Pakketbezorgers en bezorging in flat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 23:53

Mars schreef:
De meeste ouderen of slecht ter been zijnden zullen vast ook niet wonen in een flat zonder lift.

Daar verkijk je je nog op!
Ik werk voor een bedrijf die voorzieningen en hulpmiddelen levert (rolstoelen, scootmobielen enz.) in Den Haag. Ik kom toch best bij een hoop mensen die dan een voorziening nodig hebben, maar vervolgens wel op 3 of 4 hoog wonen zonder lift. Zo komt het 'helaas' dus ook nog wel eens voor dat wij spullen ook op hogere etages moeten afleveren zonder lift.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 01:23

Bij mijn exvriend kwamen ze ook gewoon aan de deur. Hij woonde 4 hoog, geen lift.. Maar ook geen intercom of ontvangsthal. Gewoon een betonnen en open portiekje

Exitium

Re: Pakketbezorgers en bezorging in flat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 01:51

Ik woon vier hoog met lift en met een crappy intercom, als in dat men zo goed als onverstaanbaar is door dat ding. Heb het één keer gehad dat een pakketbezorger beneden aanbelde, ik door de intercom 'kom binnen' roep, de deur open en ophing. (doe ik altijd als ik iemand verwacht) Kwam 'ie boven aan: 'ja, ik wilde eigenlijk vragen of ik het in de lift mocht zetten'. Dat had ik dus niet meegekregen :+ Verder komt hier iedereen gewoon boven.

Ik laat ook nog wel eens pakketjes bij m'n moeder bezorgen omdat die vaak wél thuis is als de pakketbezorger komt. Die woont vier hoog zonder lift en ook daar komt vrijwel iedereen naar boven. Alleen de nieuwe banken hebben we zelf even naar boven moeten tillen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 01:53

Postnl pakketbezorging valt onder de uitvoering van de universele postdienst en die ook weer onder een (bijlage) van de postwet. Simpel gesteld hoeft een pakket (wat niet door die brievenbus kan) niet hoger dan 2,5 meter te worden gebracht door de bezorger. Deze mag dan vragen of je naar beneden komt. Uitzonderingen worden gemaakt voor liftflats.

Vaak wordt het overigens wel gedaan. Gewoon omdat ze niet betaald krijgen als ze het pakket niet afleveren.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 03:27

Ik woon 4hoog met lift. De postbezorgers komen altijd boven. Eerder haalde ik ze wel beneden op. Maar nu komt altijd dezelfde en brengt ze boven :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 07:45

Eigenlijk is dat voor de ontvanger toch heel vreemd, die bestelt gewoon en verwacht het pakket op zijn adres, niet in de hal oid. (even afgezien van het feit hoe de wet daarover blijkbaar is)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 08:34

Als er een bel en intercom beneden zit in een flat zonder lift hoeft een bezorger niet naar boven.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 09:10

Ik vind het niet meer dan redelijk dat je zelf naar beneden komt om een levering aan te nemen.
De meeste bezorgers zijn zzp-ers die voor een vast bedrag per pakket werken, dat tarief is de laatste jaren behoorlijk onder druk komen te staan waardoor er al bijna geen droog brood mee te verdienen valt.

De oorzaak hiervan is terug te leiden tot de consument:
Die wil graag zo goedkoop mogelijk, met veel korting en ver onder de prijs in een fysieke winkel, zo snel mogelijk producten ontvangen en natuurlijk gratis verzenden.
Om dit te kunnen realiseren moet de webwinkelier scherp in onderhandeling met de bezorgdiensten voor een zo laag mogelijk pakkettarief. Dit wordt weer doorberekend bij de zzp-er in een laag tarief.
Als hij dan de pech heeft een wijk te hebben met veel flats zonder lift waar hij naar boven zou moeten kan hij te weinig pakketten bezorgen om een fatsoenlijk inkomen te verdienen binnen een normale werkdag.

Ik snap helemaal dat jouw bezorger niet blij wordt als jij niet even naar beneden kan komen voor je pakketje. Je mag van geluk spreken dat hij het gedaan heeft.
Bovendien is het nu de drukste tijd van het jaar voor de bezorgers....

