Wat moet ik

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Wat moet ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 19:58

Ik ga mee met Storm in dit geval...

Wat hij doet is absoluut niet goed te praten, en hij is ook veel grenzen over gegaan en hij verdient nu ook geen kans maar. Maar begrijp zijn kant ook. Misschien was jij wel alles voor hem en als je danog plots om afstand vraagt kan ik mij best voorstellen dat dat voor paniek zorgt. In dit geval reageert hij daar niet goed op. Dat je hem een tweede kans hebt gegeven vind ik daarom een hele goede.

Het is een ontzettende rot situatie en zijn gedrag is niet goed te praten, maar ook door hem gaan nu dingen heen en hij zal deze dingen niet met zijn volle verstand zeggen.

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:46

Aangifte doen en vooral niet met hem alleen afspreken ook niet over een tijdje mocht je dit ooit nog van plan zijn.

Ik weet als geen ander hoe dit gigantisch uit de hand kan lopen zonder duidelijke aanleiding (mijn zus kan het niet meer na vertellen) en dit was zelfs zonder aanwijzingen. Neem dit dus altijd serieus is mijn advies!!

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:59

Ik las dat je screenshots hebt. Great! Naar de politie stappen hiermee! Heb zelf ook in deze situatie gezeten maar omdat ik geen bewijs had mocht ik geen aangifte doen. Heb je zijn ouders hier al over ingelicht? Is misschien ook een goeie optie. Dan kunnen zij eens een hartig woordje met hun zoon spreken. Dit verdien je niet!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 21:06

Pepperrr schreef:
Ik las dat je screenshots hebt. Great! Naar de politie stappen hiermee! Heb zelf ook in deze situatie gezeten maar omdat ik geen bewijs had mocht ik geen aangifte doen. Heb je zijn ouders hier al over ingelicht? Is misschien ook een goeie optie. Dan kunnen zij eens een hartig woordje met hun zoon spreken. Dit verdien je niet!

Ik heb screenshots ja dus dat scheelt.
Hij is een volwassen man, dus op zich is zijn ouder inlichten niet echt een optie.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 21:11

Sorry maar wat een enorme sukkel. :x
Je gaat je niet serieus iets aantrekken van iemand die zo reageert toch?
Zo iemand noemen we namelijk “een slechte verliezer“. M.a.w. : hij gaat gebrekkig met teleurstellingen om.
Maak van zijn probleem niet jouw probleem.
Je hebt hem pijn gedaan en met zijn woorden wil hij nu jou pijn doen.
Een zwaktebod. :(:)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 23:25

Jeetje Nayoom hier schrik ik van, wat enorm rot voor je :(:)

Trek er alsjeblieft niets van aan! Hij vindt het blijkbaar enorm lastig dat je hem hebt afgewezen en zegt in alle heftige emotie, boosheid en jaloezie, nu dit soort dingen tegen je. Ik denk dat een aangifte niet nodig is, maar als je je daar fijn bij voelt, moet je dat zeker doen! En hou vol met wat je nu doet, dit is niet de juiste jongen voor jou, dat blijkt :(:)
Je kunt altijd pben :)
Overigens, heeft hij wellicht een stoornis? Zo klinkt dat mij een beetje in de oren, om ineens zo extreem te reageren.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 23:34

Zo wat een kleuter zeg... had hem na aanleiding van zn foto's 25-30 geschat... klopt dat haha? maar dit klinkt eerder als 15. :=

Hopen dat het snel op houdt en dat hij je met rust laat! Je kan altijd nog dreigen zijn baas in te lichten. :o

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-17 17:02

Marlinde, dit klopt ja, dus zat je daar goed mee :)

Geryon, misschien heb je inderdaad gelijk. Wat betreft stoornis, weet ik niet, maar denk dat iedereen zijn mindere kanten heeft :)

Kyno, iets aantrekken zou niet moeten maar toch doe ik het. Hoe stom is dat. En ik voel me er ook heel naar bij. Alles waarmee ik bezig was qua behandeling ligt gewoon stil. Ik durf de deur niet meer uit. Bang om hem tegen te komen, of collega's van hem die wellicht naar zullen reageren.
Verzorging lukt me niet, uit bed komen is moeilijk. En het voelt zo alles als mijn schuld. Daarnaast blijven die woorden enorm spoken

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 19:28

Kop op meis, het is ook niet niks. Eerst wil je afstand nemen en dan komt er ook nog een einde aan op een vreselijke manier. Je hartje is aan het bloeden. Het neemt afscheid van iemand waarvan je nooit wist dat hij deze donkere kant had. Dat is ook een vorm van rouw, liefdesverdriet.
Natuurlijk voel je je lamlendig, je hebt even tijd nodig om bij te komen.

