Eerste auto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nirvana_

Re: Eerste auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 00:25

Mijn eerste auto was een rode Suzuki Alto uit 2003. Ongeveer een ton op de teller, gekocht voor 1700 bij een dealer. Super auto'tje! Mankeerde nooit iets aan en heb er echt veel plezier mee gehad. Overigens ook zonder stuurbekrachtiging, airco, elektrische ramen.... Hoe minder erop zit, hoe minder er stuk kan gaan, toch? :')

Maar ik kon tegen 'slachtprijs' de auto van mijn vader overnemen, een Daihatsu Cuore. Net iets nieuwer, en net wat meer ruimte voorin (en veeel minder achterin := ). Mijn Alto heb ik dus niet meer, maar heb er heerlijk mee rondgereden!

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 00:39

Nissan Micra! Ik heb een 2005 model met airco, elektrische voorramen, automatische vergrendeling en stuurbekrachtiging. Gekocht met 104.000 op de teller voor €2900, vond ik zelf een mooie prijs met die km's! En ik scheur er heerlijk mee rond en heb laatst mijn kruiwagen er nog in gegooid :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 00:41

Susuki Wagon? :) Dingen kosten niks, zijn zuinig, goedkoop en er past ongelofelijk veel in. Ze zijn niet heel mooi, maar echt heel degelijk.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 00:57

Ik heb m hier nog niet voorbij zien komen, maar mijn eerste auto is een Twingo :D

Al 20 jaar oud, maar toen ik m kocht nog geen ton op de teller. Geen stuurbekrachtiging, maar als er eenmaal beweging in zit dan merk je daar niks van. Best zuinig en verassend ruim van binnen :D
Hij kwam afgelopen maand ook met gemak door de APK. Echt een fijn autootje, en ik heb er maar 800 euro voor betaald. Ik heb dan ook wel de meest basic uitvoering, zonder airco, airbags of elektrische ramen, maar goed :o

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 00:18

Ik heb een leuke Daihatsu YRV gezien uit 2001 met 105.000 op de teller (met onder andere airco en stuurbekrachtiging erop). Prijs is 2950. Mijn budget is eigenlijk 2500, is het realistisch om voor 2750 (contant?) mee te nemen en dan proberen mee te krijgen?
Laatst bijgewerkt door LesleyxLinn op 05-02-17 00:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 00:27

Ik heb sinds kort een Peugeot 206 met 110 000 op de teller van Nog geen 10 jaar oud. Gekocht voor 2500 euro. Alle luxe zit erop: climat control, automatische verlichting en wissers, goede zittingen, goede audio.
Hiervoor had ik een fiat Punto evo. Geweldige auto maar koste me ook drie keer zo veel. Helaas total loss gereden. Paar micra's gehad maar allemaal zonder airco en dat wil ik echt niet meer

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 00:38

Ik heb een nissan pixo, die is groter dan de auto's die je noemde maar is ook zeer zuinig, goed te doen qua aanschafprijs, en goedkoop in de wegenbelasting. Had die van mij gekocht toen die 2 jaar oud was met 12.000 op de teller. Nu 3 jaar verder met 140.000(ik rij wat af) en ook is die meegeweest naar Zwitserland en Italië. Volgens mij betaalde ik 6300.maar dan dus met heel weinig km en nog heel jong. Als mensen mee rijden zijn ze vaak ook verrast qua ruimte.
Oja mn auto heeft dan ook nog airco en Electrische ramen en deuren.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 12:42

@ Moonsparkle, volgens mijn zijn dat redelijk nieuwe auto's? Ik zie er maar een paar en die zijn rond de 4.000, dus voor mij echt niet te doen qua aanschafprijs.

Ik zou mijn vraag ook nog even herhalen. Ik heb een leuke Daihatsu YRV gezien uit 2001 met 105.000 op de teller (met onder andere airco en stuurbekrachtiging erop). Prijs is 2950. Mijn budget is eigenlijk 2500, is het realistisch om 2750 (contant?) mee te nemen en dan proberen mee te krijgen? Het bedrijf zit verder niet bij mij in de buurt, dus ik heb verder niks aan onderhoudsbeurten etc. Dus ik wil hem voor die prijs zo meenemen.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 12:57

Ik rij in een toyota yaris uit 1999. 5 jaar geleden bij de toyota dealer gekocht voor onder de 3000 euro. Had toen 170.000 op de teller staan. Geen roest enkel wat parkeerdeukjes. Ze zijn er dus wel voor onder de 3000. Zeker nu dit model alweer ouder is.
Auto heeft nu bijna 260.000 op de teller. Loopt nog als een tierelier. Is vorig jaar nog mee geweest naar kroatie. Trok de nieuwe auto's eruit in de bergen..
Qua onderhoud mag ik ook niet klagen. Een heerlijk autotje!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 13:01

Mijn eerste auto was een rode mini cooper waar ik stapelverliefd op was. Lang lang lang gespaard en toen ik 18 was gekocht. Heel fijn geweest qua onderhoud. Hij had ook geen airco en ik heb die eigenlijk nooit gemist.
Ik heb hem weg moeten doen toen ik op 21-jarige leeftijd in de zaak van mijn ouders ging werken en we een bedrijfsauto kregen (interessant qua inbreng lease). Dit was met een oudere auto niet interessant omdat er toen net die nieuwe wetten hier kwamen mbt vervuiling.
Ondertussen heb ik terug een rode mini cooper gekocht, exact hetzelfde als de oude, maar dan nieuw model omdat die op de zaak kon. Oude liefde is nooit over gegaan :+

Ik heb heel lang ook met de twingo van mijn oma gereden, superleuke auto en hij bolt nog steeds als een klokje, is ondertussen bijna 20 jaar oud!

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 13:14

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 16:53

Ik heb zelf een Nissan Almera uit 2005 maar die valt niet helemaal in de categorie klein en zuinig. Is een wat grotere auto en echt zuinig kan ik hem niet noemen, maar wel een heel fijn ding voor maar iets boven je prijsklasse.
Opel Corsa vind ik echt heerlijke auto's, echt racemonstertjes zijn dat. Als de Almera op is (duurt nog wel even gok ik) ga ik daar in ieder geval zeker naar kijken.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 17:05

Ik heb een peugeot 206 uit 2000 heb hem 7 jaar maar niks als elende ermee haast elk jaar wel iets duurs kapot eraan, voor mij nooit meer een franse auto. Mijn zwager heeft een toyota yaris en die heeft nog nooit problemen ermee gehad en heeft hem al 6 jaar. Ik ben nu zelf aan het sparen voor een suzuki swift van ong 10 jaar oud.