Controlfreak

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 16:53

Dr vriend werkt fulltime dus dat maakt wel een verschil denk ik

LinsxDot

Re: Controlfreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 16:55

Ik ook op papier! En woon jaar samen ervoor 4 jaar me eigen huis gehad

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 16:56

Oooh ik wil ook fulltime 2000+ verdienen en maar halve dagen werken :+
Kan ik ook een huis kopen...

Oké grapje, ik kan wel een huis kopen... Maar ik ben uitzendkracht dus ik moet nog ff een paar weekjes wachten. :+

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 16:58

Janine1990 schreef:

Oké grapje, ik kan wel een huis kopen... Maar ik ben uitzendkracht dus ik moet nog ff een paar weekjes wachten. :+

Wil je dan ook in je hand gebeten worden door hond? En dat je zenuwen in je hand niet meer doen en je niet meer je werk kan uitoefenen :') i dont thinks so!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 17:01

LinsxDot schreef:
Janine1990 schreef:

Wil je dan ook in je hand gebeten worden door hond? En dat je zenuwen in je hand niet meer doen en je niet meer je werk kan uitoefenen :') i dont thinks so!

Dat heb ik helemaal niet gezegd...
Er zijn wel mensen die 2000+ verdienen en maar halve dagen werken... Ik zou dan een huis kunnen kopen. Maarja, ik moet er toch echt 40 uur voor werken. Wie weet in de toekomst... dromen mag...

Snap niet waarom je die onzin er bij haalt... Ik zeg nergens dat ik jou wil zijn hoor... Althans, ik gok dat je daarop doelt.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 17:03

Ik zeg net dat ik halve dagen werk maar op papier fulltime waarop jij reageerd ik wil ook 2000+ verdienen en een huis kopen. Dan doel je op mij toch als dat net gezegt is.

Doel op mezelf dat ik daarom halve dagen werk! Niet vrijwillig helaas

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 17:08

LinsxDot schreef:
Ik zeg net dat ik halve dagen werk maar op papier fulltime waarop jij reageerd ik wil ook 2000+ verdienen en een huis kopen. Dan doel je op mij toch als dat net gezegt is.

Dat ik iets wil, dat betekent toch niet dat ik iemand anders wil zijn? Jij hebt nergens je loon vermeld...
Ik weet alleen dat wanneer ik boven de 2000 zit (en dat hoeft niet veel te zijn) ik een huisje kan kopen.
En dat betekent op dit moment als uitzendkracht 40 uur per week werken. Helemaal niet erg... Maar als ik de helft zou kunnen werken met dat loon, zouden er een hoop dingen makkelijker gaan. Zoals tijd maken om te shoppen, en om te trainen, tijd voor een sociaal leven :oo

Jij bent echt degene die ervan maakt dat ik jou zou willen zijn. Terwijl mij enkel de uitspraak lokt, want wat zou het handig zijn om genoeg te verdienen om een huis te kopen met de helft van het aantal uren dat ik nu maak.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 17:08

LinsxDot schreef:
Heb al vaker gezegt ik voel me er prettig bij en gaat goed zoals het gaat ik ervaar er geen last van zo of gezondheids klachten. Zolang ik alles goed in plan heb ik geen stress en plan altijd alles perfect in. Er verschuift nooit wat anders plan ik dat de dag erna in of even tussen door.
Maar genoeg over mij het topic ging mij erom wie dit ook had.
Niet of het gezond is.

Zoals gezegd, ik heb niet het hele topic gelezen :D

Maar goed, ik ben totaal geen controlfreak.
Soms kom ik in een strak geoliede machine, dat is best prettig en efficiënt.
Maar, als het morgen weer chaos is, gedij ik net zo goed.

Ik kan me niet voorstellen dat alles zo goed georganiseerd is, heb jij geen mensen om je heen met een eigen wil, die roet in het eten gooien?

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 17:12

Janine1990 schreef:
LinsxDot schreef:

Dat ik iets wil, dat betekent toch niet dat ik iemand anders wil zijn? Jij hebt nergens je loon vermeld...
Ik weet alleen dat wanneer ik boven de 2000 zit (en dat hoeft niet veel te zijn) ik een huisje kan kopen.
En dat betekent op dit moment als uitzendkracht 40 uur per week werken. Helemaal niet erg... Maar als ik de helft zou kunnen werken met dat loon, zouden er een hoop dingen makkelijker gaan. Zoals tijd maken om te shoppen, en om te trainen, tijd voor een sociaal leven :oo

Jij bent echt degene die ervan maakt dat ik jou zou willen zijn. Terwijl mij enkel de uitspraak lokt, want wat zou het handig zijn om genoeg te verdienen om een huis te kopen met de helft van het aantal uren dat ik nu maak.

Dan was het een slechte timing van je post als ik net het gene ervoor gezegt heb sluit ik jou post erop aan logisch toch?