Nodig over een paar dagen een gezellige vriendin uit, of ga een paar dagen naar iemand toe. Verzet je gedachten. Maar geef jezelf nu ook even de tijd om afscheid te nemen, ook al was het einde akelig, dat is heel normaal.
Knuffel!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 20:18

Zijn collegas zullen niet stom doen. Relatiebreuken zijn, hoe vervelend ook, de normaalste zaak van de wereld. Ze zijn aan het werk, die gedragen zich wel.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 17:21

Nyomie hoe is het nu met je ?
Had meegelezen en nog niet gerageerd, maar hoop dat het wat beter begint te gaan ?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 17:35

Nog niet zo heel best eigenlijk. En ik ben dus heel dom geweest, wat misschien enkelen wel gezien hadden. := Ik heb weer enigszins contact met hem. Soms ben ik een vrij complex persoon, als ik eerlijk ben. :+ Maar ik kan iets niets onopgelost laten liggen, dat lukt met écht niet. Daar lijd ik niet alleen geestelijk onder, maar óók lichamelijk. Dus ik heb het met hem besproken.
Goed, nu verklaart iedereen me voor gek, ook niet vreemd. En dan is soms mijn karaktereigenschappen dat "mensen snel vergeeft, niet lang boos kan zijn" toch heel erg tegen je werken. Baal er zelf ook wel van, want zo geef ik hem hoop, in zijn ogen.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 17:40

Ik verklaar je niet voor gek hoor. Praten is goed, en zoiets wil je toch beter 'goed' afsluiten dan dat je met een boog om elkaar heenloopt op straat.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 17:51

Maar hierdoor heeft hij weer hoop, en dat was dan weer niet de bedoeling. Heb deze kwestie overigens ook met behandelaar besproken, en die was het ermee eens dat dit absoluut niet kon en voor nu het eerst even paar maand moet rusten.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 17:51

Nayomie schreef:
Nog niet zo heel best eigenlijk. En ik ben dus heel dom geweest, wat misschien enkelen wel gezien hadden. := Ik heb weer enigszins contact met hem. Soms ben ik een vrij complex persoon, als ik eerlijk ben. :+ Maar ik kan iets niets onopgelost laten liggen, dat lukt met écht niet. Daar lijd ik niet alleen geestelijk onder, maar óók lichamelijk. Dus ik heb het met hem besproken.
Goed, nu verklaart iedereen me voor gek, ook niet vreemd. En dan is soms mijn karaktereigenschappen dat "mensen snel vergeeft, niet lang boos kan zijn" toch heel erg tegen je werken. Baal er zelf ook wel van, want zo geef ik hem hoop, in zijn ogen.

Mijn eerste reactie na dit bericht van je was: stomme doos! Maar ik zou liegen als ik zei dat ik het misschien anders zou hebben gedaan. Ik begrijp deze actie wel van je, ik ben ook iemand die graag dingen uitpraat met mensen en maar voor korte duur boos kan blijven in dit soort gevallen. Niet geheel verstandig maar wel heel menselijk.
Zolang je, je doel maar voor ogen blijft houden en niet zwicht voor zijn charmes na alles wat hij tegen je heeft gezegd.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 17:58

Nee stom he? Iemand anders zou ik precies hetzelfde advies geven als wat jullie hebben gegeven, maar als je zelf in zo'n situatie zit, is het toch anders. Hoe cliché dit ook klinkt :')
Aan de andere kant, hij wil echt wat aan zichzelf doen etc. En dan voel ik me ook weer zo'n hard persoon. Sorry, ben soms/vaak wel een softy hoor. :')

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 18:01

Als je maar jezelf op 1 zet en niet hem daarover heen laat walsen. Wordt je gelukkig van contact met hem?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 18:09

