100 days No buy challenge

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 14:03

Michelle77 schreef:
Het is maar net wat voor regels je er zelf aan verbindt vind ik. Je kunt het zo streng maken als je zelf wilt.

Voor mij tellen dingen als boodschappen, toiletartikelen, lessen, wedstrijden, osteopaat etc niet mee.
Maar even kibbeling halen omdat ik daar trek in heb wel. Net als nieuwe rijkleding, harnachement, make up, steentjes om frontriemen te maken, hebbedingetjes voor in huis, gewone kleding, accessoires etc wel.

Daar ligt voor mij echt een flinke uitdaging... En is echt wel 'winst' te behalen.

En mocht er iets kapot gaan, wat ik wel nodig heb/gebruik, dan tel ik dat niet mee.

Maar aangezien ik net 2 nieuwe rijbroeken, truien heb, reserve hoofdstellen/onderdelen, meerdere frontriemen, nieuwe keukenmachine, 2 mooie cake/taart borden van Blond, deze Winter 4 paar schoenen, kleding etc zal ik niet snel zonder zitten...

Enige waar ik echt over zit te dubben is een laptoptas (maar dan een hippe, mooie leren) laptop van school/werk gekregen, maar wil m wel veilig vervoeren...

Leuke en goede tip Charlie!

Lastige is dat ik 1/2 jarig ben haha

Zo wil ik het ook doen idd! Het gaat mij om de onnodige dingen.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:01

I'm in !! Hier ook iemand die van Vente Exclusive een mok opgestuurd krijgt met "gold member" erop, en die overal op het wereldwijde web bestookt wordt met banners van Sarenza en Zalando, die alle chauffeurs van pakjesfirma's bij naam kent, en zichzelf een echte ervaringsdeskundige op het vlak van webshops kan noemen. Mijn dressing puilt uit, mijn keukenvloer ligt bezaaid met duur hondenspeelgoed en ik heb mijn tackbox (ja : box, geen kast !!) al moeten uitbreiden naar een deel van het voerkot + de koffer van mijn wagen.
Ik heb een banner in mijn telefoon gezet die mij elke dag herinnert aan de "100 days no buy challenge", en ik ben zeker dat het mijn bankrekening enorm zal ten goede komen.
Mijn man zei zelfs grappend : ze zullen je opbellen van de bank om te vragen wat ze met de enorme overschotten op je zichtrekening aanmoeten.
Gewone boodschappen tel ik niet mee. Ook dingen die kapot zijn worden gewoon vervangen, zoals de hondenmand die helemaal kapot gebeten was en druk werd uitgepluisd, zodat mijn keukenvloer elke dag onder het witte vulsel lag.
Het gaat gewoon over de overbodige dingen. Kledij, schoenen, paardenspul, hondenspul, hebbedingetjes voor in huis,...
Hopelijk ben ik na 100 dagen afgekickt en koop ik niet meer zoveel onnodige spullen...
Ik ben benieuwd. Tot nu toe dag 2 niet gezondigd. :D *\o/* *\o/*

Anoniet

Re: 100 days No buy challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 17:52

Ik heb me afgemeld voor alle nieuwsbrieven van webshops, actievandedag, ebay, paypal en zo.
Een beetje de verleidingen tot een minimum beperken :')

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 23:58

Oh dat is een goede inderdaad!

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 01:24

Ik wilde zeggen, ja dit ga ik ook vanaf februari proberen!
Maar toen bedacht ik me dat ik een weekendje weg ga en het eind februari carnaval is :+

Wil in elk geval wel gaan minderen met boodschappen geld en de onnodige uitgaven

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 01:38

Interessant
I am in

Koop te veel wat niet noodzakelijk is ..

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 01:47

Ik ga ook niet meedoen, koop al niet vaak iets wat ik niet gebruik (en als je vriend al verbaasd is over hoe weinig kleren je eigenlijk hebt.. :+ )

Maar ik denk dat het voor iedereen nuttig kan zijn om eens bij te houden hoeveel&wat je koopt. Voor de een (zoals ikzelf soms) om te zien hoe weinig ze eigenlijk kopen en dat jezelf verwennen best eens mag. En voor de ander om te zien hoe vaak je eigenlijk wat koopt, en je te realiseren dat dat eigenlijk niet nodig is.
Leuke dingen kopen voor jezelf is prima, maar wel met mate, en passend bij je budget :+

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 12:22

Ik ga denk ik ook meedoen, koop toch wel te veel voor mijn gevoel :o Vooral de kiosk op t station is drama

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 19:39

Ik doe mee. Komt wel goed uit namelijk aangezien ik nog een dure rekening krijg.

