Steun jij goede doelen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mala26

Re: Steun jij goede doelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 00:12

Ik doneer aan amnesty, kwf, proefdiervrij en nog 1 maar die ben ik even kwijt.
En alle collectanten krijgen ook wat. Verder doe ik altijd mee met de inzamelingsactie van de voedselbank.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 00:18

Ik ben al jaren lid van natuurmonumenten en doe elk jaar mee met de roparun voor het goede doel voor pallitatieve zorg van mensen met kanker.
Verder doneer ik via collectes en doe ik vrijwilligerswerk.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 00:23

Ja ieder jaar mijn haar aan stichting haarwens. Laat nu sinds drie jaar ieder jaar mijn haar 30 tot 50 cm groeien en dat doneer ik :)

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 00:28

Ik geef iedere maand een vast bedrag aan KWF en Artsen zonder grenzen. Komend jaar ga ik weer 2 andere goede doelen zoeken en zo probeer ik om het jaar 2 nieuwe doelen te steunen. Ik wil iig BlinkNow gaan steunen, die heb ik afgelopen jaar al een eenmalige donatie gedaan nav een uitzending van Floortje naar het einde van de wereld over Maggie, een jonge vrouw die in Nepal een kindertehuis heeft opgericht.

Ik ben jaren lid geweest van de Dierenbescherming en die heeft mij toen gebeld of ik niet wat meer wilde geven. Ik was vanaf mijn 15de donateur en betaalde het van zijn zaterdagbaantje. Ik heb ze toen opgezegd, wat een asociaal gedrag om om meer te vragen.

Ook speel ik nog mee met de postcode loterij maar dat ga ik opzeggen, ook omdat ik niet achter een aantal goede doelen sta die zij dus indirect steunen met mijn geld.

Verder geef ik plasma, ben beenmergdonor en geef aan vrijwel alle collectes die hier langs komen.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 00:35

Ik geef alleen kleine bedragen aan collectanten.
Ik wil geen lid worden van een goed doel en 'verplicht' een bepaald bedrag doneren elke maand.
Als ik iets doneer wil ik zelf bepalen wanneer en hoeveel. De ene maand kan het wel en de andere maand niet.

Heb een aantal jaar geleden wel mijn haar gedoneerd aan Stichting Haarwensen.
Als mijn haar weer lang genoeg is doe ik dit weer :)

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 09:54

Ik doneer zo nu en dan als ze langs komen aan de deur of particulier iets. Het meeste doneer ik aan mezelf, aan mezelf zou je denken? Nou niet direct, maar aan mijn konijnenopvang met gemiddeld 70 - 80 konijnen en dat is helaas duur genoeg om draaiende te houden, dus alles wat ik maanelijks over heb gaat eigenlijk daarheen. En al het kleingeld spaar ik voor ze in een spaarpot.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 14:34

Bizzybijtje schreef:
Ik doneer maandelijks aan de dierenbescherming :j

Weet je dat de dierenbescherming heel veel geld op de bank heeft en dat niet gebruikt voor dingen waarvoor het bestemd is?

Ik doneer geen geld,maar doe vrijwilligers werk op de dierenambulance.

Soms geef ik wat aan kleine paticuliere doelen.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 14:47

Ik geef geld aan het WNF. Een tijdje terug kwam er een meisje aan de deur namens het WNF, ze kwam wat vertellen over actuele acties, wat zij deed, wat ik kon doen, etc. Normaal vind ik dat altijd een beetje irritant als zo iemand aan de deur komt, maar ze was zo enthousiast en ik ben gek op dieren. Dus aan de deur ben ik lid geworden :D Ik geef wel een 'studentendonatie' (zoals ze het noemde, dat doen de meeste studenten zei ze) van 6 euro per maand, maar ik vind het fijn om daaraan mee te helpen. :)

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 15:27

Wij doneren vast aan de clini clowns. Daarnaast geen vaste dingen, maar lopen we wel voor de kankerbestrijding en biedt ik de straatkrant verkopers soms wat te eten/drinken aan.

