Vinden jullie het soms niet vervelend...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Paard2014

Re: Vinden jullie het soms niet vervelend...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 16:21

Gister tijdens het rijden (toen het niet lukte) had ik spijt dat ik deze hobby heb gekozen...10 min later is dat weer weg haha

Verder geniet ik heel erg van mijn paard en buiten paarden doen we ook nog genoeg andere dingen en gaan we gewoon min. 1 keer per jaar op vakantie. Mijn vriend vind het wel leuk allemaal..vooral als ik lang weg blijf en hij op de playstation kan :p Maar hij doet het ook wel eens voeren als ik wat anders leuks ga doen.

Ik heb juist meer dat ik door mijn honden gebonden ben...je kan niet te lang weg..een weekendje weg is een dure grap want de honden moeten naar een pension. Paard is duur maar zolang die op vol pension staat heb je er het minst last van en heb je alleen de lusten (los van het financiële dan :p)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 16:27

Nee nog geen dag spijt gehad. Als ik geen paard had gereden had ik mijn partner nooit leren kennen en nu geen eigen paard gehad. Het is echt mijn uitlaatklep en een stuk ontspanning. Ik ben dus heel blij dat mijn man en ik dat kunnen delen met elkaar.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 16:37

Solaria_Liz schreef:
Na 10 jaar zonder paarden in mijn leven, ben ik zo onwijs blij dat ik nu sinds 3 maanden 2 verzorgpaarden heb.

Ik ben er juist trots op om weer een paardenmeisje te zijn en mijn man geniet ervan dat ik het zo onwijs leuk vind.

Mijn paardenhobby zorgt voor ontspanning en ik hoop dat ik nog heel erg lang voor deze paarden mag zorgen

Hier ook zoiets ja. Na jaaaaren geleden mijn laatste paard verkocht te hebben sinds kort toch weer een hele leuke aan het verzorgen.
In alle eerlijkheid ben ik blij dat ik zelf geen paard meer heb en dat ik niet meer dagelijks ga of hoef. Die tijd ben ik echt voorbij. Ik zou zelf ook echt niet gelukkig worden van een partner die wel zo'n leven zou leiden. Maar goed, vriend heeft de paarden jaren geleden al afgezworen, dus daar staan we hetzelfde in. :+

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 16:41

Soms dan denk ik het wel eens inderdaad. Maar dat is meer omdat 'paardenmeisjes' niet goed bekend staan. Soms denk ik dan ook wel eens dat mensen er op afknappen als ik vertel dat ik paardrijd.

Ik heb nu een halfjaar een eigen pony (die ik daarvoor al 2,5 jaar reed) maar ben er niet eens zo extreem veel tijd op een dag aan kwijt. Ze staat niet aan huis, en moet 20 minuten fietsen. Maar stal doen en voeren heb ik echt zo klaar. Als ik ga rijden duurt het alleen wat langer, maar ben nooit echt heeeel lang bezig. Ik heb altijd tijd over aan het einde van de dag, terwijl ik ook veel werk en natuurlijk naar school ga. Dit valt allemaal goed te combineren.
Ik praat alleen echt enthousiast over paarden met mijn moeder en vriendinnen die ook rijden, maar voor de rest eigenlijk niet. Dit vooral omdat ik denk dat heel veel mensen het irritant vinden als je veel over paarden praat.

Ik ben vooral 'bang' dat als ik zeg dat ik paardrijd mensen denken dat ik 24/7 over paarden denk en praat, terwijl dot dus niet het geval is. Ik ben nog steeds wel heel blij met deze hobby hoor ;)
Laatst bijgewerkt door Larissajulia op 21-02-17 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 16:45

Tja, er zijn voor en tegens om besmet te zijn met dit virus. Mijn man heeft en had niets met paarden, ik heel veel en later onze kinderen ook nog. En ja, er zijn echt wel eens woorden gevallen. Toen de kids uit huis waren kwam de opmerking: Kunnen we nu al die beesten weg doen, hebben we ook eens vrij. Tja, dat was ook de enigste keer dat er toch wel even een fikse ruzie aan te pas kwam. Maar natuurlijk heeft hij wel gelijk, hij heeft er niet om gevraagd en wist ook niet dat het zulke vormen aan kon nemen. Was ik hem geweest dan was ik zeer waarschijnlijk allang weg geweest. Het enigste wat de pijn een beetje verzachtte waren de prijzen die ik voor onze pony's en paarden kreeg. Dus mijn hobby heeft per saldo zeer weinig gekost maar dat is mazzel hebben.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 17:07

Nies_ schreef:
Ayasha schreef:
Ben ik dan de enige die niet constant over haar knollen praat? :') Hier gaat het zelden over de paarden. Niet vaker dan over zijn werk of over auto's .... Eigenlijk alleen als er echt iets gebeurt is of als iemand specifiek vraagt hoe het met de paarden gaat. :') Anders begin ik er niet over. :=

Ik heb zelfs vrienden met paarden waarbij ik heel diep na moet denken wie ze bedoelen als ze de naam van hun paard noemen. Zoveel praten we er over.

