Wat kost een kind?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie_86

Re: Wat kost een kind?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 09:55

Nogmaals bedankt voor alle antwoorden ik ga Dit topic ook zeker aan mijn vriend laten lezen want beide waren echt aan het gissen haha.

Ik heb hier zeker heel veel aan nu heb ik tenminste een beeld of idee. Dus nogmaals bedankt

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 10:07

Ik denk dat mijn zoontje mij alles bij elkaar ongeveer 250 euro per maand kost.
Ben alleenstaand en nu dus in de gemeenteljjke belastingen omhoog, GWL omhoog, pampers (aanbiedingen op luierinfo) eten + flesvoeding, speelgoed, kleding, schoenen enz enz. Ik spaar ook 25 euro oer maand.
Kinderopvang gaat hij nog niet naartoe, dus dat heb ik er niet bijgerekend
Laatst bijgewerkt door Liselot op 27-12-16 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 10:08

Hier groeit het nog niet zo hard. Dus doen ze nog met 2 paar schoenen per kind in een half jaar.

Voor de rest komt er heel veel van mp en Facebook. Dat krijgen ze dan gewoon. Daar hoef ik niet voor te betalen en dat kan gewoon prima. Schoenen Is tot nu toe het enige wat ik echt nieuw voor ze heb verkocht.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 10:08

corine1981 schreef:
Een baby kost niet zo veel, maar de kosten lopen wel op naarmate ze ouder worden.

Onze oudste is nu 5. Zijn zwemles kost 34 euro in de maand, judo ook.
De bso kost netto zo'n 75,-p.m. voor één dag in de week.
Dan eten ze hier goed mee dus denk dat hij me inmiddels zo'n 150,- p.m. 'kost ' (want het voelt voor je eigen kind toch echt niet als kosten...)
Oh ja, we sparen ook voor ze.

Het kost je vooral een leven aan zorgen erbij :+ :x

zo ervaar ik dat ook.
Die van ons is ook 5.
2e hands kleding wordt ook steeds duurder of is gewoon niet leuk/netjes meer. Koop het dan liever nieuw.
En met meer dingen merk je dat je meer verschillen gaat zien in duur en goedkoop. We kunnen het betalen, dus hoef niet moeilijk te doen. Echter kijk ik altijd wel of het goedkoper kan.

En met gezondheid moet je mazzel hebben. Wij hebben momenteel pech en dat gaat weer een hoop geld kosten - maar het belangrijkste is natuurlijk zijn gezondheid.

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 10:15

Naarmate de kinderen groter worden, zijn de kosten hoger. Zoals gezegd, vooral soorten en kleding (eerder alles tweedehands, nu toch regelmatig wat nieuws omdat ze veel langer in een maat zitten). Maar je kan alles zo duur maken als je zelf wilt (bijv de zakgeldregels van de nibut zijn een richtlijn.... Geen regel ;) )

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 10:17

Mijn kind is zo duur dat ik nog een 2e wil en dat terwijl ik 3 jaar geleden gilde dat ik voor altijd alleen bleef

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 10:18

Ik las laatst dat een kind net zoveel kost als een Ferrari! Drie keer raden waar ik voor ga! :') :$

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 10:24

Kwa Kleding doe ik een combi: op marktplaats koop ik een groot pakket kleding voor het seizoen en dan koop ik een aantal kledingstukken nieuw voor erbij. Sokken van Kruidvat en rompers van Hema zijn prima en kosten geen drol.
Toen ze net begon te lopen heb ik goede schoenen gekocht met flexibele zolen van Elephanten. Waren duur maar had 50% korting bij Van Haren, dus twee paar voor 55 euro.
Nu koop ik iets minder correcte schoentjes voor 30 euro maar ze heeft echt geen vijf paar nodig.

In die twee jaar heb ik maar twee keer een nieuwe jas voor haar gekocht, de rest was gratis en in prima staat.

