Mars schreef:Ik woon 4 hoog in een flat zonder lift, meestal als er wordt aangebeld door de pakketbezorger ren ik even naar beneden, kleine moeite en dan kan de bezorger ook lekker vlot weer door. Zojuist kwam er echter een bezorger terwijl ik pannen op het vuur had, mijn beesten liepen los dus zag geen kans om dan 8 trappen af en weer op te gaan. Door de intercom werd al gezucht en gesteund en toen meneer boven kwam kreeg ik het pakket in mijn handen geduwd met de opmerking 'ja dit hoort niet bij mijn werk hoor!'
Nou ben ik toch enigszins verbluft, is dat echt zo? En aan degenen die ook in een flat zonder lift wonen, bezorgen ze bij jullie aan de deur of wordt ook verwacht dat je beneden komt?
Vond het een wat aparte actie en nogal onvriendelijk, zeker omdat de beste man weet dat ik meestal gewoon beneden kom als hij aan de deur staat.
Allereerst; ik heb niet het gehele topic doorgelezen.
Pakketjes moeten tot aan de deur worden bezorgd.
Als het adres is; voorbeeldstraat 123, en jij woont op 3 hoog, horen zij gewoon tot aan de deur te bezorgen.
Als zij dit niet doen, word het pakket namelijk niet op voorbeeldstraat 123 bezorgt maar op voorbeeldstraat 118, wat dus niet het bezorg adres is.
Ik moet op mijn stage veel pakketten aan nemen. Indien de bezorger weigerd een zwaar pakket naar boven te brengen (ondanks dat wij een lift hebben waar na vragen om de code gebruik van gemaakt kan worden), mag ik ook niet tekenen voor het pakket.
Ik had dus vorige keer een bezorger die dit weigerde, en vervolgens mij wist te vertellen dat hij het pakket dan mee terug nam als 'geweigerd'. Echter heb ik het pakket niet geweigerd, maar weigerde de bezorger het pakket op het afleveradres af te leveren, welke dus binnen is en niet buiten. Buiten heeft geen adres 
Na veel gedoe heeft hij deze uiteindelijk toch boven gebracht omdat wij anders een klacht zouden indienen. Als er wat besteld wordt, hebben wij dit ook echt nodig namelijk..