Enge film creëert nachtmerrie's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 23:30

IT in de tweede van de mavo op school gezien.. Was nog geen zestien denk eerder veertien hooguit.

Durf nog niet lang waterputten in stoepranden als het regent en heb jaren het douche putje eng gevonden of zelfs de wc.. En openbare douche ruimtes gemeden als ik alleen was.

Heb toen periode met vrienden horror s gekeken wrong turn texas chianti messenger en dat soort horror en Chucky en scream. Allemaal minder erg dan IT.

Saw en dat soort kijk ik echt niet
Laatst bijgewerkt door Christiene op 02-02-17 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

__Amber__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 23:32

Sowieso never ending story inderdaad! :')
En the cabin.... gaat over kanibalen brrr. Eigenlijk een hele slechte film maar durfde tijden niet in de ramen te kijken als het donker was, bang zo'n kannibaal te zien :Y)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 23:32

The Conjuring en Paranormal Activity 1.

Conjuring zorgt alleen al voor rillingen doordat de film begint met 'gebaseerd op een waargebeurd verhaal' en Paranormal Activity 1 omdat het constant op één punt gefilmd is, dus je staart je gewoon blind op die kamer en dan gaat die deur ook bewegen uit zichzelf :')

Conjuring in de bios gezien en dat vond ik echt eng. Nooit opnieuw gezien. Sinister wel laatst en vond hem de tweede keer al 25x minder eng!

Tortilla

Re: Enge film creëert nachtmerrie's

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 23:40

Met The Conjuring 2 heb ik mijn horrorfilm-angst overwonnen, heerlijk een horrorfilm met een happy ending.

Ik was wat jong toen ik scary movie keek, sindsdien altijd ontzettend onder de indruk van dat meisje met dat zwarte haar.. De nacht daarop gedroomd dat ze in de deuropening van mijn slaapkamer stond. Twee seconden later stond ze natuurlijk ineens een meter dichterbij. De rest van de nacht niet meer geslapen.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 23:42

Weet niet meer hoe de titel heet, is bijna 30 jaar geleden :=
volgens mij was het een groep jongeren die afzonderlijk van elkaar telkens gingen liften en dan natuurlijk net bij de verkeerde in de auto stappen.
slapeloze nacht van gehad, was denk ik een jaar of acht toen ik was logeren bij de kids van mijn peetoom en peettante. die zijn een stuk ouder dan ik en dachten dat dat wel kon :x
%)

daarna nooit meer last van gehad, ik ben te nuchter voor zo'n films, denk nu meestal, wauw, die is goed gesminckt, of let op, je weet toch dat die daar staat. zucht, heb je het script niet gelezen doos _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 23:48

Phormicola en jolene: idd! Ik dacht idd dat ie van Stephen king was maar wist het niet meer zeker. :D
Die ogen van die kinderen ook :oo

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 00:01

troi schreef:
Debbie00 schreef:
One, two, Freddy's coming for you.

Three, four, Better lock your door

Five, six, grab a crucifix.

Seven, eight, Gonna stay up late.

Nine, ten, Never sleep again....

Vreselijk! Nachtmerrie werk, nog steeds hahaha

Deze dus, de eerste horror film die ik keek. Ik heb dagen bij m'n broertje op de kamer geslapen :')

Net als bij ghost ship. Die keek ik op jonge leeftijd in het donker. Die was doodeng en ik sliep wederom dagen bij m'n broertje. Na mirrors had ik zeer veel problemen met spiegels :')

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 00:01

Ik las hier al the babadook en daar heb ik ook echt last van gehad. Terwijl ik heel wat enge en spannende films heb gekeken.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 00:03

De eerste film van harry potter :') flinke nachtmerries van gehad! Maar toen was ik wel 12 ofzo. Verder nog jurassic park (of hoe je dat schrijft) als klein kind ook hele erge nachtmerries van gehad, mn moeder werd opgegeten door een dinosaurus.

Inmiddels kijk ik geen enge films meer :') ik krijg er snel gekke dromen over haha.
Laatst bijgewerkt door Britt_Sisi op 03-02-17 00:15, in het totaal 1 keer bewerkt

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 00:11

Nessa schreef:
Nachtmerries heb ik vrijwel nooit. Vroeger wel eens, maar nooit van een film.

Een film die ik wel super eng vond: jurassic park.
Ik durfde niet te gaan slapen, bang dat de raptor mijn slaapkamer binnen kwam. Die kon immers deuren open maken

Verder kijk ik eigenlijk geen enge films. Houd ik niet van. Dan durf ik niet eens meer naar de wc :')

Ik ben dus niet de enige! Inmiddels niet bang meer, maar acht jaar geleden (toen was ik acht, jonge bakker hier!) heb ik ze voor het eerst gezien. Durfde ze zonder problemen te kijken maar ik was daarna zo bang dat ik midden in de nacht dat ratelend gegrom, een blinkend geel oog en lange tanden voor mijn raam kreeg. Bang dat er raptors onder mijn hoogslaper zaten....

