Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
troi schreef:Debbie00 schreef:One, two, Freddy's coming for you.
Three, four, Better lock your door
Five, six, grab a crucifix.
Seven, eight, Gonna stay up late.
Nine, ten, Never sleep again....
Vreselijk! Nachtmerrie werk, nog steeds hahaha

flinke nachtmerries van gehad! Maar toen was ik wel 12 ofzo. Verder nog jurassic park (of hoe je dat schrijft) als klein kind ook hele erge nachtmerries van gehad, mn moeder werd opgegeten door een dinosaurus.
ik krijg er snel gekke dromen over haha. Nessa schreef:Nachtmerries heb ik vrijwel nooit. Vroeger wel eens, maar nooit van een film.
Een film die ik wel super eng vond: jurassic park.
Ik durfde niet te gaan slapen, bang dat de raptor mijn slaapkamer binnen kwam. Die kon immers deuren open maken
Verder kijk ik eigenlijk geen enge films. Houd ik niet van. Dan durf ik niet eens meer naar de wc
Moet je namelijk eerst van de nachtmerries over die film af zien te komen.
bijna alle films en series die genoemd worden vind ik geweldig
Ayasha schreef:Herinner me de titel niet meer maar het is een stadje waar er om bovennatuurlijke redenen 10 of 12 kinderen geboren worden, helft meisjes, helft jongens. Allen blond, grijze/blauwe ogen (meen ik) en ze blijken later in de film ook bovennatuurlijke gaves te hebben. Ze zijn bovendien niet erg menslievend. Ik herinner me het beeld dat ze in een rij per twee (steeds jongen-meisje) lopen. In grijze outfitjes dacht ik. Een van de kinderen laat haar moeder mbv haar gaven haar hand in kokend water steken bv...
xxCYNNxx schreef:Er is 1 film die me nachtmerries heeft bezorgd..wat zeg ik; durfde de eerste nachten niet eens te slapen zelfs....was dan ook nog veeeeeeeel te jong om die film te zien; zal zo 9 a 10 jaar oud zijn geweest.
Mijn herinneringen van die film zijn zelfs zo slecht en angstwekkend dat ik zelfs nu anno 2017 ( ik weet sinds ong een jaar ofzo weer wat de titel is dankzij een topic hier op bokt ) hem nog steeds niet terug durf te kijken; de angst zit nog erg diep zeg maar![]()
En dat is Cannibal Holocaust....echt een gruwelijke, gruwelijke film...eigenlijk is gruwelijk nog te zacht uitgedrukt.
1 voordeel heeft die film wel gehad; geen enkele film heeft die angst weten te overtreffen....films die ik daarvoor nog eng vond, waren ineens een lachertje.
Worden een aantal titels genoemd hier die zeker zeer onaangenaam zijn en die me wel nog narillingen bezorgden, maar geen nachtmerries...zoals mirrors bv; steengoede film, maar idd geen aangename film. Alien heeft me ook letterlijk op het puntje van mn stoel gebracht en vond ik zeker de eerste keren eng (heb die onderhand wel 80 keer gezien...geweldige films, vooral alien en aliens, hoewel op zn eigen manier alien 3 ook zeker zn charme heeft).
Maar ik raad niemand aan om Cannibal holocaust te gaan kijken om voortaan horror te kunnen kijken zonder nachtmerriesMoet je namelijk eerst van de nachtmerries over die film af zien te komen.
Neemt overigens niet weg dat er ook films zijn die ik niet kan aanzien....geen nachtmerries enzo hoor, maar gewoon niet verder kunnen kijken; hostel is er zo eentje...die heb ik afgezet; martelen is niet zo mijn ding zeg maar...en al helemaal niet zo goed als de gehele film...of nou ja; van wat ik gezien heb dan; na ong 45 min dacht ik; waarom martel ik mezelf door deze martelfilm verder te kijken ( ja pun was intended) en besloot gewoon te doen waar die vervloekte stop knop op de afstandsbediening voor dient; de dvd stopzetten.........moet zeggen; dat was wel een opluchting zeg

Toen was ik 8 ofzo. Doodeng zo'n eng beest tussen mn knuffels