De jarige ken ik, anders was ik vast niet uitgenodigd. Dus die een zoen geven kan ik dan wel aan. Maar zijn/haar buurman, collega, de baby van het achternichtje, etc: weet ik veel waar ze allemaal aan hebben gezeten?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik feliciteer de jarige en zijn vriendin en een algemene zwaai als er al mensen zitten denk ik. Scheelt dat ik met 2 andere bokkers erheen ga...verder ken ik die familie niet dus misschien stel ik mij wel voor maar ga echt niet iedereen langs...
Maar dat doe ik dus niet meer...
misschien komt het door de Franse invloed maar het geeft mij de kriebels haha
Selka schreef:Ik zie het probleem echt niet. Ik ga toch altijd een rondje maken om hoi te zeggen, wel zo vriendelijk toch?
De mensen die het niet doen: gaan jullie dan ook alleen bij je vaste groepje staan en meng je niet met anderen? Dat soort mensen vind ik altijd erg bijzonder.
Juist gezellig om met tante ook eens wat woorden te wisselen nadat er gefeliciteerd is.
Wat ik wel raar vind is het zoenen van de mannen onderling. Ik kan daar maar niet aan wennenmisschien komt het door de Franse invloed maar het geeft mij de kriebels haha
ravellie schreef:Tigra_ schreef:Hier niet iedereen.
Meestal de jarige eventueel de partner(gefeliciteerd met je man/vrouw) en als het kleine kinderen zijn de ouders weleens maar de verder familie niet. Lijkt me wat overdreven. Is bij de mensen die iedereen feliciteren dan alleen familie of zitten daar ook eventuele buren/vrienden en kennissen bij? Dat lijkt me wat apart om die ook allemaal te feliciteren met hun buurman/vrouw of vriend/vriendin.
snap niet wat er zo bijzonder is aan iemand een hand te geven
Jelleee schreef:Ik moet dan altijd aan dit plaatje denken![]()
[ [url=m/AGqhOu.jpg]Afbeelding[/url] ]
. Ik zwaai verder even naar de hele kamer en meer niet. Er is altijd wel iemand die nét iets heeft gegeten waar ik allergisch voor ben en dan loop ik de hele avond met rode vlekken en bulten op m'n wangen. Thanks, but no thanks. 
Dreamybol schreef:Eileen, dat vraag ik me ook af van die nieuwsjaarszoenen op het werk enzo. Ken verschillende mensen die gewoon de eerste week van januari vrij nemen om dat te voorkomen. Wat is er mis met zeggen 'joh, ik houd niet van zoenen, maar gelukkig nieuwjaar!'? Maar tradities zijn lastig te doorbreken, dat blijkt maar weer..
Ik heb dit vroeger vaak zat gezegd, dan kreeg ik antwoorden als "ik heb heus niets hoor" "ik heb me vanmorgen nog gewassen" en vervolgens zoenen ze me, tégen míjn persoonlijke wens in, alsnog. krimpenaar schreef:Is inderdaad iets Nederlands volgens mij, m'n Duitse klasgenoot vind het maar raar dat we dat doen
Magrathea schreef:Ja ik werd een tijd terug bij m'n vorige vriend nog erg raar aangekeken dat ik dit niet deedNu was dat ook echt een boerenhol maar goed. Ik doe het echt niet, vind het zo'n onzin. Hooguit ouders feliciteren met hun kinderen, of partners, maar de rest... Nuh