Is het het nog waard?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:40

Stel je eens 10 jaar in de toekomst voor. Denke je dat het volgende gesprek dan ooit zou kunnen plaatsvinden?

Jij: "hé Schat, weet je nog die goede oude tijd vroeger, toen jij niet van de wiet kon afblijven en nooit werk had, en mijn hele spaargeld erdoor gejaagd had om dan ook nog eens bijna wekellijks met mijn pin aan de haal te gaan om mijn geld nog eens over de bank te gooien?"
Hij: "haha ja wat was ik een loer hé. Maargoed dat ik nadat je boos geworden bent direct mezelf bij elkaar heb genomen, werk heb gezocht en we nu een gelukkig gezinnetje zijn."

Denk je dat dit mogelijk is? Filmscenario's zijn vaak nog geloofwaardiger dan dit. Zelden dat een relatie die zo bagger begitn over 10 jaar uitdraait in de beste relatie van je leven.

Hij houdt van je zeg je. Zou ik ook doen, als ik geen klop moet uitvoeren en ook nog eens leuk geld van iemand anders mag uitgeven, en waarschijnlijk ook nog iets leuks tussen de lakens heb. Dan zou ik ook zielsveel van je houden. Vraag is, houdt hij nog even zielsveel van je als hij helemaal zijn eigen sop gaar kan koken en jouw portemonnee dichtblijft?

CurlyCoat schreef:
Misschien heeft dit er ook wel een beetje mee te maken.
Ben best wel verlegen en niet zo'n feestbeest of iets, dus waar leer ik nou een leuke jongen kennen.
Verder heb ik ook niet zo veel vrienden ofzo, dus ik zal me best alleen gaan voelen als ik bij hem weg ga.

Je moet proberen te ondervinden dat je nog beter alleen op de wereld loopt dan met zo'n tamzak naast je. Het is ook niet alsof je afhankelijk bent van hem, het is omgekeerd dus dat is al mooi in je voordeel. Ik ben ook geen feestbeest en toen ik eindelijk de moed had om mijn ex te verlaten dacht ik ook is het wel verstandig, ik had hem toch tenminste en nu ben ik misschien altijd alleen.

1 woord: internetdaten :D . Enkele maanden later had ik al leuke contacten gelegd en nu ben ik supergelukkig met de beste vriend.
En ik kan alleen maar denken: als ik nooit de stap had durven zetten was ik mijn vriend nooit tegengekomen, dan zat ik nu nog steeds in een relatie met iemand waar ik niet gelukkig bij was.
Dus, elke dag dat jij nog bij je vriend bent uit angst om alleen te blijven, is weer een dag gemist waarin je misschien wel je echte maatje had kunnen vinden.

Citaat:
Soms denk ik misschien is het beter om mijn eigen plekje te vinden, een échte leuke baan te vinden, leuke vrienden maken..
Dus eigenlijk gewoon mijn eigen leven op orde te krijgen, en dan pas verder te gaan kijken naar een relatie.

Soms moet je maar eens gaan omvormen tot "heel vaak denk ik" tot "Ik ga mijn eigen plekje vinden..." :D .

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:41

isabel_94 schreef:
Hij pint 100 per week met jouw pinpas? Dan zou ik als eerste eens heel gauw je pinpas niet meer uitlenen!

Ehh? Hoezo gebruikt hij jouw pinpas?
Ga naar de bank voor een nieuwe pincode! Dit gaat toch niet zo!
Een beetje op jouw zak leven en dan ook nog eens al jouw spaargeld verspelen aan stappen en drugs?!

Ik snap eerlijk gezegd niet hoe je het zover hebt laten komen. Maar je zit er nu zover in dat je waarschijnlijk geen uitweg meer ziet. Maar dit is écht niet goed voor jou, je wordt met hem mee naar beneden getrokken. Dus nee dit is het écht niet waard.
Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:41

Makkelijk gezegd van een buitenstaander (en helemaal van mij, want ik zit ondertussen bijna 3 jaar in een soortgelijke "relatie")
Maar ik zou hier echt mee stoppen! Blijkbaar sta jij niet op één, maar ben je ondertussen wel verdomd makkelijk, want jij hebt wel geld zodat hij zijn verslaving door kan zetten...