Da bedoel ik... := Tis niet omdat je knollen hebt dat je over niks anders meer kan praten. :=

Sommigen hebben hier duidelijk nog niet met een die-hard voetbalfan/wielrennerfan gehuist... Die zijn minstens zo erg als een die-hard paardenmeisje hoor. Alleen palm ik de tv niet in en dwing mijn huisgenoten niet om mee te kijken. :')
Als je iemand die hobby-matig 2x per week gaat voetballen gaat vergelijken met iemand die competitief deel neemt met de paarden ja, dan lijkt voetballen ineens een stuk minder erg maar dan ben je appels met peren aan het vergelijken.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 17:10

Szan schreef:
Koper schreef:
Paarden hebben is voor mij een way of life. Het is een eerste levensbehoefte. Brood en onderdak zijn dat op fysiek niveau, en paarden op een ander niveau. Het is een fundamenteel iets van mijn wezen en mensen die mij daar op afkeuren of afwijzen heb ik niet zo veel behoefte aan. Die mensen snappen gewoon niet hoe kwetsend het is wat ze doen.

Allereerst: dit kan ik me heel goed voorstellen. Volgens mij bekijken nog veel meer paardenmensen het ook op deze manier en zal dit stuk erg herkenbaar zijn voor sommigen.

Tegelijkertijd is dit denk ik precies de reden waarom 'paardenmeisje' zo'n negatief stigma is, of waarom mensen (mannen?) huiverig zijn voor een relatie met een paardenmeisje. Het paard komt op dezelfde plek of zelfs voor de partner. Het dier kost veel tijd (en die tijd wil je als 'paardenmeisje' ook graag nemen - heerlijk op lange buitenritten of wedstrijd!). Maar dat betekent nogal wat. Er zit een wereld van verschil tussen "iedere avond op de bank zitten" zoals hier eerder gezegd wordt, of iedere dag uren aan je viervoeter besteden. Paarden zijn nu eenmaal een hobby die vrijwel altijd veel tijd en energie vraagt. Je bent verantwoordelijk voor het dier, dat is toch wat anders dan (ik noem maar wat) een motor die je maanden in de garage kunt laten verstoffen...

Zo is het :j Ik ben verantwoordelijk voor mijn paarden (en voor de afwas. En voor mijn eigen geluk. En voor al het andere in mijn leven) en mocht ik een partner willen dan zal dat toch iemand zijn die mij mijn dingen laat en die zelf de verantwoordelijkheid heeft voor zijn eigen dingen. Een volwassen kerel zeg maar.

Dat betekent niet dat ik altijd over paarden praat. Juist niet. Mijn paarden horen bij mij en ik vind het heerlijk om even geen mensen en alleen paarden om mij heen te hebben. Maar onder de mensen is het ook leuk. Daar doe ik mensen-zonder-paarden-dingen. Het is zeg maar een soort dubbelleven :P

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 17:12

Goof schreef:
Solaria_Liz schreef:
Na 10 jaar zonder paarden in mijn leven, ben ik zo onwijs blij dat ik nu sinds 3 maanden 2 verzorgpaarden heb.

Ik ben er juist trots op om weer een paardenmeisje te zijn en mijn man geniet ervan dat ik het zo onwijs leuk vind.

Mijn paardenhobby zorgt voor ontspanning en ik hoop dat ik nog heel erg lang voor deze paarden mag zorgen

Hier ook zoiets ja. Na jaaaaren geleden mijn laatste paard verkocht te hebben sinds kort toch weer een hele leuke aan het verzorgen.
In alle eerlijkheid ben ik blij dat ik zelf geen paard meer heb en dat ik niet meer dagelijks ga of hoef. Die tijd ben ik echt voorbij. Ik zou zelf ook echt niet gelukkig worden van een partner die wel zo'n leven zou leiden. Maar goed, vriend heeft de paarden jaren geleden al afgezworen, dus daar staan we hetzelfde in. :+

Hihi ik vind het juist heerlijk dat ik er dagelijks naartoe ga. Ik heb gelukkig dat ik er naartoe kan als mijn man aan het werk is dus ik ben thuis als hij thuis komt.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 17:17

Ik snap die boer wel, ik denk altijd stiekem dat de paardenmeisjes bij BZ V geen vriend zoeken maar een hooisponsor / gratis stalling.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 17:19

piezze schreef:
Ik snap die boer wel, ik denk altijd stiekem dat de paardenmeisjes bij BZ V geen vriend zoeken maar een hooisponsor / gratis stalling.

