Vriend in buitenland, ruim 24u geen contact. UPDATE pag. 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 10:32

Lienboon schreef:
Ja, ik snap je zorgen inderdaad... misschien tas gestolen, dus laptop en telefoon weg en dus ook geen nummer? Kent hij jouw tel nummer uit het hoofd?

Denk het wel.. hij is wel goed met cijfers onthouden. En dan weet 'ie sowieso mijn emailadres uit z'n hoofd.

@Evelijn: ben bang dat ik dikke paniek zaai zonder dat het nodig is :D maar goed idee, wellicht als ik later vandaag nog niks heb gehoord.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 10:33

Ik heb zelf ook door Azie een rondreis gemaakt. Er zijn veel gebieden waar je weinig tot geen bereik hebt. Dus ik zal nog niet te veel zorgen maken. Waarschijnlijk is hij gewoon aan het genieten!

Azmay

Re: Vriend in buitenland, ruim 24u geen contact.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 10:35

Ik zou me ook zorgen maken maar dat doe ik ook als mijn vriend een uur over werkt zonder het te zeggen :')

Er zijn veel dingen die ervoor kunnen zorgen dat hij geen contact op kan nemen zonder dat er echt iets ernstigs is. Probeer lekker bezig te blijven, hij is pas een dag stil :(:)

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 10:40

Gewoon rustig blijven. Ik ga ook regelmatig op reis en heb afgelopen reis (was dan wel in Nepal) minstens 6 keer gehad dat er een stroomstoring is van 24 uur. Dus alle batterijen leeg en Wifi zat in dat hostel ook niet op de generator. Oftewel ik kon minstens 24 geen contact met thuis krijgen.

Mocht je afwachten niet kunnen, dan kan je altijd contact opnemen met de ambassade. Misschien weten die meer over het gebied en of daar wat aan de hand is.

Oh en aan de plek te zien, is die niet een boottocht aan het doen(naar Komodo, Rinca)? Je zit daar op de perfecte plek voor,
Laatst bijgewerkt door Travel_me op 22-12-16 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 10:43

Ik snap je zorgen ook! Ik hoop dat je snel wat van hem hoort, dat zou een hele geruststelling zijn.

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 10:53

Jeetje ik zou me ook heel druk maken. Waarschijnlijk is er niks aan de hand. Maar ik kan me wel voorstellen hoe je je voelt. Ik kan ook zo paniek saaien in mijn hoofd. Sterkte.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 11:32

Travel_me schreef:
Gewoon rustig blijven. Ik ga ook regelmatig op reis en heb afgelopen reis (was dan wel in Nepal) minstens 6 keer gehad dat er een stroomstoring is van 24 uur. Dus alle batterijen leeg en Wifi zat in dat hostel ook niet op de generator. Oftewel ik kon minstens 24 geen contact met thuis krijgen.

Mocht je afwachten niet kunnen, dan kan je altijd contact opnemen met de ambassade. Misschien weten die meer over het gebied en of daar wat aan de hand is.

Oh en aan de plek te zien, is die niet een boottocht aan het doen(naar Komodo, Rinca)? Je zit daar op de perfecte plek voor,

Ja ik houd het maar even op stroomstoring. Ga eind vd middag eventueel de ambassade bellen, dan heeft het 36 uur geduurd.

En die trip heeft hij afgelopen weekend gedaan inderdaadd! Dus waarschijnlijk niet opgegeten door een Komodovaraan :D

Ben gewoon aan het werk, veel afspraken. Dus het gaat wel. Maar leuk is anders haha

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 11:43

Probeer jezelf flink bezig te houden vandaag, hoe moeilijk ook. Hopelijk krijg je straks opeens een berichtje en blijkt toch alles in orde te zijn!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 12:06

Kan mij voorstellen dat je je ongerust maakt. Ik ga duimen dat het gauw wat hoort.

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 12:21

Ik snap je helemaal, ben ook zo iemand die van alles gaat bedenken wat er kan zijn gebeurd. Fijn dat je gewoon aan het werk bent, dat zorgt voor afleiding. Hopelijk hoor je snel wat :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 12:27

Ik begrijp inderdaad dat je ongerust bent. Maar wat denk je dat de ambassade voor je kan betekenen?

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 12:31

Mjetterd schreef:
Ik begrijp inderdaad dat je ongerust bent. Maar wat denk je dat de ambassade voor je kan betekenen?