Als je "nu al" zo twijfelt, zou ik er echt mee stoppen. Hoe gek je ook op hem bent.

miccamaaike

Re: Is het het nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:46

Weg gaan bij iemand, kan ook juist heel erg opluchten he!
Nu was mijn ex verder een fantastische kerel, maar ik was toch opgelucht toen ik de stap gezet had. Dus het hoeft echt niet zo te zijn dat je je dan alleen maar alleen en verdrietig voelt. Het geeft ook weer zoveel nieuwe mogelijkheden. Laat je daar niet door afschrikken.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:47

Je kan het beste bij hem weggaan!

Je bent niet gelukkig en dat gaat het ook niet worden met hem, laat zijn moeder hem maar eens aanpakken en hun problemen oplossen! Het is niet leuk en het helaas niet anders en hij is het echt absoluut niet waard.

Het wordt voor jou even moeilijk maar daarna ben je heel blij dat je bij hem weg bent gegaan, echt je zult er geen spijt van hebben. Zeker niet bij iemand die te lui is om te gaan werken en flink blowt, echt hij gaat niet veranderen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 18:39

Kuggur schreef:
Goof schreef:
Je zal je heel alleen gaan voelen. En verdrietig. En ellendig. En zielig.

Wow, wat een drama!
Wat weet je ervan, wie weet voelt de TS zich bevrijd. En vrolijk. En goed. En tevreden met de beslissing die luie parasiet eindelijk achter zich te hebben gelaten.

:+
Ik zou me voelen zoals jij beschrijft. Opluchting, avondje aan de wijn en verder! helemaal prima.
Maar TS geeft nu al aan dat ze bang is alleen te zijn, dus ja, zo zal ze zich dan ook echt wel gaan voelen. Noem het drama, wat jij wil, het gebeurt, in mindere of meerdere mate. Hoort erbij, kom je weer overheen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 19:15

CurlyCoat schreef:
Toch zie ik er heel erg tegenop om te vertellen mocht ik echt besluiten bij hem weg te gaan.
Ik weet dat hij wel heel veel van mij houdt en dat hij heel erg gekwetst zou zijn.
Daarbij wonen we bij zijn moeder, die op het moment een sollicitatie heeft lopen bij een bedrijf waar ze veel zal moeten vliegen.
Het was dus de bedoeling dat mijn vriend en ik in dit huis zouden blijven wonen en voor de beesten zouden zorgen, en dat zij op zoek zou gaan naar een huisje vlak bij het vliegveld.
Maar als ik weg ga, zal mijn vriend dit huis sowieso niet kunnen betalen, en dat zou dus betekenen dat mijn schoonmoeder die baan niet kan nemen, terwijl ik haar die baan echt gun!
Pff waarom breng ik mezelf toch altijd in moeilijkheden..

Ik zal inderdaad ook binnenkort eens bij mijn ouders langs gaan en dit hele verhaal vertellen (zij weten hier niets van).
En dan maar hopen dat ik daar terecht kan mocht ik de knoop doorhakken..

Ik kan natuurlijk geen oordeel over zijn gevoel geven, maar als ik bovenstaande zo lees, denk ik dat hij jouw pinpas harder gaat missen dan jou. Dit soort parasieten hebben meer aan niet-zeurende-geen-eisen-stellende-en-alles-vooral-geld-delende mensen om heb heen. En een keer uit je slof schieten heft geen zin. Ze huilen wat krokodillentranen, horen amper wat je zegt, draaien zich om met de vraag of je even je pinpas wilt aangeven, want hij wil wat gaan eten...