Edit: ik ben dan wel dol op horrors. Net Oujiabord film gekeken (zo even uit mijn hoofd geen idee welke).
Sinister, the conjouring, dat soort horrors vind ik echt de beste en de leukste!

Splice is trouwens wel een horror waar ik echt rillingen van krijg, het is ook zo'n apart verhaal. :')

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 01:05

The exorcist.

Later nog eens teruggekeken en toen leek het allemaal zo nep :')

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 01:35

Er is 1 film die me nachtmerries heeft bezorgd..wat zeg ik; durfde de eerste nachten niet eens te slapen zelfs....was dan ook nog veeeeeeeel te jong om die film te zien; zal zo 9 a 10 jaar oud zijn geweest.
Mijn herinneringen van die film zijn zelfs zo slecht en angstwekkend dat ik zelfs nu anno 2017 ( ik weet sinds ong een jaar ofzo weer wat de titel is dankzij een topic hier op bokt ) hem nog steeds niet terug durf te kijken; de angst zit nog erg diep zeg maar :o
En dat is Cannibal Holocaust....echt een gruwelijke, gruwelijke film...eigenlijk is gruwelijk nog te zacht uitgedrukt.

1 voordeel heeft die film wel gehad; geen enkele film heeft die angst weten te overtreffen....films die ik daarvoor nog eng vond, waren ineens een lachertje.
Worden een aantal titels genoemd hier die zeker zeer onaangenaam zijn en die me wel nog narillingen bezorgden, maar geen nachtmerries...zoals mirrors bv; steengoede film, maar idd geen aangename film. Alien heeft me ook letterlijk op het puntje van mn stoel gebracht en vond ik zeker de eerste keren eng (heb die onderhand wel 80 keer gezien...geweldige films, vooral alien en aliens, hoewel op zn eigen manier alien 3 ook zeker zn charme heeft).

Maar ik raad niemand aan om Cannibal holocaust te gaan kijken om voortaan horror te kunnen kijken zonder nachtmerries :P Moet je namelijk eerst van de nachtmerries over die film af zien te komen.

Neemt overigens niet weg dat er ook films zijn die ik niet kan aanzien....geen nachtmerries enzo hoor, maar gewoon niet verder kunnen kijken; hostel is er zo eentje...die heb ik afgezet; martelen is niet zo mijn ding zeg maar...en al helemaal niet zo goed als de gehele film...of nou ja; van wat ik gezien heb dan; na ong 45 min dacht ik; waarom martel ik mezelf door deze martelfilm verder te kijken ( ja pun was intended) en besloot gewoon te doen waar die vervloekte stop knop op de afstandsbediening voor dient; de dvd stopzetten.........moet zeggen; dat was wel een opluchting zeg
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 03-02-17 01:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 01:37

Ik was vroeger zwaaar onder de indruk van the Final Destanation...brrr rillingen lopen over mn rug als ik al denk aan die achtbaan scene.
Verder heb ik rond mn 16e geprobeerd door het eerste seizoen van Supernatural te komen, vond het zo eng dat ik maar weer gestopt ben. In oktober nog een x geprobeerd inmiddels ben ik bij en verslaafd. Verder vond ik seizoen 4 en 5 Van teen wolf redelijk spannend en na 3 episodes van criminal minds moet ie echt uit anders durf k niet meer naar buiten om mn hond te laten plassen. Ben bij geen enkele film of serie niet gecharmeerd van schrikmomenten...

...im such a chicken :')

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 01:45

eigenlijk zit ik helemaal in het verkeerde topic :D bijna alle films en series die genoemd worden vind ik geweldig :D

maar oke; een aantal zijn wel films die je een onaangenaam gevoel geven :)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 01:50

Ayasha schreef:
Herinner me de titel niet meer maar het is een stadje waar er om bovennatuurlijke redenen 10 of 12 kinderen geboren worden, helft meisjes, helft jongens. Allen blond, grijze/blauwe ogen (meen ik) en ze blijken later in de film ook bovennatuurlijke gaves te hebben. Ze zijn bovendien niet erg menslievend. Ik herinner me het beeld dat ze in een rij per twee (steeds jongen-meisje) lopen. In grijze outfitjes dacht ik. Een van de kinderen laat haar moeder mbv haar gaven haar hand in kokend water steken bv...

