Wat als je een cadeau krijgt dat je niet echt leuk vind?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat als je een cadeau krijgt dat je niet echt leuk vind?

Ik reageer blij/ verrast, laat niet blijken dat ik teleurgesteld ben
403 (44%)
Ik reageer blij/ verrast, laat achteraf blijken dat ik teleurgesteld ben
9 (0%)
Ik reageer teleurgesteld
9 (0%)
Ik gebruik het cadeau
81 (8%)
Ik bewaar het cadeau (, misschien komt het nog van pas)
227 (24%)
Ik vervang het cadeau
19 (2%)
Ik geef het cadeau weg
140 (15%)
Anders, namelijk...
26 (2%)

Totaal aantal stemmen: 914

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 17:21

Ik probeer er altijd voor te zorgen dat mensen weten wat ik leuk vind en verder ben ik niet heel subtiel in hints :Y) ik krijg dan ook vrijwel altijd dingen die ik leuk vind.

Als ik toch iets krijg wat ik eigenlijk minder leuk vind ben ik wel altijd dankbaar om het gebaar dat ze de moeite hebben genomen iets voor me te halen. Zijn het mensen die dichtbij me staan zeg ik gewoon eerlijk wat ik mooier/leuker zou vinden. Een kennis die ik niet vaak zie neem ik het maar gewoon zoals het komt. Laatst een niet zo mooie armband gekregen, maar de mensen waar ik hem van kreeg betekenen veel voor me, dus ik bewaar hem als herinnering aan hen (ze zijn al ouder).

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 17:32

Ik ben er iets te eerlijk voor. Mijn man had voor kerst een sieradensetje van de kinderafdeling van de hema voor me gekocht. Ik kan er wel om gaan liegen maar hij ziet toch dat ik ze niet in heb. :')

xTammyy

Re: Wat als je een cadeau krijgt dat je niet echt leuk vind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 17:41

Ik reageer eigenlijk net zoals jij.
Kreeg laatst een kado voor m'n verjaardag waarvan ik echt niet snapte dat iemand dat aan mij gaf. Ga niet in details treden want diegene zit ook wel eens op bokt :+

Heb het uiteindelijk gewoon weggegeven..

Tegen m'n moeder zeg ik t wel gewoon, maar die overlegd eerst goed of ik iets wel of niet wil. Verder komt het eigenlijk niet zo vaak voor dat ik echt iets krijg wat ik niet leuk vind, ben snel tevreden :)

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 17:46

Ik vraag daarom altijd iets van geld of een cadeaubon met als reden dat ik voor een groter ding spaar.
Verder reageer ik altijd wel enthousiast, maar zet het cadeautje regelmatig ergens in de kast. Zodra de mensen komen die dat cadeautje hebben gegeven zet ik het neer/trek het aan/doe het om alsof het nooit in de kast heeft gelegen. Zodra ze weg zijn gaat het de kast weer in :D

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 17:47

Shanna schreef:
Toch bijzonder om in de poll te zien dat maar weinig mensen het cadeau vervangen voor zichzelf. Waarom doet vrijwel niemand dit?

Omdat ik dan om het bonnetje moet gaan vragen.
Dat durf ik dan weer net niet.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 18:47

Mijn schoonzusje liet bij de Intertoys door haar dochtertje een krat vullen met speelgoed.
Wij als familie konden daar dan iets uitzoeken. Erg fijn voor nichtje.

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:13

Er zijn drie dingen die ik heb gekregen waarvan ik dacht, mwah, en één ding wat ik nog regelmatig krijg en niet gebruik.
Ding 1: een computermicroscoop, gekregen voor mijn 8e of 9e verjaardag. Ouders hadden het online gezien, leek ze zooo leuk, ik durfde niet te zeggen dat het mij eigenlijk niet zo leuk leek, want ik had (en heb) al een lichtmicroscoop die veel beter vergroot.. de computermicroscoop was meer een camera op een statiefje.
Ding 2: een sjaal. Ik heb weinig haar en loop daarom altijd met een sjaal of mutsje, en iemand heeft mij toen een sjaal gegeven in een kleur en patroon waar ik niks mee kon. Als in, ik zou niet weten bij welke kleur kleding ik 't aan moet trekken.. dus toen ik hem na 2,5 jaar nog niet had gebruikt, heb ik hem aan mijn moeder gegeven.
Ding 3: een telescoop (van de Aldi, 25 euro). Ik ben depressief en oververmoeid, en dat "kleurt" uiteraard heel erg hoe ik naar dingen kijk. Ik heb geen zin om wat dan ook te doen, ik heb geen zin om naar buiten te gaan als het donker is, en met een telescoop kun je niet zoveel als je je er niet in verdiept (sterren kijken.. maar wat zie je dan?) en daar ben ik te moe voor/geen zin in. Dus ik heb hem in 13 maanden één keer gebruikt (samen met de gever, mijn zus) en hij ligt nu in de kast te wachten tot ik wel een keer puf heb om er wat mee te doen. Ik ben alleen heel bang dat mijn zus me nu ondankbaar vindt of in zichzelf teleurgesteld is.