Mbt zijn moeder: (en Eigenlijk ook tot je vriend): laat niet hun probleem jouw probleem worden. Zijn moeder kan
1) zoonlief samen met beesten en boedel inpakken en verhuizen
2) op en neer rijden
3) zoonlief blijven sponsoren en hem in dit huis laten wonene
4) zelf een oplossing zoeken

Ik had ook een vriend die een iets ander uitgavepatroon :+ had dan ik. Hierdoor zat ik ook vaak in de problemen. ik heb uiteindelijk de knoop doorgehakt met het idee: als ik financiele problemen wil hebben, dan liever die problemen die ik zelf veroorzaak. En eenzaam in een relatie is altijd nog erger dan eenzaam in je eentje (vond ik).

amoj schreef:
Makkelijk gezegd van een buitenstaander (en helemaal van mij, want ik zit ondertussen bijna 3 jaar in een soortgelijke "relatie")
Maar ik zou hier echt mee stoppen! Blijkbaar sta jij niet op één, maar ben je ondertussen wel verdomd makkelijk, want jij hebt wel geld zodat hij zijn verslaving door kan zetten...

Als je "nu al" zo twijfelt, zou ik er echt mee stoppen. Hoe gek je ook op hem bent.

even volledige of topic, ik weet nog niet wat ik shockerender vond, het feit dat TS keer op keer op keer op keer haar zuurverdiende centjes waar ze hele leuke dingen mee kan doen kwijtspeelt aan een lammeling die wel neemt, maar niet geeft of het feit dat jij NOG steeds in die situatie zit....

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 19:52

En maak je vooral niet druk dat je alleen komt te zitten en/of zult blijven, TS! Je vindt echt wel weer iemand. En in een relatie blijven omdat je niet alleen wil zijn is een hele slechte reden. Echt, je zult je alleen veel gelukkiger voelen dan met zo iemand die alleen maar neemt maar nooit geeft. Misschien niet direct, maar als je weer objectief naar deze situatie kunt kijken over een tijdje, sla je jezelf voor je hoofd dat je niet eerder bent weggegaan.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 20:03

Meid, ik ben acht jaar getrouwd geweest met net zo'n freeloader. Ik ben financieel geruïneerd en hij kan het niet eens opbrengen om mij een bedankje te geven voor tien jaar onderhoud :')

Je gaat het niet volhouden en dat hoeft ook niet. Iemand die het niet kan opbrengen om een steentje bij te dragen houdt namelijk niet echt van je. Ze 'houden' van je in de zin dat je handig bent. Meer niet.

Lekker weg gaan en je komt vanzelf wel iemand tegen die jou de moeite waard vindt.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 20:20

Hak de knoop door meid! Kies voor jezelf. Kijk op marktplaats voor woonruimte, schrijf je in bij de woningbouw en ga. Je hebt je keus al gemaakt, niet meer twijfelen, maar voor jezelf kiezen. Het is de hoogste tijd voor geluk!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 20:25

Lees je eigen stuk nog eens en denk dat het om een bokker gaat met een loservriendje... wat zou je dan adviseren?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 20:38

Als hij zonder jou met een vriendenkring gaat stappen en blowen,van jouw geld ook nog,dan wordt het tijd voor een ernstig gesprek of dit wel de goede kant opgaat.

CurlyCoat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-17 20:16

Pfoee gister was ik er nog zo zeker van dat ik er binnenkort een punt achter zal moeten zetten.
Maar vandaag.. toch weer allemaal twijfels..

Dan zie ik hem naast me zitten en denk ik van " hij is verder wel goed voor mij", "verder is hij wel heel lief", "hij is verder een hele goede jongen, dit kan ik hem toch niet aan doen?!".
Pfoe moeilijk moeilijk moeilijk..

Vandaag voor Valentijn een kaartje gehad waar in stond dat hij zo blij is dat ik het zo lang met hem vol houdt en dat we nog heeeel lang, samen zullen blijven etc..
Ik weet ook wel dat hij dat meent, en als ik echt weg ga, zal hij daar kapot van zijn!

Ik sta gelukkig al wel een tijd ingeschreven bij de woningbouw inderdaad.
Dus mocht ik het doorzetten en niet bij mijn ouders terecht kunnen, zou ik daar hopelijk snel een huisje kunnen vinden.
En dan maar hopen dat ik dat dan kan financieren ook.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 20:28

Maar wil je dan bij hem blijven alleen omdat t anders zoveel pijn doet bij hem? Ik denk dat je eigenlijk diep van binnen je beslissibg al genomen hebt.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 20:34

Als je twijfelt, lees dan je openingspost nog eens door. Dat zegt genoeg!