Wel alleen noodzakelijke dingen die ik wel koop zoals shampoo bv en moet nog vlechtdraad hebben voor de manen van m'n paard. Is namelijk op en heb er 4 jaar mee gedaan dus die €5 zal het probleem niet zijn. Eigenlijk nog wel een witte rijbroek nodig maar die misschien na 100 dagen als beloning :P

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 20:33

Ik koop nog een boek en dan doe ik mee! Paardrijlessen blijf ik betalen en binnen kort moet een van mijn ratten geëuthanaseerd worden. Dat betaal ik ook ofcourse en nieuwe rattenvriendinnen voor de rat die overblijft, ik laat dat beessie niet alleen zitten namelijk.

Oja en misschien een paar muisjes erbij :P

Maar ik richt me vooral op het kopen bij de kiosk :P

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:06

Ik heb het net eens bekeken en ook bij mij is het Smullers / Kiosk / Bakker Bart waar ik arm van word. :=
Terwijl ik dacht dat het vooral de kleine uitgaven bij de Action / Hema / andere prullenwinkels waren.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:46

Haha de action vermijd ik ook :P laatst heel ruig gedaan, 2 bakjes pate voor de ratten ala 40 cent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:53

Oh ik doe ook mee! Ik betrap mijzelf vaak op een lekker broodje, weeer wat make-up of dat hele leuke kledingstuk :')
De 24e weer salaris dus vanaf dan start ik ook! Om te beginnen met een maand!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:57

ik doe ook mee! Wil hier zoveel mogelijk de kast leeg proberen te maken door eerst zo veel mogelijk op te gebruiken alvorens ik nieuwe dingen koop :D

Ik ben aan t sparen om ons huis te kopen dus lijkt me motivatie genoeg :).

Hou overigens iedere maand een excel bestandje bij met wat ik uit geef en vooral boodschappen zijn vaak de dooddoener ...

Ga ook proberen een hoop te verkopen :j

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 22:04

Hier gaat het nog goed! Zelfs bij inktpatronen zat ik echt even te twijfelen of dat onder onzin viel of niet.. zal helaas toch wel moeten kunnen printen, dus toch maar gedaan.. vond het wel zonde in ieder geval :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 22:17

Wat een goed topic.
Zie goede tips voorbij komen
Ook maar de uitdaging aangaan.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 22:29

Boodschappen vallen hier gelukkig wel mee. De huishoudrekening is prima op orde.
Het zijn vooral onze eigen rekeningen die beide een soort supermassive black hole zijn. :+

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 22:32

ik wil heel erg graag mee gaan doen, 1 maand eerst, begin 1 febr.

enige uitzondering is als me shampoo in de aanbieding komt, iets kapot gaat en de dingen die ik nodig heb om mijn kostuum af te maken, alleen dat ene kostuum. zien wat ik in een spaarpotje over kan houden :)

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 22:37

Ik kom ook meedoen vanaf 1 feb! Ik begin met het 1 maand proberen :)

Ik merk dat ik echt te snel uitgeef aan onzinnige dingen.
Geen zin om brood klaar te maken? Nouja, dan maar een broodje halen tussen de middag.
Nog tijd over voordat m'n trein komt? Nog gauw even de AH to go in om wat lekkers te halen!
Verveling? Nog even shoppen op aliexpress!
Ja ik moet hier echt vanaf!

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 22:38

Ik koop ook vaak onzin. Ik heb laatst 20 dagen niks gekocht, en daarna een chocoladereep :+
Daarna verder niks meer. Ik zou graag meer geld overhouden, maar zoals nu komen er al weer twee verjaardagen aan. Hoe pakken jullie dat dan aan? Of valt dat onder noodzakelijk?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 10:18

Oja vergeten. De oorlogskranten! Die koop ik sowieso, dat vind ik zo interessant namelijk *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 10:34

Ik wil eigenlijk ook heel graag meedoen, maar aangezien ik over 128 dagen trouw, heb ik nog heel wat spulletjes nodig waardoor de challenge nou niet bepaald vlekkeloos zal verlopen :+

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 10:41

ik volg, wil mee gaan doen vanaf 1 feb

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 11:02

Ik doe ook mee vanaf 1 februari :) ik koop best wel veel onnodige spullen en wil echt minderen

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 11:18

kwii schreef:
Ik zou graag meer geld overhouden, maar zoals nu komen er al weer twee verjaardagen aan. Hoe pakken jullie dat dan aan? Of valt dat onder noodzakelijk?

bij mij valt het wel onder noodzakelijk. Kan moeilijk zeggen dat ze niks krijgen omdat ik zuinig wil zijn.