprek aanvragen.
Het probleem ligt niet bij jou zoon of bij kindje X maar de leidsters kunnen dit blijkbaar helemaal niet aan en praten ook nog eens over privacy van een ander. Wie weet wat ze over jou kind zeggen tegen andere ouders.

Kan goed zijn dat kindje X als hij wel duidelijkheid geboden krijgt dat hij prima functioneert maar dat moet wel goed begeleid worden en niet door zo'n stelletje roddeltantes die voor oppas spelen

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 19:11

RoyceMack schreef:
Wat zou er gebeuren als jij een dag met je zoontje meegaat naar KDV? Dat je gewoon aanwezig blijft en blijft observeren.
Ik denk dat ik echt giftig zou worden op dat joch.
Zou hem gelijk stevig beet pakken en zeggen dat hij daar mee kan stoppen en dat ik anders HEEL erg boos wordt.
Waarschijnlijk is dat geen pedagogisch onderbouwde methode, maar ben echt van mening dat je soms het heft in eigen hand moet nemen als anderen niks doen of niks kunnen doen.
Ik zou ook geen goede kinderleidster zijn denk ik. Ik maak gelijk korte metten met zulk gedrag. Maar dat zal wel niet meer mogen want dan krijg je weer klachten van ouders van kinderen die over de zeik raken.

En als jij dit bij mijn peuter van 2 jaar zou doen dan zou ik aangifte tegen je doen. Je blijft met je handen van kinderen af.
Je geeft hier het kind het voorbeeld dat hij andere mag aanpakken want een volwassenen doet het tenslotte ook, lekker voorbeeld ben jij.
Communiceren en leren is ook nog een optie he......
Een kind van 2 kan zich nog niet goed uiten, hierbij moet het begeleid worden en geleerd worden dat je kan praten, niet door aan zijn arm getrokken te worden of een een flinke schreeuw want een 2 jarige kan helemaal niet begrijpen wat er fout gaat als die niet te horen of te zien krijgt hoe het wel moet

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:44

spatter schreef:
TS super opgelost! +:)+

Ik snap niet dat zo'n klein "monstertje" op een kdv mag blijven.
Dit loopt dus al ruim een half jaar of nog langer.
Daar is het jongetje niet mee gebaat want zijn gedrag is waarschijnlijk toch uit frustratie en de andere kinderen nog minder.

Waarschijnlijk hebben al meer ouders van kinderen geklaagd maar omdat het niet gebundeld wordt, blijft het maar duren.
Weet zeker als ouders samen naar het bestuur gegaan waren, er wel meer vaart achter kan dat zo'n kind een betere plek krijgt waar hij op zijn plaats is.

Ik moet zeggen dat ik kleintjes kende die echt niks mankeerden maar gewoon gewend waren dat als ze agressief werden thuis, hun zin kregen.
Die schopten gewoon tegen de enkels van hun ouders en begonnen te gillen, bijten deden ze ook.
Bij die kinderen was het wel degelijk slechte opvoeding, ouders die vriendjes wilden zijn met hun kinderen inplaats van ouder.
Uiteindelijk werd het ook een probleem op de lagere school want ze luisterden gewoon niet en voortgezet onderwijs hebben ze niet afgemaakt, 2 jongens .
Heel triest voor die jongens , waar nog mee gelachen werd omdat het zo stoer leek toen het peuters waren, de lol er af ging toen ze naar de lagere school gingen en hun ouders terroriseerden toen het tieners waren.

wij als ouders van zo n monster, kwamen van een gastouder af die niet meer wist om te gaan met onze zoon, daardoor naar een kdv gegaan omdat hun de kunde wel zouden hebben om ons te helpen.
meermaals aangegeven het niet te weten etc ( wel zelf actie ondernomen wat betreft ergo psych etc) maar kdv heeft NOOIT actie ondernomen wat opties konden zijn.
wat hadden hun MOETEN doen ons doorverwijzen naar de gemeente (weet niet precies hoe het heet die dit soort situatie oppakken). Achter af in het gesprek met de commissie hebben ze dit ook toegegeven.