Tuurlijk gaat het duurder worden. Mijn ouders gaven ons gewoon de kinderbijslag elke drie maanden. Zat kleding hoor!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 10:34

phormicola schreef:
Kwa Kleding doe ik een combi: op marktplaats koop ik een groot pakket kleding voor het seizoen en dan koop ik een aantal kledingstukken nieuw voor erbij. Sokken van Kruidvat en rompers van Hema zijn prima en kosten geen drol.
Toen ze net begon te lopen heb ik goede schoenen gekocht met flexibele zolen van Elephanten. Waren duur maar had 50% korting bij Van Haren, dus twee paar voor 55 euro.
Nu koop ik iets minder correcte schoentjes voor 30 euro maar ze heeft echt geen vijf paar nodig.

In die twee jaar heb ik maar twee keer een nieuwe jas voor haar gekocht, de rest was gratis en in prima staat.

Tuurlijk gaat het duurder worden. Mijn ouders gaven ons gewoon de kinderbijslag elke drie maanden. Zat kleding hoor!

Zo doe ik het ook, haal veel van marktplaats en dan een aantal items nieuw in de sale. Schoenen vind ik wel heel belangrijk, dus daarvan koop ik alleen echt goede. Maar hij heeft voor nu nog gewoon 1 paar die hij altijd aan heeft

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 10:55

Wij hebben 7 kinderen, nummer 8 op komst en we hebben helemaal geen hoog inkomen, wel een hele hoop toeslagen, dat is hier echt heel goed geregeld.
Ik krijg 102.90 pond child benefit per week, en dit is toereikend voor alle kosten voor de kinderen qua luiers (1tje in fulltime inwegwerp,, 1tje alleen 's nachts in wegwerp en 2 in wasbaar,scheelt ook in de kosten), melkpoeder, zwemles (ik betaal 2.80£ per les per kind, 3 kinderen op les, supergoedkoop natuurlijk), kleding (komt van rommelmarkten, kledingbeurzen en Ebay), trampoline les voor 1 van de kinderen (2 kinderen erop, maar andere is gratis ivm handicap), educatie materiaal (komt bij rommelmarkten/kringloop vandaan over het algemeen) omdat een aantal van mijn kinderen niet of slechts part time naar school gaan en voor de rest thuisonderwijs krijgen (1 kind heeft een tutor, maar die hoeft niet betaald te worden, de rest onderwijs ik zelf). Grootste kost hier per week is gitaarles, gitaarleraar komt aan huis en kost £20 voor 40 minuten.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 11:07

kwita schreef:
benangelique schreef:
Dieetvoeding kregen wij volledig vergoed

Ik ben er wel voor verzekerd maar de intolerantie is geen lactose allergie dus die vlieger gaat bij ons niet op

Maar lactosevrij eten is toch ook helemaal niet duurder? Ik eet zelf lactosevrij en dat kost me geen euro extra... Hooguit voor de babyvoeding is het duurder, maar dan nog zou ik het bij de aanvullende verzekering vanaf een drempelbedrag wel vergoed krijgen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 11:16

Mijn stiefdochter is nu 13 en het zijn niet zozeer de maandelijkse kosten maar de incidentele. Als onzekere brugpieper zoek je je schoenen liever niet bij de van haren uit. Morgen mag haar beugel eruit. 180 euro in de decembermaand waarin het mevrouwtje ook nog jarig was.

Vroeger deed ik ook veel tweedehands maar op den duur willen ze dat toch niet meer.

Oja ze draagt ook nog een bril. Ook afgelopen maand kreeg ze hoofdpijn wat betekend dat het tijd is voor nieuwe glazen. Pfff.... :roll:

Je kunt trouwens imo beter teva's van €50 kopen en daar 2 zomer's mee doen, ze dan doorgeven aan de jongste die er ook nog 2 zomer's mee doet dan elke zomer sandalen van 2 tientjes komen die na 2 maanden al half kapot zijn en er niet meer uit zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 11:24

Wacht maar tot ze gaan studeren... (en paardrijden).... :$

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 11:42

haha, paardrijden gaat m hier niet worden, wij wonen in London en gemiddelde kosten voor een les liggen op £30-£40 per uur. Had ik overigens ook niet gedaan met maar 1 kind.

