Kinderangsten: wat zat er onder jullie bed?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:37

Oke ik heb echt iets heel sufs vergeleken met de andere.
Ik had een heel eng konijn onder mijn bed/in de kast.
Maar ook zo dat ik mijn kamer niet meer in durfde.
Toen is mijn moeder op een gegeven moment mijn kamer in gestormt en heeft heel hard geroepen, En nu weg wezen, ik stuur je naar tante... ga die maar lastig vallen. En ik met mijn kinderlijke onschuld geloofde dat natuurlijk. Ma was nog wel zo slim om mijn tante te bellen dat ze de konijn naar hun had gestuurd voor het geval ik er naar zou vragen... Wat ik natuurlijk deed haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:37

Spook, maar dan echt zo'n laken met een zwarte ronde mond en ogen :x

Angst is ook nooit helemaal verdwenen.. heb mn bed dichtgetimmerd aan de onderkant :+ met als hoofdreden de kat dat die er niet onder kon, maar het kwam mij stiekem goed uit :') en dan ben je 28

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:40

Jans schreef:
Spook, maar dan echt zo'n laken met een zwarte ronde mond en ogen :x

Angst is ook nooit helemaal verdwenen.. heb mn bed dichtgetimmerd aan de onderkant :+ met als hoofdreden de kat dat die er niet onder kon, maar het kwam mij stiekem goed uit :') en dan ben je 28

_O- _O- _O- _O-
Ik ben al lang blij om te lezen dat ik niet de enige ben waarbij die angst nooit helemaal over gegaan is. _O- _O- :')
Niet blij dat jullie ook nog steeds een beetje bang zijn maar wel dat ik dan blijkbaar niet totaal abnormaal ben. _O-

Ik kan het bed hier niet dicht timmeren ^)
Denk dat mijn man me ook voor gek verklaart dan. :=
Maar als er een nieuw bed komt ga ik er wel op aan sturen om eentje te kopen dat dicht is tot op de vloer onder het mom van "Onder zo'n bed poetsen is een crime!" :')

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:42

Heb je even?

Vuur! Met stip op 1. Maar dat zit natuurlijk niet onder je bed.

Eerst waren het spoken onder mijn halfhoogslaper: Dat was 1 keer eng, toen ging Papa ze wegjagen en dat was vooral heel grappig dus zaten er spontaan elke avond spoken :)
Daarna heb ik een paar keer heel realistisch gedroomd over een jachtluipaard met rode ogen die mij heel stil stond aan te kijken. (ik krijg nog steeds de kriebels als ik daaraan denk..)
Daarna heb ik gedroomd over spookspinnen (jaja :') ) Die wonen in lange slijmerige slierten die aan het plafond hangen, en als je eronder door loopt dan komen ze uit met een heel eng spook geluid.

Later had ik andere gordijnen en daar zaten altijd leeuwen in/achter, als ik zou gaan slapen dan zouden ze me opeten. En ongeveer rond dezelfde tijd durfde ik niet in het donker naar de wc, want dan ging er een zeehond aan mijn billen likken :+
Sowieso waren wc's doodeng, als kleuter heb ik echt heel vaak in mijn broek geplast omdat ik niet naar de wc durfde. Later heb ik dit opgelost door bijna niet te drinken en dan alleen thuis te gaan.
(Gelukkig ben ik hier over ;) )

En nog later zaten er moordenaars onder de trap. Misschien is het toch niet zo handig om CSI te kijken als je 10 bent :')

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:42

Ik was bang voor krabben en kreeften onder mijn bed, leeuwen op de gang en inbrekers die met een ladder bij mijn raam kwamen. Maar voor dat laatste had ik altijd een oplossing want als ze op de ladder stonden zou ik de ladder gewoon omduwen.. niet dat er ooit iemand in gaat breken met een ladder maarja, ik heb vaak genoeg stiekem door het kiertje van mijn rolgordijnen gekeken of er echt niemand was..

Jorex

Re: Kinderangsten: wat zat er onder jullie bed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:01

Dinosauriërs kwamen altijd terug in mijn dromen en ook de politie was heel erg eng, net als sinterklaas. Mijn vader moest altijd de krokodil onder mijn bed voeren. Ik heb nu een hoogslaper en kan dus onder mijn bed zien dus dat scheelt.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:02

Onder m'n bed leefde niks volgens mij, niet dat ik me kan herinneren in elk geval. Ik was wel panisch voor ramen in het donker. Dat je binnen dan licht aan hebt, in het donkere raam kijkt en dan opeens een gezicht ziet. Kan ik me nog steeds wel gek mee maken trouwens..