En om op de andere terug te komen wat zouden hun aan mijn planing moeten veranderen dan? Je kan toch zeggen vandaag komt niet zo lekker uit

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 17:13

Nou, ik weet niet wat voor werk jij doet, maar dat is niet iets wat ik op mijn werk kan proberen :+

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 17:18

Janine1990 schreef:
Ik denk dat ik bij jou in de klas moet komen... :j
Ik bedoel, ik ben 26, werk 40 uur in de week, maar heb nog niet eens een huis _O- Ik woon nog bij m'n ouders :')

Oooh en voor al het overige... Hoe ontwijk ik files, hier niet echt filegevoelig, maar ben onlangs wel een uur te laat gekomen omdat er een vrachtwagen pech had... Op een tweebaans weg... _O-

Het wordt gezellig in de klas. En ja, ik baal ook wel als ik zo vast sta in de file en ik de andere partij moet laten weten dat ik het niet ga redden. Maar een paar jaar terug heb ik dat wel afgeleerd, toen ik knarsetandend in de file stond en er met tussenpozen 4 politiewagens, een brandweerwagen en 3 ambulances EN later een lifeliner voorbijkwamen crossen. Heb auto uitgezet en achterover gaan zitten en gedacht: Het kan wel balen zijn, maar IK ben deze kerst (was 23 December) tenminste heelhuids thuis. Wat is dan nog belangrijk.

TS, ik kon dat eerst ook niet. En nog steeds niet altijd :D. Wat gestroomlijnder zou best leuk zijn. Ik zal maar niet hier neerzetten wat mijn baas van mijn baan vond, toen hij mij een week of 2 moest vervangen door mijn vakantie :brr:

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 17:20

Tja.
Ik was ook een controlfreak... totdat ik kinderen kreeg.
Geen een heeft zich aan mijn dagplanning gehouden en er kwam (heel) vaak wat onverwachts tussendoor.

Moet zeggen: nu leef ik een stuk relaxter.
Ik mopper weleens als er wat tussendoor komt, maar ga er wel makkelijker mee om.
Wat ik vandaag niet kan doen komt morgen wel en anders overmorgen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 18:04

LinsxDot schreef:
Mijn dagen lopen nooit in de soep? Het gaat altijd zoals het moet. En de halve dagen ga ik niet op in openbaar!

Er gaat een dag komen die wel in de soep loopt, die anders loopt dan je wenst. En dan?
Denk je daarmee om te kunnen gaan? Hoe ga je reageren op zo'n dag?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 18:11

LinsxDot schreef:
Dan was het een slechte timing van je post als ik net het gene ervoor gezegt heb sluit ik jou post erop aan logisch toch?

En om op de andere terug te komen wat zouden hun aan mijn planing moeten veranderen dan? Je kan toch zeggen vandaag komt niet zo lekker uit

Ik snap niet waarom mijn post slecht getimed is? Het moest toch een algemeen topic worden? Jij geeft aan fulltime op papier te staan, maar halve dagen te werken. Nou, daar haak ik op in... Lijkt me ideaal...
Je hebt het enkel verkeerd geïnterpreteerd, maar dat gebeurt wel eens op internet ;)

Ik begrijp alleen niet meer zo goed waar dat tweede deel van je post vandaan komt, misschien handig om in het vervolg even te quoten ;)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 18:11

LinsxDot schreef:
Zal het uit de wereld helpen ik ben hardstikke gelukkig en irriteer me ook zwaaaaar aan mensen die te laat komen niet aan afspraken houden alles op laatste moment enz! Dus nee zo wil ik niet worden en voel me goed om over alles controle te hebben en val niemand aan maar aannamens over hoe ik me voel en wil zijn vind ik niet van toepassing. Ben een volwassen vrouw en als ik ongelukkig of me levensstijl niet goed vond gaan had ik wel bij iemand aan de bel getrokken!

Hoe kan je hartstikke gelukkig zijn als het minste of geringste je gigantisch veel stress, irritatie of frustratie geeft? Die twee kan ik niet rijmen.
Er zullen ongetwijfeld meer mensen zijn met deze onbedwingbare controle behoefte, er zijn ongetwijfeld ook een hoop manieren om er anders mee om te kunnen gaan waardoor je nóg gelukkiger kunt worden!
Ik denk dat het goed is om in te gaan zien dat je gedrag absurd is TS.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 18:13

TS, plan je ook wanneer je ziek wordt? Wanneer je niet naar je werk kunt (of boodschappen kunt doen) omdat je de griep hebt? Wanneer je auto kapot gaat? Wanneer een van je honden iets verkeerds eet en met spoed naar de DA moet?

Wat Goof zegt klopt helemaal: je mag in je handjes knijpen dat al jouw dagen tot nu toe perfect verlopen, maar er komt geheid een dag die totáál anders gaat dan je gepland had. En dan is het toch wel fijn om niet hardnekkig vast te moeten houden aan je zorgvuldig uitgewerkte planning maar on the fly te kunnen bedenken wat je gaat doen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 18:15

Rocamor schreef:
Het wordt gezellig in de klas. En ja, ik baal ook wel als ik zo vast sta in de file en ik de andere partij moet laten weten dat ik het niet ga redden. Maar een paar jaar terug heb ik dat wel afgeleerd, toen ik knarsetandend in de file stond en er met tussenpozen 4 politiewagens, een brandweerwagen en 3 ambulances EN later een lifeliner voorbijkwamen crossen. Heb auto uitgezet en achterover gaan zitten en gedacht: Het kan wel balen zijn, maar IK ben deze kerst (was 23 December) tenminste heelhuids thuis. Wat is dan nog belangrijk.

