Paard verkocht, en dan..?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Re: Paard verkocht, en dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:40

Ik heb dinsdag mijn paard in moeten laten slapen. Hij was mijn eerste eigen paard en heb er veel zorgen aan gehad. Ik ben wel bang dat ik in een zwart gat ga belanden, wat nu nog niet gaat omdat ik heel slecht slaap en daardoor slaap op de tijden dat ik naar stal zou gaan normaal :+ maar dat hou ik ook niet eeuwig vol natuurlijk.
Maar een eigen paard komt er voor mij nooit meer. Misschien dat ik nog wel ga bijrijden of verzorgen, maar de ellende (ook financieel) van een eigen paard en al die keuzes wil ik echt niet meer.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:37

Dreamy, het is inmiddels een paar weekjes geleden, heb je het al een plekje kunnen geven? Ben je alweer op stal geweest?

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:21

Op 2 januari heb ik mijn pony in moeten laten slapen, wat een verdriet...
Ik heb ook ng een fries paard van bijna 17 en ze staan bij mij aan huis. Nu merk ik heel erg dat ik me nu na de dood van de pony nog veel ongeruster maak over de fries, ik ben echt zo bang om hem ooit kwijt te raken en ben daardoor heel alert op alles. Ik maak me al gauw zorgen, maar nu wel heel erg...
Omdat ik niet wilde dat mijn fries alleen kwam te staan heb ik een leenpony gezocht die nu bij hem staat. Dat gaat goed gelukkig en ik vind het prettig dat ik enkel eigenaar ben van de fries (ookal verzorg ik de leenpony wel volledig).
Wel heb ik besloten dat als de fries ooit heen gaat dat er dan voor mij geen nieuw paard meer komt. Ik mag toch al niet meer rijden en zou wat minder zorgen best wel prettig vinden, ook financieel.
Dat gezegd hebbende hoop ik dat de fries nog minimaal 10 jaar overeind blijft staan, want ik wil mijn maatje nog lang niet kwijt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 23:29

Dreamy gaat het een beetje weer?

bij mij is het paardloze tijdperk bijna daar. Maar heb door omstandigheden jonge tinker al sinds eind december niet meer gezien. Balen en jammer maar voelt ook aan als ok. Hoop komende weken ergens tijd en energie te hebben voor de laatste keer erheen te gaan. Zal niet leuk zijn maar voelt nu ook als een opluchting. Geen finciele druk meer maar iets meer speelruimte en beetje overhouden per maand.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 09:44

Zo ervaar ik het tot nu toe ook, geen verplichting om dagelijks of om de dag erheen te 'moeten'. Maar het rijden op zich mis ik wel een beetje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 10:47

Als je bij mij in de buurt zit (ik zie dat je in overijssel woont?) mag je wel eens bij ons komen rijden hoor, ik heb paarden die wel meer gereden mogen worden maar vind in mn eentje rijden niet zo leuk.. :o

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:08

De eigenaresse van de tinker die ik nu rijd heeft reuma, dus kan niet goed zelf de stal uitmesten. Ik heb daarom maar aangeboden om dit elke dag te doen. In ruil daarvoor kan ik i.p. 4 x per week rijden.
Qua tijd kom ik hier momenteel echt niet aan toe i.v.m. de studie die ik doe naast mijn werk. Wat ook een grote reden van verkoop was van mn eigen.

Toch merk ik wel dat ik dit pittig vind, je hebt toch een bepaald verantwoordelijkheidsgevoel naar dat beestje toe. Dus ik moet van mezelf verplicht elke dag er heen.