Hoelang per dag praat je je tegen jezelf?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 12:56

Unseen schreef:
Nooit. Er zijn dagen dat ik alleen thuis zit te studeren en dat ik 's avonds schrik van mijn eigen stem.

Filmpje ?! }> _/-\o_

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:06

Valentijn5 schreef:
Ik heb het al vanaf mijn geboorte. Jij ook? Het is erg moeilijk om mee te leven.

Ik heb het gevoel dat ik op één of andere manier wel kan praten. Maar het komt er altijd heel moeilijk uit voor een ander. Ik vraag me af of dit een afwijking is in je hersenen of dat het iets anders is.

Nee, ik had dit vroeger eigenlijk nooit. Wel tegen mijn dieren, maar niet zo die hele discussies voeren in mijn hoofd. Vind het best wel vreemd eigenlijk...denk dat het bij mij iets te maken heeft met lange tijd stress te hebben.
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 21-12-16 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:07

Als het chaotisch is in m'n hoofd dan gaan gedachten van hot naar her. Om dan structuur aan te brengen vertel ik het tegen mezelf. Maar dat is zo'n gewoonte geworden, dat ik me er laatst ook op betrapte op de fiets :o
Vooral in de auto doe ik dat. Ik besef me nu dat ik dat ook in de zomer (raampjes open) ook doe, maar fluisterend haha

Valentijn5

Re: Hoelang per dag praat je je tegen jezelf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:28

Ik vind het meer frappant om zo op de wereld te komen hiermee. Want het heeft voor mij alleen maar nadelen. Het is geen positief iets voor mezelf. En ook niet handig.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:34

karuna schreef:
Wat zie je niet?

Het nut.
De T was niet doorgekomen. Mijn toetsenbord krijgt kwalen. Heel onhandig in dit geval. :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:35

Tegen praten, dat helpt :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:36

Het heeft geen nut, maar ik doe zoveel wat geen nut heeft.... :+
Het werkt kalmerend ofzo op zulke momenten. :+ Zeker in de auto. Als er dan iets gebeurt waar ik van schrik dan helpt het wel om even tegen mezelf te l*llen of effe wat te brommen. :+ Als iemand langs me zit doe ik dat tegen die langs me maar als ik alleen zit dan is het tegen de auto. :')

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:42

Ik geloof niet dat ik vaak tegen mijzelf praat.
Wel tegen mijn dieren en tegen medeweggebruikers die mij uiteraard niet horen.
En wanneer ik wel eens hardop praat is als er iets mis gaat. De termen die ik dan gebruik zijn niet voor herhaling vatbaar. Mijn zoon moet altijd onwijs lachen als hij mij die termen eruit hoort gooien.
'Gaat het mam' hoor ik hem dan grinnikend roepen en dan moet ik er zelf ook wel weer om lachen.

Eigenlijk klets ik dus ook best veel hardop als ik dat zo lees :+

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 22:43

Ik praat echt heel veel tegen mezelf :') zelfs zo erg dat 2 huisgenootjes waarmee ik tijdens een buitenlandstage in een bungalow woonde, zich soms afvroegen of ik nou tegen hun aan het praten was of niet :')
Ik sprak zelfs hardop tegen irritante mieren 'Rot mieren!, zoek een ander huis ofzo!'. haha
Betrap mezelf regelmatig op praten tegen mezelf. Soms doe ik het in de supermarkt of gewoon op straat of op t station en dan kom ik erachter dat mensen naar me keken. :')

Maar tegen jezelf praten schijnt goed te zijn voor het reguleren van je eigen denken :P Is dus toch nog ergens goed voor :D

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 22:50

Ik praat ontzettend veel tegen mezelf, alsof ik aan het vloggen ben :') T zorgt er wel voor dat ik de boel sneller op een rijtje heb voor me zelf, zoals plannen en dergelijke. Het is echt idioot. Ooit op mijn twaalfde begonnen omdat ik die vloggers zo leuk vond, als spelletje zeg maar. En nu is het een 'tic' haha.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 22:58

Laurievc schreef:
Constant, vooral in de auto merk ik dat het echt erg is. :+ Of ja, tegen mijn paarden vertel ik ook hele levensverhalen :P

:j herkenbaar.
En als er iemand langs loopt, en dan gaat vragen wat zei je? Oh niks, had het tegen het paard.

Of dat je een hele levensverhaal verteld aan je paard, en erna achter komt dat meer mensen in de buurt zijn.. :+

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 23:04

esperance schreef:
En als er iemand langs loopt, en dan gaat vragen wat zei je? Oh niks, had het tegen het paard.