Als ouders weet je niet wat opties zijn dus ga je uit van kunde van kdv/school etc. wij werden pas naar de juiste gestuurd toen ons zoontje 3 dagen ging oefenen op school. en die heeft ons begeleid naar de juiste mensen/instelling.

Als we dit eerder wisten waren we nu al verder geweest en was ons zoontje al die tijd al beter op zijn plaats geweest als het kdv die hem niet aan konden (alles achteraf overigens)

wat ik eigenlijk dus wil zeggen i dat het kdv niet altijd weet wat ze moeten doen, vandaar mijn tip ook aan ts om dit door te laten schemeren aan het kdv, dat hier instanties voor zijn.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:05

Tja. Zo makkelijk is het ook als kdv niet. Wij hadden op ons kdv ook een X en ja, dat had zijn weerslag op de hele groep. Ogen en handen te kort. Daar hebben we echt veel extra energie en begeleiding ingestoken, ook van buitenaf. Maar dat nam niet zomaar het probleem weg...

Ik had mijn kind voor 8 weken overigens niet ergens anders heen gebracht. Dan maar een oplossing proberen te vinden voor thuis, maar voor hij zijn draai op de psz gevonden heeft, moet ie wennen aan school...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:14

RoyceMack schreef:
Wat zou er gebeuren als jij een dag met je zoontje meegaat naar KDV? Dat je gewoon aanwezig blijft en blijft observeren.
Ik denk dat ik echt giftig zou worden op dat joch.
Zou hem gelijk stevig beet pakken en zeggen dat hij daar mee kan stoppen en dat ik anders HEEL erg boos wordt.
Waarschijnlijk is dat geen pedagogisch onderbouwde methode, maar ben echt van mening dat je soms het heft in eigen hand moet nemen als anderen niks doen of niks kunnen doen.
Ik zou ook geen goede kinderleidster zijn denk ik. Ik maak gelijk korte metten met zulk gedrag. Maar dat zal wel niet meer mogen want dan krijg je weer klachten van ouders van kinderen die over de zeik raken.

Sjonge... ik mag toch hopen dat jij dit nooit bij mijn kind presteert :+ de eerste de beste die mijn kind met z'n tengels aanraakt is nog niet jarig 8)7

Goed opgelost TS. Dan maar wat minder voorbereid op de basisschool, altijd nog beter dan een trauma van een KDV... in die laatste 8wkn gaat hij heus geen achterstand oplopen hoor :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:33

djinnie schreef:
Tja. Zo makkelijk is het ook als kdv niet. Wij hadden op ons kdv ook een X en ja, dat had zijn weerslag op de hele groep. Ogen en handen te kort. Daar hebben we echt veel extra energie en begeleiding ingestoken, ook van buitenaf. Maar dat nam niet zomaar het probleem weg...

Ik had mijn kind voor 8 weken overigens niet ergens anders heen gebracht. Dan maar een oplossing proberen te vinden voor thuis, maar voor hij zijn draai op de psz gevonden heeft, moet ie wennen aan school...

klopt maar als kdv moeten jullie handvaten aan kunnen rijken waar je als ouder terecht kunt.
dit hebben ze in alles niet gedaan terwijl we meermaals hebben door laten schemeren dat we het niet meer weten en ons hart vast hielden als hij naar school zou gaan, omdat dit gewoon niet zou gaan (konden we toen al zeggen, en dat was ook zo )

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:36

StalNollie schreef:
djinnie schreef:

klopt maar als kdv moeten jullie handvaten aan kunnen rijken waar je als ouder terecht kunt.
dit hebben ze in alles niet gedaan terwijl we meermaals hebben door laten schemeren dat we het niet meer weten en ons hart vast hielden als hij naar school zou gaan, omdat dit gewoon niet zou gaan (konden we toen al zeggen, en dat was ook zo )

