Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
tengeltje11 schreef:zoals ik al zei,ook al is het betalingsbewijs echt en krijg je het,nog kan je niet zeker zijn dat je je geld krijgt.
banktoestanden liggen nu stil.
heb ik 5 euro op mijn rekening en ik maak een betaling van 1000 euro,dan krijg ik een betalingsbewijs,maar gaat die betaling,maandag,bij opengaan van de banken,gewoon niet door,want ik heb niet genoeg geld op mijn rekening.
dus sowieso niet op afgaan,kan je zuur oplopen!
tengeltje11 schreef:zoals ik al zei,ook al is het betalingsbewijs echt en krijg je het,nog kan je niet zeker zijn dat je je geld krijgt.
banktoestanden liggen nu stil.
heb ik 5 euro op mijn rekening en ik maak een betaling van 1000 euro,dan krijg ik een betalingsbewijs,maar gaat die betaling,maandag,bij opengaan van de banken,gewoon niet door,want ik heb niet genoeg geld op mijn rekening.
dus sowieso niet op afgaan,kan je zuur oplopen!
dan kan je gewoon tot je limiet van rood staan gaan Alwiene schreef:Weet je wat ik vooral vreemd vind? Dat ze zomaar het bedrag nóg een keer overschrijven terwijl het eerste volgens hen al een betalingsbewijs was. Ik bedoel als ik 1/3e paard overmaak en iemand zegt me daarna doodleuk dat mijn overschrijving niet klopt dan schiet ik compleet in de stress en ga ik het niet doodleuk nogmaals overmaken?
Alwiene schreef:@Dorus, maar als je een foutmelding krijgt en je gaat daarna toch een 'betalingsbewijs' verzenden is er sowieso al iets niet in de haak toch?
Dorus schreef:Ik werk op de crediteuren afdeling van een internationaal bedrijf en wij maken wekelijks internationale betalingen. Overigens duurt dit echt geen 2 à 3 dagen. Wat wij met valutadatum donderdag overschrijven kan de ontvangende partij veelal in de loop van de donderdag op hun internetbankieren zien staan en anders uiterlijk vrijdag op hun bankafschrift.
Granoek schreef:Ik volg wel, ben benieuwd hoe het afloopt!
Ik maak ook regelmatig overschrijvingen van BE naar NL en moet gewoon de bank er bij zetten in de IBAN, dus RABO en ook hier worden er automatisch hoofdletters van gemaakt. Het 'betalingsbewijs' ziet er niet professioneel uit maar is wel echt of goed nagemaakt (qua opmaak). Ik zit bij dezelfde bank en het ziet er hetzelfde uit.
Verder, als ik op vrijdag overschrijf is het er soms zaterdag al en anders maandag ten laatste, meer tijd heeft het hier nooit nodig gehad. Je krijgt inderdaad geen 'betalingsbewijs' (eigenlijk gewoon voor jezelf een overzicht van je betaling) als je het bedrag nog niet verzonden hebt.
Goed dat je gewacht hebt, ben benieuwd of het er nog op komt.
Kinke schreef:Dorus schreef:Misschien hebben ze dat 'betaalbewijs' al verzonden aan TS alvorens op verzend te drukken? Het is een heel raar verhaal, dat is een ding dat zeker is.
Maar het initiatief van de melding dat het nummer niet klopt lag toch bij de TS, of heb ik het verkeerd begrepen?
Jennyj01 schreef:TS hoe ben je aan deze kopers gekomen? En zijn ze zelf langs geweest om het paard te zien/proberen?
Granoek schreef:Het kan wel inderdaad, maar ik doe het dan altijd via mijn telefoon en maak dan een screenshot waar ook het uur enzo bovenaan op staat, zodat ze zien dat het via telefoon is gedaan. Dat is altijd al wat moeilijker om te bewerken.
Echter als koper vind ik het niet meer dan normaal dat ik het bestelde item pas krijg als het geld op de rekening staat. Dat ze het toch nog eens hebben overgeschreven kan ook zijn omdat ze slechts 1/3 moesten betalen. Moest het dan toch zo zijn dat het dubbel werd overgemaakt, gingen zij er waarschijnlijk van uit dat dat van het nog cash te betalen bedrag werd afgeteld.
Ik heb mijn paarden gekocht in Engeland en twee keer bij dezelfde fokker. Zelfs de eerste keer heeft de man het paard al op transport gezet voor mijn bedrag op zijn rekening had kunnen staan, dat vond ik raar! Op dat moment fijn natuurlijk, anders was hij nog een week later bij mij geweest. Maar wel raar.
Bij de tweede had ik het de dag dat ik terug kwam uit Engeland meteen overgemaakt en het transport gebeurde pas de volgende donderdag, dus toen was het waarschijnlijk wel al op zijn rekening. Het transport enzo was wel gewoon allemaal al geregeld.
Het was een superaardige man, maar ik zou zelf nooit zoveel vertrouwen kunnen hebben in iemand die ik niet ken.
Vumana89 schreef:Ik ben benieuwd ts... hoop dat het goed komt en je het geld ontvangt.. maar het klinkt een beetje apart..
Paspoort schreef:Voor nu staat de afspraak ( mits het geld gestort wordt) dinsdag afleveren in België.
Staat dinsdag het geld niet op de rekening zien we er zelf vanaf, en mocht dan woensdag toch nog geld op de rekening staan ineens, boeken we dit netjes terug.
Maar ik heb er een hard hoofd in hoor, ze hebben wel nog aantal keren gebeld En gemaild waarom het paard vandaag niet kwam.
Morgen kunnen hun niet, en dan moest het maandag voor15 u, maar ook ik moet gewoon werken dus dinsdag op zijn vroegst.
Blijft nog even spannend haha