Silverfisjes... help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 13:15

ik weet niet of dit papier visjes zijn, maar wij hebben hier geen dozen in huis staan. op 1 doos na en daar zijn ze nog nooit bij de buurt gekomen.. ik zie ze echt voornamenlijk alleen bij plinten en hoekjes zitten. ik snap ook wel dat ze geen kwaad doen, maar het begon dat ik al niet meer zonder sokken uit bed durfde, en nu komen ze de slaapkamer in en dat gaat me toch net te ver..
edit: Vriendlief gaat zo naar de blokker voor zo'n HG bus..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 13:19

Ik had dit ook in de flat, eigen ruimtes behandeld en nu spuit ik regelmatig (spul zou 6 weken moeten werken, dus eens in de maand ofzo) de buitenkant van mijn deur en het kozijn van de deur in. Vrijwel geen last meer nu.

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 13:20

eilleen333 schreef:
Ik had dit ook in de flat, eigen ruimtes behandeld en nu spuit ik regelmatig (spul zou 6 weken moeten werken, dus eens in de maand ofzo) de buitenkant van mijn deur en het kozijn van de deur in. Vrijwel geen last meer nu.

ook met van dat HG spul?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 13:25

Annalies03 schreef:
eilleen333 schreef:

ook met van dat HG spul?

Ja klopt

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 13:26

zilvervisjes zijn toch van die zwarte mini duizendpootjes?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 13:28

Elegance_

Re: Silverfisjes... help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 13:43

Ik woon ook in een flat en hier werd het wel door de woningstichting geregeld, volgens mij moeten ze dat ook doen. Maar iig een ongedierte bestrijder laten komen dat helpt echt! Hier is het alleen bij de buurvrouw en ons gebeurt en we hebben een aantal maanden geen last van beestjes gehad. Nu zie ik er heel af en toe een keer 1 maar nog steeds echt veel minder als eerst

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 13:45

Hier ook last van zilver -en papiervisjes.
De lijmvallen doen het heel goed hier! Wel op plekken zetten waar je ze vaak tegen komt.
Verder is het verstandig om papierwerk en boeken op te bergen in plastic boxen, omdat papiervisjes deze dus heerlijk vinden. En vochtvreters neerzetten.

We zijn nog aan het opknappen, daarna wil ik ook alles gaan sprayen om te kijken of het helpt. Bij ons lijken ze van de zolder en bovenverdieping te komen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:32

De woningstichting is idd verplicht om te bestrijden.
Ik zou de rekening van de bestrijdingsmiddelen ook daar maar neerleggen.
Ik heb ze hier nu niet (gelukkig). Kan wel zijn dat ze in mijn garage zitten, daar is het vochtiger. Zulke grote heb ik nooit gezien hier.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 18:07

Wij hebben er ook last van, maar we hebben katten en die eten ze op. Zie ze maar sporadisch. Mijn tip is dus om een kat te nemen, werkt ook goed tegen spinnen :').

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 18:43

Gif is ook niet gezond. Ga iets doen aan je angst. Al was het maar eens babbelen met je huisarts.

En wat al gezegd is, pak de oorzaak van het probleem aan. Plaats vochtvreters enzo.

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 19:50

Nabster schreef:
Gif is ook niet gezond. Ga iets doen aan je angst. Al was het maar eens babbelen met je huisarts.

En wat al gezegd is, pak de oorzaak van het probleem aan. Plaats vochtvreters enzo.

Die staan er al vol op helaas..

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 19:58

Ik zie niet goed, of die bij mij ook voelsprieten hebben, maar ze zijn erg snel, en grijs.

Mawrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 20:14

Ik at zojuist een dropje uit onze droppot, toen ik merkte dat er een raar vliesje in mn mond zat. Toen ik het uit mn mond haalde leek het wel heel erg op een leeg omhulseltje van een verveld zilvervisje :r
Hier heb je overigens helemaal niks aan, maar ik deel je trauma aan die beestjes...

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 20:26

Een kat nemen.

Die van mij vreten ze met heel veel smaak op. Helaas ben ik er nu van verlost, dus je mag ze best opsturen. :')

Sorry, het is geen grappige situatie, en je hebt er niks aan, maar ik kan je verder geen advies geven.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 20:29

Je hebt van roxasect een rode spuitbus tegen zilvervisjes. Ik ben ook niet zo happig op die beestjes. Helaas wonen wij in een vochtige omgeving dus ik zie ze regelmatig rondrennen. Alle naden volspuiten met dat spul en dar hielp goed! Zorgen voor goede ventilatie want ze houden van vochtige ruimtes.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 11:03

Ik woon in een appartement die ook papiervisjes en zilvervisjes heeft. Het is gemeld bij de woningbouw, die doet er niets aan. Zelf kunnen we iemand inschakelen, maar dat is dweilen met de kraan open. Papiervisjes gaan ook tussen boeken zitten en vreten de bladzijdes aan. Spuiten doen we allang niet meer, want het is kankerverwekkend. In droge tijden hebben we er minder last van, dan natte. Wij zijn overgestapt op de geuren... Ze houden niet van lavendel. Dus in de w.c en logeerkamer hebben we lavendel geurverdrijvers neergezet. In de huiskamer heb ik een ander geurtje (lavendel vind ik opdringerig als het synthetisch is.) Verse lavendel in onze slaapkamer als het de tijd er voor is. Er zit peper tussen de kieren van de plinten. Helpt het? Nee!!!Het schijnt dat ze zich minder vermenigvuldigen. Ze doen niets en ik vind het vervelend als er 1 de wc in kruipt als ik visite heb. Dit is de 1e keer dat ik in een woning zit waar zilvervisjes huishouden. Woningen van 600 tot 1200 euro, geen buitenlandse mensen en toch kan niemand actie ondernemen. Het juridisch advies, wat ik ergens las zal dan ook wel op niets uitlopen. Maar als het heeft geholpen bij iemand, wie die mij dan een PB sturen?

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 11:37

Jetje ersina dat is nog eens rot! II begrijp je situatie helemaal. Hoop dat er voor jou in dit topic ook een oplossing komt :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 11:50

Ersina schreef:
Spuiten doen we allang niet meer, want het is kankerverwekkend.

Daarom spuit ik ook alleen buiten. En ikben vaak een aantal dagen achter elkaar weg (studentenappartement) dus die keer dat in binnenspoot was ook voor een vakantie van een paar weken.
Eten dat op de grond viel heb ik maandenniet gegeten. Voor de zekerheid, want het is echt troep!

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:03

Ik kon geen ander topic vinden.
Ik heb roxasect gehaald tegen kruipende insecten en wespen.
Maar ik heb een kat kan ik dit dan gebruiken of niet? Ik kan hier niet echt iets over vinden op het internet.