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 15:39

ik doneer de laatste 2 jaar voor ALS. Een goeie vriend van mij ouders heeft dit gehad en is afgelopen november overleden. We hebben vorig jaar geld in gezameld voor Tour Du ALS, waar mijn moeder en broer aan meededen. Dit jaar gaan ze weer, en sponsor ik weer wat!

Verder ga ik 2 keer per jaar mijn kast door. Bij ons in het dorp zit een stichting die (kort gezegd) hulp bieden aan een dorp met veel armoede in de Oekraïne. Kleding die nog goed zijn, maar ik niet meer draag gaan daar heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 15:47

Ik steun waar ik kan. Ik kan niet in de portemonnee iets missen, dus ik steun op andere manieren. Zo spaar ik airmiles voor stichting aap, en gaan onze oude telefoons en cartridges naar stichting opkikker. Ook onze oude kleren gaan en schoenen gaan naar het goede doel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 15:51

Shanna schreef:
Ik steun waar ik kan. Ik kan niet in de portemonnee iets missen, dus ik steun op andere manieren. Zo spaar ik airmiles voor stichting aap, en gaan onze oude telefoons en cartridges naar stichting opkikker. Ook onze oude kleren gaan en schoenen gaan naar het goede doel.

En dat is goed. Het is echt niet alsof je pas een goed mens bent als je geld aan een goed doel geeft, juist dingen als het doneren van kleding en oude telefoons zijn direct broodnodig en erg behulpzaam.

Ik heb behoorlijk wat mensen in mijn omgeving die 20 euro per jaar doneren aan een goed doel en ik denk dat die vaak vergeten dat ze dat puur voor zichzelf doen. Natuurlijk is het om te helpen, maar in de eerste instantie is het ook een beetje om jezelf een goed gevoel te geven. En natuurlijk helpen alle beetjes maar juist organisaties als het WNF en het Kankerfonds worden in de lucht gehouden door gigantische donaties van oa bedrijven of erfenissen. Wat ze ophalen bij het 'publiek' is echt marginaal.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 16:02

Ik doneer aan Brooke.
Het leuke van deze stichting vind ik dat je in de folder terugkoppeling krijgt over wat er met het geld is gedaan. Dan zie je nieuwe drinkbakken langs de weg, of een nieuw tuig voor een trekpaard. Dat geeft toch het gevoel dat er iets goeds met je geld gebeurt. :)

Oh ja, en ik geef bloed. :o Daar ben ik mee begonnen toen ik nog een arme student was en geen geld had voor goede doelen. Is gratis, en toch voor een goed doel. ;)

Verder geef ik incidenteel aan kleine goede doelen.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 16:19

Oh ja, bloed doneer ik ook :j.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 16:21

Ik doneer best veel. WSPA, Greenpeace en seasheppard krijgen elk jaar wel een of 2 keer wat overgemaakt. Tevens koop ik elk jaar 10 horse and hunk kalenders om aan bepaalde vrienden en kennissen te geven. Dus dat gaat naar het brooke hospital. Mijn airmiles gaan naar stichting aap en het geld van de lege flessen naar een organisatie wat iets probeerd te doen aan de plastic soup in de oceaan. Verder maak ik ook nog regelmatig wat over naar een dieren organisatie die "in nood" zit. Zoals een tijdje terug na een inbraak bij een poezen opvang. Geen enorme bedragen maar dat hoeft ook niet als iedereen een stukje voor z'n rekening neemt.
Aan mensen goede doelen maak ik niet over. Niet omdat het niet nodig is of omdat ik het ze niet gun. Maar vooral omdat daar al veel aandacht voor is. Mensen in mijn directe omgeving help ik dan weer wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 16:37

Ik geef wel aan collectes, niet aan allemaal maar wel aan de collectes waar we zelf ook mee te maken kunnen krijgen. Zoals brandwonden, kanker, ALS, e.d..