Mijn bezorger van PostNL ben ik helemaal blij mee en die krijgt van mij een dikke nieuwjaarsfooi voor een jaar lang goede service!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 09:34

Het verschilt per bedrijf volgens mij
Waar ik werkte (gls)
Is de regel pakket moet 1 meter binnen de voordeur geleverd worden
Oftewel is het zwaar moeten we het een meter binnen de voordeur leveren
Op de etage dus en binnen jouw woning

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 09:55

Ik woon 3 hoog zonder lift. Ik laat eigenlijk pizzabezorgers (die komen voornamelijk :')) en andere bezorgers altijd naar boven komen. := Een enkele keer loop ik naar beneden. Eigenlijk nooit klachten over gehad, meestal meer grapjes in de trant van, zo ik hoef niet meer naar de sportschool vandaag.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 10:00

Hoort er bij. Mijn man moet soms zelfs 11 hoog zijn haha. Die rent dan gewoon de trap op .(nu helaas paar maand niet ivm operatie knie)

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 10:25

heb 2 hoog op een flat gewoond zonder lift, nooit een bezorger gezien, hij gooide altijd briefje in de bus dat ik het op kon halen bij het postkantoor. Er werd niet eens aangebeld, enkel een briefje als ik mazzel had. Want als hij medebewoners beneden aantrof gaf hij het daaraan af. Nou was het niet zo'n geweldige buurt en de meesten hielden het dan zelf en als je erom vroeg wisten ze van niks.
Uiteindelijk bestelde ik pakketjes maar op het adres van mijn ouders.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 10:29

Bij ons zetten ze het beneden neer, soms kom ik ze halverwege de trap tegen. Maar eigenlijk vind ik niet dat je kan verwachten dat ze naar boven komen (met of zonder lift)

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 10:30

Toen ik nog vier hoog woonde zonder lift, heb ik ook één keer zo'n aanvaring gehad. Ik liep altijd netjes naar beneden, maar die ene keer ging dat gewoon echt niet. Had ik me toch een chagrijnige pakketbezorger aan de deur! :oo Hier in Zoetermeer gaat het altijd goed. DHL komt tot de deur, voor PostnNL ga ik zelf naar beneden. Vind ik ook helemaal niet erg, kan het goed vinden met de bezorger. :D Geloof dat hij mij ook wel mag, ik neem altijd de niet-thuis pakketjes voor heel de flat aan ... :Y)

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 10:41

MarlindeRooz schreef:
Maar beste bezorgers hier... ik woon in een studentencomplex op 3 hoog zonder lift. En geen intercom maar een deurbel. Hier komen ze dus altijd 3 trappen omhoog omdat ze anders niet bij een deurbel komen.

Maar hoe kan je dit doen als je vertikt trap te lopen?

Ik had exact t zelfde. Bij mij kreeg ik dus bij voorbaat al een briefje dat t ergens anders was bezorgd..Had de hele dag thuis zitten wachten op mijn pakketje :}

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-16 10:55

Wat ik tegenwoordig trouwens vaak doe als de optie er is laat ik t gewoon bij het afhaalpunt bezorgen, is maar 200m van huis en dan zit ik nooit voor niks te wachten en hoeft er ook niemand de trap op voor me :P Maar dat is niet altijd mogelijk.

Zizipicoleo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 11:52

Bij ons zijn ze altijd de trappen al opgesjeesd voor ik überhaupt de kans krijg om aan te bieden naar beneden te komen :')

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 11:58

Sommige zeggen dat het met snelheid te maken heeft. Maar in de tijd dat bezorgers staan te wachten zijn ze toch al op en neer. Ik zou bijvoorbeeld nog me schoenen en moeten doen (mweste trappenhuizen zijn niet zo schoon om met je sokken te lopen) en dan nog me sleutels

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 12:18

Vind het heel apart dat dat officieel niet hoeft. Er worden tenslotte wel verzendkosten voor betaald.
Kan me voorstellen dat het als pakketbezorger een gedoe is, maar ja, dat is nu eenmaal het vak waar je zelf voor hebt gekozen.
Ik werk in een dierenpension, zou wat zijn als we mensen hier zelf de hondenstront zouden laten opruimen, als voorbeeld. Soms heb je nou eenmaal werk wat niet altijd even leuk of handig is.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 12:31

gillian schreef:
Vind het heel apart dat dat officieel niet hoeft. Er worden tenslotte wel verzendkosten voor betaald.
Kan me voorstellen dat het als pakketbezorger een gedoe is, maar ja, dat is nu eenmaal het vak waar je zelf voor hebt gekozen.
Ik werk in een dierenpension, zou wat zijn als we mensen hier zelf de hondenstront zouden laten opruimen, als voorbeeld. Soms heb je nou eenmaal werk wat niet altijd even leuk of handig is.

