Wat maakt jou een mooi mens?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 17:15

Wat ontzettend moeilijk dit!

Ik weet niet of ik mezelf nu direct als mooi mens zou omschrijven, maar een goede eigenschap van mezelf is dat ik automatisch om iedereen geef en dan vooral om mensen die het echt heel erg zwaar hebben. Ik probeer altijd manieren te vinden om te helpen.

PureSG

Re: Wat maakt jou een mooi mens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 17:20

Wat een pracht topic dit zeg. :) Maar inderdaad, wat een moeilijke vraag.

Maar ik denk dat ik, die altijd klaar sta voor alles en iedereen, ongeacht mijn verleden met die persoon en of ik diegene goed ken of niet, mij een mooi mens maakt. Verder ben ik altijd open en eerlijk, ondanks dat dat niet altijd gewaardeerd wordt, ik ben een gevoelsmens.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 17:22

Lieve Storm, wat een fijn topic. Dankjewel.

Zonder arrogant te willen zijn, maarre wat niet? Wat maakt mij niet tot een mooi mens?
Al mijn eigenschappen zorgen ervoor dat ik ben wie ik ben. Ook mijn eigenwijsheid, mijn impulsiviteit en mijn beterweterigheid. En dat hele pakketje maakt mij mooi.

Nu blijft er overigens nog genoeg te zeuren over aan dingen die ik zou willen veranderen hoor, maar hey.. je kunt niet perfect zijn en ik ben prima tevreden ;)
Ik ben trouwens pas tot dit inzicht ben gekomen zo rond mijn 27e. Wijsheid komt met de jaren zeggen ze.

En zoals ik mijzelf mooi vind, zo kan ik eigenlijk in bijna ieder mens wel iets moois bespeuren.

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 17:28

Storm schreef:
Naar aanleiding van deze mooie reclame;

[ Video ]

Tijd om onszelf eens op een prachtige manier te bekijken.
Wat maakt jou een mooi mens? En volgens je familieleden?

Oh! En toen zat ik met dikke tranen..

Ik ben een mooi mens, omdat ik mezelf ben en niemand anders. Bij mij weet je precies wat je aan me hebt, en voor mijn geliefden ga ik door het vuur..

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:55

Ik vind mezelf zeker een mooi mens!

Ik ben altijd vriendelijk, zorgzaam en help anderen graag. Ik ben reëel, dus wordt niet zomaar en snel boos (kan heel veel hebben) en ik heb een zachtaardig karakter mét droge humor. Ga door het vuur voor degenen waarvan ik hou.
Laatst bijgewerkt door Yunaa op 12-12-16 19:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:59

Een hele moeilijke vraag maar wat ik kan bedenken is dat ik in moeilijke tijden voor mijn vriendin klaar blijf staan, ook als anderen haar laten vallen. Verder kom ik niet echt op iets.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 00:49

Moeilijk hoor, ik ben een mooi mens omdat ik in mijn vrije tijd veel vrijwilligerswerk doe, altijd klaar sta voor vrienden en familie en ik probeer een zo goed mogelijke moeder en vrouw te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 01:03

Dat ik alleen dingen zeg die ik oprecht meen en principieel ben, als ik ergens echt in geloof dan ga ik daar ook echt voor staan.
Verder dat ik mijn eigen levenservaring in mijn beroep in zet om mensen door zware periodes heen te helpen.
En daarbij mijn constante drive om de beste versie van mezelf te willen zijn en trots kan zijn op hoe ver me dat al heeft gebracht.
Ja, ik kan mezelf recht aankijken in de spiegel!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 01:10

Ik ben geen mooi mens. :)
Zou ik een goede eigenschap moeten noemen dan zou ik zeggen dat ik doorzet... Maar dat leverd alleen mij zelf wat op uiteindelijk dus dat maakt me nog geen mooi mens. Vind dit best een moeilijke vraag eigenlijk. Zie wel veel mooie berichten van andere bokkers ... Positief zijn over jezelf is mooi, niet arrogant. Dus werd wel blij van veel andere hun berichten.

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 01:15

Ik ben een mooi mens want ik ben eerlijk, betrouwbaar en loyaal. Ik kan anderen motiveren het beste uit zichzelf te halen en grenzen te verleggen. Ik vind het leuk om anderen iets cadeau te geven zonder dat ik 'betrapt' word. Ik sta klaar voor mensen die hulp nodig hebben. Ik kan mijn eigen grenzen aangeven. Ik ben ook multigetalenteerd want ik kan goed zingen, acteren, tango dansen, paardrijden, pianospelen, handwerken en ik weet van iedere baan wel wat moois te maken. Ik zie het leven meestal positief in.
Mijn vriendinnen waarderen mijn optimisme, gevoel voor humor, directheid en integriteit.

Volgens mijn familie...laat maar.
Iets met een egoïst die zich altijd miskend voelt en bovendien zonder enige vorm van empathisch vermogen. :x

Gelukkig begrijpt mijn paard me wél altijd :o <3

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 01:30

Wauw wat een leuk topic!