Mochten ze willen studeren, ieder kind heeft een spaarrekening maar voor de rest mogen ze het zelf bekostigen, ze kunnen thuis blijven wonen als ze in London willen studeren dus dat scheelt dan al een hoop kosten.

Brillen en tandarts/orthodontist worden hier door de NHS vergoed (gratis ziektekosten verzekering)

De kinderen die naar school gaan dragen een uniform met standaard schoolschoenen. De kinderen die nog te jong zijn voor school of thuisonderwijs krijgen dragen wat ze willen en dat zijn meestal pyjamas, onesies, of een joggingbroek met shirt voor de jongens, een jurk voor (de meeste) meisjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 11:57

Wat leuk trouwens: een van mijn zussen heeft een paar jaar in Londen gewoond... wonen alleen al is zo ontzettend duur daar! Maar wel heerlijk, wat een fijne stad vind ik dat. Off topic sorry...

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 13:48

Tink89 schreef:
]
benangelique schreef:
Dieetvoeding kregen wij volledig vergoed

Ik ben er wel voor verzekerd maar de intolerantie is geen lactose allergie dus die vlieger gaat bij ons niet op

Maar lactosevrij eten is toch ook helemaal niet duurder? Ik eet zelf lactosevrij en dat kost me geen euro extra... Hooguit voor de babyvoeding is het duurder, maar dan nog zou ik het bij de aanvullende verzekering vanaf een drempelbedrag wel vergoed krijgen.[/quote]

declareer jij maar eens nutrilon of kruidvat hypoallergeen, niemand die het jou uitkeert hoor.
Maar babys eten toch nog niets tot een maand of 5 dus je zit echt wel aan die melk vast.
En geloof me je hebt het er graag voor over nu heb ik goedlach's kereltje daarvoor alleen een doodziek kind wat alleen kan krijsen,spugen en heel veel last van zijn darmen had.

maar ook als ze wel iets gaan eten blijft het opletten, ik eet ook lactoze vrij (hij heeft het dus ook van mij) maar soms kost dat net wel iets meer dan anders maar op andere dingen eet je gewoon of zelfs goedkoper omdatje geen toetjes eet of juist waterijs!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 13:55

Gypsy schreef:
Mijn stiefdochter is nu 13 en het zijn niet zozeer de maandelijkse kosten maar de incidentele. Als onzekere brugpieper zoek je je schoenen liever niet bij de van haren uit. Morgen mag haar beugel eruit. 180 euro in de decembermaand waarin het mevrouwtje ook nog jarig was.

Vroeger deed ik ook veel tweedehands maar op den duur willen ze dat toch niet meer.

Oja ze draagt ook nog een bril. Ook afgelopen maand kreeg ze hoofdpijn wat betekend dat het tijd is voor nieuwe glazen. Pfff.... :roll:

Je kunt trouwens imo beter teva's van €50 kopen en daar 2 zomer's mee doen, ze dan doorgeven aan de jongste die er ook nog 2 zomer's mee doet dan elke zomer sandalen van 2 tientjes komen die na 2 maanden al half kapot zijn en er niet meer uit zien.

tja rijk zul je met een kind niet worden maar hé behalve spullen, prul en andere ongein krijg je er zoveel voor terug
En tja kies idd voor kwalitijd zoals het voorbeeld met de teva's.
zo had ik het met slaapzakken kies een combisleeper daar kun je ieder seizoen mee de baas ipv steeds weer dikke of dunne slaapzakken en katoenen dekentjes te moeten hebben.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 14:13

Oh het lijkt nu net of ik het erg vind; nee ik ben helemaal gek op haar en zou niet zonder haar willen! Ze is fantastisch.