Het wordt als arbotechnisch als niet verantwoord beschouwd en dus heeft de wetgever het als regelgeving opgenomen. Net als dat bv bepaald is dat pakketten niet meer dan X gewicht mogen zijn. Komen ze wel daarboven dan moeten ze met een speciale bezorgdienst mee.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 12:34

Dat vind ik dus ook Gillian. Ik heb ook wel eens een aanvaring gehad met mijn bezorger hierover. (Wij wonen 3 hoog zonder lift) Vervolgens kon ik de volgende pakketjes ophalen bij een adres aan het eind van de straat, (terwijl ik gewoon thuis was en heel de dag had zitten wachten) en dat is een kantoor wat alleen open is op tijden dat ik werk dus dan is ophalen niet echt makkelijk. Toen heb ik 3x een klacht ingediend en nu komt hij zonder iets te zeggen naar boven.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 12:55

Mars schreef:
Ik woon 4 hoog in een flat zonder lift, meestal als er wordt aangebeld door de pakketbezorger ren ik even naar beneden, kleine moeite en dan kan de bezorger ook lekker vlot weer door. Zojuist kwam er echter een bezorger terwijl ik pannen op het vuur had, mijn beesten liepen los dus zag geen kans om dan 8 trappen af en weer op te gaan. Door de intercom werd al gezucht en gesteund en toen meneer boven kwam kreeg ik het pakket in mijn handen geduwd met de opmerking 'ja dit hoort niet bij mijn werk hoor!'

Nou ben ik toch enigszins verbluft, is dat echt zo? En aan degenen die ook in een flat zonder lift wonen, bezorgen ze bij jullie aan de deur of wordt ook verwacht dat je beneden komt?

Vond het een wat aparte actie en nogal onvriendelijk, zeker omdat de beste man weet dat ik meestal gewoon beneden kom als hij aan de deur staat.

Allereerst; ik heb niet het gehele topic doorgelezen.

Pakketjes moeten tot aan de deur worden bezorgd.
Als het adres is; voorbeeldstraat 123, en jij woont op 3 hoog, horen zij gewoon tot aan de deur te bezorgen.
Als zij dit niet doen, word het pakket namelijk niet op voorbeeldstraat 123 bezorgt maar op voorbeeldstraat 118, wat dus niet het bezorg adres is.

Ik moet op mijn stage veel pakketten aan nemen. Indien de bezorger weigerd een zwaar pakket naar boven te brengen (ondanks dat wij een lift hebben waar na vragen om de code gebruik van gemaakt kan worden), mag ik ook niet tekenen voor het pakket.
Ik had dus vorige keer een bezorger die dit weigerde, en vervolgens mij wist te vertellen dat hij het pakket dan mee terug nam als 'geweigerd'. Echter heb ik het pakket niet geweigerd, maar weigerde de bezorger het pakket op het afleveradres af te leveren, welke dus binnen is en niet buiten. Buiten heeft geen adres :+
Na veel gedoe heeft hij deze uiteindelijk toch boven gebracht omdat wij anders een klacht zouden indienen. Als er wat besteld wordt, hebben wij dit ook echt nodig namelijk..

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 13:00

Ik woonde ook 4 hoog zonder lift en ik had de meest geweldige antiliaanse bezorger van post.nl (en omg wat heb ik veeeel online besteld daar) Altijd met een grote glimlach kwam hij naar boven gerend. Kreeg niet eens de kans om naar beneden te komen. Ik vind het bijna jammer dat ik hem niet meer zie in ons nieuwe huis. Hier een beetje brommige oudere man terwijl ik nu in een huis woon.

DHL is hier trouwens altijd onbeleefd en liep ook nooit naar boven.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 13:09

Hier op mijn stage ook een leuke DHL bezorger, komt dagelijks met een pakketje, kent inmiddels mijn voor en achternaam, die hoef ik dus niet meer op te geven want die weet hij haha.

Van de week was er een school op bezoek, toen hij aan kwam. Hij vroeg of ik van te voren niet even had kunnen waarschuwen dat het zo druk was. :=

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 13:46

Paisano schreef:
Toen ik nog vier hoog woonde zonder lift, heb ik ook één keer zo'n aanvaring gehad. Ik liep altijd netjes naar beneden, maar die ene keer ging dat gewoon echt niet. Had ik me toch een chagrijnige pakketbezorger aan de deur! :oo Hier in Zoetermeer gaat het altijd goed. DHL komt tot de deur, voor PostnNL ga ik zelf naar beneden. Vind ik ook helemaal niet erg, kan het goed vinden met de bezorger. :D Geloof dat hij mij ook wel mag, ik neem altijd de niet-thuis pakketjes voor heel de flat aan ... :Y)

Dat doen de onderburen hier ook, op twee adressen na waar ze ooit gedoe mee gehad hebben. Paar weken terug verwachtte ik ook een pakketje op zaterdag, zou tussen 11:00 en 13:00 komen. Om 15:00 nog niets gehad dus maar even naar beneden gelopen, bleek dat de bezorger niet eens aangebeld had maar het maar gelijk bij de onderburen afgegeven had. :')