Dit heb ik zo vaak op stal, ben ik een heel verhaal aan het vertellen, vraag degene naast me 'huh zei je iets?' en dan ik echt zo: Nee, tegen Heavenly :oo Voel me dan altijd betrapt ofzo :')

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 07:28

Als ik alleen ben, praat ik ook altijd hardop tegen mezelf. Anders is het zo stil in huis. De paarden moeten er ook aan geloven, maar dat vindt inmiddels niemand meer raar op stal. Ze zijn er wel aan gewend dat bijna iedereen hele verhalen vertelt :')
In mijn slaap schijn ik ook door te praten :')

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 11:56

Ik praat eigenlijk nooit in mezelf.
Ik denk het vaak in mijn hoofd. alleen als ik echt iets stoms doe, iets valt of ik maak iets kapot.. zeg ik 'oh fantastisch, Kas' maar meer niet:) Ik zing overigens wel vaak met de radio mee zonder datik het doorheb.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 12:03

Ik praat nooit tegen mezelf of tegen objecten. Natuurlijk wel in m'n hoofd maar niet hardop.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 10:19

nu ik erover nadenk, best wel veel :') Maar toch nog het meest tegen de dieren. Alsof ik verwacht antwoord terug te krijgen :Y)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 16:00

Ayasha schreef:
Het heeft geen nut, maar ik doe zoveel wat geen nut heeft.... :+
Het werkt kalmerend ofzo op zulke momenten. :+ Zeker in de auto. Als er dan iets gebeurt waar ik van schrik dan helpt het wel om even tegen mezelf te l*llen of effe wat te brommen. :+ Als iemand langs me zit doe ik dat tegen die langs me maar als ik alleen zit dan is het tegen de auto. :')

Dan heeft het voor jou nut.

Maar voor mij niet. Ik ga alleen van mezelf uit. Wat een ander doet moet die weten.
Ik heb eerlijk gezegd gewoon een leeg hoofd, ik denk niet na over dingen tenzij het op dat moment nodig is.
Ik lig ook niet te woelen voor het slapen gaan. Ik doe mijn ogen dicht en val in slaap.

Ik ben erg makkelijk en ken dan ook meestal geen stress, dat helpt.
Gaat het niet zus, dan maar zo. Geen probleem met onverwachtte veranderingen.

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 16:10

AmberG schreef:
Goof schreef:
Ik ben wel benieuwd wat jullie bespreken met jullie posters, laptops en andere dingen in huis?

Als iets niet meewerkt (wat gewoonlijk mijn laptop is) dan kan ik heb volledig uitfoeteren. Gemiddeld gesprek gaat als volgt:
Ik terwijl ik werk op m'n laptop: "Nee, ik wil niet updaten. Doe dat maar lekker een andere keer."
Laptop: *update midden in de nacht*
Ik 's ochtens vroeg: "Was dat nou nodig? Was dat daadwerkelijk nodig?"

Zo ben ik ook :+ Meestal moet mijn laptop het ontgelden want die staat het grootste gedeelte van de dag aan, vooral als er dan iets vastloopt oid dan krijgt hij het wel te weten :')

Verder valt het over het algemeen mee :D

Kalab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 16:47

Ik praat tegen mijn honden en pony's alsof het mensen zijn. Dat begint 's ochtends met "Goedemorgen schatjes, hebben jullie lekker geslapen?" en eindigt 's avonds met "Slaap lekker liefjes, tot morgen, ik hou van jullie." Wat er daartussen besproken wordt hangt gewoon af van wat er gebeurt die dag of wat ik ga doen ("Ik ga nu even werken en ben om 22u weer thuis..."). Ik praat op een dag meer tegen mijn dieren dan tegen de rest van het gezin denk ik. :+ Laten we het erop houden dat ik het gewoon heel gezellig heb met mijn dieren. :')

Echt tegen mezelf praten doe ik verder niet, maar in m'n hoofd ben ik wel vaak bezig en dan hoor ik mezelf wel dingen zeggen, maar ik zeg ze niet daadwerkelijk. Dit laatste is vooral om een soort overzicht te creëren als er nog veel moet gebeuren o.i.d.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 16:50

Ik doe dat ook constant. Hardop tegen apparaten, zo van 'Werk nou eens mee, schiet nou eens op joh.' Ik praat ook constant tegen mijn dieren. Maar vooral tegen mijzelf als ik problemen moet oplossen, dan ga ik in gesprek met mijzelf, zo van, ja misschien moet ik dit doen, maar dit. Doe het ook in de auto. Knettergek. :')

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 17:01

Afbeelding
Moest direct aan deze denken :')

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 17:03

Niet heel vaak hardop, maar in mn gedachten altijd :')

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 17:19

De stofzuiger en de laptop moet het iedere dag aanhoren als ze wat wispelturig zijn ja :D
De honden hier krijgen ook hele verhalen maar dat vind ik nog niet zo abnormaal ;)
Ik denk dat velen dat wel hebben, tegen jezelf of iets niet levend praten.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 17:36

Nooit :')
Enkel in gedachte wel eens

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 17:39

Ik dacht altijd dat ik niet zo veel tegen mezelf praatte, tot ik een tijd lang geen radio in de auto had. Tja... toen was het hek van de dam en nu kom ik er niet meer vanaf :+ Blijf banketstaaf tegen mezelf in de auto O:) 8)7 :D