Mijn post was meer een beetje als advocaat van de duivel, reken je als ze klein zijn niet rijk want ze gaan alleen maar meer kosten!

Kingeping

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 14:22

Ik ben een alleen staande moeder en heb een zoontje van 4 jaar.
1 keer in de 3 maanden krijg je kinderbijslag 300 euro ofzo, dat geld gaat ook echt alleen naar hem (kleding, schoenen ed)
Elke maand krijg ik kindgebondenbudget ook 300 euro ongeveer (daar betaal ik alles van voor hem)
Hij heeft een spaarrekening en daar stort ik elke maand 50 euro op, dat is voor zijn studie later.

Tot zijn 3e jaar kreeg ik ook veel kleding van mijn zus, maar ondertussen is mijn kleine vent groter dan zijn grote neven haha.
Hij heeft ook altijd met de pot mee gegeten en ik kocht alleen potjes als we 's avonds niet thuis aten.
Luiers van kruidvat huismerk zijn top luiers en betaalbaar.
Ik wou wel borstvoeding geven, maar dat lukte niet en heb eerst die dure geprobeerd maar daar had hij toen steeds krampjes bij en overgestapt naar babymelk van de kruidvat en dat ging heel goed en is zeker ook nog beter betaalbaar.

Als ik geen kinderbijslag of kindgebonden budget zou krijgen zou het voor mij erg lastig worden om hem te onderhouden.
Toch verdien ik redelijk modaal als alleenstaande moeder.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 14:33

Liselot schreef:

Weet je het zeker? %)
Dat kosten die van mij nog niet eens samen incl zwemlesseb.. ja, als ik kinderopvang erbij zou rekenen. Oudste 1x per week bso en de jongste 2 dagen kdv....

Qua gas en licht ben ik echt geen euro meer kwijt. Waarom??
Water wel maar dat is 2 euro pr maand meer...
Gemeentebelastingen 10 euro per maand duurder dan wanneer ik alleen zou zijn. Ben alleenstaand dus dan betaal ik minder dan een gewoon gezin.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 14:38

Gypsy schreef:

Niet mee eens. Ten eerste doen kinderen vaak geen 2 zomers met schoenen want dan zijn ze er al uit gegroeid. Ten tweede gaan schoenen/sandalen naar de voeten staan. Superslecht dus om die weer door te geven naar een volgend kindje. Dan koop ik liever nieuwe goedkopere die ik na de zomer weg kan gooien dan nieuwe teva's a 50 euro die ik na 1 zomer weg ga gooien. (Nou koop ik sowieso geem teva's aangezien ik die spuuglelijk vindt ) Maar gelukkig zijn hier de goedkopere scapino sandalen niet zo snel gesloopt. Hier snandalen gehad a 14 euro die behoorlijk gedragen Zijn maar niet rijp voor de vuilnisbak.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 14:46

Een ton voor een kind lijkt heel veel, maar daar zit wel alles bij in, ook de kleine kosten die je eigenlijk niet zo merkt.
Wij hebben drie kinderen (14, 17 en 19) en als ze allemaal dagelijks douchen, kost dat toch behoorlijk wat. Ook gaat er hier veel was doorheen, minstens een keer per dag.
Op de slaapkamers staat de verwarming aan en hoe je het ook wendt of keert, in de boodschappen merk je het gewoon wel, helemaal met drie pubers.
De oudste heeft een baantje, dus die krijgt geen zakgeld meer en ze betaalt haar eigen kleding. Ook haar studie betaalt ze zelf. We wonen in Duitsland en studeren is hier financieel goed te doen. Ze betaalt nog geen 400 euro per semester en dan heeft ze ook vrij reizen, dus haar auto kan ze laten staan.
Ja, een kind kost veel geld, maar het gaat geleidelijk, het is niet zo dat je opeens een ton moet ophoesten.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 14:53

En die ton gaat zonder kinderen ook gewoon ongemerkt op. Net als het geld dat ik zogenaamd bespaar sinds ik vier jaar geleden gestopt ben met roken :+

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 15:31

Het is idd van veel afhankelijk.

