Geld overmaken van buitenland naar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

Re: Geld overmaken van buitenland naar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 23:03

zoals ik al zei,ook al is het betalingsbewijs echt en krijg je het,nog kan je niet zeker zijn dat je je geld krijgt.

banktoestanden liggen nu stil.

heb ik 5 euro op mijn rekening en ik maak een betaling van 1000 euro,dan krijg ik een betalingsbewijs,maar gaat die betaling,maandag,bij opengaan van de banken,gewoon niet door,want ik heb niet genoeg geld op mijn rekening.

dus sowieso niet op afgaan,kan je zuur oplopen!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 23:47

Rex_Rolfo schreef:
De naam is Bokt, James Bokt :D

:)) :)) _/-\o_

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 23:53

tengeltje11 schreef:
zoals ik al zei,ook al is het betalingsbewijs echt en krijg je het,nog kan je niet zeker zijn dat je je geld krijgt.

heb ik 5 euro op mijn rekening en ik maak een betaling van 1000 euro,dan krijg ik een betalingsbewijs,maar gaat die betaling,maandag,bij opengaan van de banken,gewoon niet door,want ik heb niet genoeg geld op mijn rekening.

Ik kan echt niet meer overschrijven dan dat ik op mijn rekening heb.
Ook niet als de banken stilliggen.
Want je schrijft op dat moment wel het geld weg van je rekening en wordt maandag doorgestort (met de datum van de echte overschrijving).

Paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 23:54

tengeltje11 schreef:

Wist niet dat het kon met Belgisch rekening, mijn Rabobank rekening kan dat niet als er onvoldoende saldo staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 23:56

Als je rood kan staan kan je ook meer overmaken :j dan kan je gewoon tot je limiet van rood staan gaan

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 11:00

toch hier ervaring met betalingsbewijs zonder ook maar 1 euro te hebben gezien.

dus neen,het is niet betrouwbaar,enkel een betalingsbewijs!

Paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-17 11:44

Paard staat nog veilig op stal,
Moest het heel vroeg laten weten hoelaat ik er zou zijn. En heb ze zelf ook nog niet gehoord. Zegt mij ergens ook genoeg :p

Maar wie weet, wonderen zijn de wereld niet uit. We wachten dus rustig maandag af of het op de rekening staat.

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 14:48

Bij mij duurt een overboeking naar het buitenland vaak 2 tot 3 werkdagen.. Dus als het er morgen niet op staat wil dat niet meteen wat zeggen.

Vind die bewijzen ook absoluut niet geloofwaardig, als je een beetje handig bent met knippen en plakken dan ziet het er zo uit, en als zij vaker in NL paarden kopen weten ze ook wel hoe de overboekingen gaan naar NL.
Heel vreemd verhaal..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 14:54

Jans schreef:
Als je rood kan staan kan je ook meer overmaken :j dan kan je gewoon tot je limiet van rood staan gaan

Maar dan wordt het gewoon over geschreven als de banken weer open gaan, dus dan is er geen probleem.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 15:58

idd,hier duurt het 2-3 werkdagen alvoor een betaling vanuit nl op de rekening(in be) staat.
dus ook al staat het er maandag niet op,het zou wel nog kunnen aankomen,als het toch eerlijk en correcte mensen zijn.

Paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 00:52

Voor nu staat de afspraak ( mits het geld gestort wordt) dinsdag afleveren in België.
Staat dinsdag het geld niet op de rekening zien we er zelf vanaf, en mocht dan woensdag toch nog geld op de rekening staan ineens, boeken we dit netjes terug.

Maar ik heb er een hard hoofd in hoor, ze hebben wel nog aantal keren gebeld En gemaild waarom het paard vandaag niet kwam.
Morgen kunnen hun niet, en dan moest het maandag voor15 u, maar ook ik moet gewoon werken dus dinsdag op zijn vroegst.

