Met een knuffel slapen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Slaap jij met een knuffel

Ja
327 (65%)
Nee
169 (34%)

Totaal aantal stemmen: 496

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 08:32

Wat veel volwassen met een knuffel :oo :=

Ik slaap vaak met een dekentje , knuffel gaat te ver (staat een knuffel op nachtkastje die oma gebreid heeft vroeger en het enige wat ik heb van die vrouw ) . Heb ook graag iets bij me in bed en de kat ligt bij mijn voeten (ik vind ze niet vies in bed)

Anoniet

Re: Met een knuffel slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 08:44

Zowel mijn vriend als ik zijn schuldig :+
Als ik een van m'n twee knuffels kwijt ben scharrel ik het hele bed door tot ik 'm weer vind... Meestal is dat in zijn armen. :')

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 08:46

Ja, ik slaap ook met een knuffel. Als ik hem niet kan vinden als ik ga slapen is dat ook echt paniek hoor :'). Ik heb dat ding sinds mijn 3e, eigenlijk kreeg mijn vader hem voor sinterklaas (aka opa en oma). Mijn vader vroeg om een konijn, kreeg deze knuffel in een wasmand vol met stro :+. Daarna heb ik hem maar geclaimd, dus deze is al zo'n 12 jaar oud.
Zijn armen zijn er al meerdere keren al weer aan genaaid, dat gat onder zijn mond ook en het linkeroor is gewoon kwijt, ook heeftie een heel mooi litteken over zijn achterhoofd lopen :').Afbeelding

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 09:47

IJsco_Love schreef:
Maar van sommige lees ik dat ze het stiekem wel beetje gênant vinden...Waarom leren jullie het jezelf dan niet af? Zeker degene die slapen zonder knuffel op vakantie wel kunnen? Gewoon na de vakantie niet meer terug gaan naar knuffel slapen? En is bij andere niet gewoon kwestie van knuffel het bed uit gooien, twee nachten doorbijten en dan ben je gewend? (Net als dat je in nieuw bed of huis slaapt). Voor degene die het gênant vinden dan hè, degene die dat niet vinden snap ik dat ze niet stoppen en lekker hun eigen ding doen :+

Ik snap dat mijn vragen beetje oordeel klinken maar zo bedoel ik absoluut niet!!! Ik ben gewoon nieuwsgierig, vind het heel interessant fenomeen 8)7 echt nooit geweten dat dit zoveel voor komt! :oo

Ik was drie en toen pakte mijn nanny op bevel van mijn ouders mijn knuffels af (echt weg, niet meer op kamer) -:(- ik was groot en daar hoorde geen knuffels bij, zei ze...Het is één van mijn vroegste herinneringen en ik heb die nanny tot aan de dag dat ze vertrok gehaat :Y) en jaren knuffel trauma gehad haha, als vriendinnetjes knuffel hadden en ik kwam logeren was ik stikjaloers en op de kermis wilde ik altijd niks anders dan knuffels winnen 8)7

Ik merk dat ik op vakantie toch een extra stuk deken op de plek van mijn knuffel prop... Mijn vriend is op zich wel een goede vervanger. Maar ik slaap al moeilijk, en m'n knuffeltje voelt zo vertrouwd en fijn en ik slaap er lekker mee :+:
Als klein kind had ik echt een beer, later nog meer kleine, en nu 1 hondje. Ik verstop hem wel bij nieuwe mensen, maar vriendinnen/m'n vriend/mensen die ik goed ken maakt het niet echt veel uit :P

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 09:49

Mijn vriend gaat altijd om 5 uur uit bed om naar zijn werk gegaan. Dan heb ik dus nog een paar uur waarin ik alleen in bed lig en dan pak ik vaak mijn Minnie Mouse knuffel :))

jordal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 09:54

Ik slaap met een levende knuffel. Mijn hond slaapt altijd op bed. Als we in bed stappen ligt ze in mijn armen maar ze vertrekt vrij snel omdat ze het te warm vind. Zodra we wakker worden komt ze weer in mijn armen liggen. Zonder hond op bed is het bed zo leeg.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 09:56

Ik schaam mij ook niet.
Wil het ook niet afleren. Vind het gewoon fijn. En zo'n grote eenhoorn op bed is ook niks mis mee :D

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 09:59

Godzijdank ik ben niet de enige *\o/*
Ik heb mijn geboorteknuffel ook nog steeds, ben binnenkort 22 haha.
Die is zelfs mee naar Canada geweest voor 3 maanden *D

Ik slaap op zich ook wel zonder hem, maar toch echt beter met!

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 10:03

Hier nog iemand, en mijn knuffel gaat overal mee naar toe anders kan ik niet slapen :+ . Ik heb een keer een PO gehad en daar concludeerde ze dat ik hechtingsproblemen heb omdat ik met een knuffel slaap, maar ik denk meer dat het gewoon een gewoonte is geworden.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 10:04

Ik heb momenteel geen knuffel bij me (bagage zat vol), maar ik wil wel weer een nieuwe gaan halen binnenkort. :+ Ik heb de gewoonte om mijn armen om een knuffel heen te slaan en in foetushouding te gaan liggen, maar dat gaat wat lastig als je geen knuffel bij je hebt en een kussen is toch minder leuk dan een beestje dat je een naam kunt geven. :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 10:05

Ik slaap met een langwerpig kussen maar die ligt tussen mijn knieën om mijn heupen te ontlasten als ik op mijn zij lig. :) als ik op mijn rug draai dan ligt ie gewoon langs me. :) heb 'm meestal ook vast voor mijn borst.