Ik neem toch aan dat daar gewoon een protocol voor is? Wat een kdv doet in zulke situaties?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:39

En als ze het zelf niet weten of aankunnen moeten en kunnen ze doorverwijzen naar ander instanties.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 00:03

Ik begrijp roycemack ergens wel. Weet je hoe het voelt om jouw 2 jarige kind steeds met verwondingen thuis te krijgen doordat er een onaangepast kind op het kdv zit? Ik heb wel eens boos gedaan tegen een kind op zwemles die week op week het grappig vond om mijn dochtertje onder water te duwen. Resultaat dat mijn dochter bijna niet meer naar zwemles durfde. Ik heb dat kind toch maar heel streng toegesproken dat dat niet de bedoeling was. Die woede die je dan hebt als ouder. De moeder van dat meisje, 3 koppen groter dan mijn kind zat er bij en keek ernaar. Kind heeft het nooit meer gedaan. Was dit pedagogisch een goede actie? Ik ben bang van niet, hielp het? JA

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 07:19

piezze schreef:
Ik begrijp roycemack ergens wel. Weet je hoe het voelt om jouw 2 jarige kind steeds met verwondingen thuis te krijgen doordat er een onaangepast kind op het kdv zit? Ik heb wel eens boos gedaan tegen een kind op zwemles die week op week het grappig vond om mijn dochtertje onder water te duwen. Resultaat dat mijn dochter bijna niet meer naar zwemles durfde. Ik heb dat kind toch maar heel streng toegesproken dat dat niet de bedoeling was. Die woede die je dan hebt als ouder. De moeder van dat meisje, 3 koppen groter dan mijn kind zat er bij en keek ernaar. Kind heeft het nooit meer gedaan. Was dit pedagogisch een goede actie? Ik ben bang van niet, hielp het? JA

Met zwemles ben je meestal wel al op een leeftijd dat je beter weet wat wel en niet mag. Dan ben je geen 2 jaar!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 08:08

Dat, en streng toespreken is iets anders dan een kind stevig vastpakken.
Echt niet dat een ander dat bij mijn kind hoeft te doen.

Maar idd, als mijn kind zich niet goed gedraagt vind ik het prima als een ander er war van zegt als ik niet in de buurt ben.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 08:20

piezze schreef:
Ik begrijp roycemack ergens wel. Weet je hoe het voelt om jouw 2 jarige kind steeds met verwondingen thuis te krijgen doordat er een onaangepast kind op het kdv zit?

Het een heeft niets met het ander te maken.

Er zijn hier volgens mij genoeg mensen die heel goed begrijpen hoe erg dat is. Maar niets maakt het ok om een 2-jarig kind van een ander hardhandig aan te pakken.

Je voorbeeld is verder niet zo relevant, gaat zo te lezen over een heel andere leeftijdsgroep. (En het was ook niet fysiek.) Maar hier gaat het om een kind van 2! Daar helpt dat niet bij, daar beschadig je een kind alleen maar verder mee, met minder kans om te verbeteren. Niet doen dus. Het KDV moet ingrijpen, da's hun verantwoordelijkheid, en als zij daar niet voldoende in doen, dan moet je daar weg. Veel ingewikkelder dan dat is het niet.

De TS doet dat, prima dus.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 08:33

Wij hadden ook zo een kind als x in de groep, veelkinderen gingen naar een andere groep...de leidsters zagen hen liever gaan dan komen. Onze x is de toegang ontzegd en ging elders naar kdv maar nu zit hij wel op school bij de kleuters, ik heb aangevraagd om mijn dochter in de andere klas te zetten.En dat kan!

Dien een duidelijke klacht in evtw met foto's van het bijten /blauwe plekken en filmpjes van hoe je kind reageert s'nachts.

Maar vertel dit ook aan de ouders van het kind ....(geloven ze het niet kun je ook de filmpjes tonen)vaak weten ze het wel maar dan kunnen hun er ook wat mee....
sterkte ts