Tigra_ schreef:Ja heel herkenbaar. Hier kunnen ze er ook wat van. Mijn moeder heeft ooit jaren geleden wat meegemaakt. Mijn broer ging toen hij klein/jong was bij iemand in de buurt km verderop vaak grasmaaien vond hij geweldig toen met zo'n zitmaaier. Hij was 's ochtends geweest en mijn moeder moest 's avonds in het dorp zijn was iets te doen en daar vertelde ze dat die man overleden was. Daar schrok mijn moeder toen behoorlijk van want hij was verder niet ziek. En de volgende dag staat ze in het dorp en wie staat daar? De meneer die dus overleden was. Ze trok behoorlijk wit weg toen ze hem zag staan. Je hebt een koutje te pakken en bij een andere lig je al in de kist.
Dat zijn echt de mindere dingen ook als iemand ziek is.
Ja een dorp is fijn maar soms ook niet. Vooral als je bepaalde dingen over jezelf hoort waarbij je je afvraagt wie dat verzonnen heeft omdat er geen enkele vorm van waarheid in zit.
Maar de voordelen zijn ook fijn mensen staan voor je klaar als het nodig is en aan vrijwilligers is ook geen tekort als er echt iets te doen is vooral voor ouderen en kinderen.
Ik woon niet in een dorp maar paar maanden terug wat soort gelijks gehad. Van twee totaal verschillende mensen(een geen Zutphenees en de ander wel, en geen verband tussen die twee mensen) kregen mijn vriend en ik te horen dat onze buurman(paar huizen verderop met een eigen winkel) overleden was. We vonden het wat vaag aangezien de winkel nog wel open was. Paar dagen opgelet of we hem toevallig nog zagen maar elke keer zijn vrouw alleen. En toen we zaten te twijfelen of we een kaartje naar zn vrouw moesten sturen zag mn vriend de buurman opeens lopen. Vind het echt bizar dat die roddel is ontstaan.