Ding dat ik nog steeds krijg: ik heb ingrijpende voedselallergieën en dingen die ik wel mag zijn bepaalde soorten pure chocola, en naturelchips. Dus krijg ik heel vaak als kleinigheidje naturelchips of chocola van voornamelijk mijn oma, maar soms ook van andere familieleden. Thing is dat ik inmiddels maagklachten krijg van pure chocola en ook soms van chips.. dus als ik die krijg verdwijnt het de voorraadkast in en eet iemand anders het wel op. Ook prima.

Verder heb ik de reputatie dat ik altijd geweldige cadeautjes geef.. da's ook nog wel eens vervelend om naar op toe moeten leven.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:25

Ik vind het zelf best naar als je iets geeft aan iemand en die persoon reageert teleurgesteld of ondankbaar. Zelf geef ik nooit verjaardag dus krijg ook geen ongewenste kadootjes. Krijg ik toch iets stoms dan doe ik net of ik blij ben en zoek er een bestemming voor. Eigenlijk vind ik de hele kadootjestoestand maar stom. Van mij mag het afgeschaft worden. Ik weet ook nooit wat te kopen voor een ander. Vaak wordt het een kadobonnetje.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:32

ondertussen heb ik met de meeste vrienden al afgesproken dat we niks meer geven kwam van hun ik vond dat wel handig. met een iemand spreken we precies af wat ze willen binnen de familie net zo.

vroeger gaf ik het ook weer door als cadeau. en soms dat had ik het perongelijk laten vallen :')

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:36

Haha mijn moeder kreeg voor haar vorige verjaardag van een goede vriendin die hier best vaak komt een foeilelijke vaas met nepbloemen.
Ze had niet specifiek om iets gevraagd maar het is totaal niet de stijl van ons huis. Maar mijn moeder was natuurlijk niet zo lu.llig om dat te laten blijken. Maar nu zit ze wel met het ''probleem'' dat er een lelijke vaas in ons huis staat die ze niet zo goed weg kan doen omdat de vriendin van wie ze hem heeft gekregen best vaak langs komt.
Mn moeder zegt voor de gein wel eens 'Laten we hem weg doen en zeggen dat de kat hem heeft omgegooid'. ' :') Maar dat heeft ze tot nu toe nog niet gedaan.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:41

Ik zeg het eigenlijk altijd eerlijk en geef het terug, op die manier kunnen mensen hun geld nog terug krijgen. Ik weet natuurlijk niet hoe duur iets was.

Bloemen gooi ik eigenlijk direct weg of geef ze aan mijn moeder. Zelfde geldt voor parfum, dat geef ik terug , geef het weg of gooi het weg.

Wij hebben nu al enkele jaren geen verjaardag meer gegeven hierom. Ik heb er sowieso een hekel aan en vooral als iedereen met een hoop zooi komt aanzetten die ik niet gebruik.

jordal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:42

Ik heb ooit van mijn moeder met sinterklaas een koffiezetapparaat, filters en koffie gekregen. Mijn eerste reactie was van he dit is puur eigenbelang waarop mijn moeder dat bevestigden. Ik wil koffie als ik op bezoek kom. De dag erna was het Kiek waar heb je dat pak koffie gelaten ( ik sliep bij mijn moeder) want ik ben vergeten koffie te kopen. Het koffiezetapparaat staat bovenin de kast en komt er dus alleen uit als mijn moeder op bezoek komt.

3 weken later kreeg mijn moeder een kussen van mij voor de kerst met de mededeling dat ik graag een goed kussen wilde als ik daar sliep.