Volgens mij best veel? Mocht hij echt vermist zijn, zijn zij de aangewezen personen om het op locatie allemaal te regelen.
Ook kunnen ze informatie geven over een mogelijke stroomstoring, waardoor contact niet mogelijk kan zijn geweest. :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 12:32

Ambassade kan je echt wel helpen. Maar laten we hopen dat het niet nodig is TS!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 12:34

Sannens schreef:
Mjetterd schreef:

Volgens mij best veel? Mocht hij echt vermist zijn, zijn zij de aangewezen personen om het op locatie allemaal te regelen.
Ook kunnen ze informatie geven over een mogelijke stroomstoring, waardoor contact niet mogelijk kan zijn geweest. :)

Maar na 36 uur gaan ze er denk ik nog niet van uit dat een persoon vermist is. Ik kan het mis hebben hoor, maar het lijkt mij dat er wel vaker reizigers een paar dagen niets van zich laten horen.

Ik bedoel het ook zeker niet vervelend, maar ik vroeg het me gewoon af :)

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 12:35

Sterkte. ik heb geen tips, maar ik begrijp je gevoel heel goed!

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 12:35

Mjetterd schreef:
Sannens schreef:

Maar na 36 uur gaan ze er denk ik nog niet van uit dat een persoon vermist is. Ik kan het mis hebben hoor, maar het lijkt mij dat er wel vaker reizigers een paar dagen niets van zich laten horen.

Ik bedoel het ook zeker niet vervelend, maar ik vroeg het me gewoon af :)

Ik bedoel het ook niet vervelend. :)

Ik denk dat de rest van het verhaal daarin ook belangrijk is. Als het iemand is die random om de zoveel dagen iets laat weten, dan zullen ze wat langer afwachten denk ik. Maar bij TS is dat heel duidelijk niet het geval, en hoop ik dat ze wat sneller actie gaan ondernemen (bijvoorbeeld hostels in de plaats mailen over of hij daar is ingecheckt).

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 12:53

Ja, of misschien weet de ambassade dat er een grote stroomstoring van 30+ uur is. Geen idee of dat daar vaak voorkomt, zo ja dan ben ik al wat gerustgesteld.
Nog steeds niks gehoord, het is nu 1900u daar.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 13:03

Als je nu belt kunnen ze wellicht wat meer voor je doen dan als het straks nacht is daar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 13:06

Het is niet mogelijk dat hij gewoon even zijn eigen ding aan het doen is en rust wil?

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 13:06

Ehm. Bel je dan naar de ambassade hier of daar?

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 13:06

Anoniem schreef:
Het is niet mogelijk dat hij gewoon even zijn eigen ding aan het doen is en rust wil?

Dan zou het wel netjes zijn dat even te laten weten aan TS :')

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 13:07

Anoniem schreef:

Nee -O- uiteraard kan dat, maar het is eerder andersom. Dat ik te druk ben om telkens te bellen enzo. Dinsdag gebeld, wilde hij vandaag weer bellen. Stel ik voor het maandag te doen, omdat het niet zo goed uitkomt voor me.
Dus zou niet heel logisch zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 13:10

Als ik telkens zou horen dat iemand te druk is voor mij, dan ben ik op een gegeven moment wel een keer stil.
Ik vraag/zeg het niet om onaardig te doen, maar om te kijken wat er evt nog meer kan zijn.

Ik vind het dubbel.... aan de ene kant denk ik, laaaat die jongen even en die komt wel tevoorschijn, er is vast niets aan de hand.
Aan de andere kant, als er wel iets is, is het idd wel NU het moment om actie te ondernemen.

Sonjaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 13:10

Mloes schreef:
Ehm. Bel je dan naar de ambassade hier of daar?

zou beginnen met ambassade hier te bellen. die zullen wel weten welke acties je hebt beste kunt ondernemen

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 13:11

Anoniem schreef:
Als ik telkens zou horen dat iemand te druk is voor mij, dan ben ik op een gegeven moment wel een keer stil.
Ik vraag/zeg het niet om onaardig te doen, maar om te kijken wat er evt nog meer kan zijn.

Ik vind het dubbel.... aan de ene kant denk ik, laaaat die jongen even en die komt wel tevoorschijn, er is vast niets aan de hand.
Aan de andere kant, als er wel iets is, is het idd wel NU het moment om actie te ondernemen.

Ja ergens wel.. andere kant is hij dus ook al meer dan 24u niet online geweest, en dat baart mij meer zorgen. plus dat het ding niet aanstaat. ik had denk ik niet kunnen wachten TS en al eerder gebeld naar de ambassade, maar ik ben dan een lichtelijke paniekvogel.