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 20:35

Maar curlycoat, als je bij hem wilt blijven, zul je binnenkprt hard het gesprek moeten aangaan. En heel duidelijk zijn dat het echt anders moet. Niet mag, moet.

Het is misschien een schat van een jongen, maar in de liefde moet je vooral aan jezelf denken. Wordt je hier gelukkig van en zijn dingen in balans?

Bekijk het eens zo: hij gaat verdrietig zijn als je t nu uit maakt, maar ook hij kan dan verder. Wat heeft hij eraan om nog 2 jaar lang semi-gelukkig met jou te zijn en dan alsnog op zoek te moeten naar een ander?
Het is dan hard, maar misschien eerlijker dat jullie allebei verder kunnen.

Of je moet dat gesprek waar ik het als eerste over had gaan voeren, zodat als dat effect heeft jullie over 2 jaar nog echt gelukkig samen zijn.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 20:36

Wil je nog echt samen zijn of ben je bang voor het alleen zijn?
Ik heb ook zo lang zo gedacht en ik was bang om alleen te zijn.

"Verder is hij wel lief" zegt in mijn eigen wel genoeg eerlijk gezegd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 20:40

Zodra je zo vaak het woord "verder" moet gebruiken is er veel wat ontbreekt. Twijfel je, helemaal niet erg maar begin er dan nu mee om je bankpas bij je te houden en trek de teugels aan, eens kijken of hij je dan ook nog zo fantastisch vind. Handig zo'n partner, op Valentijnsdag even vertellen dat je zoveel van haar houd en de rest van het jaar 5000 euro pikken om te blowen enz.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 20:52

Ts, het gaat om jouw keuze, niet om wat bokt vindt.
Misschien wil je je twijfel over jullie relatie bespreken met je vriend, voordat je een keuze maakt?.

Wij kennen jullie niet. Misschien is jullie relatie inderdaad niet toekomstbestendig, misschien wel. Het gaat er- volgens mij- in een relatie om dat je gelijkwaardig en liefdevol bent voor elkaar en jezelf.
Veel wijsheid gewenst.

Corien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 20:59

Mijn advies is om hier goed met hem over te praten. Ik vind hoe het qua geld bij jullie gaat niet normaal maar het zijn wel dingen die je moet bespreken. Er een punt achter zetten zou ik doen nadat je goed gepraat hebt samen en het gesprek niet het beoogde resultaat heeft. En niet bang zijn om alleen te zijn meid, alleen zijn is niet eenzaam zijn. Succes met welke keuze je ook maakt.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 21:01

Niet alleen willen zijn is de slechtste reden om bij iemand te blijven en ook hij verdient beter dan dat.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 21:34

Wat voor goeds doet hij dan voor jou? Hij is alleen maar druk met blowen van jouw geld als ik het zo lees. Lief van hem hè? ;) Ik zou ook van je houden als je mijn levensonderhoud betaalt zonder verder te zeuren.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 21:37

Als je zo twijfelt zou ik gewoon eerst een andere pincode opvragen. Als ie dan vervelend wordt weet je waar je aan toe bent.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 22:58

antje_vip schreef:
Hij is alleen maar druk met blowen van jouw geld als ik het zo lees.

"Druk zijn met blowen" is een beetje contradiction in terminis :D .
Verder helemaal met je eens hoor.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:02

Lieve TS, alleen je verhaal gelezen en het enige wat in mij opkomt is: wegwezen of wil jij je hele leven voor deze man gaan zorgen? Als hij er nu niets van maakt, zal dat later ook niet zien. Jij en je schoonmoeder zijn veel te goed voor hem. Hij hoeft niets te betalen en gebruikt jouw pinpas om dingen voor zichzelf te kopen. Waarom zou hij dan ook maar iets moeten veranderen? Daarnaast zit hij aan de drugs. TS, er zit maar één ding op: keihard wegrennen.