Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Alleen nog iets als muts verzinnenGulpje schreef:Ik ga voor het eerst een Baked Alaska maken. Voor het eerst een toetje met ijs. Ik weet nog niet welk recept het gaat worden, en ik zit ook nog steeds te dubben wat voor ijs het moet worden, maar ik neig nu naar de Strawberry Cheesecake van B&J's. Tips zijn uiteraard enorm welkom

friesam schreef:Ik wil een soesjes toren maken, iemand nog een goed soesjes recept? Lees overal dat die snel mislukken.

Oshaa schreef:Geniaal dat soesen idee! Maar dan wel maatje moorkop en dan gevuld met frambozen en chocomousse! Chocola er overheen en rollen in de kokos. Alleen nog iets als muts verzinnen
Gulpje schreef:Ik ga voor het eerst een Baked Alaska maken. Voor het eerst een toetje met ijs. Ik weet nog niet welk recept het gaat worden, en ik zit ook nog steeds te dubben wat voor ijs het moet worden, maar ik neig nu naar de Strawberry Cheesecake van B&J's. Tips zijn uiteraard enorm welkom
Ik heb pas nog een recept gelezen voor een Baked Alaska banoffee pie, dus niet met ijs, maar met karamel, banaan en dan ipv de slagroom de merengue. Mocht je toch iets anders dan ijs willen
En anders miss een combi van 2 ijssoorten? Iets met chocola en iets met fruit?
mala26 schreef:Ik heb net besloten om te gaan voor de baked alaska die in de libelle stond.
is met chocolade cake ( die maak ik ook zelf) elk jaar weer een gepuzzel, jeehh voor mijn allergie![]()
maar ben benieuwd heb dit nog nooit gemaakt.
Heerlijk! Ik heb uitstekers voor het huisje gekocht bij Dille en Kamille, heb hier echt de perfecte glazen voor staan en ook al gingerbread kruiden gehaald. Oja en hele kleine priegelige marsepeinen hulsttakjes, zodat ik die met een pincetje er nog bij kan zetten
En heel fijn rood lint en leuke kerst cadeaulabels, zodat ik een lintje met zo'n label om het glas kan frunniken
ik ben echt totaal het tegenovergestelde. Ben soms ook te belazerd om goed naar een recept te kijken maar met zoete dingen is dat niet altijd heel verstandig!
Daardoor heb ik ook een hartstikke vaste hand, dat scheelt al een heleboel!

Moet even kijken hoe en wat precies met de hoeveelheid kleurstof en de hoeveelheid pepermunt extract. Daar wil je ook niet mee uitschieten 
Qua decoraties, misschien stukjes nougat? Of wat fijn gehakselde noten en/of een patroontje met poedersuiker erbovenop ofzo?
De wat zurige frambozencoulis erbij breekt het zoete heel lekker.
Voor poedersuikerfiguurtjes is het kleurverschil denk ik wat klein. Misschien dat ik een mix doe van wat noten/nougatstukjes en iets van rode suikerpareltjes ofzo 
je kan misschien ook iets doen met eetbare glitter? Ga ik ook gebruiken op m'n meringues
Gulpje schreef:mala26 schreef:Ik heb net besloten om te gaan voor de baked alaska die in de libelle stond.
is met chocolade cake ( die maak ik ook zelf) elk jaar weer een gepuzzel, jeehh voor mijn allergie![]()
maar ben benieuwd heb dit nog nooit gemaakt.
Met chocoladecake, wat heerlijk!
Wat voor ijssmaken gebruik je dan?