Valerie93Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 02:53

Ik doneer geen geld. Hier in de buurt spaart iemand doppen op voor kngf. Geef weleens boodschappen rond kerst aan voedselbank al heb ik dat afgelopen jaar niet gedaan want ze stonden er niet.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 04:25

Ik ben lid van de postcode loterij. Uiteraard voor de goede doelen :+

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 05:06

Ik doneer geen geld (puur omdat ik zelf elke cent kan gebruiken als op kamers wonende student met paard zonder hulp van ouders)
Maar ik doneer wel bloed bij sanquin. Telt dat?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 16:22

Ik steun de Ehlers-Danlos stichting.
Heb jarenlang maandelijks geld gegeven aan hulphond.nl en aan WNF.
Als ik steeds verzoeken krijg om meer te doneren ben ik er klaar mee.

Collectanten aan de deur geef ik wel altijd iets.
Af en toe stop ik spullen in het krat van de voedselbank.
Doneer ik kleding aan mensen die het minder hebben.
En ik koop altijd iets van kinderpostzegels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 16:27

Ik doneer niet vast aan goede doelen, maar alle collectanten krijgen hier wel wat geld, zelfde voor kinderpostzegels, sportclubs, etc. Ik heb jarenlang gedoneerd aan WNF en ook erg veel collectes daarvoor gelopen.

Ik doneer mijn kleding aan het leger des heils of een ander goed doel. Bloed doneer ik bij de Sanquin, verder ben ik ook orgaan- en stamceldonor. :j

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 16:42

Ik doneer eigenlijk nooit geld, omdat het algemeen bekend is dat er maar een klein deel van het gedoneerde geld daar terecht komt waar het eigenlijk voor bedoeld is. En ik wil dat mijn bedrag dus niet als salaris of reclamedoeleinden gebruikt wordt. Daarnaast ben ik een alleenstaande moeder en kan mijn geld niet missen.
Ook doe ik geen donaties voor projecten in het buitenland, aangezien ik denk dat we het beter in eigen land kunnen gebruiken. Ook hier zijn mensen/dieren die het heel goed kunnen gebruiken.

Wat ik wel vrijwel altijd doe, is als ik naar de dierenwinkel ga, is wat afgeprijst voer in de ton voor asielen en zwerfdieren doe.
En voedsel doneren voor de voedselbank.
Ook doe ik soms een donatie aan een zwerver in de vorm van een koffie/thee of een broodje.
Kleding aan de kledingbak en wanneer de waardes van mijn schildklier stabiel zijn, wil ik ook proberen bloed te doneren.

Maar doneren aan vaste doelen doe ik niet aan.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 16:48

Ik geef elke maand een klein bedrag aan een stichting voor oude manege paarden. Krijg ook elke maand een nieuwsbrief met foto's en info over de paarden. De paarden waarvoor ik ooit gaf zijn inmiddels overleden maar ik ga er niet mee stoppen.

Deze maand ook wat geld gedoneerd aan Unicef voor de kinderen in Aleppo. Vind december altijd wel een maand om iets extra's te geven.

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 17:16

Ook ik maak af en toe wat geld over naar Brooke.
En nu maak ik ook graag geld over naar die man die in Aleppo katten opvangt.

NAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 18:08

Ik geef maandelijks aan World Animal Protection en Wakker Dier. Daarnaast maak ik soms geld over naar Brooke's Hospital for Animals en de dierenbescherming. Voor die laatste collecteer ik ook. Daarnaast kan ik ervoor kiezen om mijn kerstpakket om te zetten in een gift, dat geld gaat ook naar de dierenbescherming.
Er zijn veel goede doelen, maar je kan niet iedereen helpen..het geld wat ik doneer gaat altijd naar de dieren want daar ligt mijn hart.