Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Super dat je meteen doorzet
maar ben blij voor de beslissing die je gemaakt hebt! Want denk dat het je zoontje echt niet ten goede kwam!gekoppaard schreef:Dan ben ik er zo weg. Ook als hij in zijn klas zou komen. Maar ze schelen een jaar dus dat zal wel niet.
Hopelijk komt het met X goed. En hopelijk met mijn zoontje ook.
Het zijn nog maar 8 weken dus snelle actie was ook gewoon nodig. Ik ben blij dat jullie me over de streep hebben getrokken.
gekoppaard schreef:Mijn zoontje heeft een keer teruggeduwt, de leidsters waren er helemaal blij mee toen, maar het heeft niet geholpen schijnbaar.
RoyceMack schreef:Wat zou er gebeuren als jij een dag met je zoontje meegaat naar KDV? Dat je gewoon aanwezig blijft en blijft observeren.
Ik denk dat ik echt giftig zou worden op dat joch.
Zou hem gelijk stevig beet pakken en zeggen dat hij daar mee kan stoppen en dat ik anders HEEL erg boos wordt.
Waarschijnlijk is dat geen pedagogisch onderbouwde methode, maar ben echt van mening dat je soms het heft in eigen hand moet nemen als anderen niks doen of niks kunnen doen.
Ik zou ook geen goede kinderleidster zijn denk ik. Ik maak gelijk korte metten met zulk gedrag. Maar dat zal wel niet meer mogen want dan krijg je weer klachten van ouders van kinderen die over de zeik raken.
spatter schreef:TS super opgelost!![]()
Ik snap niet dat zo'n klein "monstertje" op een kdv mag blijven.
Dit loopt dus al ruim een half jaar of nog langer.
Daar is het jongetje niet mee gebaat want zijn gedrag is waarschijnlijk toch uit frustratie en de andere kinderen nog minder.
Waarschijnlijk hebben al meer ouders van kinderen geklaagd maar omdat het niet gebundeld wordt, blijft het maar duren.
Weet zeker als ouders samen naar het bestuur gegaan waren, er wel meer vaart achter kan dat zo'n kind een betere plek krijgt waar hij op zijn plaats is.
Ik moet zeggen dat ik kleintjes kende die echt niks mankeerden maar gewoon gewend waren dat als ze agressief werden thuis, hun zin kregen.
Die schopten gewoon tegen de enkels van hun ouders en begonnen te gillen, bijten deden ze ook.
Bij die kinderen was het wel degelijk slechte opvoeding, ouders die vriendjes wilden zijn met hun kinderen inplaats van ouder.
Uiteindelijk werd het ook een probleem op de lagere school want ze luisterden gewoon niet en voortgezet onderwijs hebben ze niet afgemaakt, 2 jongens .
Heel triest voor die jongens , waar nog mee gelachen werd omdat het zo stoer leek toen het peuters waren, de lol er af ging toen ze naar de lagere school gingen en hun ouders terroriseerden toen het tieners waren.
RoyceMack schreef:Wat zou er gebeuren als jij een dag met je zoontje meegaat naar KDV? Dat je gewoon aanwezig blijft en blijft observeren.
Ik denk dat ik echt giftig zou worden op dat joch.
Zou hem gelijk stevig beet pakken en zeggen dat hij daar mee kan stoppen en dat ik anders HEEL erg boos wordt.
Waarschijnlijk is dat geen pedagogisch onderbouwde methode, maar ben echt van mening dat je soms het heft in eigen hand moet nemen als anderen niks doen of niks kunnen doen.
Ik zou ook geen goede kinderleidster zijn denk ik. Ik maak gelijk korte metten met zulk gedrag. Maar dat zal wel niet meer mogen want dan krijg je weer klachten van ouders van kinderen die over de zeik raken.
de eerste de beste die mijn kind met z'n tengels aanraakt is nog niet jarig
djinnie schreef:Tja. Zo makkelijk is het ook als kdv niet. Wij hadden op ons kdv ook een X en ja, dat had zijn weerslag op de hele groep. Ogen en handen te kort. Daar hebben we echt veel extra energie en begeleiding ingestoken, ook van buitenaf. Maar dat nam niet zomaar het probleem weg...
Ik had mijn kind voor 8 weken overigens niet ergens anders heen gebracht. Dan maar een oplossing proberen te vinden voor thuis, maar voor hij zijn draai op de psz gevonden heeft, moet ie wennen aan school...
StalNollie schreef:djinnie schreef:Tja. Zo makkelijk is het ook als kdv niet. Wij hadden op ons kdv ook een X en ja, dat had zijn weerslag op de hele groep. Ogen en handen te kort. Daar hebben we echt veel extra energie en begeleiding ingestoken, ook van buitenaf. Maar dat nam niet zomaar het probleem weg...
Ik had mijn kind voor 8 weken overigens niet ergens anders heen gebracht. Dan maar een oplossing proberen te vinden voor thuis, maar voor hij zijn draai op de psz gevonden heeft, moet ie wennen aan school...
klopt maar als kdv moeten jullie handvaten aan kunnen rijken waar je als ouder terecht kunt.
dit hebben ze in alles niet gedaan terwijl we meermaals hebben door laten schemeren dat we het niet meer weten en ons hart vast hielden als hij naar school zou gaan, omdat dit gewoon niet zou gaan (konden we toen al zeggen, en dat was ook zo )
piezze schreef:Ik begrijp roycemack ergens wel. Weet je hoe het voelt om jouw 2 jarige kind steeds met verwondingen thuis te krijgen doordat er een onaangepast kind op het kdv zit? Ik heb wel eens boos gedaan tegen een kind op zwemles die week op week het grappig vond om mijn dochtertje onder water te duwen. Resultaat dat mijn dochter bijna niet meer naar zwemles durfde. Ik heb dat kind toch maar heel streng toegesproken dat dat niet de bedoeling was. Die woede die je dan hebt als ouder. De moeder van dat meisje, 3 koppen groter dan mijn kind zat er bij en keek ernaar. Kind heeft het nooit meer gedaan. Was dit pedagogisch een goede actie? Ik ben bang van niet, hielp het? JA
piezze schreef:Ik begrijp roycemack ergens wel. Weet je hoe het voelt om jouw 2 jarige kind steeds met verwondingen thuis te krijgen doordat er een onaangepast kind op het kdv zit?