TS, ik kon dat eerst ook niet. En nog steeds niet altijd :D. Wat gestroomlijnder zou best leuk zijn. Ik zal maar niet hier neerzetten wat mijn baas van mijn baan vond, toen hij mij een week of 2 moest vervangen door mijn vakantie :brr:

Balen mag hoor, dat hoort er toch bij?

Iedereen baalt denk ik wel eventjes wanneer iets niet gaat zoals gepland... Als je maar niet te lang daar in blijft hangen.

Ik vind het zelfs wel leuk als dingen niet helemaal gaan zoals het moet... Dan hou je tenminste wat uitdaging en variatie toch?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 18:24

Ts, ik weet niet of jullie ook kinderen krijgen maar zo ja, meld je dan hier maar even na een poos mama te zijn. Hoe meer reacties ik van je lees, vooral omdat je blijkbaar als kind al zo reageerde , verbaasd het me dat je geen andere dwangneuroses hebt ontwikkeld. Ik noem dit geen controlfreak meer maar echt iets waarvoor je beter hulp kunt gaan zoeken. Je antwoord nergens op vragen wat er gebeurt wanneer het eens niet gebeurt zoals jij wil. Gebeurt niet zeg jij dan en volgens mij ben je er ook nog trots op. Heel eerlijk, ik heb medelijden met je want je zegt gelukkig te zijn maar een keer spontaan met vriendinnen of je vriend een terrasje pakken, onverwachts lekker uit eten of naar de bios, het zit er voor jou dus niet in. Geloof me, het leven lijkt misschien leuk voor je en in zekere zin heb ik best bewondering voor. Maar toch hoop ik dat je het gigantisch dwangmatige inziet van je gedrag. Laat de boel eens de boel en kijk of de wereld om je heen in elkaar stort, ga eens een week kamperen, noem maar wat maar doe iets.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 18:30

Ts ik vind dit ook veel verder gaan dan controlfreak zijn.
Het komt op mij niet gezond over.

Ik ben wel een beetje een controlfreak.
Als we op vakantie gaan moeten op tijd dekoffers ingepakt worden.
Ik hou zelf de belangrijke papieren en paspoorten in mijn tas.

Bij afspraken ben ik er vaak 5 minuten eerder.
Ik stress niet als ik door iets onverwachts te laat op een afspraak kom.

Alle kastdeuren en laatjes moeten dicht zijn.
Komt ook omdat ik mij snel stoot en enorme blauwe plekken krijg.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 18:32

Bigone, ik lees wat je schrijft. En denk er ook zo over.

Maar wij redeneren vanuit ons referentiekader.

Wat nou als je die andere kant (die wij wel kennen) nou gewoon niet kent. Wat mis je dan?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 18:33

Rocamor schreef:

Wat nou als je die andere kant (die wij wel kennen) nou gewoon niet kent. Wat mis je dan?

Te hoge bloeddruk?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 18:36

Janine1990 schreef:
Rocamor schreef:

Te hoge bloeddruk?

Wij of de Ts? Ik krijg juist hartkloppingen van het controlerende vasthouden van ts. Maar zij geeft aan daar juist rust van te krijgen. Zij zou in onze onrustige omgeving juist weer helemaal gek worden

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 18:40

Precies dat! Word moe van iedereen met ze ongezond ik voel me er fijn bij en krijg er veel rust van! Als er wat tussen komt is dat prima het is heus niet dat mijn hele dag vol zit alleen hou ik gewoon van het zelfde doen op een dag. Ik ken iemand die van hot naar her rent en ontzettende chaos in ze hoofd heeft hele dag door dat. Ik word daar helemaaaaal nerveus van

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 18:48

Och, ik houd ook van rust in mijn hoofd en in mijn leven. Heerlijk. Ik creëer juist rust door weinig te plannen en mijn dingen te doen wanneer ik ze wil doen. Precies andersom dan jij dus.
Maar; het leven loopt soms totaal anders dan je denkt. Je kunt niet alles plannen, de wereld draait iet om jouw plannen.

Ik was laatste een middagje in de stad geweest en we reden met de auto weer naar huis. Ritje van 20 minuten, het was etenstijd, ik wilde snel naar huis. Maar helaas, we kwamen in een kettingbotsing en mijn auto werd door een ander total loss gereden. Das best poedersuiker. Heel je planning weg. En zonder auto naar huis ook nog. En dan TS?
Wat als je ineens moet improviseren want je krijgt problemen met je huis? Kapotte apparatuur? lekkage? Verstoppingen? Wat dan ts?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 18:50

Ik vind geen van beiden gezond ;)

Het komt op mij toch wel redelijk dwangmatig over.

Maar omdat ik me tamelijk flexibel moet (en wil) opstellen in mijn leven, kan ik me dus niet voorstellen dat je rust krijgt van zoveel vastgelegde dingen.