Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
corine1981 schreef:Een baby kost niet zo veel, maar de kosten lopen wel op naarmate ze ouder worden.
Onze oudste is nu 5. Zijn zwemles kost 34 euro in de maand, judo ook.
De bso kost netto zo'n 75,-p.m. voor één dag in de week.
Dan eten ze hier goed mee dus denk dat hij me inmiddels zo'n 150,- p.m. 'kost ' (want het voelt voor je eigen kind toch echt niet als kosten...)
Oh ja, we sparen ook voor ze.
Het kost je vooral een leven aan zorgen erbij![]()
) phormicola schreef:Kwa Kleding doe ik een combi: op marktplaats koop ik een groot pakket kleding voor het seizoen en dan koop ik een aantal kledingstukken nieuw voor erbij. Sokken van Kruidvat en rompers van Hema zijn prima en kosten geen drol.
Toen ze net begon te lopen heb ik goede schoenen gekocht met flexibele zolen van Elephanten. Waren duur maar had 50% korting bij Van Haren, dus twee paar voor 55 euro.
Nu koop ik iets minder correcte schoentjes voor 30 euro maar ze heeft echt geen vijf paar nodig.
In die twee jaar heb ik maar twee keer een nieuwe jas voor haar gekocht, de rest was gratis en in prima staat.
Tuurlijk gaat het duurder worden. Mijn ouders gaven ons gewoon de kinderbijslag elke drie maanden. Zat kleding hoor!
kwita schreef:benangelique schreef:Dieetvoeding kregen wij volledig vergoed
Ik ben er wel voor verzekerd maar de intolerantie is geen lactose allergie dus die vlieger gaat bij ons niet op

Tink89 schreef:]benangelique schreef:Dieetvoeding kregen wij volledig vergoed
Ik ben er wel voor verzekerd maar de intolerantie is geen lactose allergie dus die vlieger gaat bij ons niet op
Gypsy schreef:Mijn stiefdochter is nu 13 en het zijn niet zozeer de maandelijkse kosten maar de incidentele. Als onzekere brugpieper zoek je je schoenen liever niet bij de van haren uit. Morgen mag haar beugel eruit. 180 euro in de decembermaand waarin het mevrouwtje ook nog jarig was.
Vroeger deed ik ook veel tweedehands maar op den duur willen ze dat toch niet meer.
Oja ze draagt ook nog een bril. Ook afgelopen maand kreeg ze hoofdpijn wat betekend dat het tijd is voor nieuwe glazen. Pfff....
Je kunt trouwens imo beter teva's van €50 kopen en daar 2 zomer's mee doen, ze dan doorgeven aan de jongste die er ook nog 2 zomer's mee doet dan elke zomer sandalen van 2 tientjes komen die na 2 maanden al half kapot zijn en er niet meer uit zien.
Liselot schreef:Ik denk dat mijn zoontje mij alles bij elkaar ongeveer 250 euro per maand kost.
Gypsy schreef:Je kunt trouwens imo beter teva's van €50 kopen en daar 2 zomer's mee doen, ze dan doorgeven aan de jongste die er ook nog 2 zomer's mee doet dan elke zomer sandalen van 2 tientjes komen die na 2 maanden al half kapot zijn en er niet meer uit zien.
Tieme schreef:Liselot schreef:Ik denk dat mijn zoontje mij alles bij elkaar ongeveer 250 euro per maand kost.
Weet je het zeker?![]()
Dat kosten die van mij nog niet eens samen incl zwemlesseb.. ja, als ik kinderopvang erbij zou rekenen. Oudste 1x per week bso en de jongste 2 dagen kdv....
Qua gas en licht ben ik echt geen euro meer kwijt. Waarom??
Water wel maar dat is 2 euro pr maand meer...
Gemeentebelastingen 10 euro per maand duurder dan wanneer ik alleen zou zijn. Ben alleenstaand dus dan betaal ik minder dan een gewoon gezin.