Niet voor je ouders willen zorgen als ze oud worden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Re: Niet voor je ouders willen zorgen als ze oud worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:32

Inderdaad.
Omdat er mensen zijn die je toevallig op de wereld hebben gekwakt en ze dat dan ouder noemen wil het nog niet zeggen dat het ook ouders zijn.
Dan is het net zoveel morele plicht om voor je buurman te zorgen hoor.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:40

mrie schreef:
Je het het recht ja... Maar ik voel toch echt een morele plicht en vind stiekum toch wel dat je ookal is je pa een K vader dat je naar hem om moet kijken, anders ben je zelf net zo'n K dochter.. Misschien vind ik dat niet als je vader/moeder/broer/zus/buurvrouw al "honderd" jaar uit je leven verdwenen is, dat weet ik niet precies.

Nah, dan ben ik maar een kütdochter.
M'n moeder weet de redenen dat ik niet voor haar wil en kan zorgen en ze staat er vierkant achter, we hebben verder een goede band en ze weet dat als ik er wel toe in staat was ik tzt die zorg wel op me zou nemen.
Maar hetzelfde geldt bijv ook voor de kinderen van m'n zusje, mocht er iets met haar gebeuren; ik kan en wil de zorg niet op me nemen omdat dat ten koste van mijn eigen welzijn en gezondheid gaat.
En helaas voor hen is mijn eigen gezondheid en welzijn nog altijd belangrijker dan de zorg voor een ander, in geval van nood kunnen de kinderen en/of mijn moeder altijd een paar dagen bij mij terecht maar daar houdt het ook wel mee op.
En ja, dat is ondanks dat ik geen contact meer met mijn zusje heb en haar ook niet meer wil zien of spreken na alles wat ze me heeft geflikt, ik heb geen problemen met haar kinderen dus zij hoeven daar niet de dupe van te worden. :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:54

Lor, nog zoiets idd
Je moet er ook nog eens gezondheids technisch toe in staat zijn
Zorgen voor en dan jezelf binnen no time de vernieling in helpen schiet ook niemand iets mee op. :n
Dan kun je er beter voor iemand zijn op een manier dat je dat wel kunt en de rest aan een ander over laten

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 19:02

Ik vind zeker niet dat je verplicht bent om voor je ouders te zorgen. Als je ouders er de oorzaak van zijn dat je jeugd waardeloos is geweest, vind ik niet dat je ze iets schuldig bent geweest.

Mijn moeder heeft er ook persoonlijk voor gezorgd dat er geen haar op mijn hoofd is die van plan is nog wat voor haar te doen.
En wordt dan ook woest als mensen zeggen: wees blij dat je nog een moeder hebt.

Daarin tegen heb ik wel een goede band met mijn pa. Woon bij hem in huis omdat hij alzheimer heeft.

Het is nooit een makkelijke man geweest. en zijn alzheimer maakt het er niet beter op.
Tja, en ik ben het enige papa kindje van de 4 dochters. Dus mag de zorg alleen dragen. Loodzwaar en mijn leven staat stil. Terwijl je op je 31e juist midden in het leven hoort .

Snap heel goed dat mensen er weinig zin in hebben.

Heb wel altijd gezegd dat als hij lichamelijke verzorging nodig heeft, ik pas. Ben geen verzorgende of verpleegkundige.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:16

Heftig hoor Kitty! Wat mooi dat je dat voor je vader doet.

Ik vind mezelf geen rotkind als ik er niet voor mijn vader zou zijn als hij oud wordt... Je oogst wat je zaait.

Hij heeft mijn leven zó enorm vergiftigd... Mijn hele leven heeft hij me laten voelen dat ik een teleurstelling was en dat ik niet voldeed aan zijn eisen...

Nou ja dan ben ik maar een teleurstelling als hij denkt dat hij nog wel op me kan bouwen. Heeft hij toch nog eens gelijk.

Ik hoop alleen dat mijn oma eerder gaat dan dat ik wat voor mijn vader zou moeten betekenen...

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:56

Recht, plicht...ik vrees wel dat de toekomst is dat je weer voor je ouders gaat zorgen, linksom of rechtsom.
Dus op zich er over nadenken en bespreekbaar maken hoe dat vorm moet krijgen, is geen slecht idee.
Mantelzorg door kinderen of ??????

Ik ben overigens erg blij dat mijn moeder maar kort hulpbehoevend is geweest....niemand van ons zou daar blij van zijn geworden :+

( Mijn vader is helemaal niet aan de orde, die is al lang overleden, in die tijd was er nog genoeg plek in alle soorten van verzorging en verpleegtehuizen, maar ik denk ook dat daarin ons allemaal veel narigheid bespaard is gebleven )

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 00:31

Sleeper schreef:
mrie schreef:
Je het het recht ja... Maar ik voel toch echt een morele plicht en vind stiekum toch wel dat je ookal is je pa een K vader dat je naar hem om moet kijken, anders ben je zelf net zo'n K dochter..

Nogal een uitspraak. Ik kan me tal van situatie's voorstellen dat je een ouder niet meer in je leven wilt hebben omdat er verschrikkelijke dingen zijn gebeurd. Dan ben je geen "K" dochter maar een mens wat voor zichzelf, en eventueel een eigen gezin, kiest en daar is niks mis mee.

Tja dan moet je het hele stuk ook quoten want nu ruk je het leuk uit zijn verband, en bedankt ~~}>

Oh ja en dit geld ook voor Lor1 en nog wat bovenaan deze pagina

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 09:41

mrie schreef:
Tja dan moet je het hele stuk ook quoten want nu ruk je het leuk uit zijn verband, en bedankt ~~}>

Stel je niet zo aan met je ' en bedankt' . Mensen kunnen en terug lezen en ik vind je toevoeging niet overeen komen met het stuk wat ik eruit gehaald heb.