En haaien. Vroeger teveel enge haaienfilms gezien en die angst is ook nooit over gegaan. Ik weet nog dat als ik als kind in het zwembad zwom, ik naar de bodem keek en me dan voorstelde dat die bodem opeens open schoof en er haaien uit kwamen.
Zwembaden durf ik inmiddels wel in, maar in de zee ben ik nog altijd panisch.
(M'n ex heeft zich anderhalf jaar geleden bescheurd in Kroatië. Ik moest en zou in de zee zwemmen, heerlijk warm water en prachtig helder. Dat heeft 2 minuten geduurd... Door de wolken in de lucht zag ik schaduwen op de bodem en ik vloog er net zo hard weer uit. := )

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:11

Ook geen enge dingen onder het bed, maar onder het bad :D

Ja in mijn beleving zat onder het bad een grote diepe put en ik was als de dood dat het bad (of de douche) af zou breken en daar dan in zou vallen.
Mijn ouders hebben me 1000 keer kunnen uitleggen dat er geen put onder zat alleen een leiding, maar dat ging er bij mij niet in om de een of andere manier.

Overigens ging zwemmen later ook niet, waar ik kon staan vond ik het prima en kende ik de schoolslag ook netjes.
Maar op het moment dat ik niet meer kan staan dan worden het paniek slagen en zink ik :)

Ik denk dat ik in mijn vorige leven verdronken ben <<) :?

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:14

Ik had vroeger een hoogslaper met een trapje om in en uit bed te gaan. Maar dit trapje gebruikte ik overigens niet om uit bed te gaan (ik sprong uit mijn bed zonder het trapje aan te raken). Ik was namelijk bang dat er mensen onder mijn bed zaten die mijn enkels zouden vastgrijpen als ik op het trappetje ging staan :') En heel eerlijk, ik heb nu een gewoon bed maar nog steeds spring ik er ver genoeg uit en ga ik niet te lang met mijn voeten naast mijn bed staan als het donker is

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:21

Ik was nooit bang voor dingen onder mijn bed. Ik was altijd bang voor dingen die mijn kamer op kwamen lopen als ik sliep, dus ik had een weerwolf onder mijn bed die ervoor zorgde dat de monsters niet mijn kamer binnen kwamen :')

En toen zag ik een film waarin een man met een haak een boel mensen vermoordde en scheet ik 7 kleuren voor alles wat snachts in en rond mijn bed was :p (Bedankt neefjes..)

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:32

De boeven van Bassie en Adriaan. Ik droomde altijd dat ze mij en mijn familie verticaal doormidden zaagsel en dan weer omgekeerd aan elkaar vast maakt. Dus had je een been naast je oor. Ik heb Bassie en Adriaan dan ook nooit leuk gevonden.

En toen ik klein was de Gremlins gezien. Ze kwamen 's nachts overal vandaan, achter de kast, onder mijn bureau. En ik sliep met een beer in bed maar begon toen heel hard te gillen omdat ik dacht dat het ook een Gremlin was.

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:33

Ik was nog iets te jong toen ik met mijn vader een oorlogsfilm meekeek, maandenlang iedere nacht gedroomd dat ik midden in WWII zat, en niet durven slapen omdat ik bang was dat in mijn slaap tanks het land binnen zouden vallen.

Oh, en dan was er die enge klokhuis aflevering over vampiers :x Ik heb heel lang op mijn rug of met de dekens stijf over mijn nek (en vooral het raam dicht) geslapen, want daar zouden ze bijten...

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:38

mala26 schreef:
Oke ik heb echt iets heel sufs vergeleken met de andere.
Ik had een heel eng konijn onder mijn bed/in de kast.
Maar ook zo dat ik mijn kamer niet meer in durfde.
Toen is mijn moeder op een gegeven moment mijn kamer in gestormt en heeft heel hard geroepen, En nu weg wezen, ik stuur je naar tante... ga die maar lastig vallen. En ik met mijn kinderlijke onschuld geloofde dat natuurlijk. Ma was nog wel zo slim om mijn tante te bellen dat ze de konijn naar hun had gestuurd voor het geval ik er naar zou vragen... Wat ik natuurlijk deed haha

Haha, zo gek is dat niet. Mijn broertje had last van een haasje dat handen en snorren ( := ) afhakte. Kwam waarschijnlijk door een paashaas-knuffel die even naast zijn bed heeft gestaan.

Ikzelf had last van wolven. Onder mijn bed en in de wc, waar ze natuurlijk in mijn billen zouden bijten. Het was zo erg dat ik in de dierentuin niet langs de wolven wilde. In de dierentuin in Amersfoort zaten ze in de buurt van de olifanten, en omdat ik er niet langs durfde moesten we steeds rond het hele olifantenverblijf lopen. :roll:
Als ik er achteraf zo over nadenk snap ik eigenlijk wel dat ik niet langs die wolf durfde. Het was een eenzame wolf in een hok dat toen al (30 jaar geleden) zwaar verouderd was. Echt nog een donkere vierkante kooi met spijlen. Die wolf ijsbeerde daarin constant als een gek heen en weer. Ik kan me best voorstellen dat ik daar bad vibes van kreeg.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:41

Roodvos schreef:
gerpiegorp schreef:
Dat als ik voor mn bed stond dat een hand dan mn voet pakte :=

Dat overkwam mij in het echt :oo . Dat was mijn broer die grappig was en me bij de enkel greep en mijn naam fluisterde..... 8)7
Heb al gillend een sprong gemaakt die goed was voor een olympisch record.