Ik ben een mooi mens omdat ik alles over heb voor mijn familie en vrienden. Bij mij kunnen ze altijd terecht en ik ben altijd bereikbaar.
En soms wordt daar misbruik van gemaakt maar daar kom ik dan wel weer achter en overheen.
En ik ben eerlijk en oprecht. Veel mensen kunnen dat niet altijd waarderen maar dat maakt mij echt niks uit.

Ik zal nooit zomaar een oordeel over iemand hebben die ik niet persoonlijk ken en dat vind ik zelf erg fijn. Mensen hebben snel hun oordeel over een ander klaar zonder die ander eerst te leren kennen.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 01:49

Ik heb geen idee wat mij een mooi mens zou maken. Het enigste wat mij mooi zou maken is dat ik altijd vrolijk probeer te zijn. Maar soms is dat ook niet zo handig.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:11

Poeh, lastige vraag.
Ik zorg veel voor anderen.
Dat varieert van helpen met huiswerk, op bezoek gaan in verzorgingstehuis, iPad laten werkenen meegaan naar het ziekenhuis.
Stuur een kaartje om mensen succes te wensen of te troosten.

De meeste dieren vinden mij leuk. Dolfijnen, katten bij de molen, honden in het park.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:13

Ik heb werkelijk geen idee, lastige vraag zeg...

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:18

Ik weet het niet.. Mijn liefde voor dieren? Ik weet het echt niet.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:24

geerte schreef:
Ik heb even in je berichten gespiekt en volgens mij ben jij een sterk en behulpzaam persoon.

@Geerte

Na aanleiding van dit dit topic vind ik jou een mooi mens omdat ik denk dat jij het goede in mensen ziet :).

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:37

Wat een bijzonder topic eigenlijk.. Vind het indrukwekkend om van iedereen te lezen :j
Ik weet het ook niet zo goed, ik denk dat mijn humor en mijn vrolijkheid wel m'n kracht zijn.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:46

Ik denk dat mijn ruimdenkendheid en openmindheid me mooi maken, naast m'n enthousiasme, oprechtheid en humor. Poeh, ik merk dat ik de neiging heb om ook meteen al mijn negatieve eigenschappen op te sommen om eea weer in balans te brengen :')

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:51

Mijn nieuwe trui maakt dat ik mij een mooi mens voel. :P

Ik probeer in elk mens het goede te zien en het minder mooie te begrijpen zonder te (ver)oordelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 12:34

Ayasha schreef:
Ik ben geen mooi mens. :)
Zou ik een goede eigenschap moeten noemen dan zou ik zeggen dat ik doorzet... Maar dat leverd alleen mij zelf wat op uiteindelijk dus dat maakt me nog geen mooi mens. Vind dit best een moeilijke vraag eigenlijk. Zie wel veel mooie berichten van andere bokkers ... Positief zijn over jezelf is mooi, niet arrogant. Dus werd wel blij van veel andere hun berichten.

Ik denk dat het voor anderen weldegelijk een voorbeeld is dat je zo goed kan doorzetten. Je hebt denk ik alleen al op bokt aan heel veel mensen laten zien dat het mogelijk is om van een heftige ziekte terug te komen en een nieuwe weg te vinden. Dat is inspirerender dan je zelf denkt :)
Ik vind je zeker wel een mooi mens.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 12:48

phormicola schreef:
Wat ontzettend moeilijk dit!

Ik weet niet of ik mezelf nu direct als mooi mens zou omschrijven, maar een goede eigenschap van mezelf is dat ik automatisch om iedereen geef en dan vooral om mensen die het echt heel erg zwaar hebben. Ik probeer altijd manieren te vinden om te helpen.

:j Ben ik het helemaal mee eens! Jij bent altijd bereid om iedereen te helpen en staat altijd klaar met een goed advies. Ook vind ik dat jij een uitdaging niet uit de weg gaat, maar er juist volledig voor gaat. Dat maakt je mooi en vooral erg sterk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 12:54

Ik blijf altijd positief. Wat er ook gebeurt, ik weet dat het goedkomt. Maakt niet uit op wat voor manier. Ik probeer anderen ook het positieve van dingen in te zien.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 12:57

Tof en lief topic!

Ik ga voor mens & dier door het vuur, groot rechtvaardigheidsgevoel, een echte dromer, een (ver)binder, doorzetter, humor en vol passie. Daarnaast sta ik open in het leven, ga altijd uit van het positieve in de mens (soms lastig) en is eigenlijk niets te gek/alles mogelijk :)
Laatst bijgewerkt door Ailill op 13-12-16 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 12:58

Eerlijk gezegd zou ik het niet weten, ik denk eigenlijk ook niet dat ik een mooi mens ben maar dat zou ik wel willen zijn.
Vind dit wel een heel leuk topic TS! Zie een hoop positieve eigenschappen die ik zou willen hebben, kunnen wel mijn goede voornemens worden voor volgend jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 12:59

mariekerocky schreef:
Eerlijk gezegd zou ik het niet weten, ik denk eigenlijk ook niet dat ik een mooi mens ben maar dat zou ik wel willen zijn.
Vind dit wel een heel leuk topic TS! Zie een hoop positieve eigenschappen die ik zou willen hebben, kunnen wel mijn goede voornemens worden voor volgend jaar.

Je best willen doen om een mooi mens te zijn maakt je an sich al mooi :j