Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Relaxed schreef:Nee, ik weiger me door angst te laten leiden..Gevaar is er altijd, je kunt ook morgen onder een auto lopen of ongelukkig van je paard stuiteren.. Moet je gewoon niet teveel over nadenken.. Wij zijn een aantal jaren dan ook gewoon naar Egypte gegaan en ik ben dit jaar ook naar Turkije geweest.
Palmera schreef:Ik woon relatief rustig. Klein eiland, geen mensenmassa's, grote evenementen, etc.
Wat mij méér zorgen zou baren als ik nog in Nederland zou wonen is het risico in elkaar geslagen te worden omdat je 'verkeerd' kijkt, een dure tas hebt, de verkeerde vriend(in) of een niet begrepen grap verteld.
De kans om zomaar in de problemen te komen op straat is in het (helaas) verhufterde nederland vele malen groter dan de pech te hebben die zieke geest die een aanslag pleegt op een evenement o.i.d tegen te komen.
watchthesky schreef:Daar heb je een punt Palmera.
Ik woon in een klein stadje (40.000 inwoners of zo) en ik heb de afgelopen week niks dan ellende gelezen op de plaatselijke nieuwssite, het gaat hier steeds meer op de grote stad lijken.
Een vuurwerkbom door een winkelruit,een jong meisje van de fiets geschopt en beroofd, de lokale middenstand die wordt opgelicht met vals geld. Mijn kapper draait op koopavond de deur op slot en laat je er alleen nog in als je een afspraak hebt...
Fitzroy schreef:Ja, ik ontwijk het als het kan.
D.w.z. ik wilde deze kerstvakantie ook naar CentrO maar sla het nu toch echt even over.
Ik ga het niet opzoeken.
Ik merk ook dat ik bij ieder vliegveld een naar gevoel heb, maar als je wilt reizen ontkom je niet aan vliegvelden dus het moet maar.
.
.