Zo'n grapjas van een broer had ik ook... net iets anders, hij had zich in de kast verstopt en dat was met zo'n draaiknopje dus toen mijn licht uit was en mama naar beneden, zwaaide hij die deur open met enge spookgeluiden erbij. Ik ben er bijna in gebleven en mijn bureautje tegen die kast gezet (waren van die inbouwkasten tussen twee kamers in, kon precies netjes).

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:49

Bij mij waren het dino's. Jurassic park kijken als 4 jarige was geen goed idee als je nog in je platvoet en zijn vriendjes fase zit.
Mijn plastic dino's moesten ook op wacht staan om mij te beschermen.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:51

Ik weet niet meer of het monster onder mijn bed vroeger echt een uiterlijk had. Volgensmij was het gewoon een eng iets maar kon het er steeds anders uit zien of had ik er helemaal geen beeld bij.

Ik heb wel toen ik een jaar of 13 was de film the ring gezien. Dat had ik echt nooit moeten doen. Dat meisje heeft heel lang boven me in de douche gestaan als ik m'n ogen dicht had om m'n haar uit te spoelen, achter m'n bed, buiten in het donker etc.
Laatst bijgewerkt door _suus19_ op 02-02-17 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:52

Chucky .. die enge pop :x stiekem nog steeds bang voor _O-

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:58

Bij mij waren het krokodillen onder het bed. Ook altijd armen en benen binnenboord en helemaal ingestopt anders worden ze er af gebeten.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:58

Er zat niks onder mijn bed, in de kast of waar dan ook. Ik was wel bang ik het donker, maar niet voor iets concreets. En ja, ik was extra bang nadat ik iets engs op tv had gezien, maar nog steeds niet voor datgene wat ik gezien had.

Op mijn zevende had ik al dezelfde angsten als mijn moeder: brand en inbrekers. Ik ben wel saai zo te lezen....

Edit: Ik bedenk me nu ineens: toen ik op kamers woonde, had ik vaag het idee dat er 's nachts een spook op de wc zou zitten. Da's mijn fantasie: een spook dat zit te sch**ten. Als kind nooit last van gehad, maar als twintiger... erg hè. Natuurlijk ging ik gewoon, maar ik kan niet helemaal uitsluiten dat ik ooit het licht op de gang heb aangedaan...
Laatst bijgewerkt door musiqolog op 02-02-17 14:12, in het totaal 3 keer bewerkt

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:59

Slangen onder mijn bed :')

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 14:03

Verschillende mensen toch met de clichématige krokodil onder het bed. Er zijn ook kinderen die dat juist willen, althans volgens dit heerlijk absurde liedje:

"Mijn moeder zegt: 'Waar moet zo'n beest dan slapen?'
Maar ik maak wel een plekkie onder bed."

Doe er je voordeel mee, dames!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 14:07

Wij hebben een gigantische spiegel in de badkamer en ik ben altijd bang om iets anders te zien dan mijn spiegelbeeld.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 14:07

Ik had 's nachts altijd een eng zwart figuur voor mijn slaapkamerraam zweven, met brandende rode ogen. Durfde nooit zelf de gordijnen open - of dicht te doen als het buiten donker was, hij kon immers zó ineens voor mijn raam verschijnen.

En Chucky inderdaad. Die leefde onder mijn bed. Als ik 's avonds in bed lag durfde ik niet te slapen, omdat ik ingespannen aan het luisteren was of ik zijn voetstapjes niet door de kamer hoorde trippelen.

Oh! en een angst die ik nog steeds heb: als het heel stil is ben ik als de dood dat er iemand plotseling in mijn oor schreeuwt. Heeft echt bijna fobie-achtige vormen. Ik heb zelfs een slaaphouding ontwikkeld waarbij mijn hoofd volledig onder de dekens zit (oren en kruin bedekt) maar ik toch nog met mond en neus naar buiten steek zodat ik frisse lucht kan ademen.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 14:10

Onder mijn bed zat een weerwolf (thanks mam, voor die 'leuke' toneelvoorstelling :') ). Vervelende was dat ik een hoogslaper had met zo'n tentje eronder, dus hij kon er ook nog echt onder zitten qua ruimte en verstopplek in mijn beleving %)

Ik had trouwens een hoogslaper met een glijbaan om eruit te gaan, die gebruikte ik echter ook graag om erin te klimmen, want dan kon hij me niet bij de enkels grijpen :j
Laatst bijgewerkt door mooney op 02-02-17 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 14:11

Danique schreef:
Wij hebben een gigantische spiegel in de badkamer en ik ben altijd bang om iets anders te zien dan mijn spiegelbeeld.

Dit heb ik ook, vroeger heel erg gehad en nu bij spiegels (zoals de badkamer, wc, kledingkamer waar we een spiegel op de kledingkast hebben) voel ik me niet op mijn gemak. Ik keek vroeger altijd Het Huis Anubis waarbij het veel over geesten ging die verschenen in spiegels of op de tv en daardoor ben ik toen heel bang geworden. En daar nu dus nog steeds wel een beetje last van