Ik geef meestal heel specifiek aan wat ik wil hebben om teleurstelling te voorkomen.
Is een cadeau niet geheel naar wens dan is het afhankelijk van de persoon of ik het wel of niet aangeef.
Kleine cadeautjes verdwijnen in een mand en worden doorgegeven. Andere cadeaus gebruik ik gewoon.

Als ik een cadeau voor iemand koop informeer ik meestal eerst naar wat degene nou precies wil hebben.

Mijn stiefvader heeft jarenlang hetzelfde cadeau gehad waar hij heel blij van werd. Namelijk niets. Hij wilde of iets groots of iets duurs of niets. De twee keer dat ik hem wel wat heb gegeven was hij ook heel blij, een keer een konijnenhok (groot) en 1 keer een hele mooie schapenvacht (duur)

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:03

Ik vraag en krijg meestal geld waarvan ik dan laat weten dat ik het bij een groot ding leg wat ik graag wil hebben. Verder komt het niet veel voor dat ik echt iets krijg wat ik niet leuk vind. Of het is iets van zo weinig waarde dat ik het geen probleem vind om niet te gebruiken en weg te gooien of geven.
Ik reageer altijd wel blij, is toch leuk om een kadootje te krijgen.

Één keer had iemand echt de plank mis geslagen. Ik vind en kado toch wel leuker dan geld en was net op mezelf gaan wonen dus dacht ik vraag een plant voor in huis. Ik vind zowat alle planten mooi dus kan niet missen zou je zeggen. Nou dat kon dus wel en niet zo'n beetje ook. Ik kreeg een plastic plantje in een oubollig potje in de vorm van een hond. Ik heb er later hard om gelachen met mijn moeder.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:05

Met de meeste vriendinnen doe ik geen kadootjes maar etentjes, dus daar geen problemen :)
Verder vraag ik zoveel mogelijk kadobonnen of echt specifieke kado's die niet fout kunnen gaan zoals douchegel en theetjes ofzo.
Krijg ik toch iets niet leuks dan reageer ik blij en doe ik mijn best het te gebruiken en als het kado 'verjaard' is, maak ik er een ander blij mee haha.

Voor mijn dochter maak ik altijd een kadolijst op lijstje.nl zodat A niks dubbel krijgt en B geen rommel. Uiteraard gaat dat weleens mis maar dat is te overzien.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:09

Gelukkig vragen veel mensen wat ik wil een dan stuur ik graag een link door zodat het niet mis kan gaan :o ik ben ook niet van de bloemen in huis en ik vind bloemen ook best duur voor hoe lang ze mee gaan, maar na al die jaren lijkt dit tot mijn ouders niet door te dringen :') nu voor de bruiloft zet ik als enige cadeatip in ieder geval geen bloemen of planten. Dat is anders ook zo'n gelegenheid om er heel wat te krijgen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:16

Ehmm mijn oom en tante laten het cadeautjes kopen over aan mijn neefje en nichtje. Mijn nichtje heeft ook paard gereden en weet wel wat ik leuk vind. Daar krijg ik altijd hele leuke dingetjes van; borstels, snoepjes etc...
'
Máár mijn neefje. Die is autistisch en kan er niet zo veel aan doen, maar hij koopt altijd dingen die hij zelf leuk vind. Ik ben dan altijd super enthousiast en speelde er altijd mee als hij er bij was. Mijn ouders vroegen altijd wel of ik het wel echt leuk vond achteraf.

Dit jaar heb ik van ze een adoptie schildpad gekregen, vind ik dan wel weer leuk. Geef het geld maar een goed doel ipv. een cadeautje die ik misschien, waarschijnlijk, niet leuk vind :j

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:28

Ik zou het ook niet snel kenbaar maken. Vind dat ondankbaar, de mensen hebben er toch moeite en geld ingestoken...

Als paardenmens is het wel handig, als iemand het niet weet geven ze meestal een zak snoepjes. Daar is paardlief natuurlijk blij mee en ik heb weer voorraad.
Mijn moeder geeft me voor mijn verjaardag ook altijd wat, maar ik mag het dan gewoon zelf uitzoeken binnen een bepaald budget. Vorig jaar een fluo uitrijdeken gekozen die ik ook effectief nodig had.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:45

In principe reageer ik altijd blij. Op zich ben ik ook wel makkelijk daarin en vind ik niet zo gauw iets niets leuk.

