Kleding'eis' bruiloft

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:14

Je kan toch gewoon even naar de Primarkt gaan en voor een paar euro iets kopen? Dat hun een thema hebben, tja het is hun feestje! *\o/* de meeste die ik spreek als ze naar een bruiloft gaan kopen ze sowieso wat nieuws

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:15

Lizzyy schreef:
Je kan toch gewoon even naar de Primarkt gaan en voor een paar euro iets kopen? Dat hun een thema hebben, tja het is hun feestje! *\o/* de meeste die ik spreek als ze naar een bruiloft gaan kopen ze sowieso wat nieuws

Ja, als je daggast bent. Niet voor een uurtje op een receptie neem ik aan :=

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 22:16

Ik heb haar laten weten dat ik vermoed dat ik niet aan de kledingwensen kan voldoen maar dat ik nog even zou kijken.
Ik heb vanavond idd een foto gemaakt van de jurk die ik heb dus ik wil morgen aan haar voorleggen of die jurk met panty en jasje voldoet.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:16

Je mag er wel een van mij lenen hoor een zwarte.
Maar de rest wat op de receptie komt zouden die ook die eisen te horen hebben gekregen?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:17

verootjoo schreef:
Lizzyy schreef:

Ja, als je daggast bent. Niet voor een uurtje op een receptie neem ik aan :=

Voor de laatste bruiloft waar ik was wel ja. Kostte me €19, 95 :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 22:17

Ik was vanmorgen bij Primark en heb idd gekeken. In alle eerlijkheid; de lange jurken en rokken die er hingen, daar wil ik serieus niet in gezien worden. Ik wil me absoluut aanpassen, maar het moet wel enigszins bij mezelf blijven.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:18

Artimes schreef:
Ik was vorig jaar uitgenodigd voor een bruiloft van vrienden van mijn vriend, avondgast.
Dresscode gala...so far so good... maar de tweede eis was dames in oranje/geel en heren in donker grijs.
Heb hier vriendelijk voor bedankt, kleur draag ik nooit en staat me niet en ik heb een lastige maat (smal en grote boezem) dus iets lenen werd hem ook niet.
Heb nog wel jurk in die kleur gepast maar voelde me dood ongelukkig.
voor mijn beste vriendin had ik het wel gedaan, maar niet voor vrienden van mijn vriend die ik alleen op verjaardagen zie.

wat een dresscode zeg. Ik zou hier geopteerd hebben voor een zwarte jurk met een geel/oranje sjaaltje over en ergens gele of oranje pumps scoren.

@TS: zou zoiets niet kunnen:
http://www.thebeautymusthaves.com/wp-co ... -pumps.jpg

https://www.google.be/search?q=jurk+met ... 9B9_2dRJoM:

Of gewoon een wel aansluitende jurk (maar geen hansworst jurk) tot onder de knie, met een pany eronder en geen té hoge hak.

Vjestagirl

Re: Kleding'eis' bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:22

die eerste is veeeeel te strak

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:23

Dat is wel het laatste waar ze blij van zal worden vrees ik :o

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 22:24

Vjestagirl schreef:

En veel te kort. Het moet dus echt lang en niet strak.
Lang als in 'op de enkels', maar bij uitzondering sowieso over de knieen.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:24

Vjestagirl schreef:

Ja inderdaad, dat gaan ze niet waarderen vrees ik

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:24

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:28

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:29

Goof schreef:
Ik heb haar laten weten dat ik vermoed dat ik niet aan de kledingwensen kan voldoen maar dat ik nog even zou kijken.
Ik heb vanavond idd een foto gemaakt van de jurk die ik heb dus ik wil morgen aan haar voorleggen of die jurk met panty en jasje voldoet.

Dat is slim! Hopelijk kan/mag het.

Als jullie ongeveer hetzelfde postuur hebgen, dan kun je misschien een set kkeding van haar lenen? Dan zijn alle partijen blij en blijft over dat het enige is wat jij hoeft te doen twee uurtjes voor je gevoel voor aap lopen.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:30

Goof schreef:
Ik was vanmorgen bij Primark en heb idd gekeken. In alle eerlijkheid; de lange jurken en rokken die er hingen, daar wil ik serieus niet in gezien worden. Ik wil me absoluut aanpassen, maar het moet wel enigszins bij mezelf blijven.