Blijft nog even spannend haha

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 01:36

Alwiene schreef:
Weet je wat ik vooral vreemd vind? Dat ze zomaar het bedrag nóg een keer overschrijven terwijl het eerste volgens hen al een betalingsbewijs was. Ik bedoel als ik 1/3e paard overmaak en iemand zegt me daarna doodleuk dat mijn overschrijving niet klopt dan schiet ik compleet in de stress en ga ik het niet doodleuk nogmaals overmaken?

Dat dacht ik in eerste instantie ook, maar toen ik er nog eens mijn gedachten over liet gaan kon ik dat wel verklaren. De eerste kan namelijk nooit goed gaan, omdat het IBAN nummer onvolledig is. Ze zullen bij het verzenden dus een foutmelding hebben gehad. Maar, dan is dit sowieso geen officieel betaalbewijs. Die kan namelijk pas gegenereerd worden als de betaling door de bank geaccepteerd is.

Ik werk op de crediteuren afdeling van een internationaal bedrijf en wij maken wekelijks internationale betalingen. Overigens duurt dit echt geen 2 à 3 dagen. Wat wij met valutadatum donderdag overschrijven kan de ontvangende partij veelal in de loop van de donderdag op hun internetbankieren zien staan en anders uiterlijk vrijdag op hun bankafschrift.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 01:40

@Dorus, maar als je een foutmelding krijgt en je gaat daarna toch een 'betalingsbewijs' verzenden is er sowieso al iets niet in de haak toch? :=

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 08:21

Alwiene schreef:
@Dorus, maar als je een foutmelding krijgt en je gaat daarna toch een 'betalingsbewijs' verzenden is er sowieso al iets niet in de haak toch? :=

Misschien hebben ze dat 'betaalbewijs' al verzonden aan TS alvorens op verzend te drukken? Het is een heel raar verhaal, dat is een ding dat zeker is.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 09:39

TS hoe ben je aan deze kopers gekomen? En zijn ze zelf langs geweest om het paard te zien/proberen?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 10:14

Dorus schreef:
Misschien hebben ze dat 'betaalbewijs' al verzonden aan TS alvorens op verzend te drukken? Het is een heel raar verhaal, dat is een ding dat zeker is.

Maar het initiatief van de melding dat het nummer niet klopt lag toch bij de TS, of heb ik het verkeerd begrepen?

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 10:26

Dorus schreef:
Ik werk op de crediteuren afdeling van een internationaal bedrijf en wij maken wekelijks internationale betalingen. Overigens duurt dit echt geen 2 à 3 dagen. Wat wij met valutadatum donderdag overschrijven kan de ontvangende partij veelal in de loop van de donderdag op hun internetbankieren zien staan en anders uiterlijk vrijdag op hun bankafschrift.

Het is mijn ervaring dat dit erg wisselt van land tot land en van bank tot bank. Van mijn Franse bank naar mijn Nederlandse bank gaat sneller dan omgekeerd.....

Het is overigens sterk verbeterd sinds de invoering van SEPA. En binnen de SEPA landen in het enige dat je nodig hebt het IBAN en horen er geen kosten inrekening gebracht te worden (bij gebruik van e-banking).

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:00

Ik volg wel, ben benieuwd hoe het afloopt!

Ik maak ook regelmatig overschrijvingen van BE naar NL en moet gewoon de bank er bij zetten in de IBAN, dus RABO en ook hier worden er automatisch hoofdletters van gemaakt. Het 'betalingsbewijs' ziet er niet professioneel uit maar is wel echt of goed nagemaakt (qua opmaak). Ik zit bij dezelfde bank en het ziet er hetzelfde uit.

Verder, als ik op vrijdag overschrijf is het er soms zaterdag al en anders maandag ten laatste, meer tijd heeft het hier nooit nodig gehad. Je krijgt inderdaad geen 'betalingsbewijs' (eigenlijk gewoon voor jezelf een overzicht van je betaling) als je het bedrag nog niet verzonden hebt.

Goed dat je gewacht hebt, ben benieuwd of het er nog op komt.

Paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 11:15

Granoek schreef:
Ik volg wel, ben benieuwd hoe het afloopt!

Ik maak ook regelmatig overschrijvingen van BE naar NL en moet gewoon de bank er bij zetten in de IBAN, dus RABO en ook hier worden er automatisch hoofdletters van gemaakt. Het 'betalingsbewijs' ziet er niet professioneel uit maar is wel echt of goed nagemaakt (qua opmaak). Ik zit bij dezelfde bank en het ziet er hetzelfde uit.

Verder, als ik op vrijdag overschrijf is het er soms zaterdag al en anders maandag ten laatste, meer tijd heeft het hier nooit nodig gehad. Je krijgt inderdaad geen 'betalingsbewijs' (eigenlijk gewoon voor jezelf een overzicht van je betaling) als je het bedrag nog niet verzonden hebt.

Goed dat je gewacht hebt, ben benieuwd of het er nog op komt.

Mmm het kan dus wel dat het echt is, als het er zelfde uitziet.
We doen dit vaker zo maar toen ze plots voor de tweede keer zelf spontaan ging overmaken omdat ik aankaarten dat het rekeningnummer onjuist stond dacht ik even van " Huh als mij dat overkomt ben ik gelijk in paniek omdat het toch over een groot bedrag gaat"

Dat van België naar Nederland altijd paar dagen duurt weet ik en dat is opzich prima, want een eigen overmaking, kan je nooit meer terugboeken.
Normaal ben ik ook gewend dat als mensen geld overmaken ze een foto maken van hun beeldscherm en de overboeking laten zien, en bij hun kreeg ik het te zien via papiertje. Dat zijn dingen die ik niet gewend ben :D

Kinke schreef:
Dorus schreef:

Maar het initiatief van de melding dat het nummer niet klopt lag toch bij de TS, of heb ik het verkeerd begrepen?

Dat klopt, ik kaarten zelf aan dat rekening nummer onjuist stond.

Jennyj01 schreef:
TS hoe ben je aan deze kopers gekomen? En zijn ze zelf langs geweest om het paard te zien/proberen?

Via mijn advertentie op fb, waar mijn nummer werd gevraagd.
Door de afstand zijn ze niet komen kijken, wat wij niet erg vinden. Maar wel altijd 1/3 aanbetaald moet worden eerst alvorens wij rijden om het paard af te leveren.

Dit doen wij vaker zo, en nooit problemen mee gehad. Maar dat blijft vaak alleen in Nederland zo, dit is onze eerste buitenlandse klant.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:22

Het kan wel inderdaad, maar ik doe het dan altijd via mijn telefoon en maak dan een screenshot waar ook het uur enzo bovenaan op staat, zodat ze zien dat het via telefoon is gedaan. Dat is altijd al wat moeilijker om te bewerken.
Echter als koper vind ik het niet meer dan normaal dat ik het bestelde item pas krijg als het geld op de rekening staat. Dat ze het toch nog eens hebben overgeschreven kan ook zijn omdat ze slechts 1/3 moesten betalen. Moest het dan toch zo zijn dat het dubbel werd overgemaakt, gingen zij er waarschijnlijk van uit dat dat van het nog cash te betalen bedrag werd afgeteld.

Ik heb mijn paarden gekocht in Engeland en twee keer bij dezelfde fokker. Zelfs de eerste keer heeft de man het paard al op transport gezet voor mijn bedrag op zijn rekening had kunnen staan, dat vond ik raar! Op dat moment fijn natuurlijk, anders was hij nog een week later bij mij geweest. Maar wel raar.

Bij de tweede had ik het de dag dat ik terug kwam uit Engeland meteen overgemaakt en het transport gebeurde pas de volgende donderdag, dus toen was het waarschijnlijk wel al op zijn rekening. Het transport enzo was wel gewoon allemaal al geregeld.

Het was een superaardige man, maar ik zou zelf nooit zoveel vertrouwen kunnen hebben in iemand die ik niet ken.

Paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 12:36

Granoek schreef:
Het kan wel inderdaad, maar ik doe het dan altijd via mijn telefoon en maak dan een screenshot waar ook het uur enzo bovenaan op staat, zodat ze zien dat het via telefoon is gedaan. Dat is altijd al wat moeilijker om te bewerken.
Echter als koper vind ik het niet meer dan normaal dat ik het bestelde item pas krijg als het geld op de rekening staat. Dat ze het toch nog eens hebben overgeschreven kan ook zijn omdat ze slechts 1/3 moesten betalen. Moest het dan toch zo zijn dat het dubbel werd overgemaakt, gingen zij er waarschijnlijk van uit dat dat van het nog cash te betalen bedrag werd afgeteld.

Ik heb mijn paarden gekocht in Engeland en twee keer bij dezelfde fokker. Zelfs de eerste keer heeft de man het paard al op transport gezet voor mijn bedrag op zijn rekening had kunnen staan, dat vond ik raar! Op dat moment fijn natuurlijk, anders was hij nog een week later bij mij geweest. Maar wel raar.

Bij de tweede had ik het de dag dat ik terug kwam uit Engeland meteen overgemaakt en het transport gebeurde pas de volgende donderdag, dus toen was het waarschijnlijk wel al op zijn rekening. Het transport enzo was wel gewoon allemaal al geregeld.

Het was een superaardige man, maar ik zou zelf nooit zoveel vertrouwen kunnen hebben in iemand die ik niet ken.

Mocht dat inderdaad het geval zijn dat het dubbel op de rekening komt, dan word dit inderdaad verminderd met cash.

Wat een vertrouwen van die man! Ik ben toch altijd een beetje huiverig voor, vandaar m'n geopende topic.

Ik Heb ze niet meer gehoord vsndaag op m'n vraag hoelaat dinsdag uitkomt dat het paard mogelijk bezorgd word als het geld op de rekening staat. Normaal zijn ze erg vlot en bellen ze vaak. Vandaag dus niet, blijft spannend!

Nummer trouwens ook gegoogle en komt nergens omhoog negatief of positief. Adres is ook kloppend.

Ben benieuwd morgen, dat word vaak de bank checken :+

Paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 10:55

Blijft spannend, nog geen geld op de rekening. Nu is het nog vroeg.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 10:58

Ik ben benieuwd ts... hoop dat het goed komt en je het geld ontvangt.. maar het klinkt een beetje apart..

Paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 11:01

Vumana89 schreef:
Ik ben benieuwd ts... hoop dat het goed komt en je het geld ontvangt.. maar het klinkt een beetje apart..

Dat klopt, wij zijn ook rete benieuwd. }>
Kreeg gister nog een berichtje dat ze nog een pony gezien hebben bij ons, en deze evt ook willen, daar zouden ze straks over bellen.

Maar eerst geld over de brug, dan de dieren }>

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 11:12

Paspoort schreef:
Voor nu staat de afspraak ( mits het geld gestort wordt) dinsdag afleveren in België.
Staat dinsdag het geld niet op de rekening zien we er zelf vanaf, en mocht dan woensdag toch nog geld op de rekening staan ineens, boeken we dit netjes terug.

Maar ik heb er een hard hoofd in hoor, ze hebben wel nog aantal keren gebeld En gemaild waarom het paard vandaag niet kwam.
Morgen kunnen hun niet, en dan moest het maandag voor15 u, maar ook ik moet gewoon werken dus dinsdag op zijn vroegst.

Blijft nog even spannend haha

Zefls tussen 2 verschillende belgische banken onderling kan het tot 2 dagen duren. Je bent echt wel wat snel met denken dat ze niet willen betalen. Maak gewoon een afspraak voor de zaterdag. Dan hebben de banken gewoon de tijd om het te verwerken. Hier worden trouwens in het weekend geen bankverrichtingen gemaakt. Dat zal pas vandaag of zelfs maar vanavond verwerkt worden.