Ik weet welke je bedoeld....is een oude zwart wit film van...en die jij bedoeld zal de remake zijn uit ik dacht de jaren 90...is zeker NIET children of the corn....maar kan helaas zelf zo ook niet op de titel komen...is idd wel een creepy film, vooral die kinderen zijn erg creepy.
Overigens geldt dat ook voor de kinderen uit Children of the corn hoor, daar niet van, maar dat is niet de film die Ayasha bedoeld

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 02:08

Snorlex schreef:
The exorcist.

Later nog eens teruggekeken en toen leek het allemaal zo nep :')

Mijn moeder heeft de allereerste gezien. Die durft m nog steeds niet weer te zien :')

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 03:03

Jeepers creepers, ooit gezien met een slaapfeestje, heb toen dus niet geslapen :+
Goede horrorfilms kan ik best waarderen, niet die saw films ofzo, maar [rec] bijvoorbeeld vond ik een goede film, erg spannend zonder te vies te worden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 08:15

xxCYNNxx schreef:
Er is 1 film die me nachtmerries heeft bezorgd..wat zeg ik; durfde de eerste nachten niet eens te slapen zelfs....was dan ook nog veeeeeeeel te jong om die film te zien; zal zo 9 a 10 jaar oud zijn geweest.
Mijn herinneringen van die film zijn zelfs zo slecht en angstwekkend dat ik zelfs nu anno 2017 ( ik weet sinds ong een jaar ofzo weer wat de titel is dankzij een topic hier op bokt ) hem nog steeds niet terug durf te kijken; de angst zit nog erg diep zeg maar :o
En dat is Cannibal Holocaust....echt een gruwelijke, gruwelijke film...eigenlijk is gruwelijk nog te zacht uitgedrukt.

1 voordeel heeft die film wel gehad; geen enkele film heeft die angst weten te overtreffen....films die ik daarvoor nog eng vond, waren ineens een lachertje.
Worden een aantal titels genoemd hier die zeker zeer onaangenaam zijn en die me wel nog narillingen bezorgden, maar geen nachtmerries...zoals mirrors bv; steengoede film, maar idd geen aangename film. Alien heeft me ook letterlijk op het puntje van mn stoel gebracht en vond ik zeker de eerste keren eng (heb die onderhand wel 80 keer gezien...geweldige films, vooral alien en aliens, hoewel op zn eigen manier alien 3 ook zeker zn charme heeft).

Maar ik raad niemand aan om Cannibal holocaust te gaan kijken om voortaan horror te kunnen kijken zonder nachtmerries :P Moet je namelijk eerst van de nachtmerries over die film af zien te komen.

Neemt overigens niet weg dat er ook films zijn die ik niet kan aanzien....geen nachtmerries enzo hoor, maar gewoon niet verder kunnen kijken; hostel is er zo eentje...die heb ik afgezet; martelen is niet zo mijn ding zeg maar...en al helemaal niet zo goed als de gehele film...of nou ja; van wat ik gezien heb dan; na ong 45 min dacht ik; waarom martel ik mezelf door deze martelfilm verder te kijken ( ja pun was intended) en besloot gewoon te doen waar die vervloekte stop knop op de afstandsbediening voor dient; de dvd stopzetten.........moet zeggen; dat was wel een opluchting zeg

Die heb ik ook gezien en ik heb er serieus jarenlang nachtmerries van gehad. Ik heb er vreselijk last van gehad. Ik heb hem toen expres jaren later nog een keer gekeken en toen pas hielden mijn nachtmerries op.
Vreselijk.

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 08:33

The fourth kind...wel een ufo/alien-thriller is dat.
En It idd...met die clown...ik was ook super jong dat ik hm keek hoor...9 jaar ofzo?

Dat vind ik nog steeds een enge film

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 09:11

Maar cannibal holocaust heb je neem ik aan ook niet gekeken toen je nog kind was :P? Dat valt echt onder de afschuwelijke horrors.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 09:38

Haha Jeepers Creepers en daarn gingen we het weiland in in het donker :')

Mijn eerste horrorfilm was Freddy vs Jason (Nightmare on Elm
street) maar heb horrorfilms eigenlijk nooit eng gevonden. Een spannende thriller kan me wel wat nerveus maken!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 09:39

Candyman vond ik ook eng.
Vijf keer Candyman in een badkamerspiegel zeggen, en dan na de vijfde keer zou het licht uit gaan en een man met een haak uit de spiegel komen :=

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 09:40

Vroeger was dat Jurassic Park :')

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 09:42

ET :+ Toen was ik 8 ofzo. Doodeng zo'n eng beest tussen mn knuffels :P

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 09:43

Maar er stond ook op de videohoes dat de eerste Jurassic Park voor alle leeftijden was, mijn jongere broertje durfde toen een week niet alleen naar de wc omdat ie bang was daar een t-rex tegen te komen :')