Daar was ik al bang voor. Het is al niet echt het ideale seizoen, en in het goedkope segment was ik al bang dat je op vreselijke kledingstukken uit zou komen. Lastig hoor. Ik denk dat je het zo heel goed hebt gedaan, een voorstel van kleding laten zien. Dan is de keus aan haar. Is het niet goed genoeg, vriendelijk bedanken en haar een hele fijne dag wensen..

Draagt ze op haar werk ook zulke kleding trouwens?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 22:31

Hilli schreef:
Goof schreef:

Dat is slim! Hopelijk kan/mag het.

Als jullie ongeveer hetzelfde postuur hebgen, dan kun je misschien een set kkeding van haar lenen? Dan zijn alle partijen blij en blijft over dat het enige is wat jij hoeft te doen twee uurtjes voor je gevoel voor aap lopen.

Ik begreep van een andere collega die ook uitgenodigd is, hetzelfde probleem heeft en dit vandaag heeft besproken dat zij idd had aangeboden om een kledingset van haar uit te lenen aan me.
Ik voel me hier niet prettig bij. Nogmaals omdat dat echt aan mezelf voorbij gaat en ook omdat alle gasten weten dat het haar kleding is dan. Vind ik vreemd.

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:32

Ik zou wel kijken of ik iets zou kunnen vinden wat ik erna ook nog kan dragen of iets lenen van iemand. Die zwarte jurk hierboven is zo gek toch nog niet. Ik snap wel dat ze het vraagt wij wouden ook heel graag een kleding eis instellen maar dan meer in de trant van mannen moeten iets van een bepaalde kleur en de vrouwen. Maar we waren er te laat mee. Het is hun dag en dan moeten ze ook echt doen wat ze zelf graag willen. Opzich lijkt het me niet zo moeilijk om aan deze eis te voldoen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 22:34

zorro schreef:
Draagt ze op haar werk ook zulke kleding trouwens?

Ja. Ze ziet er altijd keurig uit hoor. Maar voor mij toch een ver van mijn bed show.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:34

Ik draag alleen broeken geen jurken dus ik zou zeker niet gaan voor alleen een receptie. Als daggast moet het al een heel close iemand zijn

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:34

Oké. Maar concreet wil je niets lenen, je wilt niets kopen, maar je wilt ook niet thuisblijven... Ik geloof dat die 3 dingen niet samen gaan

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:35

x_Jeanine_x schreef:
Ik verkoop ook Tupperware, heel ander iets, maar ook een party gehad bij hele gelovige mensen indd lange rok etc. En kreeg de tip om minstens een rok tot de knie aan te trekken, vestje met 3/4de mouw en ik was binnen. Goed verkocht.
de ouderen allemaal rokken tot de enkel en mijn leeftijd 15+ tm 24 super korte rokjes :+

Ik zou het denk ik wel gewoon doen!

jij verdient erop, ts niet. ik zou het niet doen. of ik moet gratis of voor minder als 5 euro bij de kringloop wat kunnen vinden, maar meer ook niet voor iets wat ik anders nooit meer ga dragen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 22:37

Vjestagirl schreef:
Oké. Maar concreet wil je niets lenen, je wilt niets kopen, maar je wilt ook niet thuisblijven... Ik geloof dat die 3 dingen niet samen gaan

:+
Lenen en kopen wil ik idd niet om redenen die ik eerder noemde.
Ik wil me aanpassen uiteraard en wil echt een net jurkje aantrekken, ik wil er alleen geen nieuwe jurk voor kopen.
Ik heb iets wat mijns inziens net en voldoende bedekkend is. Ik leg dit morgen aan haar voor.
Als het niet voldoende is zeg ik af.

Overigens vroeg ik niet perse om tips, maar was ik gewoon heel erg benieuwd hoe anderen hiermee om zouden gaan.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:39

Ik snap het probleem eigenlijk niet hoor. Je koopt iets voor een paar tientjes of je leent wat van iemand. Dat je het zelf dan niet prachtig vindt, vind ik er niet echt toe doen.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:40

Nou, een paar tientjes voor een receptie vind ik nog te veel.. Zeker ook nog wel de bedoeling een envelop achter te laten én een outfit voor een collega? Zou hier een flinke hap uit mijn budget zijn en dus niet over voor de receptie van een collega.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:40

Nou ik zou wel weer Jan Zeikstraal zijn, maar ik ga niet naar een bruiloft als verwacht wordt dat ik me in een of andere hobbezak hijs waar ik me niet happy in voel. :D
Natuurlijk respecteer je kledingwensen, maar wel een beetje redelijk..