Veel mensen hebben graag iets vast 's nachts. De ene pakt het deken vast, de andere een beer. Niks vreemd aan.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 06-03-17 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 10:10

Hier ook nog steeds de knuffel die ik kreeg toen ik nog baby was.

Toen ik een relatie kreeg met mijn vriend en veel bij hem sliep, had ik hem niet bij me. Vond dat wel een goed moment om voorgoed mijn knuffel uit bed te bannen. Maar ik merkte dat ik na een paar maanden nog steeds erg slecht sliep. Vaak wakker worden en zo.
Dus heb ik hem maar weer tevoorschijn gehaald. Ik schaam mij er totaal niet voor en slaap nu echt een stuk beter. Mijn vriend vind het ook niet erg of raar.
Als ik met mijn vriend knuffel, ligt Waffie ( :)) ) gewoon even ergens anders.

Ik val trouwens in slaap terwijl ik zijn zachte oor aai. :+

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 10:17

Ik vind het zo leuk dat de meesten er ook echt een naam voor hebben :))

Het enige knuffeltje wat ik nog heb is beertje van 35 jaar oud. Hij (of zij?) valt uit elkaar van ellende, dus ligt alleen naast me in bed.
Meer overleeft ie niet denk ik :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 10:31

Met mijn 35 jaar slaap ik ook nog met een knuffel. Als steuntje onder mn arm vooral, maar er moet iets naast me liggen. De katten liggen er ook, maar die stellen het niet altijd op prijs om geplet te worden door mijn arm in een sort wurggreep. :+

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 10:38

Ooit begonnen met zoveel knuffels in bed dat ik niet eens ruim kon liggen (hielp ook niet mee dat 2 van die knuffels ooit groter waren dan mezelf) en nu lig ik met of knuffel in bed of met een knuffel kussen. Dat kussen gaat altijd mee op vakanties enz. _O- iets vertrouwd van huis mee 8)7 . alsof ik 7 ben ipv bijna 30 :D

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 10:50

Ik ben 30, zelf al moeder en slaap nog steeds met mijn knuffel.
Als ik ergens ga logeren, zelfs toen ik naar t ziekenhuis moest om te bevallen en daarna nog moest blijven had ik mijn knuffel bij haha.
Als ik hem niet kan vinden bij het in slaap vallen helpt mijn vriend zuchtend bij het zoeken omdat hij het anders ook moet ontgelden als ik haar niet vind haha.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 10:56

Slapen met een knuffel niet meer, mijn vriend is nou mijn knuffel. :))
Maar ik kan het nog steeds niet over mijn hart verkrijgen om mijn knuffels weg te doen, deze liggen dus nog allemaal netjes opgeborgen in een zak.
Mijn ouders waren erg blij toen ik uit huis ging, waren ze er eindelijk vanaf _O-

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 11:09

Ik heb ook vriendinnen en een vriend die dat doen. Ik heb wel een knuffel, die ik van mijn vriend heb gekregen, maar ik slaap er niet mee.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 11:12

watchthesky schreef:
Zowel mijn vriend als ik zijn schuldig :+
Als ik een van m'n twee knuffels kwijt ben scharrel ik het hele bed door tot ik 'm weer vind... Meestal is dat in zijn armen. :')

Ha zalig :D

Ik ondertussen niet meer, maar mis het soms wel, het is gewoon fijn en lekker warm. En nu lig ik altijd op men arm, waardoor ik wakker wordt als hij helemaal verdoofd is :')

Art_ofLiving

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 11:47

Haha, ik had echt niet verwacht dat zoveel volwassenen met een knuffel slapen.

Ik slaap niet met een knuffel, maar vind het wel fijn om de dekens lekker vast te hebben. Dus kan me voorstellen dat je zo ook lekker met een knuffel kan slapen. Ligt lekker voor je armen :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:00

Wow, wat raar dit :))

Ik heb nooit met knuffels geslapen. Ze stonden op m'n bed en als ik ging slapen dan tyfte ik ze er allemaal af. Nu slaapt mij dochter bij me maar die moet ook niet tegen me aan plakken hoor :=

Als ik ooit nog een relatie krijg dan wil ik aparte slaapkamers. Ik wil door niets en niemand aangeraakt worden als ik slaap.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:01

Ik heb er 2. Ik slaap er niet echt mee maar ze liggen gewoon in mijn bed. De ene heet Husky en is een Husky. Die had ik van mijn vader gekregen toen ik 6 werd. Vorig jaar heb ik een vos knuffeltje van mijn vriend gekregen en die ligt ook in bed, die heet vosje. :Y) Zal er vanavond even foto's van maken haha.

masyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:19

Ik ben 22 jaar en slaap ook nog met knuffel! Blijft toch vertrouwd :o

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:55

Die eenhoorn knuffel heb ik ook gehad :+

Ja ik slaap met alle liefde nog met 2(!) knuffels! :D Een zebra en een hond, ze heten Pluisje en Loebas :+
Als mijn vriend bij mij slaapt leg ik ze in de kast omdat mij bed niet zo groot is. Als ik me echt rot voel pak ik er heel soms wel één knuffel bij. En als ik bij mijn vriend slaap is Dory mijn knuffel :D

Heb ook een mega Eyeoor knuffel voor mijn verjaardag gekregen!! <3 <3

Afbeelding

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:04

Van de week nog m'n oude vertrouwde beer genaaid _O-
Slaap ook nog altijd met m'n grote teddybeer :o Ligt gewoon fijn onder je arm.
Kan ook wel makkelijk zonder, 3 maanden naar het buitenland geweest en knuffel bleef thuis. Maar de eerste nacht weer thuis slapen was toch wel weer fijn met een knuffel :)

Ding is wel echt verrot en oud trouwens, jaaaaren oud.