Bij een akkerbouwer/varkensboer??????

En de levensstandaard voor paarden in Roemenië, want daar woont de boer in kwestie, is ook niet echt om over naar huis te schrijven. Ik zou me wel een aantal keer heel goed bedenken of ik mijn paard daar wel mee naartoe zou nemen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 17:25

Bij een varkensboer ligt vaak ook wel een stukje gras om de stal. En een akkerbouwer heeft land genoegt, of die daar een stukje van af wil staan is een ander ding natuurlijk :)

Maar wat Piezze schrijft wordt hier ook wel vaker tegen elkaar gezegd. Schrijven ze voor de boer of voor het idee dat het paard er wel kan staan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 17:26

Solaria_Liz schreef:
Hihi ik vind het juist heerlijk dat ik er dagelijks naartoe ga. Ik heb gelukkig dat ik er naartoe kan als mijn man aan het werk is dus ik ben thuis als hij thuis komt.

Nou ja, ik werk gewoon ook als mijn vriend werkt, dus ik ga meestal in de avond of in het weekend als hij thuis is. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 17:27

Of ze schrijven in wetende dat een boer ook een druk schema heeft en dat ze op die manier dus effectief een relatie kunnen hebben ipv dat ze een uit de kluiten gewassen kind waar de moeder de verantwoordelijkheid beu van is moeten entertainen en dat ze dus zonder "maar wanneer kom je nou es bij me op de bank zitten" gezeur naar hun knol kunnen. :)*

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 17:29

Ayasha schreef:
Of ze schrijven in wetende dat een boer ook een druk schema heeft en dat ze op die manier dus effectief een relatie kunnen hebben ipv dat ze een uit de kluiten gewassen kind waar de moeder de verantwoordelijkheid beu van is moeten entertainen en dat ze dus zonder "maar wanneer kom je nou es bij me op de bank zitten" gezeur naar hun knol kunnen. :)*

Dit zijn inderdaad wel positieve dingen aan een boer.

De kleuter, sorry man, die jij zo treffend omschrijft is zo ongeveer mijn nachtmerrie op mannengebied.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 17:35

Pfoe mijn vriend wist niet echt waar ie aan begon, toen we wat kregen reed ik nog gewoon op de manege 1x in de week ;) Gelukkig heeft ie ook een eigen hobby, betaal ik alles zelf en staat mijn paard op een all-inclusive pensionstalling dus vakantie en weekendjes weg zijn bij ons niet echt een issue. Hij heeft gelukkig geen problemen met de tijd die ik erin stop. En als het lekker weer is vind ie het zelfs nog wel eens leuk om mee te gaan en hij heeft al zelfs een keertje de groom uitgehangen op wedstrijd, totaal afkerig is ie dus ook niet ;)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 17:37

Ayasha schreef:

Haha ja dat is dan wel erg goed nagedacht en waarschijnlijk ook nog waar ook :)

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 17:50

Ik merk vooral dat er nog echt zo'n bepaald gevoel bij komt kijken bij mensen. Ik rijd nu al langere tijd geen paard meer, maar ben wel van plan om later (als ik klaar ben met studeren) de paardjes weer op te gaan pakken. Ik mis het toch nog echt elke dag en ik kan zo genieten van het zien van die mooie en lieve dieren.
Als mensen er dan achter komen dat ik vijf jaar lang paard gereden heb, staan ze vaak heel raar te kijken. 'Want dat hadden ze echt niet achter me gezocht.' Ik vraag daar meestal naar door, wat ze daar precies mee bedoelen. :P En meestal weten ze dat ook niet eens haha.

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 20:41

Larissajulia schreef:
Soms dan denk ik het wel eens inderdaad. Maar dat is meer omdat 'paardenmeisjes' niet goed bekend staan. Soms denk ik dan ook wel eens dat mensen er op afknappen als ik vertel dat ik paardrijd.

Ik heb nu een halfjaar een eigen pony (die ik daarvoor al 2,5 jaar reed) maar ben er niet eens zo extreem veel tijd op een dag aan kwijt. Ze staat niet aan huis, en moet 20 minuten fietsen. Maar stal doen en voeren heb ik echt zo klaar. Als ik ga rijden duurt het alleen wat langer, maar ben nooit echt heeeel lang bezig. Ik heb altijd tijd over aan het einde van de dag, terwijl ik ook veel werk en natuurlijk naar school ga. Dit valt allemaal goed te combineren.
Ik praat alleen echt enthousiast over paarden met mijn moeder en vriendinnen die ook rijden, maar voor de rest eigenlijk niet. Dit vooral omdat ik denk dat heel veel mensen het irritant vinden als je veel over paarden praat.