Als ik terugkijk op mijn vorige relatie dan waren er achteraf zoveel momenten waarop ik, als ik in iemand anders schoenen had gestaan, mezelf ook flink de waarheid had verteld. Mijn familie heeft dit ook een aantal keren geprobeerd maar telkens weer won de liefde het van de wijsheid. Tot het echt uit de hand liep en meneer losse handjes kreeg, op het moment dat hij zijn handen niet meer kon thuishouden wist ik de stap te zetten om te vertrekken. Maar ik weet ook nog heel goed hoe ik me in die relatie voelde en ik kan het verliefde gevoel nog heel goed ophalen, ik weet nog precies waarom ik van hem hield en dat was 5 jaar geleden dus ik kan mezelf niet kwalijk nemen dat ik me zo heb laten manipuleren door hem. Hij was (is?) echt een schat van een jongen maar hij had (heeft?) ook een heel duistere kant, gemaskeerd door leugens en mooie verhalen. Achteraf gezien kan ik heel goed die puzzelstukjes aan elkaar verbinden maar met een roze bril op je neus is dat heel erg moeilijk. En ook na het beëindigen van de relatie ben je die roze bril niet zomaar kwijt, ging dat maar zo makkelijk.
Mijn punt is: ik begrijp heel goed dat je ergens toch de drang voelt om weer met hem in gesprek te gaan, ondanks alles wat hij tegen je heeft gezegd.
Vergeet niet dat jij op de eerste plaats staat, voel je niet een hard persoon omdat je voor jezelf opkomt. De woorden die hij tegen jou heeft gezegd zijn niet mals, ongeacht of hij ze meende of niet. Je kunt zoiets niet tegen iemand zeggen. Dat hij zich op zijn pikkie voelt getrapt heeft alles met zijn eigen houding te maken. Mooi dat hij iets aan zichzelf wil gaan doen, maar dan? Hoe zie je dat voor je?
Wat was de eerste reden dat je de relatie wilde beëindigen? Er was toen toch überhaupt nog geen sprake van zijn negatieve gedrag naar jou? Dan kan hij dat wel willen gaan veranderen, maar dat neemt de reden dat jij klaar was met de relatie nog niet weg. Maak dat ook duidelijk naar hem toe om meer teleurstellingen en drama te voorkomen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 18:14

Blok erop en verder met je leven. Zo een heb ik ook gehad, daar wil je niks mee te maken hebben.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 18:20

Snap heel goed hoe je je voelde Jolien. Wel heel dapper dat je die stap toch genomen hebt! Gewoon voor jezelf kiezen :(:)
De reden voor beeïndiging was dat ik niet voor mezelf mocht kiezen qua gezondheid. Het gaat gewoon niet zo heel goed, mensen in mijn omgeving zien dat, merken dat etc. Dus wilde in eerste instantie gaan voor wat afstand. Hij is nogal, claimend, zullen we maar zeggen. Mocht vervolgens, ook niet toen het al uit was, kiezen met wie ik om ging. Daar wilde hij controle op hebben. En ik ben iemand die meer van haar vrijheden wil genieten en een ander niet voor mij gaat bepalen met wie ik wel en niet om mag. Zegt mij ook dat iemand je niet vertrouwt, en dat vind ik eigenlijk best naar. Dit heb ik ook uitgesproken naar hem.

Heb trouwens net de schoenen aangetrokken en gezegd dat er niks meer in zit dan vriendschap. Ik verwacht eigenlijk weer een oliebol aan boze woorden en zinnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 18:25

Hij lijkt wel manipulatief en claimend, en dat is ook wel te merken aan de reactie nadat je het hebt 'uitgemaakt'. Dit soort mensen moet je ver van je weg houden. Immers, wat is voor jou nu nog het positieve in deze 'relatie'? Volgens mij koos je eerder prima voor jezelf, toch weer contact met hem opnemen is dan link, wat geeft het jou? Wordt je er blijer van, vind je het leuk om hem te zien? Een vriendschap/relatie moet iets aan je leven toevoegen, niet ontnemen :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 18:29

Joolien schreef:
Hij lijkt wel manipulatief en claimend, en dat is ook wel te merken aan de reactie nadat je het hebt 'uitgemaakt'. Dit soort mensen moet je ver van je weg houden. Immers, wat is voor jou nu nog het positieve in deze 'relatie'? Volgens mij koos je eerder prima voor jezelf, toch weer contact met hem opnemen is dan link, wat geeft het jou? Wordt je er blijer van, vind je het leuk om hem te zien? Een vriendschap/relatie moet iets aan je leven toevoegen, niet ontnemen :)

Klopt wel wat je zegt hoor!
Wat het mij oplevert is een beter gevoel, dat ik excuses heb aangeboden voor mijn aandeel erin door niet geheel duidelijk te zijn. Dat ik heb gedaan wat ik voor mijn principes moet doen, maar ook dat er dan geen ruzie en zwartmakerij is.
Als ik alles zo op som, dan is het gewoon duidelijk dat het niks wordt tussen ons en het ook niet meer zal worden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 18:30

Wat goed van je! Hoop dat hij het nu een keer accepteert! Je verdient iemand die respect heeft voor jou!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 19:43

Over accepteren gesproken. Voor mij is nu een hoop duidelijk. Kan ik even niet online gooien, dus mocht je geinteresseerd zijn, PB :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 20:15

Ik snap dat je je excuus aanbiedt, maar aan de andere kant, nooit je excuus aanbieden aan mensen die zo ver over je grens gaan. Wat je ook tegen hem zegt, iemand mag nooit het recht hebben om je dood te wensen. Hij mag zijn excuus aan jou aanbieden.

Ik ben wel benieuwd wat hij heeft gedaan?