Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Celine_Famke schreef:Sterkte TS! Wat enorm naar....
Het gebeurd wel vaak vind ik. Zelf reis ik elke dag van Alkmaar naar Amsterdam en weer terug. Ik hoor sowieso op ACS bijna elke dag wel dat er ergens in het land een aanrijding is met een persoon. En op mijn route komt het ook ontzettend vaak voor, vooral rond Heiloo... Heb afgelopen weken vaak gehad dat er treinen uitvielen en ik lastig naar huis kon (of niet weg kon).
Laatst had ik echt geluk.. Ik had een trein later dan normaal en in eerste instantie baalde ik daarvan. Maar uiteindelijk kon ik van geluk spreken: de trein die voor onze trein reed (en ik eigenlijk had willen nemen) had een persoon aangereden. Onze trein kwam daardoor stil te staan in the middle of nowhere en we gingen uiteindelijk achteruit terug naar het laatste station.
In deze trein zat dichtbij mij ook een meisje die echt heel asociaal bezig was, ik heb mij geel en groen geërgerd. We stonden dus stil in het weiland ergens en zij belde iemand op. En ze zei dat er 'weer eens' iemand voor de trein gesprongen was dus dat ze later kwam en moest regelen hoe en wat. Ze zei: 'kunnen ze zoiets niet lekker ergens anders doen?' en: 'laat ze lekker op een andere manier zelfmoord plegen.' Het klonk zo ontzettend asociaal en naar. Natuurlijk is het rot dat je vertraging heb en dat het vaker gebeurd. En haar gedachten waren ergens ook wel een heel klein beetje waar. Maar kom op: dat zeg je toch niet zo? Direct na zo een incident? Denk aan de nabestaanden... Ik vond het echt heel naar.
rox_en_wilvy schreef:Werk zelf nu bijna 5 jaar rij het spoor, veiligheid en service. Gelukkig zelf nog geen dode springers gehad! Wel al verschillende keren mensen uit het spoor gehaald die er een eind aan wilden maken. En 1 keer iemand die voor de trein sprong voor m'n neus maar de trein stond optijd stil en alleen omdat ie geen kaartje had![]()
Overigens zijn een hoop mensen weinig begripvol als een springer de reden van de vertraging is.
SandravdB schreef:Gelukkig nooit mee gemaakt dat ik in trein zat toen het gebeurde maar wel heel dierbare vriendin eraan verloren die voor trein gesprongen is, dat is nu twee jaar geleden en nu ik dit lees breken de tranen weer uit.
RaafSmits schreef:@ No_No; Nee, er was geen nazorg en eigenlijk verbaast me dat wel. Men is heel zorgvuldig met passagiers in de trein en bij de evacuatie, maar eenmaal aangekomen op een doorgangslocatie gaat iedereen weer in de massa op.
Anoniem schreef:RaafSmits schreef:@ No_No; Nee, er was geen nazorg en eigenlijk verbaast me dat wel. Men is heel zorgvuldig met passagiers in de trein en bij de evacuatie, maar eenmaal aangekomen op een doorgangslocatie gaat iedereen weer in de massa op.
Voor nazorg kun je bellen met 0307515155 zij kunnen je eventueel in contact brengen met de afdeling Nazorg van NS