Ik ben vooral 'bang' dat als ik zeg dat ik paardrijd mensen denken dat ik 24/7 over paarden denk en praat, terwijl dot dus niet het geval is. Ik ben nog steeds wel heel blij met deze hobby hoor ;)

Dit heb ik ook heel erg, hoewel ik anderzijds vind dat mensen gewoon moeten accepteren dat het mijn hobby is. Vrij dubbel. Ik praat verder ook eigenlijk nooit over paarden, heb genoeg andere leuke dingen te vertellen :D . Voordeel is wel dat mijn beste vriendin toevallig ook rijdt, dus als ik iets kwijt moet dan snapt ze dat allemaal prima.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 21:12

piezze schreef:

Eens... heb gekeken.

Wie gaat er voor, je vriend of je paard.
Nou, heb geen vriend, dus nu nog mijn paard.

Maar wat als je straks wel een vriend hebt?

Nou, dan weet ik het nog niet....

Vond het bijna genant om te zien...

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 21:16

Aan je verhaal te horen praat je over een oude vriendin van me..

Ik keek er ook onwijs van op, en zelf had ze het ook totaal niet verwacht dat het zo zijn zou..
Maar toch vind ik het vreemd dat hij haar mee had genomen

Over mezelf gesproken vriendlief was ook niet heel blij met mn paarden hobby, uiteindelijk moeten stoppen daar mee, niet door hem zeker niet.
Maar hij vond het niet heel erg, althans, wel voor mij..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 22:47

Koper schreef:
Ayasha schreef:

Dit zijn inderdaad wel positieve dingen aan een boer.

De kleuter, sorry man, die jij zo treffend omschrijft is zo ongeveer mijn nachtmerrie op mannengebied.

Heb 'm gehad en heb 'm retour gestuurd. :') hij leek wel met een touwtje aan me vast te zitten. Denk als die de conditie had gehad hij me zelfs door de piste gevolgd had.. NOOIT MEER!!!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 22:52

Nooit geen spijt gehad.
Mijn hobby mijn leven.
Nou heb ik 2,5 jaar geleden een hele leuke boer ontmoet waar ik inmiddels mee samenwoon.
Hij had echt totaal niks met paarden, en vond het ook maar niks.
Maar inmiddels lopen er 2 aan huis op de wei. En stiekem is hij er ook wel gek van.
Hij vind het leuk om te zien dat ik van mijn hobby geniet, en stiekem vind hij onze 2 monsters ook wel erg leuk. :))

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 22:55

pinto_1 schreef:
piezze schreef:

Eens... heb gekeken.

Wie gaat er voor, je vriend of je paard.
Nou, heb geen vriend, dus nu nog mijn paard.

Maar wat als je straks wel een vriend hebt?

Nou, dan weet ik het nog niet....

Vond het bijna genant om te zien...

Ik ook, maar ik denk om precies de andere reden: wat een sneue sukkel dat ie dat vraagt! Voor mij is het antwoord namelijk heel simpel: mijn dier is voor een deel van z'n behoeftes van mij afhankelijk, van mijn vent verwacht ik dat ie voor zichzelf kan zorgen. De enige die concurrentie aan zouden kunnen gaan zijn baby's.

Dus nee, ik heb geen spijt, meerdere relaties gehad waarbij het geen probleem was. Maar nu vrijgezel en kinderloos, zou ik dan toch mijn paardenmeisjesschap de schuld moeten geven? Ik ben trots op het stro in mijn haar!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 23:05

Ik wel als ik per jaar ga uitrekenen wat mijn knollestein mij kost... :')
Maarja... dan heb je weer dit uitzicht en dan is dat geld opeens een stuk minder waard.
Afbeelding

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 08:20

Spijt niet, maar gister wist ik even niet wat ik moest zeggen.

Ik zat bij de grootste klant van het bedrijf waar ik voor werk. Na de geschreven order gingen we lunchen in een restaurant. Daar kwam het onderwerp dieren op tafel. De klant (familiebedrijf, 4 personen) liet duidelijk weten niet van dieren te houden en begon over de vieze haren, stank enz. Toen begonnen ze over Boer zoekt Vrouw en dat gedoe met het paardenmeisje. En ik? Ik hield mijn mond... maar ooit was ik ook zo'n paardenmeisje...