In het begin is het wel even wennen ja, maar daarna spreek je wel makkelijk weg! Zeker als je Engels op VWO niveau en Cambridge examens hebt gedaan. Wat betreft het oefenen zou je inderdaad series of films in het Engels kunnen kijken. Wat ook heel goed helpt is het kijk van het nieuws in het Engels. De uitzendingen zijn meestal niet zo lang, dus je bent er ook niet zoveel tijd mee kwijt.
Voor wat betreft het niveau Engels van Nederlanders; ik denk toch dat het wel redelijk is. Met kerst de ooms en tante van mijn vriend ontmoet en vooral zijn tante was toch wel onder de indruk van mijn niveau. Natuurlijk zitten er fouten in, maar ze zei dat mijn Engels beter was dan dat van sommige Engelsen
Nou kan dat ook wel behoorlijk dramatisch zijn hoor haha.Wanneer vindt de dat eigenlijk plaats?
(al gaat dat wel met name om lees- en luisteropdrachten, spreken is vaak toch wat lastiger
)
en dan spontaan spreken, dus geen ingestuurde dingen. Ik bedoel absoluut niet dat het Engels niveau van Nederlanders sowieso slecht is
Zeker niet in geval van TS, zoals je paar berichten terug kunt lezen denk ik juist dat met haar opleiding zij heel goed Engels spreekt
los van dat men het waardeert dat overal ter wereld Engels wordt gesproken en geleerd!!! Er zijn veel mensen in Nederland die erg goed Engels spreken, maar juist daardoor denken mensen vaak dat dat geldt voor álle Nederlanders, en zo begreep ik ook het bericht van Litera over onder de indruk zijn, en dat is ook weer echt niet het geval 
maar ik vind júist dat TS zich niet druk moet maken om eventueel fout maken omdat je juist in contact met zo'n date veel Engels (in dit geval Amerikaans Engels) leert en dat beter werkt dan standaard zinnen
ook gewoon spreektaal, dat vaak heel anders is dan wat je op school leert en in boeken leest..

Ik hoor het zelf niet eens, maar mensen vragen me nu vaak waar ik vandaan kom of vertellen me dat ik een accent heb. Andersom heb (had?) ik geen Nederlands accent wanneer ik engels praat. Ik heb vrijwel helemaal geen Nederlands gepraat in de tijd dat ik weg was, ook niet tegen Nederlanders daar. Dan gaat het behoorlijk snel