Maar van sommige lees ik dat ze het stiekem wel beetje gênant vinden...Waarom leren jullie het jezelf dan niet af? Zeker degene die slapen zonder knuffel op vakantie wel kunnen? Gewoon na de vakantie niet meer terug gaan naar knuffel slapen? En is bij andere niet gewoon kwestie van knuffel het bed uit gooien, twee nachten doorbijten en dan ben je gewend? (Net als dat je in nieuw bed of huis slaapt). Voor degene die het gênant vinden dan hè, degene die dat niet vinden snap ik dat ze niet stoppen en lekker hun eigen ding doen
Ik snap dat mijn vragen beetje oordeel klinken maar zo bedoel ik absoluut niet!!! Ik ben gewoon nieuwsgierig, vind het heel interessant fenomeen

echt nooit geweten dat dit zoveel voor komt!
Ik was drie en toen pakte mijn nanny op bevel van mijn ouders mijn knuffels af (echt weg, niet meer op kamer)

ik was groot en daar hoorde geen knuffels bij, zei ze...Het is één van mijn vroegste herinneringen en ik heb die nanny tot aan de dag dat ze vertrok gehaat

en jaren knuffel trauma gehad haha, als vriendinnetjes knuffel hadden en ik kwam logeren was ik stikjaloers en op de kermis wilde ik altijd niks anders dan knuffels winnen