Hier bv wasbare luiers.
Gekocht op aliexpress,groot pakket,nog toeslag gekregen van de gemeente.
Heeft me in totaal mss 400 euro max gekost.
Ons 2de kindje is nu bijna 2 en nog geen paper gekocht,enkel de wasbare luiers gebruikt.
Kamertje,kleertjes,....alles al 2dehands,vaak dingen voor 1 euro,zien eruit als nieuw!
Ook jasjes voor enkele euro's.
Je moet er wel tijd voor nemen.
Ik heb zo al veel leuke kleren liggen voor als ze jaren ouder zijn.
Als ik leuke kleertjes zie voor prikjes,dan doe ik dat sowieso mee.

Schoenen wel al altijd nieuw gekocht,maar ook die vindt ik op bv 2dehands.
Mensen met te veel schoenen,in de kast blijven staan,....
Zat mensen die nieuwe schoentjes verkopen voor een prikje.

Al altijd schoenen gekocht met nieuwprijs boven de 80 euro,voor max 25 euro.

Als ze jong zijn 1 paar schoenen en een paar laarsjes.
Ouder een paar voor school en een paar voor thuis.

Speelgoed ook allemaal 2dehands.

Hier bewust gekozen om thuis te blijven en dus te stoppen met werken om zelf onze kids te kunnen grootbrengen en opvoeden.
Wel een webshop gestart.
Met die combi verdien ik een stuk meer dan dat ik voltijds zou werken en de kids naar de opvang zou moeten doen.webshop is prima te doen als ze slapen.

Dus ook hier kosten ze nu nog 2 keer niets.
Hobby's wil de oudste nog niet(is 4).

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 15:37

Tieme schreef:
Liselot schreef:

Weet je het zeker? %)
Dat kosten die van mij nog niet eens samen incl zwemlesseb.. ja, als ik kinderopvang erbij zou rekenen. Oudste 1x per week bso en de jongste 2 dagen kdv....

Qua gas en licht ben ik echt geen euro meer kwijt. Waarom??
Water wel maar dat is 2 euro pr maand meer...
Gemeentebelastingen 10 euro per maand duurder dan wanneer ik alleen zou zijn. Ben alleenstaand dus dan betaal ik minder dan een gewoon gezin.

Ik ben van alleenstaand naar gezin gegaan, ik heb geen partner maar wel een kind. Dus betaal per jaar behoorlijk veel meer aan gemeentelijke belastingen, rioolrecht en dat soort dingen. GWL is per maand ook wel 25 euro omhoog gegaan, meer was, verwarming veel meer aan, vaker douchen/bad enz..
Luiers draagt hij alleen pampers omdat hij van andere merken uitslag krijgt, gemiddeld 6 pampers per dag dus tel maar uit.
Babyvoeding is belachelijk duur + pakjes nutriton om in de dikken. Extra boodschappen/potjes en ga zo maar door.
Dan wil je ook nog wel eens boekjes of een speelgoedje kopen omdat ze zich toch blijven ontwikkelen, mijn zoontje is nu net een jaar en het eerste jaar zit je toch wel elke 2 maand op wat nieuws.
Qua kleding groeit hij als een idioot, soms binnen een maand alweer uit een maat gegroeid en je wilt toch wat kunnen afwisselen en niet elke dag hoeven wassen. Wat ook handig is als ze een keer diarree hebben en zo 8 setjes kleding per dag onder schijten. Lopen doet ie nu ook, dus moet je goede schoenen hebben. Sparen voor later en ben vast nog wel dingen vergeten.
Kinderen zijn gewoon duur klaar.