Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Suzanne F. schreef:Hier op de basisschool krijgen ze trouwens ook al echt wel wiskunde-achtige vragen. Ook met oppervlakte en omtrek berekenen enzo. En centiliters, deciliters, liters omrekenen. En breuken. En dat is groep 6. Volgens mij kreeg ik dat vroeger niet in groep 6 hoor.
WillBokkers schreef:Suzanne F. schreef:Hier op de basisschool krijgen ze trouwens ook al echt wel wiskunde-achtige vragen. Ook met oppervlakte en omtrek berekenen enzo. En centiliters, deciliters, liters omrekenen. En breuken. En dat is groep 6. Volgens mij kreeg ik dat vroeger niet in groep 6 hoor.
Hadden wij wel. Ik reken dat zelf persoonlijk niet tot wiskunde, maar dat zal wel aan mij liggen
Xyris schreef:Thanks, ligt het gelukkig niet aan mij!
Voor de 21+ toets moet ik wiskunde 3F kennen, al zegt me dat helemaal geen hol. Heb echt oprecht geen flauw idee wat ze daar mee bedoelen, enige vermoeden dat ik heb is dat dat havo nivo is aangezien de 21+ test een test is om te kijken of je op HBO nivo kunt denken.
Ik heb wel wat oude rekentoetsen gekregen, die zou ik wel kunnen sturen? balli schreef:Yep, het is dus inderdaad rekenen. Dat is op het Havo en VWO tegenwoordig ook een verplicht examen (hoewel de havo die dus niet hoeft te behalen, vwo wel).
Tazzey schreef:Ga je de 21+ test doen voor een HBO opleiding? Dat ga je niet redden met VMBO niveau wiskunde, ik zou kijken naar een goede cursus op HAVO of VWO niveau, het is zonde van je tijd en geld om het op VMBO niveau te doen terwijl dat niet toereikend is voor een HBO opleiding. Je mag me altijd een PB sturen, ik heb wiskunde op WO niveau gedaan en geef ook bijles.
Er zijn bij hogescholen vaak cursussen om je voor te bereiden op de 21+ test. In de tijd dat ik die cursussen deed betaalden de studenten geloof ik iets van €225. Iris82 schreef:Myrtheaben schreef:Ik heb ook n hekel aan wiskunde,zit nu ook in de wiskunde les en t enigste wat ik doe is op bokt rondkijken
Goed bezig! Daar zul je vast veel van leren.
Ik denk dat Tazzey blij zou zijn met enige les. Die moet t nu maar allemaal zelf doen.
Myrtheaben schreef:Ik heb ook n hekel aan wiskunde,zit nu ook in de wiskunde les en t enigste wat ik doe is op bokt rondkijken
herkenbaar hoor (even 18 jaar terug in de tijd) maar tip van flip, je krijgt er later echt spijt van als je de kans hebt gehad maar die niet hebt gegrepen.