Ik ben soms wel teleurgesteld als iemand iets geeft waar duidelijk weinig moeite in gestoken is. Zo kreeg ik een keer een scrub voor de huid terwijl ik al eens letterlijk heb gezegd dat mijn huid daar echt niet tegen kan.
Goed dat was diegene vast vergeten, ze zal het niet expres hebben gedaan, maar erg goed is er dan niet over nagedacht. Maar ik zeg er dan evengoed niets van.
Omdat ik zelf altijd erg goed nadenk over cadeautjes en echt iets passends probeer te vinden, vind ik zoiets wel eens jammer.

Heb nu trouwens wel iets wat ik eigenlijk nog wel wil laten weten aan de gever: ik heb een doucheschuim gekregen die ik echt vind stinken :'), en dat moet ik eigenlijk wel een keer zeggen voordat ik weer dezelfde geur krijg :+ krijg namelijk wel vaker douchespullen van diegene en de gever was zelf erg tevreden over de geur (had het zelf ook).

Als je bij het krijgen van een cadeau aangeeft dat je volgende keer liever geld hebt zou ik daar trouwens niet heel blij mee zijn. Komt op mij een beetje ondankbaar over.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:52

Soms zet ik het toch neer en dan gaat het op een gegeven moment in een doos voor de rommelmarkt. Douche spul heb ik nog veel staan haha. Soms geef ik dat weer door of neem het mee naar mijn werk (bejaardenzorg).

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:56

Ik laat nooit merken dat ik iets niet leuk vindt, ik vind het leuk dat iemand iets meebrengt. En wat ik ermee doe kijk ik later wel. Ik krijg ook nooit hele gekke dingen en anders zijn er altijd mensen wel blij mee.

Maar stiekem is er één klein ergerpuntje: arghhh, rituals..ik vind de gemiddelde zo vreselijk stinken, maar ze zijn zo populair dat iedereen ze geeft. Heel lief, maar ik heb er vier in de kast staan . :+

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 00:00

ik gooi de laatste jaren wel dingen weg.. foeilelijke kaars houders (ik heb niks in huis kwa kaarsen of prul) en een keer lelijke borden..

een klok deed het ook spontaan niet meer.. was meer een discobol dan een klok....

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 00:05

Oh Rituals is bij mij juist altijd goed :')
Ik probeer dat ook bij de hele familie in te prenten, ze vinden het leuk om te geven (dat vinden ze van geld niet...) en ik vind alle geuren prima, dus op gaat het toch wel!

Zelf kopen zou ik trouwens niet zo snel doen, veel te duur. :+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 00:06

Wij hebben er ook eentje in de familie die een ster is om dingen uit te zoeken die totaal niet in de smaak vallen bij de ontvangers.
Helaas zijn er ook een paar niet tegen haar dominante karakter opgewassen en mag zij dan vaak het te geven cadeau uitzoeken.
Ons vind ze dan vaak niet zo aardig als ze een voorstel doet. Sorry maar ik hou me mond niet als ze weer eens bedenkt om bv een cadeaubon van een winkel te kopen waarvan bekend is dat de ontvanger daar niet van houd. Maar zij wel, en staat er gewoon niet bij stil dat een ander er niet van houd.

Het hardste hebben we gelachen om een of ander nepboeket van houd. Jeetje wat was dat ding lelijk. Gelukkig had onze pup hem een paar dagen later al te grazen genomen.
Maar goed we hadden samen er te hard om gelachen want een paar dagen later kregen we precies dezelfde _O-

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 00:11

Ik vraag vaak geld (ik spaar voor...), of vraag cadeaubonnen van winkels waar ik graag kom. Als ik wel om een cadeau vraag omschrijf ik het cadeau tot in detail, indien mogelijk met linkje of foto haha.

En mocht ik toch iets ontvangen waar ik "niets" mee kan, dan neem ik het cadeau aan en bedank ik. Het gaat toch om het idee. :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 00:17

Nou, mijn vriend drinkt al een aantal jaren geen alcohol meer en kreeg van zijn vader een alcoholpakket. Op zo'n moment zou ik er wel iets van zeggen aangezien mensen dan weten dat het totaal geen geschikt cadeau is.
In andere situaties reageer ik altijd blij, ik ben sowieso blij en dankbaar dat mensen moeite doen om een cadeau te kopen ongeacht wat het is. Vind ik altijd leuker dan dat ze je een geldbriefje in je hand duwen.